تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816199404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز به كار به كنگره گوارش و كبد و دومين سمپوزيوم سلياك ايران


واضح آرشیو وب فارسی:موج: آغاز به كار به كنگره گوارش و كبد و دومين سمپوزيوم سلياك ايران
خبرگزاري موج - كنگره گوارش و كبد ايران و دومين سمپوزيوم سلياك ايران،در مركز همايش هاي علمي فرهنگي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان، آغاز به كار نمود.
به گزارش موج از اصفهان، به نقل از روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان اصفهان،دكتر حميد توكلي عضو هيات علمي دانشگاه و دبير اين كنگره، هدف از برگزاري همايش مذكور را آشنايي بيشتر شركت كنندگان با تازه هاي علمي در رابطه با تشخيص، درمان ، پيگيري و نيز پيشگيري از بيماري هاي گوارشي و كبد عنوان نمود و افزود محور اصلي اين كنگره بيماري هاي كبد بخصوص بيماري هاي هپاتيت ويروسي است كه در اين ارتباط علاوه بر اساتيد برجسته داخلي از اساتيد كشورهاي آمريكا، ايتاليا، فرانسه ، هلند ، آلمان، فلاند و سوئيس دعوت گرديده تا در خصوص ارائه تازه ترين يافته هاي خود به سخنراني بپردازند .
وي روند بيماري هاي گوارشي در ايران را رو به كاهش تلقي كرد و ادامه داد با توجه به سياست هاي وزارت خانه در رابطه با انجام واكسيناسيون هپاتيت B كه در اين چند سال اخير در كشور به صورت جدي اجرا مي گردد، بيماري هاي گوارشي رو به كاهش مي باشد، ولي متأسفانه به دليل وجود رفتار هاي پر خطر بيماري هپاتيت C رو به افزايش است.
دكتر توكلي همچنين يكي از مشكلاتي كه در حال حاضر مردم كشور ما با آن روبرو هستند را بيماري كبد چرب معرفي نمود و افزود بي تحركي خصوصاً در سنين پايين و ورزش نكردن در سنين بزرگسالي منجر به اضافه وزن مي گردد كه در دراز مدت باعث بروز آسيب هاي جدي به كبد مي شود و بهترين روش پيشگيري از آن تغيير فرم زندگي از بي تحركي به زندگي پر تحرك، انجام ورزش هاي منظم و نيز استفاده كمتر از غذا هاي پركالري و چرب مانند fast food ها مي باشد .
از شايعترين بيماري گوارشي ، بيماري سندرم روده تحريك پذير(IBS) است كه دبير كنگره به آن اشاره نمود و افزود در اين بيماري هيچگونه مشكل ارگانيك يا علائمي مانند خون ريزي معده،كاهش وزن و غيره وجود ندارد و تنها حساسيت پذيري روده ها با احساس نفخ و درد شكم و علائمي شبيه به اين موارد وجود دارد كه پزشك معالج با معاينه، به آن پي مي برد .
دكتر توكلي برگزار كنندگان اين مراسم را انجمن گوارش و كبد ايران و با همكاري دانشگاه علوم پزشكي اصفهان عنوان نمود و در ادامه در خصوص برنامه هاي اين كنگره تصريح كرد روز اول اين همايش به دوره هاي Post Graduate ( دوره هاي فوق تخصصي گوراش و كبد) اختصاص دارد، روز دوم نيز مراسم افتتاحيه كنگره با سخنراني دكتر لنكراني وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي در زمينه سياست هاي وزارتخانه براي جلوگيري از بيماري هپاتيت B و C آغاز خواهد شد.
وي تعداد مقالات ارائه شده به همايش را 200 مقاله عنوان كرد كه 9 مقاله آن بصورت سخنراني و بقيه بصورت پوستر ارائه مي گردد .
دكتر توكلي همچنين با اشاره به دو جلسه كه در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه با حضور كارشناسان داخلي و خارجي برگزار مي گردد افزود: موضوعات اين دو جلسه پيشگيري هپاتيت ويروسي B در ايران و همچنين سياست گذاري در ارتباط با روش هاي غربالگري و پيشگيري از سرطان هاي روده مي باشد.
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن