تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817293503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناوچه هاي رادار گريز روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شور روسيه عمليات ساخت نوعي ناوچه پيشرفته رادار گريز را تحت عنوان "پروژه 20380" آغاز كرد.

نخستين فروند از اين نوع ناوچه "استره.گوشچي" نام دارد كه قرار است در سال جاري ميلادي به آب انداخته شود.

نيروي دريايي روسيه اخيراً يك ناوچه كوچكتر را با قابليت رادار گريزي به نام "آستاراخان." به ناوگان نيروي دريايي خود در درياي خزر اضافه كرد.

پروژه "20380"، نخستين شناور طراحي شده با فن.آوري رادار گريزي (استيلت.) در روسيه محسوب مي.شود.

اين شناور براي مبارزه عليه شناورهاي سطحي، زيردريايي.ها، هواپيماها و نيز محافظت از آبهاي ساحلي و مرزي طراحي شده است..

تجهيزات ناوبري و ارتباطي اين كشتي قابليت هدايت دقيق و ايمني اين كشتي را افزايش داده در نتيجه روشن است كه اين ناوچه به زودي.، تبديل به وسيله اصلي روسيه براي حفاظت از آبهاي ساحلي اين كشور خواهد شد.

ساخت اولين فروند
طراحي نخستين ناوچه از پروژه "20380" به نام "استره.گوشچي." با كار مداوم دفتر مركزي طراحي دريايي "آلماز" در سن "پترزبورگ." به اتمام رسيد.

اين شركت همواره به استقبال از طرح هاي سخت و چالش آميز و به كار بردن فن.آوري پيشرفته در محصولات خود معروف بوده به عنوان نمونه طراحي و ساخت قايق هاي موشك انداز، قايق.هاي متحرك بالشتكي و تجهيزات پرتاب كننده. موشك.هاي هدايت شونده براي اولين بار در جهان در اين كمپاني انجام شده. است.

شركت "آلماز" داراي تجربيات فراواني در طراحي ناو و ناوچه. است و محصولات اين شركت نه تنها به دليل ويژگي.هاي تكنيكي و عملكردي، بلكه به علت هزينه. پايين در دنيا مشهور است..

ناوچه پروژه "20380" داراي قدرت جابجايي آب معادل 2 هزار تن.، طولي برابر 100 متر و پهنايي برابر 13 متر است.. موتورهاي اصلي آن ديزلي هستند و قادرند اين شناور را با سرعتي بيش از 5/55 كيلومتر در ساعت به پيش برانند.

امتياز اصلي و مهم اين شناور ويژگي. بدنه آن است.. تحقيقات وسيع.، آزمايشات فراگير و آزمون.هاي متعدد در انستيتو تحقيقات مركزي "كريلوف" به طراحان امكان داد تا بدنه اين ناوچه را با آبخور بسيار كمي طراحي كنند. ثمره اين تلاش.، به خوبي نشان دهنده لياقت و كارداني شركت "آلماز" است..

"آلكساندر شلياختنكو" سرپرست طراحان دفتر "آلماز" در اين باره مي.گويد: "اين كشتي نه تنها مي.بايست نيازهاي حال حاضر روسيه را برطرف كند، بلكه .بايد آماده مقابله با چالش.هاي پيش رو نيز باشد."

افزايش مقاومت و قابليت رادارگريزي از مواردي است كه در طراحي اين ناوچه در نظر گرفته شد..

استفاده زياد از فن.آوري "استيلت"(رادارگريزي) كمك كرده تا انعكاس رادار به همراه انعكاس صدا، امواج گرمايي و مادون قرمز و نيز نشانه.هاي بصري اين شناور كاهش يابد.

مراكز فرماندهي اين كشتي در قالب يك سيستم خودكار يكپارچه..اند به طوري كه امكان ارزيابي وضعيت و اخذ تصميم را به طور همزمان در اختيار خدمه ناوچه مي.گذارد با به كارگيري اين سيستم تعداد خدمه به 100 تن كاهش مي.يابد در نتيجه استانداردهاي زيست.پذيري شناور نيز بهبود يافته است.

"آدميرال ايگور زاخارف".، رئيس انستيتو تحقيقات مركزي شماره يك وزارت دفاع روسيه در مراسم آغاز ساخت ناوچه " استره.گوشچي." گفت: اين پروژه سامانه.اي نوين را در ساخت كشتي.، بوجود خواهد آورد.

طراحان ناوچه تاكنون اطلاعاتي درباره تسليحات اين شناور فاش نكرده.اند اما روشن است كه "استره.گوشچي" مجهز به يك توپ چند منظوره 100 ميليمتري با لوله قابل استفاده بر ضد هدف هاي سطحي.، هوايي و ساحلي است.

با استفاده از تصاوير منتشر شده بوسيله دفتر "آلماز" مي.توان گفت كه احتمالاً اين توپ از نوع ak-190 يا نمونه به سازي شده آن است كه برجك آن شكل رادار گريز يافته است..

سيستم ضد هوايي و ضد موشكي كشتي بوسيله يك سامانه دفاع هوايي با تركيبي از توپ و موشك كورتيك ـ كاشتان و دو آتشبار ak-630mتامين مي.شود. پرتاب كننده اژدر در داخل بدنه كشتي تعبيه و پنهان شده و امكان پرتاب اژدر و موشك هاي ضد زير دريايي را دارد.

اولين كشتي از اين نوع شناور داراي دو لوله پرتاب موشك. ضد كشتي است كه در پشت ديواره.اي در بدنه ناوچه ميان دكل هرمي شكل و دودكش آن قرار دارد..

به گفته آلكساندر شلياختنكو "استره گوشچي" به سامانه.هاي تسليحاتي كارآمدي مجهز خواهد شد كه براي توليد نسل آينده شناورهاي نيروي دريايي روسيه در نظر گرفته شده است..

وي افزود: نوع طراحي اين ناوچه به گونه.ايي است كه امكان تجهيز به سيستم.هاي پيشرفته پدافند هوايي و سلاح هاي ضد زير دريايي شامل توپ.هايvl چند منظوره را براي شناور هاي نسل جديدتر مهيا مي.كند علاوه بر اين تركيب تسليحات كشتي مزبور مي.تواند براساس صحنه عمليات و نيازهاي درخواست كنندگان اين شناور تغيير كند.

اين ناوچه ها در آينده. مجهز به موشك.هاي تهاجمي ضد كشتي دوربرد و مافوق صوت "ياخونت" و "اونيكس" خواهند شد كه خود داراي قدرت مانور بالا و مقاومت در برابر اختلال الكترونيكي است..

اين ناوچه.ها داراي يك آشيانه هليكوپتر است اين هليكوپتر ماموريت.هاي گسترده.اي مانند عمليات شناسايي.، تعيين هدف براي سيستم موشكي شناور، حمله عليه شناورهاي سطحي، جستجو و انهدام زير دريايي.هاي دشمن و عمليات نجات انجام مي دهد..

"آدميرال ولاديمير كورويوف."، فرمانده نيروي دريايي روسيه در اين باره اعلام كرد كه نيروي دريايي روسيه قصد دارد بيست فروند ناوچه از اين كلاس را خريداري كند.

نيروي دريايي روسيه پيش از اين تنها سفارش خريد ده فروند از اين شناور را داده بود.
نيروي گارد ساحلي روسيه نيز كه علاقمند به كار با اين نوع ناوچه.ها است.، از قبل برنامه.اي را باشركت"آلماز" براي به سازي كشتي.هاي خود آغاز كرده است..

كارشناسان معتقدند ناوچه.هاي نسل جديد روسيه بازار بالقوه.اي را براي روسيه در سطح جهان ايجاد خواهد كرد به طوري كه هم اكنون نيروي دريايي چند كشور علاقه خود را براي بررسي و خريد اين شناور ها نشان داده اند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن