تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298374




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل ويژه برنامه 5 آذر نمايش اقتدار بسيجيان در حماسه عزت و پايداري بسيج


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش كامل ويژه برنامه 5 آذر نمايش اقتدار بسيجيان در حماسه عزت و پايداري بسيج
خبرگزاري فارس: همايش بزرگ يگانهاي بسيج در تهران بزرگ با سخنراني رئيس‌جمهور و فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح و همچنين نمايش اقتدار و آمادگي بسيجيان حاضر در يگانهاي تخصصي صبح امروز برگزار شد.


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حماسه عزت و پايداري بسيجيان تهران بزرگ با حضور 15 هزار نفر از بسيجيان سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، با حضور فرماندهان عالي نيروهاي مسلح در شرق تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه به مناسبت 5 آذر، سالروز فرمان امام خميني(ره) مبني بر تاسيس بسيج برگزار مي‌شود، علاوه بر حضور بسيجيان در قالب گردان‌هاي عاشورا، الزهرا(س)، يگان ويژه هوابرد، يگان غواصي، يگان متخصصين، دانش آموزي، دانشجويي و گروهان‌هاي رزمي ذوالفقار و كربلا، گردان‌هاي نمونه امام حسين(ع) و يگان‌هايي از نيروي زميني سپاه پاسداران نيز حضور داشتند.

* حضور 25 يگان تخصصي بسيج تهران در حماسه عزت و پايداري

25 نوع از يگان‌هاي تخصصي بسيج در حماسه بزرگ عزت و پايداري تهران بزرگ حضور داشتند .
در حماسه بزرگ عزت و پايداري كه صبح امروز سه‌شنبه با حضور 15 هزار نفر از بسيجيان سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در منطقه شرق تهران با حضور رئيس‌جمهور در حال برگزاري است يگان‌هاي تخصصي ادوات، پدافند، جنگ نوين، غواصي، توپخانه، هوابرد، كوهستان، مخابرات، امداد و نجات، سازندگي، امام حسين، عاشورا، الزهرا، پشتيبان آتش، دانش‌آموزي، هنرمندان، جامعه پزشكي، طلاب، سواره، كربلا، ذوالفقار، اصناف، خلبان و صابرين حضور دارند و به عنوان يگان‌هاي تخصصي بسيج آمادگي خود را به نمايش مي‌گذارند.
اين يگان‌ها پس از طرح تحول و تعالي سپاه با سازماندهي منسجم‌تر و مشخص شدن وظايف آنها در زمان هر گونه تهديد به فعاليت مي‌پردازند و به عنوان يگان‌هاي نمونه از مجموع بيش از 350 گردان بسيج حاضر در سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در حماسه عزت و پايداري شركت كرده‌اند.

* نمايش ادوات سنگين رزمي در همايش امروز بسجيان تهران

براي اولين بار تعدادي از ادوات سنگين رزمي در همايش بزرگ بسيجيان تهران بزرگ به نمايش گذاشته شد.
در همايش بزرگ عزت و پايداري بسيجيان تهران بزرگ كه با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در منطقه شرق تهران برگزار شد، براي نخستين بار و در قالب الحاق يگان‌هاي رزمي بسيج به نيروي زميني سپاه تعدادي از ادوات سنگين رزمي همچون خودروهاي نظامي، راكت‌هاي كاتيوشا و راكت‌هاي فجر سه و پنج، انواع توپ‌هاي كششي همچون 155م .م ، سامانه‌هاي پدافند ضدهوايي، انواع قايق‌هجومي، سامانه‌هاي جنگ نوين و يگان‌هاي هوايي حضور دارند.
همچنين پيش از سخنراني فرمانده نيروي مقاومت بسيج سرود 15 هزار نفري «مهد دليران» توسط بسيجيان حاضر در مراسم به صورت دسته‌جمعي قرائت شد.

* رئيس جمهور: ملت‌ها فوج فوج در حال پيوستن به خط نوراني بسيج هستند

محمود احمدي‌نژاد گفت: امروز فرهنگ بسيج به عنوان تنها راه نجات بشر در برابر ملت‌ها قرار دارد و به فضل الهي ملت‌ها فوج فوج به خط نوراني بسيج مي‌پيوند و در مقابل، مستكبريني كه خود را ابدي مي‌پنداشتند، در سراشيبي سقوط و اضمحلال قطعي قرار دارند.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور صبح امروز در نمايش اقتدار 15 هزار بسيجي در شرق تهران جمع بسيجيان را جمعي الهي، معطر و دل‌انگيز دانست و گفت: 5 آذر نه تنها يك نقطه برجسته در تاريخ ملت ايران بلكه يك نقطه عطف در تاريخ بشريت است.
وي افزود: تشكيل بسيج نه فقط براي دفاع از فرهنگ، شرف، عزت و سرزمين مقدس ايران، بلكه بازكردن راهي نوراني در برابر بشريت و براي نجات آن و تحقق هدف اصلي از خلقت بشر است.
احمدي‌نژاد حديث بسيج را حديث تاريخ مجاهدت‌هاي پيامبران، مصلحان و مجاهدان دانست و با اشاره به فلسفه خلقت انسان براي رسيدن به نقطه كمال اظهار داشت: از ابتداي تاريخ دو كاروان پيامبران و صالحان و كاروان شياطين و خودپرستان و كساني كه بويي از انسانيت نبرده و اصرار دارند همه بشر را به دره سقوط بكشانند، همواره در تقابل با يكديگر بوده‌اند.
وي با اشاره به تاريخ رسالت پيامبر اسلام و معصومين،‌به توطئه‌هاي پي‌درپي دشمنان اشاره كرد و گفت: آنها تصور مي‌كردند جريان ولايت را قطع كرده‌اند اما حركت بشر پس از فراز و نشيب‌ها تا دوران معاصر ادامه يافت و به لطف خدا سيدي از سلاله پيامبر و از نسل پاكان، پرچم عدالت، نور، عزت، احياي شخصيت انسان و مقابله با همه زشتي‌ها و ناجوانمردي‌ها را برافراشت و ملت بزرگ ايران لبيك‌گويان مانند اقيانوس به خروش آمد.
رئيس جمهور با اشاره به صف‌آرايي دشمنان پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و نياز به سازماندهي براي تقابل با آنان، افزود:‌ بسيج تاسيس شد تا در نهادي همه مومنان و پيوستگان به خط امام گردهم آيند، مجهز شوند و در مقابل مستكبران قيام كنند.
وي ادامه داد: در همان ابتدا بسيجيان در اوج مظلوميت، محروميت و نداشتن كوچكترين امكانات در مقابل دشمنان كه از همه امكانات سياسي، نظامي و اقتصادي دنيا برخوردار بودند ايستادند و امروز به لطف خدا و با مجاهدت‌هاي مردم و هدايت ولايت شرايط به طور كامل دگرگون شده و نهال بسيج به شجره طيبه‌اي تبديل شده كه ريشه در اعماق دل‌ها و شاخ و برگ در آسمان دنيا دارد.
احمدي نژاد تصريح كرد: امروز فرهنگ بسيج به عنوان تنها راه نجات بشر در برابر ملت‌ها قرار دارد و به فضل الهي ملت‌ها فوج فوج به خط نوراني بسيج مي‌پيوند و در مقابل، مستكبريني كه خود را ابدي مي‌پنداشتند و خود را براي 300 سال سيطره بلامنازع آماده كرده بودند، امروز در سراشيبي سقوط و اضمحلال قطعي قرار دارند.
وي با اشاره به نبرد فرهنگ بسيجي و مستكبرين ادامه داد: در اين نبرد فرهنگ بسيجي ملت ايران پيروز است و مستكبرين به سرعت به سمت جهنم ساخته دست خودشان درحال حركت هستند و به لطف خدا، ايستادگي ملت و با زعامت ولايت، امروز مستكبران در عرصه انديشه، اقتصاد، سياست و نظامي‌گري به بن‌بست كامل رسيده‌اند؛ البته آنها تا آخر دست و پا خواهند زد ولي انديشمندان و اهل فكر مي‌دانند كه آنها به پايان راه رسيده‌اند و به همين خاطر فتنه مي‌كنند، دست و پا مي‌زنند، جنايت مي‌كنند و هركاري بتوانند انجام مي‌دهند.
احمدي نژاد گفت: مهم اين است كه ملت ايران در پرتو فرهنگ بسيجي، پرچم‌دار خداپرستي، عدالت و پاكي است و آنها رو به اضمحلال هستند و خود متفكران و سردمداران جبهه استكبار و فروپاشي خود اعتراف مي‌كنند.
رئيس جمهور فرهنگ بسيج را فرهنگ خداجويي دانست كه به دنبال غلبه و استيلا نيست.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه بسيج پشتوانه مستحكم حركت انقلاب و پرچمدار است خطاب به مستكبران گفت: اگر از كارهاي خود دست برنداريد، بسيجيان ايران و جهان شما را از اريكه قدرت بر خاك مذلت خواهند نشاند.
وي اظهار داشت:فرهنگ بسيجي يعني پيوستن به كاروان انبياء‌الهي، كمال جريان تاريخ و پراكندن ايمان، تواضع و خدمتگذاري در بين ملت و جامعه بشري است.
رئيس‌جمهور فرهنگ بسيجي را از خود گذشتن براي سلامت جامعه عنوان كرد و افزود: فرهنگ بسيجي مانند نسيم رحمت بر دل‌هاي تشنه وزيدن، ‌آمادگي دفاع تمام عيار از حريم انسانيت، مكتب احكام الهي و عزت و شرف انسانها است.
وي با تاكيد بر اينكه نواي دلنشين بسيجي امروز در تمام سرزمين ايران نواخته شده است، گفت: فرهنگ بسيجي نياز امروز بشريت است و خدا را سپاس گذاريم كه اين ملت بسيجي و پيوسته از فرهنگي است.
رئيس‌جمهور خطاب به مستكبران عالم و با اشاره به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي و نوار غزه، بيان داشت: غزه آئينه تمام عيار مستكبران است، آنهايي كه براي پر كردن جيب خود انسانها را مي‌كشند.
وي با اشاره به جنايت‌هاي گسترده رژيم صهيونيستي در نوار غزه، اظهار داشت: اين اقدامات حقيقت مستكبران و ظالمان و واقعيت چهره اين ظالمان را نشان داد.
احمدي‌نژاد خطاب به مستكبران عالم، با بيان اينكه از اقدامات 100 ساله خود عبرت بگيرد و از كارهاي خود دست بكشيد و به راه راست برگرديد، گفت: خيال نكنيد با تغيير دكور مي‌توانيد چهره خود را مخفي كنيد، امروز ملت‌ها بيدار شده‌اند و اگر از راه خود دست برنداريد، بدانيد بسيجيان ايران و جهان شما را از اريكه قدرت بر خاك مذلت خواهند نشاند.
رئيس‌جمهور جنايت‌هاي مستبكران را از موضع شدت ضعف،‌ بدبختي و بن‌بست دانست و افزود: آنها ديگر اميدي به پايداري‌ و ماندگاري سلطه خود ندارند و ديگر براي آنها آبرو جايگاهي ندارد.
وي ادامه داد: بدانيد كه رفتني هستيد و آثار فروپاشي شما در همه دنيا آشكار است، شما روزي مي‌خواستيد درخت بسيج و انقلاب را ريشه‌كن كنيد، ولي شكست خورديد، تلاش كرديد از پيشرفت ملت ايران جلوگيري كنيد و حالا امروز مي‌خواهيد از نظامات مستكبري خود در مقابل مردم دنيا دفاع كنيد.
وي تاكيد كرد: به فضل خدا در اين مرحله هم شكست مي‌خوريد و به اعماق تاريخ خواهيد رفت.
احمدي نژاد با اشاره به گزارش فرمانده بسيج در خصوص اقدامات صورت گرفته در بسيج، تصريح كرد‌:سازمان بسيج با تدابير نافذ مقام معظم رهبري، يك سازمان مستحكم، پويا، مبتكر و گسترده در همه عرصه‌هاي كشور است.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه بسيج پشتوانه مستحكم حركت انقلاب و پرچمدار است، گفت: هر بسيجي بايد يك جريان روشن و ذلال به سمت قله‌هاي كمال و يك فرياد بلند براي دعوت ديگران به مسير كمال و حق باشد.
وي ادامه داد: هر بسيجي بايد يك نورافكن درخشان براي روشن كردن راه و كانون عشق، تواضع و خدمتگزاري باشد.
رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه بسيج تجلي ولايت است، بيان داشت: امروز بسيج ساري و جاري يك فرهنگ است كه آن فرهنگ پيامبران و خداجوي است.
احمدي‌نژاد در پايان از بسيجيان، فرماندهان سپاه و مسئولان بسيجي تقدير و تشكر كرد.

* حجت‌الاسلام طائب: سه هزار و 50 گردان بسيج اقتدار خود را امروز به نمايش مي‌گذارند

فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: امروز همزمان و در سراسر كشور سه هزار و 50 گردان بسيج حماسه عزت و اقتدار خود را به نمايش مي‌گذارند.
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام حسين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج در مراسم حماسه عزت و پايداري كه به مناسبت پنج آذر برگزار مي‌شود، ضمن ارائه گزارشي از عملكرد نيروي مقاومت بسيج در سال گذشته اظهار داشت: نيروي مقاومت در راستاي تدابير فرمانده كل قوا و در چارچوب طرح تحول و تعالي سپاه پاسداران با بررسي اقدامات گذشته و شناسايي توانمندي‌هاي اين سازمان بزرگ مردمي بهتر از ظرفيت‌ها و اجراي طرح‌هاي مبتني بر تحول و تعالي، تصميمات جديدي در امر تحول در ساختار در اين سازمان اتخاذ كرده است.
وي حضور فعال يگان‌هاي تخصصي نيروي مقاومت از جمله هوايي، دريايي، زميني، ‌مشاركت مردم در امر مبارزه با ناآرامي‌ها و ناامني‌هاي جامعه خدمت‌رساني به مردم و تلاش در جهت محروميت‌زدايي و حضور در عرصه سازندگي كشور، ايجاد زمينه‌هاي توسعه دانش، ‌توليد علم، جنبش نرم‌افزاري، تربيت نيروهاي هم‌طراز انقلاب براي آينده كشور زمينه مناسب براي حضور داوطلبانه همه مردم در عرصه بسيج، ظرفيت‌ُسازي براي جوانان و نوجوانان براي غني‌سازي اوقات فراغت آنها را از جمله اقدامات موثر نيروي مقاومت بسيج عنوان كرد.
معاون فرمانده كل سپاه همچنين اتصال نيروي مقاومت بسيج به نيروي زميني سپاه را كه پس از طرح تحول و تعالي در سپاه شكل گرفت را در راستاي استفاده از درياي بي‌پايان بسيجيان در يگان‌هاي سپاه و نيز ارتقاي سطح بسيج و سپاه در امر دفاع از آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي عنوان كرد.
طائب خاطرنشان كرد: ‌امروز به مناسبت سالگرد فرمان حضرت امام راحل مبني بر تشكيل بسيج، 13 ميليون و 600 هزار نيروي بسيجي در سراسر كشور در قالب سه هزار و 50 گردان حماسه عزت، اقتدار و پايداري خود را در سراسر كشور به نمايش مي گذارد.
همچنين در اين مراسم سردار عبدالله عراقي فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ ضمن ارائه گزارشي اظهار داشت: سپاه حضرت رسول در روز حماسه عزت و پايداري براي سومين سال ميزبان رئيس‌جمهور بسيجي كشورمان است كه جا دارد از ايشان كمال تشكر را داشته باشيم.
عراقي افزود: در راستاي تدابير مقام معظم رهبري مبني بر توجه همه جانبه به همه ابعاد بسيج سعي كرديم با اتخاذ برنامه‌ها و طرح‌هاي جديد در راستاي ارتقاي سطح بسيج گام برداريم و در همين راستا بود كه سپاه محمدرسول الله متشكل از 2 تيپ‌ از لشكر 27 حضرت رسول يك تيپ از لشكر 10سيدالشهدا و رده‌هاي مختلف نيروهاي مقاومت تشكيل شد.
وي گفت:‌امروز 383 گردان عاشورا و الزهرا و 9 هزار رده مقاومت در سطح مساجد،‌ دانشگاه‌ها، دانش‌آموزي، وزارتخانه‌ها، ‌اصناف، جامعه پزشكي، طلاب و ... در قالب‌هاي جديد آموزش و سازماندهي شده‌اند.
فرمانده سپاه تهران بزرگ خاطرنشان كرد: در پرتو ولايتمداري و استفاده از تجربه‌هاي ارزشمند دفاع مقدس و در نتيجه پيوند سازمان نيروي مقاومت بسيج و نيروي زميني سپاه درصدد حفاظت از آرمان‌ها، دستاوردها و كيان جمهوري اسلامي ايران است.
وي جمع حاضر در ميدان را مجموعه‌اي از يگان‌هاي نمونه عاشورا، الزهرا، امام حسين، نواحي، و گردان‌هاي تخصصي بسيج از جمله يگان هوابرد ويژه، يگان غواصي و يگان زميني عنوان كرد و گفت: با اتخاذ تدابير مختلف و جديد در انواع فعاليت‌هاي فرهنگي، ‌اجتماعي، امداد و نجات،‌ دفاع از كوي و برزن و انجام ماموريت‌هاي ناهمطراز موفقيت‌هاي چشمگيري به دست آورده‌ايم.

* سرلشكر فيروز‌آبادي: همايش امروز بسيج گام‌هاي دشمنان را بيش از گذشته لرزاند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: اقتدار و آمادگي بسيجيان در همايش امروز گام‌هاي سست دشمنان را لرزان تر از گذشته كرد.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در حاشيه همايش بزرگ 15 هزار نفري بسيج در تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به فارس گفت: اين تجمع بزرگ و آمادگي بسيجيان نشان داد كه همچون هميشه بسيج اجتماع نور، شجاعت، بركت، قدرت و عزت انقلاب است و بسيجيان از چشمه جوشان بسيج بهره‌مند هستند.
وي با يادآوري اينكه چشمه جوشان بسيج با عصاي موسي عصر كنوني يعني حضرت امام راحل شكافته شد، اضافه كرد: اين چشمه تا قدمگاه حضرت صاحب الامر با زلالي تمام، خواهد جوشيد.
عضو شوراي عالي امنيت ملي، حركت بسيج را رشد انساني، فرهنگي، علمي و آباداني كشور توصيف كرد و افزود: بسيج با شكافتن عرصه جديدي به نام قدرت علمي، در اين بخش نيز جامعه را بيش از بيش ارتقاء خواهد داد؛ چرا كه تاكيد امروز رهبر ما نيز به سوي قدرت علمي است.
فيروزآبادي تاكيد كرد: تلاش بسيجيان در عرصه علمي، پرچم ايران را بر قله‌هاي عزت و افتخار خواهد نشاند و دست ملت‌هاي ستم‌كشيده را نيز خواهد گرفت.
وي در پاسخ به سوال ديگر فارس مبني بر پيام اين نمايش قدرت بسيج به دشمنان گفت:‌ آنها خودشان با ديدن اين همه شور و آمادگي پيام اين تجمعات بسيج در سراسر كشور را درك خواهند كرد و موجب آن مي‌شود پاهاي سست آنها لرزان‌تر و بادبان‌هاي شكسته آنها نيز بيش از پيش نمايان شود.

* سردار حجازي: بسيجيان همواره براي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب آماده‌اند

جانشين فرمانده كل سپاه گفت: فرزندان بسيجي ايران اسلامي همواره آماده دفاع از ارز‌ش‌ها،‌آرمان‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران هستند.
سردار سيدمحمد حجازي جانشين فرمانده كل سپاه پس از مراسم همايش عزت و پايداري 15 هزار بسيجي تهران بزرگ، در جمع خبرنگاران پيام اين همايش را استقامت، عزت، پايداري و ظلم‌ستيزي ملت ايران عنوان كرد و گفت: ملت ما از گذشته تا به امروز هيچ گاه به دنبال جنگ نبوده است اما هرگز تجاوز و تعدي كشورهاي استعمارگر را كه قصد تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي را داشته باشند، بر نمي‌تابد.
جانشين فرمانده كل سپاه همچنين پيام اين مراسم را براي ملت ايران آمادگي نيروهاي بسيجي دانست و خاطرنشان كرد:‌با برگزاري اين دست از مراسمها ملت ايران مي‌داند كه فرزندان آنها در نيروي مقاومت بسيج همواره آماده دفاع از آرمان‌ها، دستاوردها و كيان جمهوري اسلامي ايران هستند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن