تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816787064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون فرهنگي نهادمقام معظم رهبري دردانشگاهها: دوازدهمين دوره ازدواج دانشجويي فردا درمشهد برگزارمي‌شود دولت براي تامين مسكن زوجهاي دانشجو مصوبه داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون فرهنگي نهادمقام معظم رهبري دردانشگاهها: دوازدهمين دوره ازدواج دانشجويي فردا درمشهد برگزارمي‌شود دولت براي تامين مسكن زوجهاي دانشجو مصوبه داشته باشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي - فرهنگي

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها خبر داد: دوازدهمين دوره مراسم ازدواج دانشجويي با شعار "ازدواج به هنگام، آسان، آگاهانه و پايدار" با شركت 260 زوج از استان‌هاي مختلف كشور فردا در كنار حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار صنفي فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين رنجبران با بيان اينكه در اين دوره از مراسم ازدواج دانشجويي 43 هزار و562 زوج از دانشگاه‌هاي سراسر كشور ثبت‌نام كرده‌اند، اظهار كرد: در اين ميان استان تهران با 6 هزار و 505 زوج رتبه اول و استان‌هاي خراسان رضوي و اصفهان به ترتيب با 4 هزار و 66 و سه هزار و 424 زوج رتبه‌هاي بعدي را به خود اختصاص داده‌اند.

بيشترين استقبال از سوي دانشگاه‌هاي تابعه وزارت علوم صورت گرفته است

71 درصد مزدوجين در مقطع كارشناسي هستند

وي با بيان اينكه 44 درصد مزدوجين با جمعيت 19 هزار و 551 نفر از سوي دانشگاه‌هاي وزارت علوم مي باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامي با 18 هزار و 646 زوج و دانشگاه‌هاي وزارت بهداشت با 1986 زوج به ترتيب 42 و 4 درصد زوج‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وي با بيان اينكه بيشترين استقبال از سوي دانشگاه‌هاي تابعه وزارت علوم صورت گرفته است، عنوان كرد: 71 درصد مزدوجين در مقطع كارشناسي، 17 درصد در مقطع كارداني، 9 درصد در مقطع كارشناسي ارشد و 5/2 درصد در مقطع دكترا مشغول به تحصيل هستند.

67 درصد زوج‌هاي ثبت‌نامي دخترند

به گفته وي، 32 درصد زوج‌هايي كه در اين مراسم ثبت‌نام كرده‌اند را دانشجويان پسر و 67 درصد آنها را دانشجويان دختر تشكيل مي‌دهند و از مجموع نفرات ثبت‌نامي 12 هزار و 874 نفر از زوج‌ها هر دو دانشجو بوده‌اند.

بيشترين ثبت ازدواج زوج‌ها در مرداد ماه

رنجبران با بيان اينكه مطابق آمار بيشترين ثبت ازدواج زوج‌ها در مرداد ماه و كمترين آنها در بهمن ماه بوده است، عنوان كرد: در بين دانشگاه‌هاي تهران بيشترين آمار مربوط به دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد كرج و دانشگاه علامه طباطبايي است.

متوسط سن ازدواج زوج‌هاي دانشجويي

وي متوسط سن ازدواج زوج‌هاي دانشجويي در اين دوره از مراسم ازدواج دانشجويي را 23 سال و 5 ماه بيان كرد و گفت: اين رقم در سال گذشته 23 سال و 7 ماه بوده است كه اين مسئله حاكي از آن است كه ازدواج‌هاي به هنگام در حال اتفاق افتادن است.

دولت مصوباتي در راستاي تامين مسكن زوج‌هاي جوان داشته باشد

معاون فرهنگي نهاد رهبري با اشاره به انتظارات زوج‌هاي جوان از مسئولين خاطر نشان كرد: اميد است دولت همزمان با مراسم جشن ازدواج دانشجويي در راستاي گسترش فرهنگ ازدواج در بين جوانان و به خصوص دانشجويان، مصوباتي را در راستاي تامين مسكن زوج‌هاي جوان داشته باشد.

وزارت علوم در راستاي ساخت‌وساز خوابگاه‌هاي متاهلين اقدام كند

وي افزود: اميد است بر اساس مطالبات زوج‌هاي دانشجو، آموزش عالي بتواند در راستاي ساخت و ساز خوابگاه‌هاي متاهلين اقدام كند تا مشكل مسكن زوج‌هاي جوان هرچه زودتر برطرف شود كه در اين صورت شاهد رشد مناسبي در ازدواج‌هاي دانشجويي خواهيم بود.

وي با تاكيد بر اينكه كليه تسهيلات ويژه‌اي كه براي زوج‌هاي دانشجو در نظر گرفته مي‌شود بايد با احترام خاصي ارائه شود، بيان كرد: نيازهاي جوانان و به خصوص دانشجويان براي ازدواج جدي است و با توجه به اينكه ميانگين سني ازدواجهاي دانشجويي 23 سال و 5 ماه شده است، جوانان آمادگي تشكيل زندگي را دارند و در واقع منتظر بسترسازي‌هاي مورد نياز از سوي متوليان اين مسئله هستند.

اعطاي هديه مقام معظم رهبري به 25 هزار زوج

رنجبران درباره هداياي اهدايي به دانشجويان در مراسم ازدواج دانشجويي عنوان كرد: هديه ثابت ما هديه مقام معظم رهبري است كه بر اين اساس به كليه مزدوجيني كه در مراسم نمادين شركت مي‌كنند سكه بهار آزادي اهدا مي‌شود.

وي افزود: به طور كلي از ميان بيش از 43 هزار زوجي كه در اين مراسم ثبت‌نام كرده‌اند 25 هزار زوج هديه مقام معظم رهبري را دريافت مي‌كنند كه اميد است با ارائه هداياي ساير مسئولين همچون سالهاي گذشته بتوانيم به ساير عزيزان نيز هدايايي اهدا كنيم.

به گفته وي، 25 هزار نفري كه هديه سكه رهبري به آنها تعلق مي‌گيرد بر اساس اولويت‌هايي چون دانشجو بودن هر دو زوج و همچنين ممتاز بودن آنها مي‌باشد.

وي با بيان اينكه تاكنون قولي از مسئولين براي ارائه هديه ازدواج دانشجويي دريافت نكرده‌ايم، عنوان كرد: به طور كلي براي مراسم ازدواج دانشجويي در تهران مراسم متمركزي در نظر گرفته نشده است ولي هر يك از دانشگاه‌ها مي‌توانند به تنهايي به صورت داوطلبانه مراسمي برگزار كنند.

وي تاكيد كرد: نهاد همچنين به اين مسئله تاكيد دارد كه در دريافت هدايا از ارگانهاي مختلف نيز كرامت و عزت جوانان مورد لطمه قرار نگيرد.

مجموعه‌هايي راه اندازي شود تا جوانان بتوانند در فضايي امن و مطمئن زوج خود را انتخاب كنند

وي يكي از مشكلات جوانان براي ازدواج را يافتن همسر مناسب بيان كرد و گفت: با توجه به گسترش زندگي‌هاي شهري و كم شدن روابط و معارفات سنتي به نظر مي‌رسد كه بهتر است مجموعه‌هايي راه اندازي شود تا جوانان بتوانند در فضايي امن و مطمئن زوج خود را انتخاب كنند كه بر اين اساس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و سازمان ملي جوانان در راستاي ساماندهي و راه اندازي اين مجموعه‌ها از كليه اساتيد دانشگاه‌ها كه تمايل به شركت در اين زمينه و ‌ارائه مشاوره و بسترسازي قانوني و مناسب را دارند، استقبال مي‌شود.

وي همچنين درباره ايجاد مراكز آشنايي جوانان با يكديگر با بيان اينكه نبايد در اين زمينه تصميمات عجولانه و غير كارشناسي اتخاد شود، گفت: خود را متولي اين بخش معرفي نكرده‌ايم ولي از اساتيد علاقمند در اين حوزه حمايت مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه پيوند دو جوان، پيوند دو فرهنگ است و ظرافت‌هاي خاص خود را داراست، اظهار كرد: كساني كه بخواهند اين مسئله را پيگيري كنند بايد از افراط و تفريط بپرهيزند و به سنت‌هاي خانواده‌ها كه مخالف شرع نيست نيز توجه كنند و همچنين به اين مسئله توجه شود كه خانواده‌ها نيز بايد در اين مشاوره‌ها مشاركت داشته باشند.

آمار طلاق در ازدواج‌هاي دانشجويي

رنجبران در پاسخ به سوالي درباره آمار طلاق در بين ازدواج‌هاي دانشجويي، خاطر نشان كرد: در ارتباط با بالا بودن آمار طلاق در اين ازدواج‌ها تا كنون آمار مستندي نداريم ولي از يكسال قبل كار آماري جديدي آغاز شده كه محصول آنها يك ماه ديگر ارائه مي‌شود و در واقع در كل هنوز گزارش نگران كننده‌اي از اساتيد اين حوزه دريافت نكرده‌ايم و يافته‌هاي قبلي نيز اين مسئله را تكذيب مي‌كند.

وي با بيان اينكه هيچ مجموعه‌اي ديده نمي‌شود كه براي زوجين شركت كننده در مراسم ازدواج دانشجويي كارگاه‌هاي آموزشي برگزار كند، اظهار كرد: كليه ثبت‌نام كنندگان در مراسم ازدواج دانشجويي در يك دوره آموزشي حداقل ده ساعت پيرامون مهارت‌هاي زندگي شركت مي‌كنند كه اين مسئله قطعا به پايداري زندگي مشترك آنها كمك مي‌كند.

ازدواج‌هاي دانشجويي پايه‌هاي مستحكمتري دارند

وي با بيان اينكه به طور كلي ازدواج‌هاي دانشجويي از پايه‌هاي بيشتري نسبت به ازدواج هاي عموم جامعه برخوردار است، گفت: ازدواج هاي دانشجويي با توجه به آموزش‌هاي قبل از ازدواج و حين تحصيل نسبت به زوج‌هاي خارج از حيطه دانشگاه مشكلات كمتري دارند.

رنجبران ادامه داد: آمار نشان مي‌دهد كه كمتر از يك درصد از كساني كه در دوره‌هاي قبلي ازدواج‌هاي دانشجويي شركت كرده‌اند ازدواجشان منجر به طلاق شده است.

وي با اشاره به برگزاري 400 جلسه عمومي آموزشي در سطح كشور در سال گذشته براي ازدواج‌هاي دانشجويي خاطر نشان كرد: امسال نيز اين برنامه‌ها به صورت منسجم‌تر برگزار مي‌شود و در اين راستا از 300 نفر از اساتيد استانهاي مختلف براي برگزاري اين جلسات دعوت شده است.

وي درباره راهكار ارائه شده براي افزايش ازدواج جوانان تحت عنوان ازدواج‌هاي نيمه مستقل، گفت: قطعا دانشجويان و جوانان براي شروع زندگي خود به كمك‌هاي خانواده نيازمندند ولي بايد توجه شود كه ازدواج‌هاي نيمه مستقل به شأن جوانان و خانواده‌ها لطمه نزند كه اگر اين گونه باشد قابل مطالعه است.

وي افزود: ممكن است برخي خانواده‌ها به حضور و رفت وآمد عروس و داماد راضي نباشند كه اگر اين موانع عرفي وجود داشته باشد ممكن است برخي جوانان نتوانند دراين مسير قرار بگيرند.

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در خاتمه با بيان اينكه در سال 76، حدود60 زوج در مراسم ازدواج دانشجويي ثبت‌نام كرده‌ بودند، گفت: اين آمار طي سالهاي 77 تا 86 به ترتيب 200زوج، 7هزار زوج، 14هزار زوج، 16 هزار زوج، 17 هزار زوج،25 هزار زوج، 30 هزار زوج، 37 هزار زوج، 30هزار زوج و 43هزار زوج بوده است.

انتهاي پيام
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 779]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن