تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812824524




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
جلسات قواي سه گانه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي

گروه سياسي: معاون اول قوه قضاييه از برگزاري مداوم جلسات قواي سه گانه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي خبر داد. ابراهيم رييسي ديروز در حاشيه همايش بين المللي دانشجويان جهان اسلام درجمع خبرنگاران، افزود: چند شب قبل نيز جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادي قوا برگزار شد. وي در خصوص سوال ديگري مبني براينكه قوه قضاييه چه برخوردي با جاسوس هاي دستگير شده رژيم صهيونيستي خواهد داشت ، اظهار كرد: توضيحات كافي را دادستان تهران و سخنگوي قوه قضاييه بيان كرده اند . معاون اول قوه قضاييه در خصوص همايش بين المللي دانشجويان جهان اسلام گفت: اين نشست ها نقش موثري در غفلت زدايي ، پايبندي به ارزش هاي ديني و اميد دادن به نيروهاي آينده ساز دارد . رييسي تصريح كرد: درتاريخ اسلام گفته شده كه پيامبر (ص) به مردم اميد مي دادند كه اگر به خدا بپيونديد و خدا محور شويد پيروزي ها نصيبتان مي شود . وي با اشاره به تاريخ انقلاب اسلامي ، يادآور شد: اگر 30سال انقلاب را مرور كنيد مي بينيم كه نصرت هاي الهي نصيب ملت ما و ملت هاي دنيا شده است .

سفرلاريجاني به اندونزي

گروه سياسي: رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح ديروز به منظور شركت در سومين مجمع مجالس آسيايي عازم جاكارتا پايتخت اندونزي شد. علي لاريجاني در اين سفر سه روزه ضمن شركت در سومين مجمع مجالس آسيايي و سخنراني در آن، رياست اين مجمع را كه به عهده ايران است، به كشور اندونزي تحويل خواهد داد. لاريجاني در حاشيه اين سفر با رئيس مجلس اندونزي و برخي از مقامات بلند پايه آن كشور ديدار و گفت و گو خواهد كرد. لاريجاني پيش از ترك تهران به مقصد جاكارتا، در گفتگو با خبر نگاران با اشاره به سازماندهي مجمع مجالس كشورهاي آسيايي در دوره مجلس هفتم بر اساس منافع و همكاريهاي مشترك گفت: "اين مجمع در پي همگرايي در زمينه هاي اقتصادي، سياسي، انرژي، مسائل استراتژيك و مباحث منطقه اي است. " روز سه شنبه نيز "محمد حسن ابوترابي فرد" رئيس شوراي اجرايي مجمع مجالس آسيايي به همراه تعدادي از نمايندگان مجلس براي شركت در اين مجمع عازم جاكارتا پايتخت اندونزي شد. مجمع مجالس آسيايي با ابتكار مجلس شوراي اسلامي و با حضور 40 پارلمان از كشورهاي مختلف آسيايي در تهران تشكيل شد و با توجه به ظرفيت هاي پارلماني جمهوري اسلامي ايران، دبير خانه دايمي اين نهاد سياسي در تهران قرار داده شد. در دوره مجلس هفتم با برگزاري دو مجمع عمومي مجالس آسيايي در تهران اساسنامه مجمع تدوين و دبير كل آن انتخاب شد. در اين دو مجمع گروه هاي كاري و كميته هاي فرعي براي تدوين راهكار حركت آينده مجمع و نقشه راه مجالس آسيا براي رسيدن به جايگاهي كه زيبنده آسيا در هزاره سوم باشد، به عهده دبيرخانه نهاده شد. نخستين اجلاس مجمع مجالس آسيايي براي صلح در آبان ماه 1385 و دومين نشست اين مجمع در آبان 1386 در تهران برگزار شد. در نشست دوم سندهاي پيشنهادي شوراي اجرايي مجمع مجالس آسيايي، شامل مبارزه با فساد، فقرزدايي، صندوق پول آسيايي، بازار يكپارچه انرژي، معاهده دوستي، جهاني سازي، تنوع فرهنگي و بيانيه تهران در باره حقوق زنان در دستور كار قرار گرفت. سومين نشست مجمع مجالس آسيايي امروز در جاكارتاي اندونزي برگزار مي شود.

سفر رييس جمهور تاجيكستان به تهران

گروه سياسي: رييس جمهور تاجيكستان به دعوت "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري امروز در سفري رسمي و در صدر هياتي عالي رتبه وارد تهران مي شود. امام علي رحمان در سفر دو روزه خود به تهران به صورت جداگانه با "مصطفي محمد نجار" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، " منوچهر متكي" وزير امور خارجه" و " پرويز فتاح" وزير نيرو ديدار و درباره گسترش همكاري ها گفت و گو خواهد كرد. رييس جمهور تاجيكستان در بدو ورود به تهران، از سوي "پرويز فتاح " مورد استقبال قرار مي گيرد; احمدي نژاد نيز در ساختمان رياست جمهوري، به طور رسمي از همتاي تاجيكي خود استقبال خواهد كرد. روساي جمهور دو كشور در اين ديدارها، مسايل منطقه آسياي مركزي و قفقاز و نيز مسايل دو جانبه را مورد بررسي قرار مي دهند. بررسي تاثير بحران مالي جهاني و ساخت خط انتقال برق ميان ايران و تاجيكستان از طريق افغانستان از جمله مهمترين محورهاي گفت و گو ميان روساي جمهور ايران و تاجيكستان است.

آغازنشست فصلي شوراي حكام در وين

گروه سياسي: نشست فصلي شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي به منظور بررسي آخرين تحولات مربوط به پرونده هسته اي ايران و سوريه از امروز در وين آغاز مي شود. در اين نشست دو روزه نمايندگان كشورها به صورت تمام وقت در آن به بحث و بررسي مسايل خواهند پرداخت. گزارش هاي مربوط به اجراي توافقنامه پادمان معاهده منع گسترش هسته اي (ان پي تي) در جمهوري اسلامي ايران و همچنين گزارش مربوط به فعاليت هاي هسته اي سوريه هفته گذشته ميان اعضاي شوراي حكام توزيع شد. محمد البرادعي، مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش خود با تاكيد بر همكاري ايران بار ديگر بر منحرف نبودن مواد هسته اي اعلام شده از سوي كشورمان به سوي كاربرد تسليحاتي تاكيد كرد. گزارش درباره سوريه نيز نخستين گزارش آژانس است كه بعد از بازديد بازرسان اين نهاد نظارت هسته اي در ماه ژوئن از يكي از مراكز هسته اي دورافتاده سوريه منتشر مي شود. آمريكا مدعي است كه مركز "الخيبر"، يك رآكتور هسته اي سري بود كه توسط اسرائيل در سپتامبر 2007 هدف قرار گرفت. آژانس همچنين خواستار بازديد از دو مركز ديگر در سوريه است كه دمشق با اين درخواست مخالفت كرده است.

حمايت ايتاليا از تشديد تحريم هاي ايران

گروه سياسي: وزير امور خارجه ايتاليا در اظهاراتي خصمانه، گفت: ايتاليا مي تواند اقداماتي در راستاي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران در مسير مبارزه با برنامه غني سازي اين كشور انجام دهد و به زودي پيشنهاداتي را در اين راستا ارايه خواهد داد. به گزارش ايسنا)به نقل از خبرگزاري اكي، فرانكو فراتيني كه به همراه رييس جمهور كشورش به سرزمين هاي اشغالي سفر كرده است در سخناني در بيت المقدس، اظهار كرد: عملكرد 1 + 5 فعال و كاري نيست و ما از ايران مي خواهيم كه بدون پيش شرط از برنامه غني سازي اش دست بردارد. وي مدعي شد: ما كاملا مطمئن هستيم كه غني سازي اورانيوم تهديدي واقعي نه تنها براي اسراييل بلكه براي تمام جهان است. فراتيني افزود: ما در طرح هاي خود ثابت قدم هستيم. هم چنين قبل از هر چيزي كاملا ادعاهاي مربوط به تكذيب مساله هولاكوست را غيرقابل قبول مي دانيم.

نارضايتي آمريكا از روابط تركيه با ايران

گروه سياسي: روزنامه زمان به نقل از كاردار سفارت آمريكا در تركيه نوشت: آمريكا در روابط خود با آنكارا تنها از مناسبات تركيه با ايران ناراضي است. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه زمان - چاپ تركيه -، شارون آندرهلم وينير، كاردار سفارت آمريكا در تركيه درباره روابط آنكارا با تهران، گفت: آمريكا نياز تركيه به انرژي و گسترش روابط با كشورهاي هسمايه اش را درك مي كند اما افزايش همكاري هاي اقتصادي با ايران مي تواند پيام هاي سويي ايجاد كند. كاردار سفارت آمريكا در تركيه با متهم كردن ايران به تلاش براي گسترش ظرفيت سلاح هسته اي ا ش، گفت: براي تامين انرژي مورد نياز تركيه، مقامات آمريكايي و ترك درباره ايجاد جايگزيني با قيمت مناسب به غير از منابع انرژي ايران مذاكره و گفت وگو مي كنند. وينير با اشاره به وضعيت عراق گفت: درباره مساله عراق آمريكا و تركيه در كنار يكديگر قرار دارند وا يجاد حكومت دموكراتيك در عراق مي تواند به نفع تركيه نيز باشد.

ارائه لايحه طرح تحول اقتصادي تا پايان آذربه مجلس

گروه سياسي: وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: لايحه طرح تحول اقتصادي پس از تعطيلات مجلس شوراي اسلامي و در فضايي مناسب به مجلس تقديم مي شود. "سيد شمس الدين حسيني" ديروز در پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران افزود: هم اكنون لايحه طرح تحول اقتصادي در دولت آماده است و دولت آمادگي ارايه اين لايحه به مجلس را دارد. وي با اشاره به جمع آوري نظرات كارشناسان در مورد اين طرح تاكيد كرد: اين نظرات كارشناسي جمع بندي شده و در بخش هايي از لايحه نيز اصلاحاتي انجام شده است. وي يادآور شد كه با دريافت نظرات كارشناسان اقتصادي پبشنهاد ماهوي نسبت به اين لايحه ارايه نشده بود. وزير امور اقتصادي و دارايي درمورد زمان دقيق ارايه اين لايحه به مجلس اظهار داشت كه تا پايان آذرماه لايحه طرح تحول اقتصادي به مجلس تقديم مي شود.

پرداخت نقدي معوقه هاي بازنشستگان

گروه سياسي: معوقه هاي بازنشستگان كه قرار است به صورت سهام پرداخت شود، بر اساس برنامه زمانبندي شده، در صورت رسيدن به نتيجه نهايي، به صورت نقدي پرداخت خواهد شد. محمود احمدي نژاد ديروز در جمع 80 نفر از بازنشستگان در محل قديم مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب، افزود: پس از بررسي ها، ديديم سهام، مشكل بازنشستگان را برطرف نمي كند; به همين دليل تصميم گرفتيم بر اساس ساز و كاري، اين سهام را به سازمان بازنشستگي و برخي نهادهاي ديگر منتقل كنيم تا آنها پول نقد به بازنشستگان بپردازند. وي اين كار را مستلزم برنامه ريزي دقيق دانست و تصريح كرد: چون اين مبلغ پول كلاني خواهد شد و دقيق اجرا نكردن آن مسلما ضررهايي به اقتصاد كشور، بورس و به خود افراد و دولت وارد مي كند، بايد صبر داشته باشيم تا با برنامه ريزي دقيق به پيش برويم و پس از به نتيجه رسيدن، آن را اجرايي كنيم. احمدي نژاد گفت: اين جزو آرزوهاي من بوده است كه هم معوقه ها را بدهيم و هم حقوق ها را به صورتي اصلاح كنيم كه كساني كه سي، چهل سال براي اين كشور زحمت كشيده اند در نهايت آرامش و با سربلندي زندگي كنند.

اژه اي:با جامعه اطلاعاتي ارتباط نزديك داريم

گروه سياسي: وزير اطلاعات گفت: دولت با جامعه اطلاعاتي ارتباط نزديكي دارد.محسني اژه اي ديروز پس از نشست هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين پرسش كه آيا دستگيري شبكه جاسوسي رژيم صهيونيستي با هماهنگي وزارت اطلاعات بوده است؟ افزود: كمتر كاري است كه در جامعه اطلاعاتي صورت گيرد و وزارت اطلاعات در آن همكاري نداشته باشد.وي در پاسخ به اينكه چرا تحركات جاسوسان رژيم صهيونيستي در ايران افزايش يافته است؟ گفت: اين افزايش از اول انقلاب با برنامه ها و توطئه هاي دشمنان بويژه آمريكا و اين رژيم وجود داشته است. وي افزود: در اين 30 سال همه نيروهاي مردمي و مسئولان تلاش هاي خوبي در اين خصوص داشته اند و به اذعان دشمنان، موفق عمل كرده ايم. محسني اژه اي افزود: اين بار هم استثنا» نيست و وزارت اطلاعات اشراف خوبي بر همه موضوعات اطلاعاتي كشور دارد. وزير اطلاعات افزود: هر جا لازم باشد به صورت ابتكاري و با قدرت صاعقه گونه اي بر توطئه هاي دشمنان ضربه وارد خواهيم كرد. وي در پاسخ به اين كه برخي خبرگزاري هاي خارجي مدعي اند رژيم صهيونيستي گزينه نظامي عليه ايران را هنوز بر روي ميز كار دارد ؟ گفت: كساني كه تاكنون در اين باره اقدام كرده اند با تلاش و همت نيروهاي اطلاعاتي ما دستگير شده اند. وي افزود: گزينه نظامي هم به هيچ وجه عاقلانه نيست و خيلي وقت است كه از روي ميز دشمنان كنار رفته است. محسني اژه اي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره آسيب هاي آغاز زود هنگام فعاليت هاي انتخاباتي بر لزوم فعاليت هاي انتخاباتي در چارچوب اخلاق، اسلام، مصالح نظام و امنيت ملي تاكيد كرد و گفت: اگر تبليغات زود هنگام انتخاباتي با تخريب و انفعال همراه باشد، قطعا زيان آور خواهد بود، پس بايد تلاش همگان در اين راستا باشد كه فعاليت هاي زود هنگام انتخاباتي با بد اخلاقي همراه نباشد.

پورمحمدي: دولت بزرگ معضل اساسي كشور است

گروه سياسي: رئيس سازمان بازرسي كل كشور وجود دولتي بزرگ و حجيم را بزرگترين مشكل در اداره امور مختلف كشور دانست. به گزارش مهر ، مصطفي پور محمدي ديروز در اولين همايش شوراها و شهرداري هاي استان خوزستان، اظهار داشت: مشكل اصلي كشور به خاطر وجود دولت بزرگ در آن است، دولت بايد كوچك و چابك باشد و وظايف آن تفكيك شود، مسئوليتها و مديريتها بايد به مردم و نمايندگان آنها محول شود و بخش خصوصي به صورت جدي وارد شود ضمن اينكه شوراها نيز در اين زمينه بايد قابليت خود را هرچه سريعتر را نشان دهند. وي افزود: امروز كشور ايران و جامعه 70 ميليون نفري آن در عرصه هاي مختلف توسط اعضاي انتخابي مردم در شوراي شهر اداره مي شود و اگر گاهي با مشكلاتي روبه رو مي شود طبيعي است زيرا كار شورايي همواره مشكلاتي دارد ولي بايد آنها را به حداقل رساند.وي تاكيد كرد: شوراها پس از گذشت سه دوره نه تنها جايگاه خود را پيدا كرده بلكه بايد از اين ظرفيت به وجود آمده نهايت بهره برداري را ببرند زيرا قرار است كه نظام توسط همين شوراها اداره شود.پورمحمدي اظهار داشت: شوراها بايد تلاش كنند جايگاه خود را تثبيت كنند آنها با در دست داشتن اختيارات زياد بايد نشان دهند اين توانمندي را دارند تا خود را تثبيت كنند زيرا ظرفيت شوراها از هر نهادي بيشتر است و در خيلي از موارد 23 مورد از مسئوليتها را دولت به شوراها و شهرداريها واگذار كرده است.پور محمدي گفت: من به عنوان مدير بازرسي كل كشور اعلام مي كنم كه بسياري از مسئوليتها بايد به شوراها واگذار شود.وي نرخ بهره وري كشورهاي پيشرفته از منابع ملي را 5.2 درصد عنوان كرد و افزود: در كشور ما اين نرخ زير يك درصد است اين يك مشكل جدي و اساسي است.پورمحمدي گفت: درد كم توجهي و بي توجهي به قوانين و رعايت نكردن مقررات درد دل همه ماست كه با آن مواجه هستيم.

موسوي لاري:
خاتمي چاره اي جز پذيرش درخواست ها ندارد

گروه سياسي: وزير كشور دولت اصلاحات از انجام برخي نظرسنجي هاي جعلي توسط برخي كانون هاي قدرت خبر داد و گفت: اين كارها مقدمه چيني براي حوادث ناگوار آينده است و در صورت تداوم آن طي روزهاي آينده پشت پرده آن را افشا خواهيم كرد. عبدالواحد موسوي لاري در گفت وگو با "ايلنا"،با اشاره به دغدغه هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني در خصوص سلامت انتخابات،گفت:آنچه در انتخابات شوراها و مجلس هشتم رخ داد دغدغه هاي همه دلسوزان نظام و انقلاب را افزايش داد.موسوي لاري با بيان اينكه اين موضوع فقط دغدغه آقاي هاشمي نيست، اظهار داشت: همه دلسوزان نظام اين نگراني را در خصوص سلامت انتخابات دارند و در مقطع فعلي به دليل يكدست شدن ناظران و مجريان انتخابات،اين نگراني تشديد شده است.وي يادآور شد: وقتي اجرا و نظارت يكدست شده باشد بايد مسوولين فرمولي پيدا كنند كه به امثال آقاي هاشمي اطمينان دهند كه يكپارچه شدن هيات اجرايي و نظارت خدشه اي به اصل انتخابات وارد نمي كند. متاسفانه تا امروز نه تنها اين مساله انجام نشده است يعني اطمينان بخشي به صورت رسمي و قانوني اعلام نشده بلكه نوع رفتار مديران اجرايي بر دغدغه ها افزوده است.موسوي لاري با بيان اينكه مسوولان بايد به مردم اطمينان دهند كه متوليان انتخابات بر مدار قانون عمل مي كنند به حضور سيدمحمد خاتمي در انتخابات آينده اشاره كرد و گفت: يكي از ابزارهاي اعتماد سازي حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي و نظارت بر كاركرد دستگاه هاي اجرايي و نظارت است.وي تصريح كرد: اگر مردم با شور و نشاط در انتخابات شركت كنند و حضور آنها فراگير شود امكان تخلف در قانون به حداقل مي رسد. اين موضوع در صورتي اتفاق مي افتد كه چهره اي مانند خاتمي پا به عرصه بگذارد و انتخابات دو قطبي شود.عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز به انتخاب محمدخاتمي با راي بالاي 22 ميليون در انتخابات رياست جمهوري دور هفتم و هشتم اشاره كرد وگفت: خاتمي به عنوان چهره مقبول در زماني كه توانست 22 ميليون راي را از آن خود كند و مردم با اطمينان به او راي دادند مطمئنا در صورت حضور مجدد در انتخابات به پاي صندوق هاي راي خواهند آمد و طبيعي است كه اين حضور ضريب اطمينان در خصوص سلامت انتخابات را نيز بالا مي برد هر چند اين موضوع نافي نگراني هاي موجود نيست.وي افزود: با توجه به جايگاهي كه خاتمي در افكار عمومي دارد در صورت كانديداتوري در انتخابات، مطمئنا مردم حضوري معنادار در انتخابات خواهند داشت و اين به نفع نظام است و حضور پرنشاط مردم خيلي از شائبه ها را برطرف مي كند. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا حضور خاتمي در انتخابات آينده قطعي شده است ؟ گفت: تلقي من اين است كه خاتمي با توجه به اين همه درخواست هايي كه از او براي حضور در انتخابات مي شود و حتي تا آنجايي كه من اطلاع دارم فعالان سياسي بيش از 15 استان نيز در نوبت ملاقات با ايشان هستند تا مطالبه خود را مبني بر حضور خاتمي در انتخابات به اطلاع او برسانند، طبيعي است خاتمي چاره اي جز پذيرش خواسته مردم و حضور در عرصه انتخابات ندارد.
 پنجشنبه 7 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 452]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن