تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805393103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از ايران‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه از ايران‌
افزايش حقوق بازنشستگان 8درصدپايين‌تر از نرخ تورم است‌

دبير جامعه پيشكسوتان ارشد دولت گفت: ضريب افزايش 10 درصد حقوق بازنشستگان كه از اول فروردين امسال قابل اجرا است، 8 درصد از نرخ تورم پايين‌تر است.‌

حسن مشايخي در گفتگو با خبرنگار اطلاعات اضافه كرد: نرخ تورم اعلام شده از سوي بانك مركزي در سال جاري 6/18 درصد بود و پرداخت 10 درصد به بازنشستگان و كاركنان دولت برخلاف قانون است.

مشايخي تاكيد كرد: هيات دولت بايد هرچه زودتر براي اصلاح اين ضريب و رساندن آن به نرخ تورم اقدام كند تا حقوق افراد بازنشسته بيش از اين پايمال نشود.

دبير جامعه پيشكسوتان ارشد دولت در پايان گفت: ما در نامه‌اي به رئيس جمهوري، تقاضاي اصلاح ضريب 10درصد را نوشتيم و رونوشتي از آن را براي بعضي ازنمايندگان مجلس، معاون اول رئيس‌جمهوري و برخي از سازمان‌هاي مهم مربوطه فرستاديم تا به اميد خدا راهگشايي براي اين مسا‌له جدي باشد.

پروفسور سميعي امروز به ايران مي‌آيد

پروفسور مجيد سميعي رئيس مركز بين‌المللي علوم اعصاب آلمان و رئيس جامعه جهاني جراحان مغز و اعصاب، امروز براي معاينه و درمان تعدادي از جانبازان وارد ايران مي‌شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران، پروفسور سميعي متخصص مغز و اعصاب مقيم آلمان، در اين سفر سه‌روزه كه به دعوت معاونت بهداشت و درمان بنياد شهيد و امور ايثارگران انجام مي‌شود. تعدادي از جانبازان اعصاب و روان را معاينه مي‌كند.

پروفسور سميعي علاوه بر معاينه جانبازان كه حدود 30 نفر هستند، در همايش علمي جراحان مغز و اعصاب ايران نيز شركت مي‌كند.

هشدار در مورد تبليغات دروغين دستگاههاي كوچك كننده بيني

رئيس انجمن تحقيقات راينولوژي نسبت به شيوه جديد كلاهبرداري از مردم با عنوان دستگاه‌هاي كوچك‌كننده بيني هشدار داد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي انجمن تحقيقات راينولوژي، محسن نراقي، متخصص جراحي گوش، گلو و بيني با بيان اين كه در حال حاضر عده‌اي سودجو و فرصت‌طلب با بهره‌مندي از تبليغات كاذب، به ويژه از طريق برنامه‌هاي ماهواره‌اي در تلاش براي فريب مردم هستند، تصريح كرد: اين نوع دستگاه‌ها به هيچ عنوان در دنياي پزشكي مورد تاييد علمي نبوده و فقط نوعي سودجويي محسوب مي‌شود.

عضو آكادمي جراحان پلاستيك و ترميمي صورت آمريكا افزود: هم اكنون برخي كرم‌هاي موضعي نيز به عنوان كوچك‌كننده بيني در بازار عرضه مي‌شود كه به هيچ عنوان قابليت علمي و درماني ندارند.

سرانه درمان نبايد كمتر از 10 هزار تومان باشد

دبير شوراي عالي نظام پزشكي كشور، صحبت بر سر تعيين سرانه درمان سال 88 را زود دانست و گفت: البته اين سرانه نبايد كمتر از 10 هزار تومان باشد.

دكتر محمدرضا نوروزي در گفتگو با مهر، اظهار داشت: تعيين سرانه درمان نياز به كار كارشناسي دارد و هنوز نمي‌توان رقم دقيق و مشخصي را برآورد كرد.

اغلب كارشناسان حوزه سلامت معتقدند كه سرانه درمان 5500 توماني در سال جاري براي هر شهروند ايراني، نظام سلامت كشور با بحران كسري بودجه مواجه ساخته است؛ بنابراين سرانه براي سال آينده بايد حداقل دو برابر شود.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات نظام پزشكي تا 10آذر

ثبت نام داوطلبان انتخابات نظام پزشكي كه از 4 آذر آغاز شده تا 10 آذر در سراسر كشور ادامه دارد.

به گزارش فارس، ستاد اجرايي انتخابات نظام پزشكي كه در دانشگاه علوم پزشكي تهران مستقر است، با اعلام اين خبر افزود: انتخابات نظام پزشكي جمهوري اسلامي ايران 27 دي برگزار مي‌شود.

اساسنامه موسسه ملي تحقيقات سلامت تاييد شد

شوراي گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت با كليات اساسنامه موسسه ملي تحقيقات سلامت جمهوري اسلامي ايران و تاسيس 4 مركز تحقيقاتي موافقت كرد.

به گزارش مهر، در يكصد و نود و يكمين جلسه شوراي گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت با تاسيس مركز تحقيقات فيتوشيمي و مركز تحقيقات جراحي اطفال در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، مركز تحقيقات سلولي و مولكولي در دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و مركز تحقيقات سلامت مواد غذايي و آشاميدني در دانشگاه علوم پزشكي اروميه موافقت اصولي به عمل ‌آمد.‌

كودكان در معرض آسيب از خانواده جدا مي‌شوند ‌

كودكاني كه مورد آزار و ضرب و شتم قرار مي‌گيرند، با نظر سازمان بهزيستي و حكم قاضي ويژه، از خانواده گرفته مي‌شوند. ‌

دكتر ابوالحسن فقيه، رئيس سازمان بهزيستي كشور ديروز در گفتگو با ايسنا با اشاره به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان زير 18 سال، گفت: اين لايحه هم‌اكنون در شوراي عالي قضايي به سر مي‌برد و پس از آن در دولت و مجلس بررسي مي‌شود.

او مهمترين بحث مطرح در اين لايحه را دانست و افزود: بهزيستي هم‌اكنون از نظر قضايي نمي‌تواند وارد خانواده كودكان در معرض آسيب و آزار شود،‌ اما با تصويب اين لايحه مداخله بهزيستي در آسيب‌هاي خانوادگي تسهيل مي‌شود. ‌

رئيس سازمان بهزيستي كشور، در ادامه به رايزني‌هاي صورت گرفته مابين اين سازمان با دانشگاه آزاد اسلامي اشاره كرد و گفت: معلولان دانشجو از ترم آينده مي‌توانند در محل زندگي خود مشغول به تحصيل شده و ادامه تحصيل دهند.

افزايش مستمري مشمولان صندوق بيمه روستاييان و عشاير

مديرعامل صندوق بيمه روستاييان و عشاير كشور اعلام كرد: مستمري مشمولان صندوق بيمه روستاييان و عشاير 25درصد افزايش مي‌يابد.

سيدمجيد موسويان در گفتگو با ايسنا افزود: در حال حاضر سه هزار و 500خانوار از 800 هزار خانوار تحت پوشش اين صندوق ماهانه 100هزارتومان مستمري فوت سرپرست خانوار دريافت مي‌كنند كه به زودي در آينده نزديك اين مبلغ با افزايش 125هزار تومان مي‌شود.

به گفته او، خانواده‌هاي مشمول صندوق بيمه روستاييان و عشاير سالانه بين 54 تا 108 هزارتومان (معادل يك سوم حق بيمه) مي‌پردازند و دوسوم باقي مانده حق بيمه آن‌ها توسط دولت پرداخت مي‌شود.

مديرعامل صندوق بيمه روستاييان و عشاير كشور همچنين گفت: از سال آينده خانوارهاي روستايي و عشايري بايد 60 تا بيش از 108هزار تومان بابت حق بيمه خود را بپردازند.

گفتني است؛ صندوق بيمه روستاييان و عشاير كشور از سال 1384 تاسيس شده و پرداخت بيمه بازنشستگي، از كار افتادگي مطلق و مستمري فوت از جمله خدمات اين صندوق به شمار مي‌رود.

خادمان دائم مساجد تا پايان سال بيمه مي‌شوند

مسئول امور مساجد سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: تمام خادمان دائم مساجد در شهر و روستا تا پايان سال بيمه مي‌شوند.

سهيل سهيلي در گفتگو با فارس افزود: در يك سال گذشته بيش از 12هزار خادم مساجد كشور زيرپوشش بيمه تامين اجتماعي قرار گرفته‌اند.

وي اضافه كرد: از بين خدام دائم مساجد در شهر و روستاهاي كشور تنها 3هزار نفر دفترچه‌هاي درماني خود را دريافت نكرده‌اند.

افزايش صددرصدي كمك هزينه كفن و دفن مستمري‌بگيران تامين اجتماعي‌

رئيس اداره بيمه بيكاري سازمان تامين اجتماعي از افزايش بيش از 100 درصدي كمك‌هزينه بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران اين سازمان خبر داد.‌احمد پايور در گفتگو با ايسنا، در اين باره افزود: كمك‌هزينه كفن و دفن بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي بيش از اين 100 هزار تومان بود كه به 220 هزار تومان افزايش يافته است.‌

به گفته او، همچنين همسر بازنشسته و يا مستمري‌بگير سازمان نيز مشمول دريافت اين كمك‌هزينه شده است.

پايور يادآور شد: همچنين براساس قرارداد منعقد شده، ميان سازمان تامين اجتماعي و سازمان بهشت‌زهرا(س) استان تهران، كمك‌هزينه كفن و دفن بيمه‌شدگان و مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي، بدون مراجعه بازماندگان متوفي به اين سازمان، از اول آبان ماه سال جاري از مجموع هزينه‌هاي كفن و دفن متوفي، توسط بهشت‌‌زهرا كسر مي‌شود.‌

اسكلت‌هاي گورستان تپه زاگرس به موزه منتقل مي‌شود

سنندج - اسكلت‌هاي كشف شده در گورستان تاريخي تپه زاگرس سنندج آماده انتقال به گنجينه اين شهر است.

مسئول پايگاه باستاني اين گورستان گفت: قالب‌ريزي گورها براي انتقال اسكلت‌ها به گنجينه و يا موزه سنندج پايان يافت.

زاهد كريمي افزود: قدمت گورستان تپه زاگرس براساس داده‌هاي سفالي و ادوات فلزي به عصر دوم و يا سوم آهن مي‌رسد.

وي گفت: در گورستان تپه زاگرس يازده جسد به روش‌هاي مختلف تدفين (خوابيده به پهلو از چپ، خوابيده به پهلو از راست و طاق باز) كشف شده است و حالت جنيني اجساد نشان مي‌دهد كه آنان به زندگي پس از مرگ اعتقاد داشته‌اند. اين مقام مسئول كشف اجساد موميايي در اين مكان را تكذيب كرد.




 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن