تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806828758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگو با كارگردان نخستين سريال شبكه‌ي چهار سيما: «رازهاي ناگفته خورشيد پيرالموت»روايت جامع و كامل ازتاريخ نيست *روايت زمان حسن صباح از ديد شخصيت‌هاي تخيلي*


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گفت‌وگو با كارگردان نخستين سريال شبكه‌ي چهار سيما: «رازهاي ناگفته خورشيد پيرالموت»روايت جامع و كامل ازتاريخ نيست *روايت زمان حسن صباح از ديد شخصيت‌هاي تخيلي*
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

كارگردان و نويسنده‌ سريال «رازهاي ناگفته خورشيد پيرالموت» گفت: حدود 40درصد سريال براساس روايت‌هاي تاريخي ساخته مي‌شود و بيشتر داستان‌ها درباره‌ي شخصيت‌هاي غيرواقعي است.

جلال‌الدين دري در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: قصدمان روايت جامع و كامل تاريخ نيست و ما از ديد شخصيت‌هاي تخيلي، زمان حسن صباح را بررسي مي‌كنيم. بنابراين ممكن است دراين سريال اختلافاتي با واقعيت وجود داشته باشد.

او تاكيد كرد: روايت‌هاي گوناگوني از زمان حسن صباح موجود است؛ به‌گونه‌اي كه برخي ديگري را رد مي‌كنند. دراين شرايط تشخيص واقعيت از تخيل درباره‌ي آن دوران آسان نيست و مسائل مختلفي در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. بنابراين كار را با شخصيت‌هاي تخيلي شروع و دوران زندگي پيرالموت را بررسي مي‌كنيم.

نويسنده‌ي «راز‌هاي ناگفته‌ي خورشيد پيرالموت» اضافه كرد: باتوجه به ابهامات موجود، به شخصيت‌هاي تاريخي چون خواجه نظام‌الملك و ملكشاه سلجوقي به‌گونه‌اي مي‌پردازيم كه به آن‌ها اجحاف زيادي نكرده باشيم.

دري درباره‌ي زمان صرف‌شده براي پژوهش و نگارش اين سريال گفت: پنج نفر، حدود پنج ماه صرف تحقيق و تمام منابع موجود را مطالعه كردند. برخي اطلاعات هم از اينترنت گرفته شد. پس از پايان اين مرحله، نتايج به دست آمده در اختيار من قرارگرفت و پس از مطالعه‌ي فيش‌هاي تحقيقاتي و منابع اصلي، نگارش را سال 83 آغاز كردم و حدود سال 85 ،متن را براي ساخت براي ساخت در قالب تله‌تئاتري تك‌قسمتي به شبكه چهارسيما تحويل دادم. پس از آن مراحل زيادي طي شد تا درنهايت متن را براي ساخت در قالب سريال بازنويسي كردم.

او درزمينه‌ي انتخاب بازيگري شناخته شده يا چهره‌اي ناشناخته براي نقش حسن صباح اظهار كرد: باتوجه به شرايط سني و تاثير‌گذاري شخصيت‌هاي تاريخي چون «خواجه نظام‌الملك» و «حسن صباح»در داستان، مجبوريم از بازيگران باتجربه‌اي براي اين نقش‌ها استفاده كنيم. اين‌گونه بازيگران معمولا شناخته شده هستند، البته اگرنتوانيم نقش‌آفرينان باتجربه‌اي رابراي بازي در «رازهاي ناگفته خورشيد پيرالموت» هماهنگ كنيم، ممكن است به سمت بازيگران شناخته نشده برويم.

كارگردان «رازهاي ناگفته خورشيد پيرالموت» در پاسخ به اين پرسش ايسنا كه باتوجه به خطوط قرمز سيما چگونه به برخي از راهكارهاي منتسب به حسن صباح براي تضمين وفاداري پيروانش مي‌پردازيد، تاكيد كرد: درباره‌ برخي از مسائل نسبت داده شده به اين شخصيت تاريخي چون ضرورت مصرف حشيش از سوي پيروانش و خواجه‌كردن آنان،شك و ترديد وجود دارد. بخشي از آنها يا ناشي از قصه‌پردازي برخي نويسندگان براي جذ‌اب‌تر كردن داستان خود است يا اجحاف در حق اوست بنابراين ما از پرداخت يقيني به اين موارد درسريال پرهيز و مسائلي كه درباره‌ي آن‌ها شك و ترديد وجود دارد را به همين شيوه مطرح مي‌كنيم. در كل در «رازهاي ناگفته خورشيد پيرالموت» به مواردي استناد مي‌كنيم كه به‌درستي آن‌ها يقين پيدا كرده‌ايم.

او درباره‌ي محل‌هاي تصويربرداري اين سريال گفت: باتوجه «به آن كه چيزي از الموت باقي نمانده است.» برخي از دكورها را در شهرك‌ سينمايي غزالي مي‌سازيم. علاوه بر آن با ايجاد تغييراتي در دكورهاي از پيش ساخته شده، از آن‌ها به‌عنوان دكورهاي «راز‌هاي ناگفته خورشيد پيرالموت» استفاده مي‌كنيم.

دري در پايان درباره‌ي عوامل و زمان آغاز توليد اين سريال گفت: اميدواريم با تزريق بودجه به سريال تا چند روز آينده پيش توليد را به‌صورت جدي آغاز كنيم البته مذاكراتي با برخي از عوامل انجام شده ولي هنوز قراردادي بسته نشده است. درهرحال اگر شرايط به‌خوبي پيش برود تصويربرداري از دي‌ماه آغاز مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن