تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816764724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه - زاهدي از برخورد با سوء استفاده‌هاي ضدانقلاب در روز 16 آذر خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جامعه - زاهدي از برخورد با سوء استفاده‌هاي ضدانقلاب در روز 16 آذر خبر داد


جامعه - زاهدي از برخورد با سوء استفاده‌هاي ضدانقلاب در روز 16 آذر خبر داد

ديروز جلسه روساي دانشگاه‌ها با وزير علوم و معاونان وزارتخانه برگزار شد و روساي دانشگاه‌ها به افزايش ظرفيت بيش از حد دانشگاه‌ها و كسري بودجه اين مراكز علمي اعتراض كردند. وزير علوم نيز در اين جلسه به برخورد با «سوء استفاده‌هاي ضدانقلاب» از مراسم احتمالي روز 16 آذر (روز دانشجو) اشاره كرد. محمدمهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، در اين مراسم با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز 16 آذر، گفت: با در نظر گرفتن برنامه‌هايي درصدد جلوگيري از سوءاستفاده‌هاي برخي ضدانقلاب‌ها از روز 16 آذر (روز دانشجو) هستيم تا روز دانشجو را با ايده ضداستكباري و آرمان‌هاي عدالت‌جويي دنبال كنيم. به گزارش مهر، روساي دانشگاه‌ها در اولين نطق خود در اجلاس روساي دانشگاه‌ها به كسري بودجه اشاره كردند كه وزير علوم به آنها گفت: تا جايي كه مي‌دانيم فعلا خبري از متمم نيست بنابراين يكي از بحث‌هاي روساي دانشگاه‌ها با رئيس‌جمهور مي‌تواند بودجه باشد. وحيد چگيني رئيس مركز ملي اقيانوس‌شناسي در اجلاس روساي دانشگاه‌ها از وزير علوم خواست تا در بحث متمم بودجه علاوه بر دانشگاه‌ها به مراكز پژوهشي نيز توجه شود كه وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به وي خاطرنشان كرد: بايد ببينيم اصلا براي دانشگاه‌ها نيز مي‌توانيم متمم بودجه‌اي در نظر بگيريم يا خير. دكتر نعمت‌زاده رئيس يك دانشگاه جديدالتاسيس از وزير علوم خواستار شد تا در بين روسايي كه امروز نزد رئيس‌جمهور طرح بحث مي‌كنند حتما يكي از روساي دانشگاه‌هاي جديدالتاسيس نيز حضور داشته باشند. وي گفت: نيروي هيات علمي و زيرساخت‌هاي لازم و بحث بودجه براي دانشگاه‌هاي جديدالتاسيس وجود ندارد و اگر بنا باشد بودجه جديد براساس بودجه سال قبل به اضافه 7 درصد تعيين شود اصلا امكان ادامه حيات براي دانشگاه‌هاي جديدالتاسيس وجود ندارد. سيدجواد ساداتي‌نژاد رئيس دانشگاه كاشان نيز از وزير علوم خواست كه اعتبارات تملك دارايي دانشگاه‌ها كه امسال ملي استاني شده‌اند از نظر تخصيص با مشكل مواجه نشوند كه وزير علوم در پاسخ به رئيس دانشگاه كاشان گفت: دو روز پيش در دولت تصويب شد كه سال آينده بودجه ملي استاني نداشته باشيم.

فرهنگ مظفر - رئيس دانشگاه هنر اصفهان از عدم‌هماهنگي معاونت آموزشي، معاونت طرح و توسعه و حوزه مديريتي دكتر معمارياني از نظر عدد دانشجويي دانشگاه هنر اصفهان انتقاد كرد و گفت: سال گذشته به دنبال اين عدم‌هماهنگي بسيار تلاش كرديم تا بگوييم عدد دانشجويي دانشگاه اصفهان چند است از آنجايي كه دانشگاه هنر اصفهان ورودي بهمن دارد اما بودجه براساس سرانه دانشجويي و تعداد دانشجوياني كه مهر وارد دانشگاه مي‌شوند لحاظ شده بنابراين تعداد دانشجويي كه از ترم بهمن وارد مي‌شوند مشمول سرانه دانشجويي نمي‌شوند.
مرتضي زرگر رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز نيز با بيان اينكه در دور اول سفر رياست‌جمهوري به استان خوزستان تعهداتي مانند ايجاد دانشكده باستان‌شناسي در شوش ايجاد شده‌اند، خاطرنشان كرد: منابع راه‌اندازي اين دانشكده هنوز معلوم نيست اما افرادي كه پيگير راه‌اندازي دانشكده باستان‌شناسي در استان هستند از دانشگاه مادر استان انتظاراتي دارند.
اين رئيس دانشگاه از وزير علوم خواستار پيگيري مجدانه متمم بودجه براي دانشگاه‌ها شد و گفت: افزايش بودجه سال آتي دانشگاه‌ها براساس نرخ تورم باشد.
دكتر عبدالله حاتم‌زاده - رئيس دانشگاه گيلان نيز در جمع روساي دانشگاه‌ها و در حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري اعلام كرد كه دانشگاهش امسال پنج ميليارد تومان كسري بودجه دارد.
محمدمهدي زاهدي وزير علوم در ادامه صحبت‌هاي رئيس دانشگاه گيلان گفت: هر وقت پولي به عنوان متمم بودجه به آموزش عالي اختصاص پيدا كرد و قرار شد توزيع كنيم اعلام كنيد كه چقدر كسري داريد.
رئيس دانشگاه شيراز با بيان اينكه نبايد به سادگي از كنار كسري بودجه دانشگاه‌ها عبور كنيم، گفت: اگر موضوع كسري بودجه دانشگاه‌ها به طور جدي دنبال نشود در مديريت دانشگاه‌ها ايجاد خلل شده و دانشگاه قفل مي‌كند.
وي افزود: تكيه صرف بر سرانه دانشجويي در همه دانشگاه‌ها قابل دفاع نيست زيرا بعضي دانشگاه‌ها مانند شيراز سه موزه دارند كه هزينه‌هايي را به ما تحميل مي‌كند يا اينكه تعداد بازنشستگان دانشگاه‌هاي قديمي زياد است و بر همين اساس در سال دو ميليارد تومان در اين زمينه هزينه مي‌كنيم. همچنين در دانشگاه‌هاي بزرگ حقوق پرداختي به اساتيد با توجه به رتبه علمي بالاتري كه دارند بيشتر است. رئيس دانشگاه شيراز خاطرنشان كرد: پراكندگي دانشگاه‌هايي مانند شيراز هزينه‌بر است و به عنوان مثال تا سه ميليارد تومان در سال براي حفاظت و حمل و نقل هزينه مي‌شود اما يك برخورد نه چندان عميق در توزيع بودجه و تكيه صرف بر توزيع سرانه بودجه مشكل ايجاد مي‌كند همچنان كه دانشگاه شيراز امسال با 14 ميليارد تومان كسري بودجه مواجه است.
بر طبق اين گزارش، اردوان ارژنگ رئيس دانشگاه ياسوج نيز كه در اولين نطق روساي دانشگاه‌ها در حوزه طرح و توسعه صحبت مي‌كرد، گفت: بعضي از كارشناسان حوزه طرح و توسعه وزارت علوم با خود معاون طرح و توسعه نيز هماهنگ نيستند زيرا بحث اين بود كه خوابگاه‌ها تا پايان سال 87 بهره‌برداري شود و اين نياز به اين داشت كه كارهاي نقشه‌اي و مشاوره‌اي پشت سر گذاشته شده باشد اما وقتي به كارشناسان حوزه طرح و توسعه مراجعه شد، عنوان كردند كه چنين خبري نيست لذا دانشگاه مجبور شد تا وارد بحث‌هاي فني و مشاوره‌اي براي خوابگاه شود.
وزير علوم نيز در اين نشست به روساي دانشگاه‌ها تاكيد كرد: كسري‌هاي بودجه دانشگاه‌ها در سال جاري، بودجه مورد نياز دانشگاه‌ها در سال آينده، متمم احتمالي بودجه براي امسال و تجهيزات دانشگاهي را به طور كامل در اين اجلاس مورد بررسي قرار دهيد.
جبل‌عاملي: نظر دانشگاه‌ها جنبه تشريفاتي پيدا كرده است
رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: آماري دانشگاه‌ها هر ساله براي افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو به وزارت علوم ارائه مي‌كنند تقريبا جنبه تشريفاتي پيدا كرده است.
سعيد جبل‌عاملي هم با بيان اين مطلب افزود: سالانه دانشگاه‌ها ميزان ظرفيتي كه براي پذيرش دانشجو آمادگي دارند را اعلام مي‌كنند اما معاونت آموزشي وزارت علوم، دفتر گسترش آموزش عالي و سازمان سنجش يك ظرفيت ديگري را اعمال مي‌كنند كه اين وضعيت به خصوص براي دانشگاه‌هايي كه طبق برنامه حركت مي‌كنند، ايجاد مشكل مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: نوعا هم افزايش ظرفيت‌هايي كه سالانه براي پذيرش دانشجو ايجاد مي‌كنند بدون مشورت و نامتعادل ايجاد مي‌شود. امسال دانشگاهي مانند علم و صنعت ايران بر اساس همين افزايش نامتعادل ظرفيت پذيرش دانشجو با بحران خوابگاه روبه‌رو شد. رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران درباره ورودي‌هاي بهمن‌ماه امسال دانشگاه‌هاي بزرگ در رشته‌هاي پرمتقاضي كه مجلس شوراي اسلامي درباره آنها مصوبه‌اي گذرانده است، گفت: ظرفيت جديدي كه در بهمن‌ماه به دانشگاه‌ها داده مي‌شود دانشگاه‌هايي نظير علم و صنعت ايران را با چالش بزرگي روبه‌رو مي‌كند.
محمد مهدي زاهدي - وزير علوم، تحقيقات و فناوري‌ـ نيز در ادامه صحبت‌هاي رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران با تأييد اظهارات وي درباره فشار مضاعف به دانشگاه‌ها در پي پذيرش افرادي كه بر اساس مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي در رشته‌هاي پرمتقاضي دانشگاه‌هاي بزرگ دانشجو مي‌شوند، گفت: روساي اين دانشگاه‌ها مي‌توانند كميته‌اي تشكيل دهند و نامه‌اي خصوصي خدمت دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي بنويسند و مشكلات اجرايي شدن اين افزايش ظرفيت را قيد كنند. وزير علوم درباره اظهارات رئيس دانشگاه علم و صنعت ايران مبني بر مغايرت افزايش ظرفيت اعمال شده توسط سازمان سنجش با آمادگي اعلام شده توسط اين دانشگاه گفت: به هر حال يك اشتباهي صورت گرفته است. اين اشتباه يا در معاونت آموزشي دانشگاه يا معاونت آموزشي وزارت علوم يا سازمان سنجش صورت گرفته است. بنابراين اين 3 حوزه بايد با هم هماهنگ باشند تا از اين اشكالات پيش نيايد.
بومي‌گزيني به نوعي حق داوطلبان تهراني را ضايع مي‌كند
نشست روساي دانشگاه‌ها در محل سازمان سنجش آموزش كشور برگزار شد و به گزارش ايسنا رئيس سازمان سنجش آموزش كشور نيز در اين مراسم با تشريح بومي‌گزيني در كنكور87 از قبولي 899 نفر اول كنكور در تهران‌، اعمال 80 درصد ظرفيت‌ها به صورت بومي در كنكور 87 و افزايش درصد بومي‌گزيني در دوره‌هاي روزانه و شبانه كنكور 87 خبر داد.
عبدالرسول پورعباس در نشست روساي دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در رابطه با افزايش ظرفيت‌ها در دانشگاه‌ها، گفت: افزايش ظرفيت‌ها به دانشگاه‌ها اعلام مي‌شود و دانشگاه‌ها مي‌توانند در خصوص تغيير آن نظرات خود را مطرح كنند، البته اين تغييرات بايد قبل از چاپ دفترچه اعمال شود و دانشگاه‌ها بايد قبل از چاپ دفترچه نظرات خود را راجع به افزايش ظرفيت دانشگاه خود اعلام كنند.
وي با بيان اينكه در دانشگاه علم و صنعت براي كنكور 87 در برخي رشته‌ها تا 50 درصد افزايش ظرفيت اعمال شد، گفت: در اين راستا مخالفتي از سوي دانشگاه علم و صنعت مطرح نشد. وي با اشاره به ضريب افزايش يا برابري دانشگاه‌ها، گفت: در اين خصوص خود دانشگاه‌ها بايد اين ضريب را اعلام كنند و توجه داشته باشند كه اين ضريب خيلي مهم است و بايد روي آن حساس باشند.
وي با اشاره به بحث افزايش ظرفيت‌ها، ادامه داد: در اين راستا به جز 5 درصد شاهد و يك يا دو درصد در ارتباط با شكست ظرفيت‌ها، مابقي افزايش‌ها با نظر دانشگاه‌ها انجام مي‌گيرد. وي با ارائه به بخشي از گزارش ارائه شده به شوراي عالي انقلاب فرهنگي در رابطه با ظرفيت‌ها در كنكور 87، گفت: در اين راستا 84 هزار و 300 نفر در دوره‌ روزانه پذيرش داشتيم، همچنين 62 درصد از يك ميليون و 500 هزار نفر از شركت‌كنندگان را خانم‌ها و 38 درصد را آقايان تشكيل مي‌دهند.
وي با بيان اينكه امسال 80 درصد ظرفيت‌ها به صورت بومي و 20 درصد آزاد اعمال شد، گفت: در سال 86 مجموعه گزينش‌هاي ما در رشته‌هايي همچون رياضي، تجربي و فيزيك 62/72 درصد بومي بود كه اين رقم در سال 87 به رقم 71/84 رسيده است، در واقع 10 درصدي كه تاكنون اعمال نمي‌شد، در سال 87 اعمال شدند.
وي با بيان اينكه بومي‌گزيني در سال‌هاي86 و 87 در دوره‌هاي روزانه از 47 به 59 و در رشته‌هاي شبانه از 71 درصد به 79 درصد رسيده ‌است، اظهار كرد: همچنين بومي‌گزيني در رشته برق دانشگاه صنعتي شريف از 55 به 68 درصد و در دانشگاه تهران از 47 به 76 درصد و در برق شيراز از 55 به 76 درصد رسيده‌ است. وي افزود: در رشته برق دانشگاه صنعتي شريف آخرين نفري كه براساس بومي‌گزيني در سال 86 پذيرش شد، داراي رتبه 528 بود، درحالي‌كه امسال آخرين نفر رتبه‌ِ 796 داشته است. وي با بيان اينكه حتي مي‌توان گفت كه بومي‌گزيني به نوعي حق بچه‌هاي تهراني را ضايع مي‌كند، گفت: اگر پذيرش به طور كلي به صورت آزاد صورت گيرد تعداد زيادي از ظرفيت‌ها توسط داوطلبان تهراني پرمي‌شود و در واقع با گزينش آزاد داوطلبان شهرهاي بزرگ سود مي‌كنند.
وي با اشاره به چگونگي توزيع قبولي در بين هزار نفر اول كنكور، عنوان كرد: از اين تعداد 899 نفر در تهران قبول شدند و 101 نفر در ساير شهرها قبول شدند كه بررسي‌ها نشان داد اين داوطلبان خود براي ماندن در شهرهاي خود اصرار داشته‌اند.
وي افزود: به عنوان مثال در رشته‌ برق انتظار مي‌رفت كه از 100 نفر اول80 نفر در اين رشته پذيرفته شوند، ولي امسال حدود 45 نفر از 100 نفر اول در اين رشته پذيرش شده‌اند ولي بقيه آنها همچنان در دانشگاه صنعتي شريف در رشته‌هايي همچون مكانيك و عمران مشغول به تحصيلند.
دكتر پورعباس خاطرنشان كرد: توجه به اين نكته ضروري است كه 15 نفر اول كنكور در رشته رياضي، هيچ كدام رشته‌ برق را به عنوان انتخاب اول خود انتخاب نكرده‌اند.
رئيس سازمان سنجش در خاتمه همچنين در رابطه با رتبه وزارت علوم در بين دستگاه‌هاي اجرايي كشور، اظهار كرد: وزارت علوم سال گذشته در بين دستگاه‌ها رتبه‌ 18 را اخذ كرده است.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن