تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816727836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كشور: 5 درصد مساحت كشور هيچ احتمال زلزله‌اي ندارند مدارس غيراستاندارد قديمي در برابر زلزله مقاوم‌سازي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير كشور: 5 درصد مساحت كشور هيچ احتمال زلزله‌اي ندارند مدارس غيراستاندارد قديمي در برابر زلزله مقاوم‌سازي مي‌شوند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

وزير كشور گفت: مدارس غيراستاندارد قديمي در برابر زلزله مقاوم‌سازي مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صادق محصولي امروز صبح در دهمين مانور سراسري زلزله و ايمني در مدارس كشور با بيان اين كه بايد اقدامات لازم براي پيشگيري و آمادگي براي زمان وقوع زلزله از حالا صورت گيرد، افزود: استفاده از امكانات محيطي به جاي فرار و سراسيمه شدن از محل حادثه بايد به دانش‌آموزان آموخته شود.

وي با بيان اين كه مانورهاي سراسري مي‌تواند نقش اساسي در كاهش خسارات و تلفات داشته باشد، خاطرنشان كرد: با تصويب سازمان مديريت بحران توسط مجلس شوراي اسلامي هماهنگيهاي لازم و مناسبي در جهت هماهنگي دستگاهها و سازمانهاي متولي صورت گرفته تا براي بحرانها و حوادث متعدد آماده باشيم.

وزير كشور افزود: سازمان مديريت بحران ساماندهي ستادهاي بحرانهاي استانهاي مختلف و پيش‌بيني و رسيدگي به مشكلات آنها را بر عهده دارد و در عين حال نگاه ويژه به امور مربوط به اين سازمان جزو برنامه‌هاي من نيز قرار دارد و بايد تشكيلات مشابه ستاد بحران در استانها نيز تقويت شود.

وي با بيان اين كه كشور ما در منطقه زلزله‌خيز قرار دارد و ضريب زلزله در آن بالاست، يادآورشد: تقريبا 5 درصد از مساحت كشور هيچ احتمال زلزله‌اي براي آنها پيش‌بيني نشده و بايد در استانهاي مختلف براي پيشگيري از حوادث احتمالي زلزله اقدامات لازم صورت گيرد.

محصولي خاطرنشان كرد: افزايش آگاهي‌هاي مردم در زمينه‌هاي مختلف مقابله با حوادث ناشي از زلزله و بحرانهاي ديگر مي‌تواند تاثيرات قابل توجهي را از جمله آرامش ناشي از شناخت حوادث و راههاي مقابله با آن داشته باشد.

وي تصريح كرد: همچنين آگاهي و شناخت زمينه واكنش مناسب و سريع و به موقع در مقابل حوادث را فراهم مي‌كند.

وزير كشور ادامه داد: دانش‌آموزان بهترين گزينه براي افزايش اين آگاهي در بين جامعه هستند، چرا كه از طريق خانواده‌هاي خود اين آگاهي را به اقشار جامعه منتقل مي‌كنند.

محصولي در بخش ديگري از صحبتهاي خود، وجود دكلهاي بلند برق در بزرگراههاي اصلي را يكي از مواردي عنوان كرد كه در صورت وقوع زلزله احتمالي مانع امدادرساني و حركت در شريانهاي حياتي شهر مي‌شود.

به گزارش ايسنا، وي اجراي مانورهاي سراسري زلزله را نمونه‌اي از بروز عملي اقتدار ملي توسط مردم، عنوان كرد و گفت: براي جلوگيري از خسارات زلزله‌ها و بحرانهاي طبيعي بايد آموزشهاي لازم به مردم داده شود و مقاوم‌سازي و پيشگيري نيز انجام شود.

وزير كشور با تاكيد بر اين كه بايد مانورهاي زلزله در كشور نهادينه شود و افزود: نبايد اين مانورها سالي يكبار برگزار شود و حتي بهتر است كه خود مردم در خانه‌هاي خود حداقل ماهي يكبار اين مانور را انجام دهند تا از نظر روحي و تكميل امكانات لازم در منازل آمادگي داشته باشند.

وي همچنين با تاكيد بر اين كه در حال حاضر همه مدارس كشور آمادگي لازم را در مقابل زلزله ندارند، اظهار كرد: تلاش مي‌شود با توجه به بودجه مناسبي كه در اختيار سازمان نوسازي مدارس قرار گرفته و با توجه به الگوهاي جديد ساخت و ساز مدارس، ساخت مدارس جديد متناسب با نياز در مواقع احتمالي بروز حوادث صورت گيرد.

محصولي افزود: متاسفانه در برخي از مدارس قديمي نارسايي‌هاي وجود دارد و در مقابل زلزله آمادگي لازم را ندارند، اما تلاش مي‌شود كه اين مدارس غيراستاندارد نيز مقاوم شود.

انتهاي پيام
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن