تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813209198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دیالوگ.های ماندگار مختارنامه


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:


نامه مختار به ابراهیم اشتر
از مختار ابوعبید ثقفی به ابراهیم بن مالك اشتر نخعی
وقتی.این نامه را می.خوانی كه یحتمل دیدار در قیامت میسر شده، .ابراهیم تو همیشه تكیه گاه امن برای.من و قیام بودی،.خدا می.داند كه هرگز به تو و نیا ت و كردارت شك نكردم جز یك بار كه نوشتی. ترك موصل اشتباه لشكر خدا در احد است، .پنداشتم پاسوز موصل شدی از تو می.خواهم مرا به خاطر این ظن شیطانی حلال كنی، یكی از اهداف قیام كه خون.خواهی از امام شهیدمان بود در حروراء محقق شد اینك عقبه قیام و برپایی دولت علوی منوط به همت شماست، ما هرچه می.توانستیم كردیم امید كه مرضی درگاه احدیت واقع شود.
والسلام

مصعب: بلاخره سفیر ما امین است یا خائن،.راستگوست یا دروغگو؟
ناریه: سفیر شما امین است و راستگو.
مصعب: بسیار خوب، پس بر بد دینی و كذب مختار شهادت دهید و رسوایش كنید. بلاشك شهادت شما كه از نزدیكترین كسانش هستید موجب بیداری مسلمین فریب خورده شده و مانع از نشر افكار ظاله مختار است.
ناریه: ما حاضریم با شما همكاری كنیم.
عمره: او از جانب خودش حرف می.زند مختار نه كذاب است نه بد دین، .او راستگو.ترین و عادل.ترین مردیست كه دیدم؛ چطور منكر مردی شوم كه خداترس بود و تا سحر سر بر سجده داشت، رویای جوانیم داشتن همسری چون او بود كه خداوند اجابتم نمود و مردی را قسمتم كرد كه فخر عرب بود و فخر دین، مختار نشان لیاقت از زبان علی دارد؛ بچه كه بود علی او را كیس نامید و فرمود این بچه مرهمی خواهد شد برجراحت دل اهل بیت، یدالله بود دست با كفایت مختار كه از قاتلین جگر گوشه رسول خدا انتقام ستاند.
مصعب: كافیست ضعیفه، تو از مختار سخن می.گویی یا از پیامبری اولاالعزم.
عمره: مختار بنده خداست و انتقام از مجرمین وعده خدا، مختار برگزیده شده برای تحقق وعده.ای بزرگ، كاری كه مختار كرد فقط شایسته بزرگ مردانی چون خود اوست.
مصعب: تو با این باورشرك آلود مهدوردمی.
عمره: برایم مسلم بود كه این معركه یك قربانی می.خواهد، وقتی پای شرع و شرافت و غیرت را وسط كشیدید و تظاهر كردید وجدان درد دارید دانستم نیت شومی در سرتان است؛ مردان حقیری چون شما نمی.توانید مقاومت مقدس مختار را تحمل كنید. شما از مختار می.ترسید.

مختار: خاطره.ای برایتان نقل می.كنم، خالی از لطف نیست شاید خالی از حكمت هم نباشد، اول بار كه مصعب را در كعبه دیدم نگاهم در نگاهش گره خورد، در عمق چشمانش، چنان حب و عطش ریاست بود كه گویا آتش است. آتش بود و زبانه می.كشید، بعد در همان دم مرغ خیالم به پرواز در آمد، من و مصعب را از كعبه به كوفه آورد، همین جا؛ در همین قصر. (تصاویر خیال مختار)

آن روز مصعب در دریای خون نینواییان غرق شد. رویا برایم معمایی شده بود لاینحل زیرا می.دانستم مصعب در حادثه كربلا دخیل نبوده. پس چرا مصعب؟! روزی كه فهمیدم به قاتلین حسین پناه داد و با ایشان بر علیه ما برخاست رمز رویا را فهمیدم. سوگند به خدایی كه جانم از اوست تا به امروز همه رویاهایمان درباره قاتلین حسین تحقق یافته، غرق شدن مصعب در خون جوشان شهدای كربلا آخرین رویای من است.من به مقاومت خود تا شكست كامل دشمن ادامه خواهم داد، اما بیعتم را از شما بر می.دارم، هر كس می خواهد برود نه برایش مانعی هست و نه حرجی.

مختار: من غربت و تنهایی پدرش علی را دیده ام. وقتی كوفیان با شمشیرهای آخته به خیمه.اش ریختند و قصد جانش را كردند. تو به قدر من عراق عرب را نمی.شناسی كیان. معاویه و عمروعاص بر اشتر جهل كوفیان سوارند.آن.ها بازی را در صفین بردند.عراق، روزی فتح شد كه قرآن.های مكر عمروعاص برنیزه رفتند.
----------------
منبع : تهروز






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن