تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821039956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهايي از حوزه‌ي سينما / بزرگداشت علي حاتمي و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهايي از حوزه‌ي سينما / بزرگداشت علي حاتمي و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

برنامه بزرگداشت زنده‌ياد "علي حاتمي" در دوازدهمين سالگرد خاموشي اين هنرمند در قالب نمايش فيلم دركانون فيلم منتقدان و نويسندگان سينمايي در خانه سينما برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به گزارش انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي، اين برنامه با حضور خانواده زنده‌ياد علي حاتمي، شنبه (9 آذر ماه) ساعت 17 در سالن اجتماعات خانه سينما برگزار مي‌شود.

نشست نقد و بررسي آثار اين هنرمند با حضور "فريدون جيراني"، "حميد نعمت‌الله" و "سعيد مستغاثي" برپا خواهد شد.

***

كتاب "سينما و امنيت اجتماعي" شامل مقالات و گفتگوهايي با صاحبنظران سينمايي و كارشناسان علوم انتظامي و اجتماعي به كوشش مسعود فراستي نويسنده و منتقد سينما، همزمان با جشنواره فيلم پليس چاپ و منتشر

مي‎شود.

سومين جشنواره فيلم پليس اين كتاب را با هدف بررسي آسيب‎هاي اجتماعي، نقش موثر سينما در استقرار و گسترش امنيت اجتماعي و آشنايي متقابل جامعه سينمايي و نهادهاي مسئول برقراري نظم و امنيت اجتماعي در كشور با خواسته‎ها و انتظارات يكديگر تهيه و تدوين كرده است.

اين كتاب در 300 صفحه در قطع رقعي و با تيراژ دو هزار جلد، همزمان با سومين جشنواره فيلم پليس منتشر و در اختيار مخاطبان جشنواره قرار خواهد گرفت.

سومين جشنواره فيلم پليس با مشاركت و حمايت موسسه مالي و اعتباري قوامين و با هدف تقويت باورها، ارزش‎هاي ديني و اخلاقي براي پيشگيري از آسيب‎‎هاي اجتماعي،آموزش رفتارهاي صحيح اجتماعي به سطوح مختلف جامعه، ارتقاي احساس امنيت اجتماعي در ميان مردم از طريق خلق آثار ارزشمند تصويري و آشناسازي اقشار مختلف جامعه با وظايف و مأموريت‎‎هاي پليس تخصصي 19 تا 22 آذر ماه امسال، در تهران برگزار مي‎شود.

***

«سينماي ملي» كه در بردارنده آثاري با مختصات فرهنگي و مذهبي است، مي‌تواند نقش تاثيرگذاري در اين زمينه داشته باشد.

اين تهيه‌كننده سينما افزود: پرداختن به هويت و فرهنگ ايراني در آثار سينمايي علاوه بر يادآوري هويت و تمدن اصيل اين مرز و بوم براي ملت ايران، مي‌تواند با توجه به تنوعي كه دارد در سطح بين‌الملل و براي مخاطبان گسترده هنر هفتم نيز جذابيت داشته باشد.

رزاق كريمي با اشاره به اين نكته كه آثار سينمايي ملي بايد با مخاطب ايراني ارتباط برقرار كند، يادآور شد: اين موضوع بدين معنا نيست كه سينماي ملي مخاطب خارجي نداشته باشد، بلكه اولويت جامعه ايراني و مخاطبان داخلي است.

اين تهيه‌كننده افزود:‌ آثار ساخته شده در سينماي ملي بايد از نظر موضوع، ساختار و شيوه بيان مبتني بر جامعه امروز ايراني باشد.

وي در پايان گفت: شايد ديگر كشورها مدعي به كارگيري واژه ملي براي سينماي خود نباشند، در حالي كه ما با ديدن آثار سينماي اين كشورها ياد فرهنگ و تمدن آن‌ها مي‌افتيم و اين مساله برمي‌گردد به مختصات جامعه اين كشورها كه ريشه در تمدن ديرينشان دارد و در فيلم‌هاي آن‌ها بازتاب پيدا كرده است.

همايش «سينماي ملي، طرحي براي فردا» 29 و 30 آذر ماه در قالب كارگاه‌هاي تخصصي در دانشكده سينما و تئاتر و برنامه‌ رسمي آن از اول الي سوم دي ماه سال جاري توسط انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار خواهد شد.

انتهاي پيام
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن