تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816808398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله حائري شيرازي: مسوولين بايد به مراتب امر به معروف و نهي از منكر آشنايي كامل داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله حائري شيرازي: مسوولين بايد به مراتب امر به معروف و نهي از منكر آشنايي كامل داشته باشند


خبرگزاري دانشجويان ايران - شيراز
سرويس: شهرستان‌ها

دوره آموزشي امر به معروف و نهي از منكر ويژه فرمانداران شهرستان‌هاي استان فارس با حضور آيت‌الله حائري شيرازي، نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز و محمدرضي حدائق، معاون سياسي امنيتي استانداري فارس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، در اين مراسم نماينده ولي فقيه در فارس با بيان اينكه برخي افراد گمان مي‌كنند لازمه امر به معروف و نهي از منكر اين است كه با آمريت سخن بگوييم و اينكه امر به معروف امر از بالا به پايين است، گفت: لازمه امر به معروف و نهي از منكر سلطه پيدا كردن بركسي نيست و حتي امامان معصوم (ع) ما به گونه‌اي رفتار مي كردند كه مردم حرف‌هاي خود را با آنها بزنند.

آيت الله حائري شيرازي افزود: مسوولين به گونه‌اي راه را باز كنند تا ديگران بتوانند آنچه در دل دارند، به آنها بگويند.

وي يادآور شد: در زمان حيات حضرت امام (ره) تعدادي از كودكان به ايشان نامه‌اي نوشته بودند و در آن عنوان نمودند كه قصد داشتيم مسائلي را مطرح كنيم و امام (ره) در پاسخ به ايشان نامه‌اي نوشتند كه چه خوب بود نصايحي را كه در نظر داشتيد مي‌نوشتيد و مرا نصيحت مي كرديد.

امام جمعه شيراز خاطرنشان كرد: اگر امر به معروف و نهي از منكر از بچه‌هاي مدرسه‌يي شروع شود تا بالا در جامعه مشكلي نخواهيم داشت.

آيت الله حائري با اشاره به اهميت حوزه و دانشگاه در بسترسازي اجراي دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه گفت: كار دانشگاه اين است كه دليل علمي بودن ارزش‌هاي ديني را با توليد علم ارائه كند چراكه كار دانشگاه توليد علم است و مي تواند براي احياء ارزش‌ها جريان سازي و راه كار پيدا كند.

وي فرمان ايجاد جنبش نرم افزاري و نهضت توليد علم از سوي مقام معظم رهبري را امر به معروف رهبري براي دانشگاه ذكر كرد و گفت: حجم زياد پرونده‌ها در سيستم قضايي نتيجه رايج نبودن امر به معروف و نهي از منكر در جامعه است.

آيت الله حائري شيرازي اذعان داشت: قانون‌هايي كه اجراي آنها براي مردم عملي نيست اشكال در قانون است و همه اشكال در اين نيست كه كسي متمرد از قانون است.

نماينده ولي فقيه در فارس با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر بدون ضابطه منكر را تشديد و در مردم طغيان ايجاد مي كند، گفت: مسوولين بايستي به مراتب امر به معروف و نهي از منكر آشنايي كامل داشته باشند.

معاون سياسي امنيتي استانداري فارس نيز در اين نشست با اشاره به اينكه دوره‌هاي آموزشي امر به معروف و نهي از منكر جهت كليه مديران استان در سطوح مختلف برنامه ريزي شده و اجرا خواهد شد، گفت: در انجام فرائض ديني همچون نماز، روزه، حج، خمس، زكات و حتي جهاد مراتب خوبي را طي كرده‌ايم، هرچند بايستي بر روي اين مسائل نيز بيشتر كار كنيم تا كامل تر شود و اين فرائض عموميت بيشتري در جامعه پيدا كرده و با دقت بيشتري انجام شوند.

محمدرضي حدائق امر به معروف و نهي از منكر را كامل كننده ديگر فرايض و فروع دين دانست و تأكيد كرد: معصوم (ع) دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر را همانند قطره‌اي در مقابل دريا مي داند كه اين موضوع اهميت، عظمت و جايگاه امر به معروف و نهي از منكر را اثبات مي كند.

وي هدف از برگزاري دوره‌هاي امر به معروف و نهي از منكر را ايجاد هماهنگي بيش از پيش به منظور انجام حركتي منسجم، آگاهانه و عالمانه در جهت پياده سازي احكام شريعت و دين مبين اسلام عنوان و تصريح كرد: بايد با اجراي امر به معروف و نهي از منكر به جايي برسيم كه گناه علني در جامعه مشاهده نشود.

معاون سياسي امنيتي استانداري فارس از دروغ به عنوان سرمنشأ بسياري از مفاسد و منكرات در جامعه ياد و خاطرنشان كرد: منكر در جامعه بايد به رفتاري كه قبيح باشد تبديل شود و اگر فردي خلاف آموزه‌هاي ديني عمل كند، همه آن را زشت بدانند.

حدائق به تعبير مقام معظم رهبري در اين رابطه كه براي اسلامي شدن جامعه اول بايد دولت اسلامي شود اشاره كرد و گفت: همه اركان حاكميت و كارگزاران بايد سبقه اسلامي داشته باشند و بايد هنگام وارد شدن به يك اداره متوجه شويم كه همه رفتارهايي كه در آن اداره اتفاق مي افتد اسلامي است و بر احكام الهي منطبق است.

وي با تأكيد بر اين موضوع كه در بحث‌هاي اعتقادي و باورهاي ديني مشكلي نداريم و مشكلات ما عمدتاً رفتاري است، گفت: اولين نكته در امر به معروف و نهي از منكر تذكر لساني است كه اگر اين موضوع اجرا شود عمده مشكلات ما حل خواهد شد و تذكر لساني بايستي در جامعه ما معروف شود.

مسوول كميته ادارات و كارخانجات ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر استان بر به كارگيري افراد خوشنام و معتبر كه با زباني لين و روحيه انجام كار براي خدا و مجاهدانه و از خودگذشتگي وارد عرصه امر به معروف و نهي از منكر شوند، تأكيد كرد و افزود: مسوولين بايستي امر به معروف و نهي از منكر را از خود شروع كنند و براي اينكار بايستي تحمل تذكر گرفتن را در خود بالا ببريم.

حدائق يادآور شد: بايد اگر كسي به ما تذكر داد با آغوش باز از او استقبال كنيم و نبايد به فرهنگ چاپلوسي عادت نماييم و اين قائده ناصحيح را كه اگر كسي به ما تذكر داد اول به دنبال ارزيابي سطح و جايگاه او نسبت به خود باشيم، بشكنيم و حتي اگر كودكي به ما تذكر داد، ناراحت نشويم.

وي تأكيد كرد: امر به معروف و نهي از منكر بايد در كمترين و ساده ترين عادات روزمره ما تسري پيدا كند.

انتهاي پيام
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن