تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816824775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بسيج خواهران طلايه‌دار حركت‌هاي شورآفرين در دفاع از اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بسيج خواهران طلايه‌دار حركت‌هاي شورآفرين در دفاع از اسلام
گروه سياسي: بسيج خواهران به عنوان اولين و گسترده‌ترين تشكل مردمي زنان پس از انقلاب شكوهمند اسلامي در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي طلايه‌دار حركت‌هاي شورآفرين در دفاع از اسلام است.
با توجه‌به سند چشم‌انداز بيست ساله كشور در خصوص بسيج خواهران و نقش آن در جامعه مي‌توان گفت، بسيج بستري را فراهم كرده است تا هر كس و با هر نوع استعداد و خلاقيت بتواند در آن حضور پيدا كند. به طوري‌كه امروزه بسيج خواهران گسترده‌ترين تشكل مردمي زنان است كه با حفظ جايگاههاي حضور و سازمان يافته مي‌كوشد تا در دفاع همه جانبه از انقلاب‌اسلامي و دستاوردهاي آن با بهره‌گيري از توصيه‌هاي اسلام، ديدگاه‌هاي امام (ره) و مقام‌معظم رهبري بهترين پتانسيل‌هاي خود را بكار گيرد.

با‌توجه به سند چشم‌انداز بيست ساله، بسيج خواهران، تشكلي مردمي و سازماني منسجم و منعطف، كارآمد و پويا، قانونمند و فراگير و باقدرت ايجاد عزم ملي در حفظ كرامت و منزلت زن مسلمان و استفاده از قابليت‌هاي زنان در دفاع همه جانبه از انقلاب و دستاوردهاي آن مي‌كوشد. بسيج خواهران به عنوان سازماني منسجم از شاخص‌هايي نظير تحكيم هويت ديني، ملي و انقلابي، ترويج فرهنگ فاطمي و پرچم‌داري نهضت زنان برخوردار مي‌باشد كه اين ويژگي‌ها باعث شده تا در تعامل اثربخش با ديگر سازمان‌هاي دولتي و تشكل‌هاي مردمي ديگر موجوديتي پويا بدست آورد و خود را براي بهره‌مندي هر چه بيشتر از دانش روز و فن‌‌آوري‌هاي اطلاعاتي و ارتباطي تجهيز نمايد.

راه‌اندازي بنياد نخبگان بسيج نمونه‌اي از اين تشكل سازمان يافته مي‌باشد كه تعداد زيادي از نخبگان خلاق را سازماندهي كرده تا از قابليت‌هاي علمي ـ پژوهشي و مبتكرانه اين قشر در مسير اعتلاي اهداف و برنامه‌هاي آتي خود استفاده نمايند از طرفي حضور صدها گروه علمي در سطح دانشگاه‌ها، مدارس و پايگاه‌هاي مقاومت كه با طرح موضوعات پژوهشي و علمي به طور سازمان يافته به مطالعات منسجم و برنامه‌ريزي شده مي‌پردازند و علاقه‌مندان در اين عرصه را جذب مي‌نمايند.

لازم به ذكر است بسيج خواهران در حوزه فعاليت‌هاي فرهنگي قرآني توانسته است بيش از چهار هزار هيئت قرآني از نخبگان شهرهاي بزرگ و كوچك تشكيل دهد تا در پيوندي هدايت‌گر جريان‌هاي خوب قرآني را در ميان جوانان علاقمند و مؤمن گسترش دهد همچنين وجود هزاران دانش‌آموز مستعد در بخش آموزش متمركز شده‌اند تا تحت نظر مدال آوران و نخبگان برجسته المپيادي آموزش ببينند تا در عرصه‌هاي علمي و تحصيلي ارتقاء يابند.

از سويي ايجاد انجمن‌هاي مختلف هنري ـ علمي ـ فرهنگي و قرآني كه به فعاليت‌هاي گروهي بسيجيان انسجام مي‌بخشد بخشي از فعاليت‌هاي تشكل مردمي بسيج مي‌باشد.

با هدف هدايت به سوي آينده‌اي روشن، كارآفرين، و تأثيرگذار فضايل اخلاقي را بر مبناي تحكيم هويت ديني، ملي و انقلابي را ترويج مي‌دهد و بخشي از سند چشم انداز بيست ساله به شمار مي‌رود. با استناد به اين آمار عملكرد بسيج خواهران مي توان گفت مهمترين محورهاي اولويت چشم انداز بيست ساله كه در اين تشكل مردمي مشهود است احياي هويت زن مسلمان، تعميق معنويت و بصيرت ديني و تحكيم بنيان خانواده است كه به عنوان اساسي‌ترين فعاليت‌ها در برنامه‌ريزي و دستور كار بسيج خواهران قرار گرفته است و همين امر باعث شده است بسيج خواهران از همت والا و پايبندي به ارزش‌هاي ديني و فضايل اخلاقي برخوردار شود و به دنبال آن رسالت خود را به اثبات برساند كه اين رسالت در راستاي تحقق آرمان‌هاي حضرت امام (ره) و فرمايشات مقام معظم رهبري است كه عهده دار وظايفي نظير تحقق بخشيدن مهم زنان از ارتش بيست ميليوني به منظور دفاع توسط خواهران، احياي هويت والاي زن مسلمان، مصون سازي و پيشگيري و مقابله با تهديدات نرم در حوزه مسائل خاص زنان و مشاركت در عرصه‌هاي سياسي ـ فرهنگي اجتماعي ـ امنيتي ـ علمي و سازندگي بر مبناي نيازهاي اساسي انقلاب اسلامي است.

همچنين اصول پايه و دكترين بسيج خواهران مبناي تشخيص مجموعه فعاليت‌ها و علاقمندي‌هاي آن‌هاست كه در بهتر انجام دادن وظايف‌شان مؤثر مي‌باشد و با ده اصل بنا شده‌ است كه عبارتند از:

1ـ «اصل فاطمي بودن» كه اين اصل بر نقش الگويي حضرت فاطمه (س) مانند تقوا، ساده زيستي، و… تأكيد مي كند 2ـ «اصل عفاف و حجاب» كه مبتني بر تقواي دروني، رعايت ارزش‌هاي ديني، پوشش مناسب به منظور انجام فريضه الهي و حضور بهتر در اجتماع است 3ـ «اصل تقويت و تعالي خانواده و مقام مادري» است 4ـ «اصل پرچم‌داري و پيشتازي» كه در هدايت و جهت‌دهي تشكل‌هاي زنان جهت حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي تأثيرگذار مي باشد

5ـ «اصل محور بودن» كه بر همه اقدامات در رابطه با خواهران تأكيد دارد. 6ـ «آمادگي و دفاع همه جانبه» است زيرا دشمن با شيوه هاي مختلف مي كوشد تا زنان جامعه اسلامي‌مان را در معرض تهديدهاي احتمالي قرار دهد بنابراين نقش دفاعي چه در عرصه نظامي و فرهنگي و چه در عرصه سياسي و اجتماعي از اهميت خاصي برخوردار است. 7ـ «اصل حفظ هويت و تكريم منزلت زن» كه مي‌تواند جايگاه زنان را در جهت نقش‌آفريني آنان در عرصه‌هاي مختلف جامعه اعتلا بخشد.

8ـ «اصل تعامل و مشاركت» مي‌باشد كه مي‌تواند تعامل ميان دستگاه‌هاي درون سازماني و برون سازماني را دو چندان كند.

9ـ بر اساس اصل «توانمند سازي زنان» بسيج خواهران به وجود زنان متعهد و توانمند به عنوان ركن اصلي اين شاكله كليه تمهيدات و تسهيلات لازم را در اين راستا فراهم مي‌آورد و اصل دهم «توجه به تفاوت‌هاست» همان‌گونه كه مي‌دانيم سرشت زن و مرد متفاوت است، بر اساس اين اصل دو گونه قابليت، استعداد و نياز را متناسب با جنسيت آنها مطالبه مي‌كند و با برنامه‌ريزي اصولي و صحيح در اين زمينه بهترين امكان براي بهره‌مندي هر كدام از آنان فراهم مي‌شود.

بسيج خواهران به عنوان اولين و گسترده‌ترين تشكل مردمي زنان پس از انقلاب شكوهمند اسلامي در مراحل مختلف وظايف خطيري را به عهده داشته است بويژه در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي طلايه‌دار حركت‌هاي شورآفرين در دفاع از اسلام در حوزه مسايل زنان با تبيين ديدگاه‌هاي حضرت امام (ره) كه مترقي‌ترين ديدگاه‌ها و نظرات را پيرامون دفاع از حقوق زنان مطرح كرده‌اند تلاش مي‌كنند.

راهبردهاي بسيج خواهران

ـ مشاركت ايفاي نقش در پرچمداري نهضت زنان ـ تعميق بينش و بصيرت خواهران بسيجي در مقابله با تهديدات نرم در حوزه مسائل زنان ـ تقويت بنيه دفاعي زنان ـ تقويت و تعالي نهاد خانواده ـ تعامل در اثر بخشي با مراكز علمي ـ فرهنگي و اجتماعي

ساختار و سازمان

بسيج خواهران نيروي مقامت با تحت پوشش قرار دادن 31 رده در مناطق، 372 دفتر در نواحي، 712 حوزه مقاومت، 8155 پايگاه مقاومت و 440 گردان الزهرا (س)، 15598 واحد دانش آموزي، 247 پايگاه اداري كارمندي، 326 پايگاه دانشجويي و 158 پايگاه طلاب در اجراي مأموريت‌ها و وظايف محوله جذب، آموزش، سازماندهي و انسجام را بر عهده داشته و با توجه به ضرورت‌ها و شرايط فرهنگي ـ اجتماعي روز برنامه‌ريزي كرده و با تدوين و اجراي برنامه‌هاي متنوع در عرصه‌هاي مختلف، حضوري فعال دارد.

بنابر گزارشات بدست آمده و مستند بسيج خواهران در حال حاضر بيش از چهار و نيم ميليون نفر از خواهران، عضو بسيج در سراسر كشور در سطح مراكز علمي، آموزشي، شهرها و روستاها و… مي‌باشند.

در عرصه آموزش، آموزش‌هايي از قبيل آموزش‌هاي نظامي و طرح معرفت به منظور توانمندي مديران در اداره مطلوب بسيج، در عرصه فرهنگي فعاليت‌هايي در زمينه قرآن و عترت در عرصه اطلاع‌رساني نيز به منظور انعكاس فعاليت‌هاي بسيج اقدام به جمع‌آوري اخبار فرهنگي و درج در رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي و انتشار ويژه نامه‌ها و بيانيه‌ها و تشكيل ستاد خبري از اقدامات اطلاع رساني مي‌باشد. در حوزه فعاليت‌هاي سازندگي نيز بسيج خواهران در عرصه‌هاي بهداشت و درمان، عمران آباداني و… حضوري چشمگير دارند و از آن جمله مي‌توان به كاشت نهال به طور وسيع در استان‌ها، انعقاد توافقنامه با مراكز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در جهت محروميت زدايي و كمك به دولت در انجام برنامه‌هاي عمراني و… مي‌توان اشاره كرد. از سويي در طرح بزرگ ترويج تغذيه با شير مادر و بهداشت مادر و كودك و نيز حضور چشمگير در كمك‌رساني به مردم زلزله‌زده بم نشان‌دهنده ويژگي‌هاي اين سازمان و تشكل مردمي است. همچنين در عرصه علمي و پژوهشي زنان در حوزه‌هاي مقاومت سراسر كشور سلسله همايش‌هاي علمي «زن، انقلاب اسلامي، هويت باز يافته» را هر ساله در دهه فجر با رويكرد مسائل زنان برگزار مي‌كند به علاوه، حضور در همايش‌ها و نشست‌هاي بين‌المللي از جمله كنفرانس پكن + 10 و حضور در كميسيون خشونت عليه زنان ژنو، حضور در كنفرانس منطقه‌اي تايلند از ديگر فعاليت‌هاي بسيج خواهران است.

در پايان و با استناد به اطلاعات مربوط به بسيج خواهران مي‌توان گفت اين تشكل به عنوان سازماني منسجم، منعطف و مؤثر و با هدف بازدارندگي و دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن تحكيم هويت ديني، ملي و انقلابي زنان، و پرچم‌داري نهضت زنان را عهده دار است.

تهيه و تنظيم: كريم باباخانيان
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن