تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موفقيت درمان ناباروري درپژوهشكده ابن سينا بالاتر ازميانگين جهاني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: موفقيت درمان ناباروري درپژوهشكده ابن سينا بالاتر ازميانگين جهاني است
مدير مركز درمان ناباروري پژوهشكده ابن سينا گفت: ميزان موفقيت روش هاي درمان ناباروري در مركز درمان ناباروري و سقط مكرر پژوهشكده ابن سينا از متوسط موفقيت درمان ناباروري در جهان بالاتر است.


دكتر "فرهاد يغمايي" در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا، ميزان موفقيت درمان ناباروري در ايران را حدود 40 درصد و متوسط جهاني آن را بين 30 تا 35 درصد اعلام كرد.
وي اظهار داشت: در ادامه همكاري‌هاي علمي با ساير كشورها براي تبادل اطلاعات روز و ارائه خدمات به زوج‌هاي نابارور طبق آخرين استانداردهاي روز دنيا‌ با كشور انگلستان، سوئد، فرانسه و آمريكا در ارتباط هستيم و زوج‌هاي زيادي از ساير كشورها از جمله كشورهاي همسايه ، براي درمان به اين مركز مراجعه مي‌كنند.
به گفته يغمايي، هزينه بالاي اين نوع درمانها در كشورهايي نظير آمريكا و كانادا موجب شده است بيماران اين كشورها به ايران مراجعه كنند.
مركز درمان ابن سينا در سال 82 در كنار سه مركز تحقيقاتي بيوتكنولوژي توليد مثل، مركز تحقيقات آنتي بادي منوكلونال و مركز تحقيقات نانوفن‌آوري زيستي پژوهشكده ابن سينا، فعاليت خود را آغاز كرد.
مدير مركز درمان ناباروري ابن سينا با بيان اينكه اين مركز هم اكنون با چهار كلينيك ناباروري، سقط مكرر، اهدا و كلينيك پره ناتولوژي در درمان ناباروي فعاليت دارد، گفت: اين مراكز خدمات تخصصي درمان ناباروري شامل لقاح خارج رحمي و انتقال جنين به رحم (IVF) ، تلقيح اسپرم به داخل رحم (IUI)، انتقال گامت به داخل لوله هاي رحمي، تزريق اسپرم به تخمك و انتقال جنين به رحم و ساير درمان هاي پيشرفته ناباروري را به زوجين نابارور ارايه مي دهند.
عضو هيات علمي پژوهشكده ابن سينا يادآور شد:در كلينيك فوق تخصصي درمان سقط مكرر، زوج هايي كه به صورت خود به خودي و دستكم دو تا سه بار به صورت متوالي دچار سقط شده‌اند و زوج هايي كه دو تا سه بار انتقال جنين ناموفق داشته‌اند، براي مشاوره توسط گروه‌هاي تخصصي (زنان و زايمان، ايمونولوژي، ژنتيك پزشكي، جنين شناسي، داخلي و عفوني ) و ارزيابي دقيق، در كميسيون مشتركي درمان آنها مورد بررسي قرار مي گيرد.
دكتر يغمايي با اشاره به اينكه كلينيك فوق تخصصي اهدا براي نخستين بار در كشور در سال 83 راه اندازي شد، گفت: در اين بخش به زوج‌هاي محروم از داشتن فرزند با مشكلاتي از قبيل نداشتن گامت سالم و يا عدم امكان باروري جنين، خدمات باروري شامل اهداي جنين و اهداي تخمك در بانك هاي مربوطه را ارايه مي دهد.
وي افزود : يكي ديگر از روشهاي پيشرفته درمان ناباروري رحم جايگرين است كه در اين روش جنين در رحمي غير از رحم مادر رشد مي يابد.
دكتر يغمايي يادآور شد: مركز فوق تخصصي درمان ناباروري ابن سينا با توجه به مصوبات مجلس شوراي اسلامي به عنوان يكي از سه مركز منتخب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (ابن سينا، رويان و مركز درمان ناباروري يزد) كار اهداي جنين را انجام مي‌دهد.
دكتر يغمايي در ادامه با اشاره به كلينيك پره‌ناتولوژي گفت: در برخي از بارداري‌هاي پرخطر ممكن است با انجام سونوگرافي ، اختلالات ژنتيكي يا مادرزادي تشخيص داده شود كه در اين كلينيك به تمام مادران باردار از هفته دوم به بعد به طور اختصاصي خدمات كنترل، شناسايي و درمان مشكل جنين ارائه مي شود.
وي ادامه داد: در مركز ابن سينا به كمك روش‌هاي تشخيص اختلالات ژنتيكي قبل از انتقال جنين به رحم مادر و تشخيص اختلالات جنيني و يا جنسيت جنين پيش از انتقال به رحم، سعي بر كنترل و كاهش تولد نوزادان داراي اختلالات مادرزادي است.
عضو هيات علمي پژوهشكده ابن سينا در پايان يادآور شد: به كمك كلينيك‌هاي مشاوره اي شامل روان شناس، روان پزشك، ژنتيك پزشكي، ايمونولوژي، عفوني و داخلي تمام بررسي‌هاي درماني زوج ها، هم زمان در اين مركز انجام مي شود.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3791]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن