تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814713189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يازدهمين جام براي گوارديولا و برابري با رکورد کرويف


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
به نظر مي رسد که افتخار آفريني هاي پپ گوارديولا پاياني ندارد. او چه در عرصه فردي و چه در عرصه تيمي در حال ثبت نامش در کتاب تاريخ باشگاه بارسلوناست. با برد 2-3 بارسا مقابل رئال در ديدار برگشت سوپرکاپ اسپانيا، کاتالونيايي ها اين جام را مال خود کردند تا گواردديولا در تعداد جامهايش با کرويف برابري کند.


مربی هلندی سابق بارسلونا با این تیم 11 جام کسب کرده بود و گواردیولا با فتح جام قهرمانی سوپرکاپ تعداد جامهایش با بارسا را در کمتر از 3 سال به 11 جام رساند.

تفاوت این دو مربی در این است که گواردیولا جام ها را یکی پس از دیگری (پشت سر هم) درو کرد.گواردیولا قهرمانی هایش با بارسا را با کسب سه جام قهرمانی (جام حذفی، لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا) شروع کرد.

کرویف هم در فصل 9-1988 هدایت بارسا را در دست گرفت و او کار سختی را برعهده داشت وتیمی را از نو با ایده ها و عقاید هلندی اش شکل داد. بازیکنان کرویف در فصل 1-1990 اولین قهرمانی را با اقتدار به دست آوردند واز آن زمان بود که استارت تیم رویایی کرویف خورد. فوتبال بارسا با کرویف فوتبالی تماشایی شد و آنها سلطه شان را برفوتبال اسپانیا آغاز کردند و با کسب 4 جام قهرمانی در لالیگا و دو جام اروپایی ( یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک سوپرکاپ اروپا) درخشش شاگردان کرویف ادامه داد.حذف دردناک در فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 4-1993،آغاز نزول بارسای او بود.
ولی گویا بارسلونای گواردیولا همچنان در اوج است و به قهرمانی هایش ادامه می دهد. درصورتی که شاگردان گواردیولا بتوانند در فصل 2-2011 هم عنوان قهرمانی لالیگا را مال خود کنند، پپ دومین مربی بارسا خواهد بود که 4 قهرمانی پی در پی در لالیگا را در کارنامه اش ثبت کرده است. کرویف اولین مربی ای بود که با قهرمانی تیمش در سالهای 1991، 1992، 1993 و 1994 این رکورد را به نام خود ثبت کرده بود.

البته قهرمانی های بارسا با گواردیولا همواره با تلاش و سختکوشی تا هفته آخر رقابتها همراه بود ولی بارسای کرویف همیشه با اقتدار و بدون اتکا به عملکرد تیمههای دیگر رقم می خورد

بارسای گواردیولا در سال 2009 دردو بازی مانده به پایان لیگ به قهرمانی رسید و در سال 2010 ، با کسب 99 امتیاز قهرمان شد و در سال 2011 هم مثل 2009،در حالی که دو بازی تا پایان لیگ باقی بود، قهرمان شد. به نظر می رسد که موفقیتهای پپ و شاگردانش سقفی ندارد و آنها عزم خود را برای درخشش و کسب جامهای بیشتر جزم کرده اند







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن