تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815399393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تالار كشور وترافيك سنگين در اطراف ميدان فاطمي - مردم در انتظار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تالار كشور وترافيك سنگين در اطراف ميدان فاطمي - مردم در انتظار
اجتماعي. پاركينگ. فاطمي
ترافيك سنگين خودروها در ميدان فاطمي به عنوان يكي از ميادين اصلي و پرتردد پايتخت، علاوه بر تبديل اين ميدان به پاركينگ بزرگي از خودرو، مشكلات بسياري را براي عبور و مرور شهروندان از اين منطقه تهران بزرگ به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، علاوه بر مركزيت ميدان فاطمي در محورهاي ترددي پايتخت، وجود مراكز اداري و دفاتر شركت‌هاي خصوصي و دولتي در اين منطقه موجب شده تا شمار خودروهاي ترددكننده در اين نقطه از پايتخت به طور قابل ملاحظه‌اي افزايش يابد.

اما آنچه ترافيك اين ميدان را بسيار سنگين و غير قابل تحمل كرده است وجود مركزي به نام تالار بزرگ كشور به عنوان يكي از معدود مراكز بزرگ تجمعي شهروندان جهت برگزاري همايش ها، كنسرت‌هاي موسيقي، گردهمايي‌ها و حتي جشن هاي خيريه است كه تقريبا همه روزه به خصوص عصرها ترافيك سنيگني را در اين منطقه از پايتخت پيش روي شهروندان قرار داده است.

كافي است كنسرت موسيقي يكي از استادان به نام كشور يا همايش‌هاي كارگري و تخصصي در اين تالار برگزار شود تا موج بلندي از خودروهاي شخصي به سمت اين ميدان سرازير شود.

با برگزاري برنامه‌هاي پرطرفدار در تالار بزرگ كشور كه در تملك وزارت كشور است، خيابان‌هاي اطراف اين تالار با بن بست ترافيكي روبه رو مي‌شوند و بي نظمي و مزاحمت براي گروهي از شهروندان تبديل شده است.

بهره برداري از اين تالار كه از بهترين و مجهزترين تالارهاي تهران و بزرگترين آنهاست، در اواخر دولت گذشته آغاز شد و اكنون اين تالار به محل برگزاري مراسم‌هاي مهم، از بزرگداشت‌هاي شهدا گرفته تا مراسم‌هاي حكومتي و دولتي و نيز كنسرت‌هاي موسيقي تبديل شده است.

اما پرسش اصلي اينجاست كه چگونه در اصلي سالني با اين حجم از مراجعه به بزرگراه شهيد گمنام باز مي‌شود، بدون آن كه امكان مناسبي براي توقف خودروهاي مراجعه‌كنندگان در نظر گرفته شود.

در روزهاي اخير، اجراي برنامه‌هاي مختلف در اين تالار، باعث شده كه خيابان هاي اين منطقه بار ترافيكي سنگين تري را تحمل كرده و قفل شدن نقطه ورود به بزرگراه جلال آل احمد، كردستان و نيز ميدان فاطمي تا خيابان زرتشت، ولي عصر و ديگر خيابان‌هاي اطراف را به دنبال داشته باشد.

نبود پاركينگ اختصاصي براي اين سالن و حتي نزديك نبودن پاركينگ عمومي، مشكلات رفت و آمد را براي مراجعان و ديگر خودروهاي عبوري از اين مسيرها پديد آورده و توقف‌هاي پي درپي خودروها در مقابل تالار و جمعيت منتظر پشت در ورودي آن، بر پيچيدگي اين وضعيت افزوده است.

اگرچه راهنمايي و رانندگي تهران در روزهاي خاص با افزايش شمار نيروهاي خود و استقرار جرثقيل در اين محدوده، مجبور به ساماندهي رفت وآمدها در اين مسير است، اما به دليل قفل شدن مسير و نبود فضا، با وجود فشار كاري و رواني وارده بر اين ماموران زحمتكش، چندان كاري از پيش نمي‌رود.

حتي خيابان‌هاي فرعي و كوچه‌هاي منتهي به تالار بزرگ كشور با برگزاري هر مراسم در اين تالار مملو از خودروهاي شخصي شهروندان مي‌شود به گونه‌اي كه برخي ساكنان اين مناطق خودروي خود را از داخل پاركينگ منازل خود نيز نمي توانند خارج كنند.

مشخص نيست در حالي كه با هر يك از برنامه‌هاي اجرا شده، ده‌ها ميليون تومان درآمد بليت فروخته شده به مردم است، چرا چاره‌اي براي استقرار يك پاركينگ مجهز و مناسب براي بزرگترين تالار تهران با ظرفيت چهار هزار نفر انديشيده نمي‌شود.

از سوي ديگر وجود مسجد نور در ضلع جنوب غربي ميدان فاطمي كه از لحاظ امكانات، مبله بودن و قرار داشتن در مركز شهر مورد توجه بسياري از خانواده‌ها و ارگان‌ها و سازمان براي برگزاري مراسم مختلف است نيز مزيد بر علت شده تا ترافيك اين ميدان در ساعات بعد از ظهر تا ابتداي شب بسيار سنگين باشد.

مجالس ترحيم چهره‌هاي فاخر و برجسته به همراه شمار زيادي از همايش‌هاي قرآني و مذهبي در اين مسجد برگزار مي‌شود و به دنبال آن تعداد زيادي از خودروهاي سواري شخصي سرازير به سوي ميدان فاطمي.

اما پيگيري‌هاي خبرنگار ايرنا از وزارت كشور حكايت از آن دارد كه تغيير و تحولات پياپي در مديريت راس وزارت كشور اجراي برخي تصميمات براي گره گشايي از ترافيك ميدان فاطمي را به تاخير انداخته و هر روز بر بار آن مي افزايد.

يكي از اين طرح‌ها ، پيشنهاد ترافيكي شهرداري منطقه شش تهران براي تبديل مجتمع خدماتي بيمه ايران در ورودي ميدان فاطمي به پاركينگ طبقاتي بزرگ فاطمي است كه البته هنوز پاسخي از سوي وزارت كشور براي اين پيشنهاد مطرح نشده است.

اسدالله فرزين ستوده معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا با بيان اينكه اين پيشنهاد در زمان وزارت كشور علي كردان از سوي شهرداري مطرح شده اما پاسخي دريافت نشده است، گفت: وجود بافت فشرده تجاري و اداري در ميدان فاطمي و نبود فضايي مناسب براي احداث پاركينگ طبقاتي موجب شده تا با وجود مراكز مهم تجمعي مردم در اطراف اين ميدان فكري براي احداث پاركينگ خودرو نشود.

وي افزود: از اين روز شهرداري منطقه شش تهران پيشنهاد داد تا مجتمع خدمات بيمه‌اي ايران كه به پرداخت خسارات تصادفات خودروها در فضايي بزرگ و همكف مي‌پردازد تبديل به پاركينگ طبقاتي شود.

به گفته ستوده، شهرداري اعلام آمادگي براي احداث اين پاركينگ طبقاتي و حتي مشاركت در ساخت آن را مطرح كرده تا پاركينگي طبقاتي بزرگ در اين مكان احداث شده و مشكلات ترافيكي ميدان فاطمي به حداقل رسد.

وي تاكيد كرد: پيشنهاد داده‌ايم طبقه اول اين پاركينگ به مجتمع خدماتي بيمه ايران اختصاص يافته و مابقي طبقات براي پارك خودروهايي كه به وزارت كشور، تالار بزرگ كشور، مسجد نور و مراكز خريد اطراف ميدان فاطمي مراجعه مي كنند اختصاص يابد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه شش تهران خاطرنشان كرد: فضاي مجتمع خدماتي بيمه ايران تنها امكان موجود براي احداث پاركينگ طبقاتي است كه بايد وزارت كشور در خصوص آن اعلام نظر كند.

آنچه مشخص است در برخي روزها و شب‌ها اطراف ميدان فاطمي تهران تبديل به پاركينگ بزرگ خودرو شده و مشخص نيست چه زماني از اتلاف وقت مردم در ترافيك اين ميدان كاسته خواهد شد.
 شنبه 9 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 290]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن