تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817417454




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ريزش و پيوند مو


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

مصاحبه اي با دكتر نيلفروش زاده متخصص پوست و مو،پيرامون علل و درمان ريزش مو،پيوند موي سر ومراحل پس از عمل جراحي انجام داده ايم كه در ادامه آمده است.

- علل ريزش مو را به اختصار توضيح دهيد:

ريزش مو مي تواند ناشي از عوامل متعددي مانند بيماري تيروئيد، تب مالاريا، رژيم غذايي، زايمان و استفاده از برخي داروها باشد. شايعترين نوع ريزش موي سر، طاسي مردانه (آلوپسي آندروژنيك) مي باشد. اين نوع طاسي در مردان ناشي از عوامل ژنتيكي و عمل هورمونهاي مردانه يا آندروژنها شامل، تستوسترون و دري هيدروتستوسترون مي باشد. زمينه ژنتيك اين نوع طاسي از طريق پدر و مادر انتقال يافته است و پس از دوران بلوغ شروع مي شود. بخشي از موهاي سر كه از لحاظ ژنتيكي تحت تاثير دي هيدروتستوسترون مي باشد شامل موهاي پيشاني و جلو سر است كه شروع به ريزش مي كنند و طاسي كامل مي تواند پيشرفت كند. اما موهاي پشت سر و طرفين سر، موهاي دائمي مي باشد چون تحت تاثير هورمون نمي باشد.

- لطفا بفرمائيد براي درمان و مقابله با طاسي مردانه چه اقداماتي مي توان انجام داد؟

در حال حاضر، راههاي بيشتري براي درمان اين نوع طاسي وجود دارد. عمل جراحي پيوند مو، تنها راه حل دائمي براي موهاي از دست رفته مي باشد. درمان هاي دارويي در دسترس شامل قرص فيناسترايد و استفاده از اشكال دارويي (محلول و اسپري) مينوكسيديل مي باشد.

روشهاي غير جراحي ترميم مو از قبيل استفاده از كلاه گيس يا موهاي طبيعي يا مصنوعي كه به موي سر بافته مي شوند و يا توسط كليپس يا چسب به موهاي اصلي سر متصل مي گردد. روشهاي ترميمي گرچه در مقايسه با جراحي كم قيمت تر هستند ولي نگهداري آنها بسيار مشكل تر است اين موها فاقد رشد هستند،. ساير افراد ممكن است متوجه طبيعي نبودن آن بشوند كه براي فرد خوشايند است و براي حفظ حالت اوليه و اطلاح آن، هر چند ماه يكبار مراجعه به موسسه ترميم مو ضروري مي باشد.

- آقاي دكتر لطفا روش هاي جراحي پيوند مو، و پيشرفت هاي جديد بفرمائيد.

با پيشرفت هاي علمي اخير، موهاي طبيعي و قابل رشد امكان پذير شده است. در اين روش يك نوار از موهاي دائمي پشت سر برداشته مي شود سپس با استفاده از روشهاي متعدد به قطعات ميكروگرافت (حاوي 1 تا 3 مو) و ميني گرافت (حاوي 3 تا 8 مو) تقسيم مي گردد. اين قطعات در نواحي بدون مو يا كم تراكم جلوي سر كاشته مي شوند. پيوند ميكروگرافت مي تواند باعث ايجاد خط موي كاملا طبيعي در جلوي سر شود. بسته به شدت طاسي سر از 1000 تا 4000 يا بيشتر تار مو كاشته مي شود تا تراكم مناسبي در اين ناحيه ايجاد شود در صورت طاسي شديد ممكن است بيش از يك جلسه براي ايجاد پوشش مناسب لازم باشد. موهاي پيوند شده اغلب در طي 18 تا 22 هفته پس از عمل شروع به رشد كرده و در تمام طول عمر به رشد خود ادامه مي دهند. استفاده از كاشت مو بوسيله ليزر CO2 ياEr-Yag موفقيت چنداني نداشته است. همچنين كاشت مو به روش پانچ گرافت و استفاده از روش كاشت اتوماتيك توسط دستگاه كاشت موAutomated Hair Restoration system امروزه در دنيا كنار گذاشته شده و همچنين توسط انجمن تخصصي پوست و وزارت بهداشت به دليل مشكلات فراواني مطرود گشته است. بهترين روش كاشت مو در حال حاضر استفاده از اسليت گرافت و پيوند مو به روش فوليكولاريونيت است كه در اين روش مي توانيم تراكم خوب و مناسب و ظاهر بسيار زيبا و طبيعي را داشته باشيم. روش F.U.E هم براي افرادي كه پشت مو (donor) مناسبي ندارد بصورت محدود كاربرد دارد.

- آقاي دكتر فرموديد كه انجمن متخصص پوست ايران استفاده از دستگاه كاشت مو را ممنوع اعلام كرده است. اين به چه دليلي است و آيا امكان دارد كه اين نامه را در اختيار بخش علمي اين مجله قرار دهيد؟

بله، انجمن متخصصين پوست ايران طي نامه شماره 751485/پ مورخ 18/12/81 در مورد دستگاه Omni graft ساخت كارخانه Medicaenot فرانسه (AHRS) درخواست ممنوعيت اين دستگاه را به دليل زيان آور بودن براي افراديكه تحت عمل پيوند قرار مي گيرند نموده است كه بدنبال آن به دعوت اداره كل تجهيزات پزشكي وزارت بهداشت كميته تخصصي متشكل از متخصصين پوست،. جراحي پلاستيك و ENT تشكيل شده و اين كميته تخصصي نيز نظريه انجمن متخصصين پوست را تاييد نمودند اين كميته عمده عللي كه براي غير علمي بودن اين دستگاه (AHRS) ذكر كرده، احتمال انتقال بيماريها و ايجاد تخريب در Donor و گيرنده و استفاده از مكانيزم قديمي و مطرود شده پانچ گرافت دانسته است،. البته در ESHRS 2002 لندن، يكي از پزشكان فرانسوي كه جزو شركت سازنده دستگاه مي باشد،. مقاله اي ارائه داد كه مورد مخالفت تمامي اعضاء و متخصصين كشورهاي ديگر قرار گرفت و ايشان نتواست پاسخ سوالات مختلف مطرح شده را بدهد و يكي از ايرادات عمده ي مطرح شده اين بود كه مكانيسم دستگاه طوري است كه 30 تا 50 درصد فوليكولهاي ناحيه دهنده را از بين ميبرد و بقيه دستگاه همان دستگاه پانچ قديمي است كه ديگر همه جراحان كاشت مو بدليل اسكارهاي ناحيه گيرنده چند سالي است كه آن را كنار گذاشته اند و كسي هم خريدار آن نيست زيرا نه بيمار راضي است و نه پزشك راضي مي شود كه با آن كار كند و حتي الان سازندگان دستگاه اعلام كرده اند اين دستگاه براي آموزش كاشت مو و براي افراد مبتدي و تازه كار خوب است و خلاصه در هيچ كشور پيشرفته دنيا توفيق نيافته اند، در حقيقت امروز پيشرفتهاي جديد كاشت مو اين است كه در ناحيه دهنده و تقسيم فوليكولي از روشهاي ميكروسكوپي و تهيه F.U استفاده مي شود و در ناحيه كاشت در قسمت گيرنده با دقت و ظرافت توسط اسيلت كاشت مي وشد و اين روشي است كه تمامي بزرگان اين رشته انجام مي دهند و نتايج بسيار خوب و رضايت بخش است.

- پيوند مو را درمورد چه كساني مي توان انجام داد؟ و توضيح مختصر در مورد محل پيوند بفرمائيد:

هر فردي كه دچار ريزش دائمي موها باشد مي تواند يك كانديداي بالقوه براي عمل پيوند باشد لذا در طاسي موي مردانه در مردان و زنان و در افرادي كه داراي اسكارهاي (جوشگاه) فاقد مو در ناحيه سر مي باشند همينطور در مواردي براي ايجاد پوشش مناسب در برخي نواحي ابرو يا ريش از اين روش پيوند مو مي توان استفاده كرد. روش هاي پيوند مو معمولا 3 تا 6 ساعت طول مي كشد. در اين روش از بي حسي موضعي استفاده مي شود و بيمار هوشيار است ولي چون داروي آرام بخش ملايم دريافت مي كند احساس راحتي مي كند. در طي عمل معمولا دردي احساس نمي كند (و يا خيلي خفيف است) پس از عمل يك بانداژ توري شكل روي سر قرار داده مي شود تا مانع جابجايي گرافت شود. روز پس از عمل پانسمان تعويض و اين بانداژ برداشته مي شود، ناحيه پشت سر كه موها از آن برداشته مي شوند بخيه مي شود كه بين 7 تا 12 روز پس از عمل بخيه ها كشيده مي شوند و بهبودي كامل دارند.

- پس از عمل جراحي پيوند مو چه مراحلي وجود دارد؟

پيوند مو يك روش بسيار بي خطر است و يك عمل جراحي كوچك محسوب مي شوند بيمار پس از عمل يك داوري مسكن ملايم دريافت مي كند. در طي 2 تا 3 روز پس از عمل بيمار بايد در وضعيت 45 درجه بخوابد تا احتمال تورم پس از عمل كمتر شود. روي هر كدام از گرافتها دلمه اي بسته مي شود كه حداكثر طي 10 تا 14 روز پس از عمل مي افتد. ممكن است تعدادي از موهاي پيوند شده در ابتدا ريزش داشته باشند، ولي چون پياز مو زنده و سالم است پس از طي يك دوره سكون 3-4 ماهه، شروع به رشد مي كنند و تا ماه هشتم رويش موها كامل مي شود و چون اين موها تحت تاثير آنزيم 5 آلفا ردوكتاز نيستند، به هيچ وجه تا آخر عمر ريزش ندارند. ممكن است احساس كرختي خفيفي در ناحيه دهنده يا گيرنده پيوند وجود داشته باشد كه در طي 2 تا 8 ماه پس از عمل كاملا بر طرف مي شود، عوارض پس از عمل پيوند بسيار نادر است. عفونت خفيفي ممكن است در ناحيه گيرنده پيوند ايجاد شود كه براحتي با تجويز آنتي بيوتيك قابل درمان است. محل برداشتن مو در پشت سر كوچك است و براحتي با موهاي اطراف پوشانده مي شود. موهاي گرافت شده در جلوي سر هيچ اسكاري بر جاي نمي گذارند و پس از رويش موهاي پيوند شده كاملا پوشانده ميشوند تا چند روز پس از عمل ممكن است ناحيه پيشاني و اطراف چشم متورم شده كه ظرف مدت چند روز جذب و كاملا پوشانده و اطراف چشم متورم شده كه ظرف مدت چند روز جذب و كاملا بهبود مي يابد. در بعضي بيماران 4-6 ماه پس از عمل بر اثر پديده تلوژن افلوويوم موهاي قبلي بمار ريزش موقت پيدا مي كند. در تعداد زيادي از بيماران 6-8 ماه پس از عمل كاشت مو، ريزش مو قطع شده و حتي بعضي موهاي نازك قبلي بيمار ضخيم تر مي شود،. لذا بسياري از جراحان كاشت مو معتقدند كه در صورت داشتن شرايط،. عمل كاشت مو هر چه زودتر انجام شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 371]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن