تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806573932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
اعتراض شهروندان به نابساماني دريافت كرايه؛ آيا ساماندهي تاكسي تلفني هاي مشهد به مقصد مي رسد؟

خراسان امروز- سعيد كوشافر: به رغم افزايش كرايه آژانسهاي مسافربر شهري طي سال جاري و با وجود بهره مندي خودروهاي فعال در اين آژانسها از سهميه بنزين، همچنان كرايه دريافتي از سوي آنان در مشهد از ضابطه خاصي پيروي نمي كند.
به گزارش خبرنگار ما، تني چند از شهروندان كه براي انجام كارهاي روزانه، بيشتر از تاكسي تلفني استفاده مي كنند، گلايه هاي زيادي از نبود ضابطه در دريافت كرايه دارند.
حميد احمدي كه كارش بازاريابي است به خبرنگار ما مي گويد: بارها اتفاق افتاده كه براي پيمودن يك مسير مجبور به پرداخت كرايه هاي متفاوت شده ام.
* توجيهات مختلف
وي مي افزايد: وقتي از رانندگان دليل دريافت كرايه هاي متفاوت را جويا مي شوم، هر كدام توجيهي مي آورند، يكي مي گويد خودروام سهميه بنزين ندارد، ديگري مي گويد خودروام را گازسوز كرده ام و براي هر نوبت استفاده از گاز ساعتها در صف معطل مي مانم و برخي هم كه سهميه بنزين دارند، مي گويند كه اين كار اصلاً مقرون به صرفه نيست.
اين شهروند مشهدي خاطر نشان مي كند: تماس با 124 و اتحاديه نيز كارساز نبوده، چرا كه آنها خواستار مراجعه حضوري و شكايت عليه راننده خاطي هستند كه باعث مي شود چند روز از كار بيفتي تا شايد چند صد تومان كرايه اضافي به دستت برسد.
شايان محمدزاده ديگر شهروند مشهدي مي گويد: يك شب ساعت از نيمه گذشته بود كه به آژانس زنگ زدم و درخواست خودرو كردم فردي كه پشت تلفن بود اول كرايه را مشخص كرد و گفت اگر به توافق رسيديم، راهي محل خواهد شد.
وي مي افزايد: كرايه درخواستي راننده بيش از دو برابر كرايه معمول در روز بود و وقتي اعتراض كردم، خيلي راحت پاسخ داد كه اصلاً خودرو نداريم.
* انكار ماجرا
وي خاطر نشان كرد: به دليل مشكلي كه برايم پيش آمد، خواستار پيگيري شدم، اما متصدي آژانس در روز بعد منكر كل ماجرا شد و گفت كه اصلاً در آن شب فردي در آژانس نبوده است. خانم حكمتي نيز از ديگر شهرونداني است كه بسيار گلايه مند است. وي مي گويد كه هر روز براي رفتن به محل كارش از تاكسي تلفني استفاده مي كند، اما هر بار كرايه هاي متفاوتي پرداخت كرده است، در حالي كه همه خودروها متعلق به يك آژانس بوده و حتي در برخي موارد نوع خودروهم تفاوتي ندارد.
* مشكل كجاست؟
سالها قبل اتحاديه تاكسي تلفني هاي مشهد فعال بود و به كار صدور جواز و نظارت بر كرايه و نحوه سرويس دهي مي پرداخت. بگذريم از اينكه در آن زمان هم مشكلات مشابه وجود داشت، اما پس از گذشت سالها از فعاليت، اين اتحاديه منحل و آژانسهاي مسافربري درون شهري تحت نظارت شهرداري قرار گرفتند. در اين زمان بود كه تاكسيراني مسؤوليت كار را بر عهده گرفت و مقررات دشواري براي صدور مجوز پيش روي آژانسها قرار داد كه در نهايت نيز تعداد بسيار اندكي موفق شدند مجوز دريافت كنند.
اما در همين زمان چند شركت تاكسيراني كه فعاليتي مشابه آژانسها داشتند؛ با نام تاكسي بي سيم متولد شدند و آنها كه تعدادي تاكسي تحت پوشش داشتند، توسط بسياري از خانواده ها انتخاب شدند و به رغم اينكه كرايه خدماتشان بالاتر بود، اما به دليل اينكه نام تاكسي بر آنها حك شده بود، توانستند مشتريان خاص خود را جذب كنند.
در همين زمان نيز تاكسي تلفني هاي زيادي، با مجوز يا بدون مجوز، سر بر آوردند كه بسياري از آنها حتي اولين نيازهاي يك آژانس يعني داشتن پاركينگ را هم نداشتند و صرفاً يك يا چند شماره تلفن و يك مغازه تمام سرمايه آنها بود و چه بسا همين شماره تلفنها ميليونها تومان خريد و فروش مي شد.
اما سال قبل كه بحث سهميه بندي بنزين به وجود آمد. اين اميد پيدا شد كه سرانجام به خاطر سوخت هم كه شده مي توان سر و ساماني به وضع آژانسها داد.در مشهد اتحاديه نو ظهور مؤسسات كرايه اتومبيل توسط كميسيون نظارت متولد شد كه در ابتداي كار و بدون هيچ انتخاباتي شروع بكار كرد.
اعضاي انتصابي اين اتحاديه كه زير نظر سازمان بازرگاني فعاليت مي كردند، در بدو امر، شروع به تجديد مجوزهاي صادر شده آژانسها كردند.
همچنين رانندگان از سوي دارندگان مجوزهاي همين اتحاديه معرفي شدند و چند ماهي از سهميه بندي نگذشته بود كه سرانجام سهميه سوخت به رانندگان آژانسهاي مشهد هم رسيد و طي چند ماه حدود 10 هزار خودرو صاحب كارت سوخت ويژه آژانس شدند. به رغم اين اگر چه حالت بحراني رفع شد، اما اين مسأله تأثير زيادي در حمل و نقل عمومي مشهد، بويژه كساني كه تمايل به استفاده از آژانس داشتند، پديد نياورد.در عين حال به رغم گذشت بيش از دو سال از فعاليت اين اتحاديه، هنوز انتخابات قانوني آن انجام نشده است.
از طرفي افزايش كرايه در شرايطي كه قيمت بنزين تغيير نكرده، معلوم نيست چه توجيهي مي تواند داشته باشد.
* وضع خوب است
محمودي از اعضاي هيأت رئيسه اين اتحاديه در اين خصوص به خبرنگار ما مي گويد: وضع نظارت بر كار آژانسها مطلوب است و اتحاديه به شكايات مردم رسيدگي مي كند و تقريباً هيچ اعتراض يا شكايتي نيست كه رسيدگي نشود.
وي مي افزايد: در عين حال ضمن انتخاب افراد موجه براي اداره آژانسها، آموزشهاي لازم براي برخورد مناسب با شهروندان و محاسبه كرايه به آنها داده شده است.
وي در خصوص دريافت كارت بنزين نيز مي گويد: اتحاديه از ابتداي سهميه بندي تاكنون بيش از 10 هزار خودرو آژانس را مورد شناسايي قرار داده و پس از تكميل مدارك لازم آنها را براي دريافت كارت سوخت به نيروي انتظامي معرفي كرده كه تقريباً تمام آنها موفق به دريافت كارت سوخت شده اند.
وي يادآور مي شود: تعداد زيادي از خودروهاي آژانسها نيز براي دوگانه سوز شدن به مراكز ذيربط معرفي و با استفاده از يارانه توانسته اند خودرو خود را دو گانه سوز كنند.
وي مي افزايد: اما پس از آن كارت سوخت آنها باطل و كارت دوگانه سوز صادر شده، هر چند هنوز سهميه آنها تفاوتي نكرده است.
وي در عين حال از در نوبت قرار داشتن حدود 11 هزار خودروي آژانس ديگر براي دريافت سهميه سوخت خبر مي دهد و خاطر نشان مي كند: به رغم تمام پيگيريها هنوز نتوانسته ايم سهميه اي براي اين خودروها دريافت كنيم.
وي با بيان اينكه مديران آژانسها اكنون مؤسسه خودرو را با مديريت راه مي برند، يادآور مي شود: بيش از نيمي از خودروهاي آژانسها سهميه سوخت ندارند و مديران آژانس با تقسيم بندي سوخت سهميه دارها و بدون سهميه ها و به كارگيري خودروهاي دوگانه سوز به مردم خدمات ارايه مي كنند.
* دريافت كرايه اضافي ممنوع
جانشين اتحاديه، تغيير احتمالي دريافتهاي رانندگان را هم ناشي از همين مسأله دانسته و در عين حال تصريح مي كند: كرايه هر مسير و هر مقصدي كاملاً مشخص است و مديران آژانس به خوبي به آن واقفند و هر نوع دريافت اضافي به هر دليل و توجيهي پذيرفته نيست و اتحاديه در صورت طرح شكايت با مديران آژانس برخورد مي كند.
وي از مردم مي خواهد در صورت درخواست كرايه اضافي از سوي رانندگان، اول مسأله را با مديران آژانس درميان بگذارند و در صورت عدم رسيدگي حتماً موضوع را به اطلاع اتحاديه برسانند.
محمودي در عين حال تعداد 10 هزار كارت سوخت صادر شده براي شهر مشهد را با توجه به مسافرپذيري و جمعيت سه ميليون نفري شهر ناچيز دانسته و از مسؤولان درخواست دارد حداقل اين تعداد را به 20 هزار كارت سوخت افزايش دهند.

هشدار درباره استفاده از بخاريهاي بدون دودكش

خراسان امروز: روابط عمومي شركت گاز استان خراسان رضوي در خصوص استفاده از بخاريهاي بدون دودكش در محيط هاي بسته هشدار داد.
در اين اطلاعيه آمده است، با توجه به شروع فصل سرما و تبليغات گسترده برخي از شركتهاي سازنده بخاريهاي گازسوز بدون دودكش، بدين وسيله به اطلاع مي رساند بخاريهاي بدون دودكش با توجه به مشخصات فني و استاندارد ملي ايران فقط بايستي در محيطهايي كه داراي تردد (رفت و آمد) مي باشند از جمله مغازه ها و فروشگاهها و كارگاهها و محيطهاي باز اداري مورد استفاده قرار گيرند. و اين بخاريها به هيچ وجه در محيطهاي بسته، همانند منازل مسكوني و ساير مكانهاي محدود و محصور كه براي چند ساعت در بسته مي ماند، نبايستي استفاده شوند.
براساس اطلاعيه شركت گاز خراسان رضوي، هر گونه نقص فني اين بخاريها موجب انتشار گاز خطرناك و سمي CO (مونواكسيد) و دي اكسيد كربن شده و باعث مسموميت، خفگي و مرگ خواهد شد.

كشف 189 كيلوگرم مواد مخدر در صالح آباد

صالح آباد- خبرنگار قدس: نيروهاي انتظامي گروهان مرزي جنت آباد در يكي از روستاهاي صالح آباد 189 كيلوگرم ترياك كشف كردند.
همچنين براساس اين خبر نيروهاي انتظامي تحت امر حوزه استحفاظي هنگ مرزي تايباد با اشرار مسلح افغاني درگير شدند كه بر اثر آتش سنگين مأموران، 9 نفر از قاچاقچيان كشته و 3 نفر متواري شدند.

نجات مرد 50 ساله از چاه 7 متري

سبزوار - خبرنگار قدس: مسؤول روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني سبزوار از نجات يكي از اهالي روستاي حارث آباد اين شهرستان از چاه خبر داد.
عباس معصومي صدر گفت: كودك 3 ساله اي كه مشغول بازي روي درپوش چاه بود به علت پوسيدگي و شكستگي درپوش چوبي به درون چاه سقوط مي كند.
وي افزود: در اين هنگام پدر بزرگ كودك كه در منزل بوده براي نجات نوه اش به درون چاه رفته و او را به وسيله كيسه اي به بالاي چاه هدايت مي كند، اما خود نتوانسته بود از چاه بيرون بيايد.
معصومي صدر ادامه داد: در اين راستا بي درنگ گروه امداد و نجات سازمان به محل حادثه اعزام و عمليات خود را براي نجات مرد 50 ساله آغاز نموده كه خوشبختانه با موفقيت انجام مي شود. وي تصريح كرد: كودك 3 ساله به رغم سقوط به چاه 7 متري زنده ماند.

وجود 2100 بخاري چكه اي در مدارس خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: هنوز 2 هزار و 100 كلاس درس اين استان از بخاري چكه اي استفاده مي كنند.علي باقرزاده كه در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان سخن مي گفت، افزود: با توجه به زمستانهاي سرد، بخاريهاي نوري و شوفاژ پاسخگوي نياز ما نيست و بخاريهاي چكه اي نيز بايد از چرخه مصرف خارج شود.وي افزود: در خراسان شمالي سرانه كتاب براي هر 100 نفر 17 جلد مي باشد.به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه تجهيز 4 خوابگاه تازه تأسيس، اختصاص بيش از 3 ميليارد ريال طي 6 ماهه اول سال 88 جهت دوگانه سوز كردن سامانه گرمايشي مدارس و تأمين 600 ميليارد ريال اعتبار براي تأمين بخاري كاربراتوري مصوب شد.

برگزاري رزمايش مقابله با زلزله در شهر جديد بينالود

بينالود- خبرنگار قدس: رزمايش آمادگي براي مقابله با خطرات احتمالي زلزله در شهر جديد بينالود برگزار شد.
در اين رزمايش يك روزه كه به همت ايستگاه آتش نشاني و امداد و نجات شهر جديد بينالود برگزار شد دانش آموزان و اعضاي جامعه هدف با كمكهاي اوليه و امداد رساني به مصدومان و پناه گرفتن در هنگام وقوع بلاياي طبيعي از جمله زلزله آشنا شدند.
برپايه اين خبر بيش از 100 نفر از دانش آموزان مقاطع سه گانه آموزش و پرورش و كودكان پيش دبستاني و نيز داوطلبان ساكن شهر جديد بينالود و روستاهاي اوارشك و فجر داوود در اين رزمايش از آخرين اطلاعات و آموزشهاي كاربردي امدادگران و كارشناسان ايمني و حفاظت بهره مند شدند.

يك نماينده مجلس با اشاره به وضعيت نامطلوب اين پروژه مطرح كرد ؛ تزلزل مديريتي در پروژه قطارشهري مشهد

خراسان امروز: دومين نشست مشترك نمايندگان مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي اين شهر برگزار شد.
در اين نشست طباطبايي رئيس شوراي اسلامي شهر به تشكيل كميسيون مديريت شهري و فراكسيون مديريت شهري در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و از نمايندگان مردم مشهد در مجلس خواست به تقويت اين فراكسيون كمك كنند.
دكتر طباطبايي در بخش ديگري از سخنان خود به مصوبه شوراي شهر اشاره كرد كه براساس آن كميته اي راهبردي براي حل مشكلات بزرگ شهر با عضويت سه نفر از اعضاي شوراي شهر، سه نفر از قوه مقننه و سه نفر از قوه مجريه تشكيل شده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تمام نيروي خود را براي رفع معضلات شهر به كار گرفته ايم.
در ادامه جلسه دكتر قاضي زاده نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي به مديريت درآمدها در شهرداري اشاره كرد و با توضيح اينكه مي توان سرفصل هاي جديد براي جذب بودجه فراهم كرد گفت: از بهترين راهكارهاي جذب بودجه جذب سرمايه گذار و تعريف پروژه هاي مشاركتي است، همان طور كه در بيشتر كشورها اين كار انجام مي شود.
سردار كريمي نيز در اين جلسه خواستار محوريت برنامه ها براساس توجه به مناطق نابرخوردار و محروم شد.
اين نماينده مجلس با اشاره به وضعيت نامطلوب پروژه قطار شهري مشهد بسياري از مشكلات را معلول تزلزل مديريتي در آن مجموعه دانست.
مهندس داودآبادي عضو شوراي اسلامي شهر مشهد نيز با اشاره به دستور كار كميته راهبردي شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: با نگرش تحول استراتژيك در مديريت، حركت خود را آغاز نموده و به دنبال حل مشكل حاشيه نشيني هستيم.
همچنين آرين منش ديگر نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه هيچ يك از 8 مصوبه هيأت دولت در ارتباط با حاشيه شهر عملي نشده گفت: بايد بار حاشيه شهر را از دوش شهرداريها برداشت.
عفت شريعتي نماينده مردم مشهد در مجلس نيز با بيان اينكه شهر مشهد شهر بزرگ زيارتي همه ايرانيان است گفت: مطمئنا شهر مشهد تنها با عوارض اداره نخواهد شد و اين پيشنهاد را دارم كه بودجه مشهد در دولت به صورت ويژه در نظر گرفته شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تأثيرگذاري كميته راهبردي خواستار ارايه تقويم زماني اين كميته شد.
دكتر خواجي عضو شوراي اسلامي شهر مشهد نيز با بيان اينكه عميقاً ساختار مديريت ترافيك را به عنوان يك مشكل اساسي شهر مورد بررسي قرار داده ايم، گفت: پس از مطالعات عميق به اين نتيجه رسيديم كه متأسفانه انگيزه اي در مديريت سازمان ترافيك براي حل معضلات وجود ندارد.

معاون استاندار در جمع مسؤولان شهرستان مه ولات تأكيد كرد؛ استفاده از نخبگان و صاحبنظران در برنامه ريزيها

مه ولات- خبرنگار قدس: معاون سياسي- اجتماعي استاندار خراسان رضوي در نشست فرماندار مه ولات، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر فيض آباد گفت: بايد در برنامه ريزيها از صاحبنظران و نخبگان شهرستان بهره بگيريد.
قهرمان رشيد با تأكيد بر استفاده از تمام سلايق در كارها خاطرنشان كرد: كار خوب را بايد از افراد آموخت.
وي وحدت و همدلي اعضاي شورا را خواستار شد و گفت: در سايه اتحاد و همدلي مي توانيد بر همه مشكلات فايق آييد.رشيد لزوم توجه به بحث مبلمان شهري و ايجاد منابع درآمدي جديد را براي شهرداري يادآور شد و گفت: آسفالت معابر و ايجاد فضاي سبز با نشاط نيز بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
شهردار فيض آباد نيز در اين جلسه، ضعف امكانات در آتش نشاني، نبود منابع درآمدي مطمئن و فضا و نيروي انساني لازم را از جمله مشكلات شهرداري اين شهر عنوان كرد.
علي اصغر داور همچنين به مشكل نبود قير براي آسفالت معابر شهر اشاره كرد و خواستار چاره انديشي در اين زمينه شد.

چه خبر

خراسان رضوي: رئيس كل دادگستري خراسان رضوي خواستار رعايت ضوابط قانوني توسط مسؤولان شد.حجة الاسلام و المسلمين سيدحسن شريعتي گفت: رعايت ضوابط قانوني، مسأله اي است كه بايد همواره مورد توجه مسؤولان در سطوح مختلف باشد.وي افزود: رعايت دقيق موازين و مسايل شرعي نيز از ديگر مواردي است كه بايد در تمامي شؤون تصميم گيري و مسؤوليتي مورد توجه باشد.
* كشاورزان مي توانند اطلاعات خود را به سامانه پيام كوتاه سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي اعلام نمايند.براساس اين خبر، كشاورزاني كه تمايل دارند پيامهاي مرتبط با فعاليت خود را از طريق سامانه پيام كوتاه سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي دريافت نمايند مي توانند اطلاعات خود را به اين سامانه ارسال نمايند.
رئيس اداره روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با اعلام اين خبر افزود: با توجه به ضرورتهاي عصر حاضر براي اطلاع رساني در زمينه هاي مختلف (اعم از فني، تخصصي و حوادث غيرمترقبه) كشاورزان، باغداران، دامداران و ساير بهره برداران بخش كشاورزي در سطح استان مي توانند با توجه به راه اندازي سامانه پيام كوتاه اين سازمان، نسبت به ارسال مشخصات خود به اين سامانه اقدام نمايند.
* در ملاقات عمومي مسؤولان دادگستري خراسان رضوي در مشهد به بيش از 50 مورد پرونده و درخواست رسيدگي شد.
براساس اين خبر در آخرين ملاقات مسؤولان دادگستري خراسان رضوي كه در محل ملاقاتهاي عمومي در مجتمع قضايي امام خميني(ره) مشهد برگزار شد، مسؤولان به 54 پرونده و درخواست رسيدگي كردند.
بر پايه همين گزارش، در اين ديدارها غلامحسين اسماعيلي، دادستان عمومي و انقلاب مشهد با رسيدگي به 23 پرونده، حجة الاسلام و المسلمين صالحي نيا با رسيدگي به 2 پرونده و خوش همدم نماينده ويژه قوه قضاييه در خراسان رضوي با رسيدگي به 29 درخواست دستورات قانوني لازم در مورد هر درخواست و پرونده را صادر كردند.

بردسكن: به مناسبت گراميداشت هفته بسيج، همايش انديشه ورزان و نخبگان بسيجي شهرستان بردسكن در محل نمازخانه ناحيه مقاومت بسيج سپاه بردسكن برگزار شد.در اين مراسم، رئيس دادگستري و فرماندار بردسكن در رابطه با نقش بسيج در عرصه هاي مختلف انقلاب، مطالبي را عنوان كردند.

جوين:دو فرد خير و نيكوكار جويني و خراساني به نامهاي حاجي حسين وحيدي و رضا شرفخاني انشعاب گاز مدارس شهر نقاب و بخاري گازي مدارس را تأمين نمودند.
معاونت اداري و مالي آموزش و پرورش جوين ضمن تقدير و تشكر از اين خيرين گفت: ما مترصد اين موضوع بوديم كه با گازرساني به شهر نقاب چگونه پاسخگوي مدارس شهر از نظر تأمين اعتبارات باشيم كه خوشبختانه يكي از همكاران فرهنگي هزينه 50 درصد انشعابات گاز را تقبل نمود و حاجي رضا شرفخاني خير ديگري از استان خراسان رضوي تعداد 100 دستگاه بخاري به مدارس شهر هديه نمود.
وي ادامه داد هنوز نيازهاي مالي جهت پوشش تمام مدارس رفع نشده است و ما از مديران استان و ساير خيرين انتظار داريم قبل از شروع فصل سرما نسبت به تأمين اعتبار جهت تهيه بخاري و ساير امور گازرساني مدارس ما را ياري نمايند.شهر نقاب داراي 35 آموزشگاه مقاطع مختلف ابتدايي، راهنمايي و متوسطه و پيش دانشگاهي مي باشد.

مه ولات: بهره برداري از آشپزخانه مركزي آموزش و پرورش مه ولات آغاز شد. براي احداث اين آشپزخانه كه 200 مترمربع زيربنا دارد، مبلغ 400 ميليون ريال هزينه شده است و با شروع به كار آن، غذاي 1500 دانش آموز 8 مدرسه شبانه روزي شهرستان از اين محل تأمين مي گردد.از مزاياي احداث اين آشپزخانه مركزي، صرفه جويي در نيروي انساني و هزينه طبخ غذا و همچنين ارتقاي كيفيت غذاي دانش آموزان است.

اسفراين: از سوي مديريت جهاد كشاورزي اسفراين يك دوره كلاس آموزش طبخ ماهي در روستاي چهاربرج با حضور 30 تن از زنان روستايي برگزار گرديد.
مهندس حسين قرباني گفت: هدف از برگزاري اين كلاس آشنا نمودن خانواده ها با ارزش غذايي ماهي مي باشد و اميدواريم شاهد افزايش مصرف ماهي در بين خانواده ها باشيم.وي همچنين گفت: در اين كلاس چند روش طبخ ماهي به شركت كنندگان آموزش داده شد.
همچنين از سوي اين مديريت يك دوره بازديد دانش آموزان از مزرعه پرورش شترمرغ واقع در روستاي عيسي باغ اسفراين انجام گرفت.مهندس قرباني در اين بازديد گفت: پرورش شترمرغ صنعت نوپايي است كه در اين منطقه به شكل صنعتي اجرا مي شود و بزودي مزرعه ديگري در اين شهرستان افتتاح مي گردد.

بجنورد: همايش يك روزه اي با حضور مديران وكارشناسان شركت توزيع نيروي برق شهرستان بجنورد تحت عنوان «اخلاق و ارتباطات انساني در سازمان» برگزار گرديد.حسين حيدرپور مدير دفتر منابع انساني شركت با اشاره به اهداف اين همايش گفت: موفقيت سازمانها، امروز در گرو نقش راهبردي اخلاق، ارتباط آن با محيط كاري و مسؤوليت پذيري اخلاقي است.گفتني است در اين هم انديشي بيش از 50 نفر از مديران و كارشناسان شركت توزيع نيروي برق خراسان شمالي حضور داشتند.
* مدير كل بهزيستي خراسان شمالي از اجراي طرح ديدار با ولي نعمتان سازمان بهزيستي اين استان خبرداد.
دكتر قرباني با اعلام اين مطلب گفت: اين طرح به منظور بازديد كاركنان سازمان بهزيستي استان از منازل مددجويان و تحت عنوان مددكار طي يك ماه انجام مي شود.وي هدف از اجراي اين طرح را تكريم مددجويان عنوان كرد.

يك مسوول تشريح كرد؛ تغييرات ترافيكي با اجراي مسير ويژه اتوبوس در خيابان دانشگاه

خراسان امروز: براساس قانون توسعه حمل و نقل و مديريت سوخت و آيين نامه اجرايي آن، تا پايان برنامه چهارم توسعه در سال 1390، بايد سهم بخش حمل و نقل همگاني از سفرهاي شهري به 75 درصد برسد.
حجم بالاي توليد خودرو در كشور و ظرفيت محدود خيابانها و معابر باعث شده توسعه حمل و نقل عمومي نيز در ترافيك شلوغ شهر گم شود، به طوري كه افزايش روزافزون تعداد اتوبوسها و تاكسيها نيز با ازدحام خودروها در معابر براي شهروندان ملموس نيست.
در اين راستا اتخاذ تصميماتي براي حمايت از حمل و نقل عمومي در سطح خيابانها و معابر مي تواند باعث شود انبوه استفاده كنندگان از اين سيستم با خيالي آسوده تر در سطح شهر تردد نمايند، در اين جهت افزون بر توسعه سخت افزاري توجه به مسايل مديريتي و نرم افزاري تأثير قابل توجهي در ارتقاي عملكرد سامانه هاي حمل و نقل همگاني خواهد داشت.
در اين ارتباط مدير بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد گفت: پس از اجراي مسير ويژه اتوبوس در خيابان امام رضا(ع) و مشاهده تأثيرات مطلوب آن در روان سازي تردد ناوگان حمل و نقل همگاني، مسير ويژه اتوبوس در خيابان دانشگاه نيز به اجرا در آمده است.
پوريا محمديان گفت: اين مسير ويژه با هدف كاهش بار ترافيك خيابانهاي مجاور، كاهش تأخيرهاي تحميل شده به ناوگان اتوبوسراني در خيابانهاي ابن سينا و شهيد چمران و تسهيل دسترسي شهروندان به تردد دو طرفه در خيابان دانشگاه اجرا شده است.
وي ادامه داد: عمليات اجرايي اين مسير به طول 900 متر حد فاصل چهارراه دكترا و ميدان سعدي آغاز گرديده است.
محمديان تصريح كرد: با اجراي مسير ويژه اتوبوس در خيابان دانشگاه، 7 خط شامل 10-14-18-38-62-81-96 فاصله بين چهارراه دكترا و ميدان سعدي را از طريق اين مسير طي خواهند كرد.
وي عنوان كرد: پيش بيني مي شود در ساعات اوج افزون بر 155 دستگاه اتوبوس از اين مسير تردد نمايند.
وي در پاسخ به اينكه آيا اجراي اين طرح مشكلاتي همچون كمبود پاركينگ در خيابان دانشگاه براي شهروندان به وجود نمي آورد، تصريح كرد: پاركينگ طبقاتي اسرار واقع در خيابان دانشگاه مشهد در همين راستا ايجاد شده و همزمان با مسير ويژه اتوبوس مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اصلاح هندسي چهارراه دكترا و ميدان سعدي در راستاي اجراي مسير ويژه اتوبوس در خيابان دانشگاه گفت: اين تغييرات در راستاي ايجاد فضاي مطلوب براي تردد اتوبوسها در خيابان دانشگاه ايجاد گرديده است.
محمديان گفت: براي برقراري ارتباط مسير ويژه اتوبوس خيابان دانشگاه به ميدان سعدي دوربرگردان ميدان از سمت خيابان چمران به خيابان دانشگاه حذف گرديد و به منظور تردد ناوگان اتوبوسراني در جهت عكس تردد خودروها در چهارراه دكترا و جلوگيري از تداخلات حركتي، عرض چپگرد خيابان دانشگاه به خيابان ابن سينا محدود و توسط چراغ فرماندهي كنترل مي گردد.
محمديان خاطرنشان كرد: در سامانه جديد ايجاد شده، دوربرگردان ميدان سعدي به خيابان جنت غربي منتقل شده و مسير حركت خودروها در اين خيابان از شرق به غرب و از خيابان چمران به سمت خيابان دانشگاه تغيير خواهد يافت.
وي اضافه كرد: همچنين مسير حركت خودروها در خيابان سلسبيل نيز از غرب به شرق تغيير مي يابد و بدين ترتيب از ايجاد مخاطراتي كه پيش از اين به خاطر حركت حجم زياد خودروها از ابتداي خيابان جنت به سمت بلوار مدرس در نزديكي تقاطع مدرس با چمران ايجاد مي شد، كاسته خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه 2 ايستگاه در طول 900 متر مسير ويژه اتوبوس خيابان دانشگاه پيش بيني شده است، گفت: اين مسير به وسيله جداگر از مسير تردد خودروها جدا خواهد شد.
وي تصريح كرد: پيش بيني مي كنيم در صورت دريافت نتايج مثبت از اجراي اين مسير، عرض مسير ويژه اتوبوس در خيابان دانشگاه افزايش يافته و مسير رفت و برگشت اتوبوس در اين خيابان اجرا گردد.
وي با تأكيد بر حجم بالاي سفرهاي شهروندان به خيابان دانشگاه افزود: در راستاي افزايش دسترسي شهروندان به مراكز موجود در خيابان دانشگاه در آينده نزديك طرح ساماندهي تردد عابر پياده در اين خيابان نيز اجرا خواهد شد.

كميسرعالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان؛ كمپ تربت جام يكي از بهترين كمپهاي دنياست

تربت جام- خبرنگار قدس: كميسرعالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بازديد از اردوگاه اتباع خارجي در تربت جام كمپ خارجي تربت جام را يكي از بهترين كمپهاي دنيا توصيف كرد و افزود: كمپ دولت جمهوري اسلامي ايران از بابت پذيرايي از ميهمانان افغاني و عراقي در يك پروسه زماني و با حداقل كمكهاي بين المللي ستودني است.
كوترز اختصاص زمين و ايجاد فرصتهاي شغلي را از ديگر برنامه هاي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان عنوان كرد و گفت: اين پروژه هاي پيش بيني شده بايد اجرا شود.

بهره برداري از ساختمان اورژانس 115 در شهرستان بشرويه

بشرويه- خبرنگار قدس: همزمان با ايام گراميداشت هفته بسيج ساختمان اورژانس 115 بشرويه با 100 مترمربع زيربنا و 200 ميليون ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
مسؤول بسيج سازندگي ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان گفت: اين پروژه با مشاركت دانشگاه علوم پزشكي مشهد و سازمان بسيج سازندگي خراسان رضوي اجرا شده است.وي افزود: چندين طرح عمراني با همكاري جهاد كشاورزي، آموزش و پرورش و فني و حرفه اي در سطح شهرستان بشرويه به اجرا درآمده و در اين ارتباط حدود 9760 نفرروزكار شده است.

هدف

پايان مسابقات طناب كشي خراسان شمالي با قهرماني تيم ژيان

بجنورد- خبرنگار قدس: به مناسبت هفته بسيج يك دوره مسابقات طناب كشي از سوي هيأت ورزشهاي روستايي و عشايري در مدرسه علوي با حضور 9 تيم برگزار شد. در پايان تيم ژيان و شائولين از دبيرستان علوي يك مقام اول و دوم و تيم اژدها از دبيرستان علوي دو مقام سوم را احراز كردند.
خبر ديگري حاكي است، مسابقات فوتبال روستايي منطقه پنج كشور با قهرماني تيم مازندران به پايان رسيد.
با پايان يافتن مسابقات فوتبال روستايي منطقه پنج كشور كه به ميزباني خراسان شمالي و در شهرستان اسفراين برگزار شد، تيم مازندران با 9 امتياز به مسابقات كشوري فوتبال روستايي كه آذرماه در اهواز برگزار مي شود، راه يافت.

صعود بسيجيان خراسان شمالي به ارتفاعات بابا موسي
همزمان با هفته بسيج، اعضاي پايگاه مقاومت بسيج شهيد صياد شيرازي شركت مخابرات استان خراسان شمالي به ارتفاعات«بابا موسي» صعود كردند.
اين كوهپيمايي به منظور ايجاد روحيه شادابي و نشاط بين بسيجيان شركت مخابرات خراسان شمالي برگزار شد.گفتني است، در اين برنامه كوهنوردي جمعي از خواهران بسيجي مخابرات استان نيز حضور داشتند كه پس از صعود گروه بسيجيان به ارتفاعات«بابا موسي»، به پنج نفر از شركت كنندگان به قيد قرعه جوايز نفيسي اهدا شد.

پياده روي دانش آموزان بسيجي در بردسكن
بردسكن-خبرنگار قدس:به مناسبت هفته بسيج، بسيجيان شهرستان بردسكن مسافت هشت كيلومتري را پياده روي كردند. همچنين دانش آموزان بسيجي شهرستان بردسكن در يك حركت نمادين مسير مركز فرماندهي سپاه بردسكن تا سازمان تبليغات اسلامي اين شهرستان را پياده روي كردند.در اين برنامه بيش از 700 نفر از دانش آموزان بسيجي شركت داشتند.

اعزام تيم تكواندو خراسان جنوبي به مسابقات آزاد انتخابي تيم ملي
بيرجند- خبرنگار قدس: رئيس هيأت تكواندو خراسان جنوبي از اعزام تيم تكواندو بانوان استان به مسابقات آزاد انتخابي تيم ملي خبر داد.عليرضا محمودي گفت: فهيمه هرمزي در وزن چهارم، مرضيه آراسته و سيده هانيه رضوي در وزن هفتم به سرپرستي سميه بهرامي به اين دوره از مسابقات اعزام مي شوند.

معرفي آموزشگاه هاي برتر مسابقات واليبال در خليل آباد
خليل آباد- خبرنگار قدس: مسابقات ورزشي مدارس دخترانه خليل آباد در رشته واليبال در دو مقطع راهنمايي و متوسطه با معرفي تيمهاي برتر به كار خود پايان داد.اين مسابقات با شركت 16 آموزشگاه در محل سالن ورزشي سرپوشيده شهيد ياقوتي برگزار گرديد.
در اين مسابقات و در مقطع متوسطه آموزشگاه حضرت معصومه(س) و در مقطع راهنمايي آموزشگاه فاطميه به مقام اول دست يافتند. همچنين در پايان مسابقات با حضور مسؤولان تيمهاي برتر لوح تقدير و مدال قهرماني اهدا گرديد.

همايش پياده روي بسيجيان در جغتاي
جغتاي- خبرنگار قدس: به مناسبت هفته بسيج، همايش پياده روي بسيجيان شهرستان جغتاي برگزار شد. اين مراسم از مزار شهداي جغتاي آغاز و در محل دفن شهداي گمنام پايان يافت.شركت كنندگان در اين مراسم با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهدارا گرامي داشتند.

تور دوچرخه سواري رهروان شهدا در سبزوار
سبزوار- خبرنگار قدس: تور دوچرخه سواري رهروان شهدا به مناسبت هفته بسيج در شهرستان سبزوار برگزار شد.
فرمانده حوزه قمر بني هاشم(ع) ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار با بيان اين مطلب گفت: بيش از 35 بسيجي سلحشور، مسير حرم امامزاده شعيب(ع) تا مزار شهدا، اين شهرستان را ركاب زدند.سرهنگ پاسدار علي اكبر عرفاني ترويج فرهنگ سلامت در جامعه، انتقال روحيه بسيجي و شور و نشاط در نسل جوان را از جمله اهداف برگزاري اين تور عنوان كرد.

برگزاري مسابقات آمادگي جسماني خواهران بسيجي در جوين
خراسان امروز: مسابقات آمادگي جسماني به مناسبت هفته مبارك بسيج در جوين برگزار شد.
اين مسابقات در سطح 22 پايگاه مقاومت جوين برگزار شد.اين مسابقات به همت حوزه مقاومت بسيج حضرت مريم(س) مستقر در شهرستان جوين برگزار شد كه بيش از 30 هزار بسيجي خواهر شركت نمودند.در پايان به برگزيدگان اين مسابقات جوايزي به رسم يادبود اهدا گرديد.

برگزاري مسابقات بومي- محلي در سبزوار
سبزوار- خبرنگار قدس:به مناسبت هفته بسيج، مسابقات بومي- محلي در شهرستان سبزوار برگزار شد.
در اين مسابقات بيش از 60 خواهر بسيجي شركت نمودند.تيمهاي شركت كننده نيز از روستاهاي رباط سرپوش، نزل آباد، افچنگ، دلقند و باغان اين شهرستان بودند.ترويج بازيهاي محلي و ايجاد روحيه شور و نشاط در جوانان از جمله اهداف برگزاري اين مسابقات عنوان شده است.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن