تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816050507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس ايتاليايي : توافقنامه امنيتي آمريكا ، مافوق قوانين عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كارشناس ايتاليايي : توافقنامه امنيتي آمريكا ، مافوق قوانين عراق است
رم - يك كارشناس ايتاليايي توافقنامه امنيتي ميان آمريكا و عراق را تحقير آميز و مافوق قوانين عراق خواند.


" ماركو مورلّي " كارشناس مسايل سياسي در ايتاليا ، روز سه شنبه در مصاحبه با ايرنا گفت : من با خواندن مفاد توافقنامه آمريكا و عراق بسيار متحير شدم ، زيرا اين توافقنامه حاكميت عراق را هدف قرار داده است .
وي با يادآوري امضاي قرارداد كاپيتولاسيون در زمان رژيم شاه با آمريكا ، برخي مفاد توافقنامه آمريكا و عراق را بسيار تحقيرآميز و شرم آور خواند.
مورلّي گفت : بر اساس اين توافقنامه ، نيروهاي آمريكايي چه از نظر نظامي و چه غير نظامي مصونيت كامل خواهند داشت و بدين صورت حتي افراد غير نظامي مانند مزدوران آمريكايي نيز در عراق از مصونيت كامل برخوردار خواهند بود.
اين افراد در صورت ارتكاب جرم تنها در مقابل دادگاه هاي آمريكا محاكمه خواهند شد و سيستم قضايي عراق هيچ قدرتي در برابر آنها نخواهد داشت و اين شرم آور است.
وي تاكيد كرد : آمريكا مي تواند در خاك عراق دست به هر اقدامي بزند بدون اينكه مجبور به پاسخ دادن به دولت اين كشور باشد.
رييس جمهور منتخب آمريكا صحبت از عقب نشيني از عراق در مدت 13 ماه كرده است ، در حالي كه در اين توافقنامه پيش بيني مي شود كه نيروهاي آمريكايي مي توانند تا 3 سال ديگر در اين كشور بمانند.
مورلي افزود : مقامات مذهبي عراق بايد نقش اساسي چه در زمينه مردمي و چه در زمينه سياسي ايفا كنند و اگر اعتراضي نكنند و راهي روشن ارائه ندهند ، سووال برانگيز خواهد بود .
اين كارشناس ايتاليايي با تاكيد بر اينكه تاكنون ايران و سوريه از اين توافقنامه انتقاد كرده اند ، گفت : ساير كشورها نيز نبايد سكوت كنند و بايد صدا و نگراني هاي خود را به جهان برسانند و راه حل هاي متناوبي در قبال اين برنامه اعم از عقب نشيني هرچه سريعتر نيروهاي آمريكا و كمك در زمينه هاي مختلف نظامي ، اقتصادي و سياسي ارائه دهند تا دولت عراق به استقلال واقعي برسد.
به عقيده مورلي حضور آمريكا در عراق باعث كاهش اقدامات تروريستي نيز نشده است و برعكس نيروهاي اشغالگر علاوه بر اينكه توان تضمين امنيت و رفاه را در اين كشور نداشتند ،حتي اغلب باعث ايجاد هرج و مرج و بي نظمي هاي فراوان شده اند.
وي در خصوص تامين امنيت عراق توسط دولت اين كشور اظهار داشت: من توان انتظامي دولت عراق را نمي شناسم ، اما مي دانم كه با كمك كشورهاي همسايه و همكاري با آنها مي تواند در اين راه موفق شود.
اين كارشناس ايتاليايي افزود: من بارها از نمايندگان مختلف دولت عراق حتي نوري المالكي كه موافق اين توافقنامه هستند ، شنيده ام كه دولت عراق از نيروهاي انتظامي كافي برخوردار است و بنابراين نمي توان حضور نيروهاي مسلح آمريكا را درك و توجيه كرد.
وي گفت : مساله نگران كننده فقط حضور آمريكايي ها - كه با بهانه هاي مختلف كه بعدا بي اساسي آن ثابت شد - نيست ، بلكه استقلال و آزادي كاملي است كه در اين توافقنامه به آمريكايي ها داده مي شود و آنها را مافوق قوانين عراق قرار مي دهد و اين موضوعي بسيار نگران كننده است.
به اعتقاد اين كارشناس، البته طبيعي است كه آمريكايي ها چنين توافقنامه اي تهيه كنند ، زيرا منافع آنها اينطور اقتضا مي كند ، اما اينكه ائتلاف هاي سياسي و رهبران مذهبي عراق به نوعي پشت اين توافقنامه را امضا كرده اند ، حيرت آور است.
اروپام ** 3150 ** 2171**1553
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن