تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آن‌سوتركاهش شاخص سهام در بازارهاي آمريكا و اروپا


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آن‌سوتركاهش شاخص سهام در بازارهاي آمريكا و اروپا
سنا- مهم‌ترين اخبار بازارهاي مالي كشورهاي جهان منتشر شد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني بازار سرمايه، روند نزولي شاخص‌ها در بازارهاي سهام كشورهاي مختلف همچنان ادامه دارد و اين بورس‌ها قادر نيستند عملكرد مثبتي از خود ارائه دهند.
بـازار سهـام
در آمريكا، پس از انتصاب تيموتي گيتنر به عنوان رييس خزانه‌داري آمريكا از سوي اوباما، شاخص سهام آمريكا پس از رسيدن به حد نصاب 11 سال پيش خود، افزايش يافتند گرچه تمام شاخص‌هاي اين منطقه هفته را با روند كاهشي به پايان بردند. شاخص سهام برزيل كاهش يافت و بدترين عملكرد هفتگي را در ماه اخير از خود به جاي گذاشت كه علت آن پيش‌بيني تحليلگران مبني بر عدم تحقق سود از سوي فولادگران و نگراني از صرف هزينه عمده از سوي بانك‌ها به علت احتمال ادغام و كسب مالكيت بود. شاخص سهام در بورس كانادا كه به علت كاهش اخير به حد نصاب سال 1987 رسيده بود، به دليل افزايش قيمت سهام بخش معدن و انرژي به همراه افزايش قيمت طلا و نفت و همچنين كاهش بيش از حد پيش‌بيني شده تورم، افزايش يافت، گرچه مانند آمريكا هفته را با كاهش سپري كرد. از سوي ديگر شاخص سهام اروپا
(DJ Stoxx600) در اين هفته كاهش يافت. اين ميزان كاهش از ابتداي سال تاكنون به بيش از 50 درصد رسيد كه علت عمده آن گزارش گروه گلدمن ساخس مبني بر ركود بيش از حد پيش‌بيني شده اقتصاد آمريكا و نگراني از سلامت موسسه Citigroup بود. همراه با اين شاخص، تمامي شاخص‌هاي بورس‌هاي مطرح اروپايي نيز كاهش يافتند كه اين ميزان شاخص بورس لندن (FTSE100) را به حدنصاب پنج سال پيش آن رساند.
يكي از مسوولان بانك Exane BNP گفت كه شاخص سهام اروپايي همچنان تا نيمه دوم سال آينده كاهش خواهند يافت و تنها از آن تاريخ به بعد روند صعودي به خود خواهند گرفت.
همچنين شاخص سهام آسيا با پيشگامي شركت‌هاي بخش مالي و توليدكنندگان كالا و در پي افزايش ركود جهاني و كاهش قيمت نفت، براي دومين هفته پياپي كاهش يافت. شاخص سهام ژاپن كه به پايين‌ترين حد خود در سي سال گذشته رسيده بود، در اواخر هفته اندكي افزايش يافت كه دليل آن گزارش يك روزنامه مبني بر فروش موسسه Citigroup و نيز اعتقاد سهام‌داران نسبت به قيمت مناسب سهام و رسيدن آن به كف بود. شاخص سهام چين (CSI300) به علت نگراني از افزايش ركود جهاني و تاثير منفي آن بر سود شركت‌هاي چيني به ويژه شركت‌هاي بخش مس كاهش يافت. شاخص سهام هنگ كنگ براي اولين بار در 5 روز گذشته افزايش يافت كه علت آن اعلام مرجع پولي اين شهر مبني بر امكان دريافت نقدينگي شعبات چيني بانك‌هاي هنگ كنگي از بانك مركزي چين بود.
بـازار كـالا
قيمت طلا به بالاترين حد خود از سپتامبر تا كنون رسيد كه دليل آن كاهش رشد جهاني اقتصاد و در پي آن كاهش قيمت دارايي‌ها و افزايش تقاضاي خريد فلزات قيمتي بود. قيمت نقره و پلاتين نيز افزايش يافت.
قيمت مس و آلومينيوم كه به پايين‌ترين حد خود در سه سال گذشته رسيده بود در اين هفته اندكي افزايش يافت كه علت آن شايعه تعطيلي معادن و در نتيجه آن، عرضه مازاد فرآورده‌هاي معدني حاصل از كاهش تقاضا بود.
قيمت اغلب فرآورده‌هاي كشاورزي مانند ذرت، سويا، گندم و شكر كاهش اما پنبه افزايش يافت. علت كاهش اين محصولات كشاورزي تداوم بحران جهاني اقتصاد و كاهش تقاضاي غذا، تغذيه دام و سوخت حاصل از محصولات (ذرت) بود. دليل افزايش قيمت پنبه، افزايش سهام آمريكا و افزايش قيمت نفت خام بود.
بـازار انـرژي
قيمت نفت خام براي نخستين بار در شش روز گذشته افزايش يافت كه علت آن كاهش توليد نفت از سوي اعضاي اوپك و اقدامات دولت‌ها جهت احياي رشد اقتصادي بود. قيمت بنزين در آمريكا براي نخستين بار در بيش از سه سال گذشته به كمتر از دو دلار در هر گالن رسيد كه علت آن كاهش درآمد مصرف‌كنندگان همراه با ركود اقتصادي و افزايش بيكاري و در نتيجه قطع سفرهاي غيرضروري بود. رييس شركت نفتي توتال گفت كه كاهش قيمت نفت خام تهديدي بر سرمايه‌گذاري در اين بخش جهت توليد آتي جهاني نفت به شمار مي رود. اين در حالي است كه انتقال نفت عراق به تركيه از طريق لوله نفتي كركوك-جيحان به علت تهاجم شورشيان كرد متوقف شد.
به دليل كاهش دما و افزايش تقاضا براي سوخت حرارتي و نيز كاهش ذخاير، قيمت گاز طبيعي در نيويورك افزايش يافت.
بازارهاي در حال توسعه
شاخص سهام آرژانتين (Merval) بدترين عملكرد هفتگي را در بين تمام بازارهاي دنيا از خود به جا گذاشت كه علت آن كاهش شديد اطمينان سرمايه‌گذار و تهديد فروش عمده از سوي آنها بود.
مسوولان بانك UBS اعلام كردند كه اقتصاد كره جنوبي در سال 2009 سه درصد كاهش مي‌يابد كه اين كاهش براي نخستين بار پس از بحران مالي 1998 بروز خواهد كرد.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن