تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواص بادمجان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بادمجان گياهی يكساله است که گیاه آن تا حدود 70 سانتيمتر رشد می کند گل بادمجان بنفش رنگ است و ميوه آن دراز و باريك و يا گرد است و در رنگهای بنفش ، سياه ، زرد و سفيد وجود دارد .
بادمجان دارای خواص زیادی است و در عین حال بسیار کم کالری (18 کالری در 100گرم) می باشد بنابراین در رژیم غذایی لاغری بسیار مفید است. بهترين روش پخت بادمجان پختن در فر و یا آب پز کردن آن می باشد روش کمتر مناسب پختن بادمجان به صورت سرخ شده است. بادمجان سرخ شده مقدار زیادی روغن را جذب می نماید و دراین صورت دارای کالری و چربی بسیار زیادی خواهد شد که موجب سنگين شدن غذا خواهد گردید و در این صورت برای معده های ضعيف و یا رژیم های لاغری مناسب نمی باشد .
بادمجان دارای ويتامين های a،b،c و مواد معدنی فراوانی از جمله آهن است .

بر اساس نتايج پژوهش جديد در امريكا، بادمجان حاوی ميزان بالایی از آنتي اكسيدان می باشد. مصرف بادمجان به علت وجود آنتی اكسيدان هاي قوي بافتهاي گياهي موجود در بادمجان موجب پیشگیری از سرطان مي گردد.

مصرف بادمجان در پیشگیری از خطر سكته قلبی نیز مفید است و در کارکرد بهتر دستگاه گردش خون مفید می باشد.

مصرف بادمجان به بیماران دیابتی توصیه می شود زیرا دارای اندیس گلیسمی پایین تر از 15 می باشد.
مصرف بادمجان نارس موجب تحریک بیماران آسمی و مبتلایان به برونشیت می گردد علاوه بر آن بادمجان نارس تلخ مزه نیز می باشد

بادمجان دارای مقادیر قابل توجهی از آهن می باشد و در درمان كم خونی مفید است.
هنگام تهیه و طبخ بادمجان تا جایی که ممکن است دانه های بادمجان را از آن جدا نمایید زیرا دانه بادمجان ايجاد يبوست می كند و حاوی ماده شيميايي مخصوصی بنام الكالوئيد می باشد مصرف این ماده برای مبتلايان به بيماريهای كبدی مضر است و به همین دلیل مصرف بادمجان به مبتلایان به حساسيت، يرقان و ساير بيماري های كبدی توصيه نمی شود.

بادمجان حاوی ماده ای بنام سولانين است سولانین در معده های ضعيف ايجاد آلرژی و مسموميت كند . سولانین همان آب زرد رنگی است که در صورت نمک زدن و پس از مدتی شستن و فشار دادن ورقه های بادمجان از آن خارج می شود.

سولانین موجود در بادمجان برای مبتلایان به حساسیت نیز مضر است و به همین علت مصرف بادمجان به آنان توصیه نمی شود.

اگزالات ماده دیگری است که در بادمجان وجود دارد و بالا رفتن اگزالات در بدن برای افراد مبتلا به سنگ صفرا و سنگ کلیه مضر است بنابراین مصرف بادمجان برای افراد مبتلا به سنگ کلیه، سنگ مثانه و سنگ صفرا مضر است.

گنجانیدن بادمجان در رژیم غذایی اشخاص با فشار خون بالا توصیه شده است زیرا بادمجان دارای میزان بالایی از پتاسیم و میزان پایینی از سدیم می باشد و به همین علت موجب كاهش فشار خون می گردد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن