تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821161813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرايط ايجاب مي‌كند به سمت فن آوري جديد در ساختمان‌سازي برويم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شرايط ايجاب مي‌كند به سمت فن آوري جديد در ساختمان‌سازي برويم
فرهنگي. مسكن. فن آوري نوين
كرمانشاه- رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان كرمانشاه گفت: شرايط كنوني ساخت و ساز دركشور ايجاب مي‌كند هرچه كه مي‌توانيم به سمت استفاده از فن آوري جديدي ساختمان‌سازي برويم.

سعيد مرادي روزچهارشنبه در نشست آموزشي آشنايي با فن آوري نوين ساختمان كه با حضور كارشناسان مرتبط از سراسر كشور درسالن اجتماعات هتل آزادگان كرمانشاه برگزارشد، افزود: امروز كمتر از پنج درصد ساخت و سازها با استفاده از فن آوري نوين ساختماني ساخته مي‌شود كه قابل قبول نيست.

وي گفت: ساخت سالانه ‪ ۱/۵‬ميليون واحد مسكوني دركشور موجب شد كه همگام با افزايش كميت به كيفت نيز توجه شود كه هم اكنون دهها شركت براي ساختمان سازي صنعتي اعلام آمادگي كرده و ازمركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت مسكن و شهرسازي مجوز گرفته اند.

رييس سازمان و مسكن و شهرسازي استان كرمانشاه اظهارداشت: معماري و فن ساخت ساختمان دركشور سابقه‌اي ديرينه دارد و معماري ايراني درجهان شناخته شده است.

مرادي گفت: ساخت ساختمان نه به عنوان سرپناه بلكه به عنوان آماده كردن فضايي متناسب با فطرت و ذات انسان با توجه به زيبايي و رعايت تمام مسايل فني سرلوحه معماري ايراني بوده است.

وي افزود: يكي از دلايل پايداري معماري ايراني و زنده ماندن ساختمانها توجه به كيفيت بوده كه همواره در اين ساختمانها به مسايل فني، نوع عملكرد سازه و ساختمان، ارتباط بين فضاها، تزيين، نورگيري، رنگ و سايه روشن توجه شده است.

وي گفت: يكي از مسايل مورد توجه معماري ايراني روند روبه رشد و توسعه آن بوده كه اين نوع معماري يك معماري پلكاني و روبه رشد بوده و هر مرحله ادامه‌دهنده مرحله قبل بوده و بر دانش دوره قبل افزوده است.

مرادي تصريح كرد: معماري ايراني در دوره قاحار به ويژه در اواخر اين دوره رو به افول گذاشت.

وي ورود علوم و فنون ازغرب و تقليد ناآگاهانه از فن آوري دنياي غرب را ازعوامل تاثيرگذار برساختار معماري كشور دانست و افزود: اين حركت جلو رشد فزاينده معماري ايراني را گرفت و آن را دچار دگرگوني كرد.

وي گفت: رشد شهرنشيني و افزايش جمعيت نيز باعث شد كه در يك دوره چند ساله ساخت و ساز در كشوربه رغم رشد كمي
به لحاظ كيفي دچار مشكل شود.

وي افزود: در سالهاي اخير با بوجود آمدن مركز تحقيقات ساختمان و تشكلهاي منسجم مهندسي توجه به كيفيت ساختمان‌سازي در كشور بيشتر شد.

وي گفت: بعداز قانون مسكن در سال ‪ ۸۶‬و مطرح شدن بحث بالا رفتن حجم ساخت و سازها و متعاقب آن قانون اخير ساماندهي و حمايت از توليد مسكن به كيفيت توجه ويژه‌اي شده است.

مرادي افزود: تشكيل اين دوره‌هاي آموزشي در راستاي اين اهداف است كه انتظار مي‌رود با تداوم اين نشستها با استفاده از فن آوري نوين شاهد بالا رفتن كيفيت در ساخت و ساز باشيم.

رييس بخش سازه مركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت مسكن و شهرسازي نيز دراين نشست به تاريخچه تحولات در روند صنعتي‌سازي مسكن در ايران پرداخت و گفت: نخستين كارخانه پيش ساخته در سال ‪ ۱۳۳۱‬در كشور تاسيس شد.

فرهنگ فرحبد افزود: استفاده از روشهاي توليد صنعتي نياز به زيرساختهاي مساعد، تجهيزات ساختماني و وجود افراد متخصص دارد كه اولين تجربه‌هاي پيش ساخته كشور به دليل نبود نيروهاي متخصص و زيرساختها موفق نبود.

وي گفت: امروز تجربيات قابل ملاحظه‌اي در احداث و بهره برداري از واحدهاي توليدكننده اجزا و قطعات ساختمانهاي صنعتي و پيش ساخته در كشور وجود دارد.

وي افزود: روند كنترل كيفيت، انجام مداوم آزمايشها و بازبيني محاسبات و طرحها هنور دراغلب واحدهاي توليدي ضعيف است و بسياري ازتوليدات در سالهاي گذشته مورد كنترل و توجه قرار نگرفته است.

فرحبد گفت: بايد چه به لحاظ اقليمي و چه به لحاظ سازه دقت ويژه به عمل آيد و محاسبات خاص فني سازه در اين خصوص انجام شود.

وي، دراين دوره آموزشي يك روزه به عنوان مدرس درخصوص فناوري نوين درايران ، معيارهاي ارزيابي فن آوريهاي نوين ساختماني، معرفي برخي فناوريهاي نوين ساختماني و بررسي نقاط قوت و ضعف آنها و سيستمهاي نوين و عملكرد سازه اي در مناطق زلزله خيز سخن خواهد گفت.
 چهارشنبه 6 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن