تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815506273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنايع خودروسازي تركيه با افت شديد صادرات وركود بازار داخل روبه روست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: صنايع خودروسازي تركيه با افت شديد صادرات وركود بازار داخل روبه روست
آنكارا - بحران مالي جهان و روند ركود اقتصادي در تركيه اثرات نامطوب خود را در بخش صنايع خودروسازي تركيه كه در دوره جديد رشد بسيار درخشاني داشت، نشان داد و اين بخش با افت جدي در صادرات و كاهش تقاضا در داخل روبه رو شد.


به گزارش ايرنا، براساس آخرين آمار انجمن صنايع خودروسازي تركيه، اين بخش از صنايع تركيه در ماه نوامبر سال جاري ميلادي با حدود 40 درصد افت روبه رو شد.
گفته مي شود دراين كاهش، افت شديد تقاضا در بازار اروپا به عنوان بزرگترين بازار صنايع خودروسازي تركيه موثر بوده است.
اين درحالي است كه صنايع خودروسازي تركيه، سال جديد را با رشد 79 درصدي در ماه ژانويه در صادرات خود شروع كرده و تا ماه اوت نيز هر ماه در حدود دو ميليارد دلار صادرات داشت. صادرات تركيه از اوت به بعد از شتاب افتاد و در ماه اوت به يك ميليارد و 376 ميليون دلار افت كرد.
درماه سپتامبر اين رقم به يك ميليارد و 972 ميليون دلار رسيد، ولي در ماه اكتبر صادرات تركيه براي اولين بار در سال هاي اخير با 24 درصد كاهش روبه رو شد و به يك ميليارد و 422 ميليون دلار رسيد.
كاهش صادرات تركيه از يك طرف و افت تقاضا در داخل از طرف ديگر موجب انباشت توليدات در انبارها شد، به طوري كه گفته مي شود شركت هاي توليد كننده خودرو با 140 هزار دستگاه موجودي انبار وارد يازدهمين ماه سال جاري شده اند.
بازار اتومبيل در تركيه در ماه نوامبر با 50 درصد كاهش تقاضا روبه روست و گفته مي شود اگر اين روند در ماه دسامبر نيز ادامه يابد، بازار خودروي تركيه بدترين دوره را از بحران 2001 ميلادي تا كنون در پيش رو خواهد داشت .
البته در شش ماه اول سال جاري ميلادي ميزان فروش اتومبيل با 2/18 درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 164 هزار و 445 دستگاه رسيد.
به رغم اين، ميزان توليد خودرو در تركيه در 10 ماه اول سال جاري ميلادي با 4/19 درصد افزايش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به يك ميليون و 49 هزار و 546 دستگاه رسيد، ولي
رشد توليد همانند صادرات از نيمه دوم سال جاري به بعد بشدت افت كرد، به طوري كه در ماه نوامبر با 21 درصد كاهش نسبت به نوامبر سال گذشته روبه رو شد.
كارشناسان پيش بيني مي كنند سال آينده نيز كاهش تقاضا در داخل و افت در سفارش هاي صادراتي ادامه يابد.
صاحبان صنايع خودروسازي از دولت آنكارا مي خواهند براي تقويت بازار خودرو ميزان ماليات در اين بخش را كاهش دهد.
خاورم**2011**230**1373
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن