تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821277696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با هفته بسيج؛ ياد شهيدان حمله هوايي به شهرستان انديمشك گرامي داشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: همزمان با هفته بسيج؛ ياد شهيدان حمله هوايي به شهرستان انديمشك گرامي داشته شد
تهران – حيات

همزمان با هفته بسيج و در سالروز حمله هوايي ددمنشانه و گسترده دشمن بعثي به شهرستان انديمشك و با حضور پرشور مردم اين شهر مراسم بزرگداشت ياد و خاطره شهيدان اين جنايت و بزرگداشت مقاومت مردم انديمشك در برابر حملات جنون آميز صداميان برگزار شد.
به گزارش حيات به نقل از روابط عمومي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان،در اين مراسم كه در ميدان راه آهن انديمشك، محل وقوع اين حادثه برگزار شد سرهنگ پاسدار حسين عشقي فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس استان خوزستان با گرامي داشت و تجليل از شهيدان انديمشك در دوران دفاع مقدس بويژه حملات هوايي و موشكي دشمن جنايتكار گفت: دشمن ناتوان و جنايت پيشه با اينگونه حملات عمق كينه خود را به نمايش مي گذاشت و اين جنايات درحالي روي مي داد كه صدام معدوم با چراغ سبز و سكوت قدرت هاي بزرگ و مجامع بين المللي به اصطلاح مدافع حقوق بشر آنها را انجام مي داد.
وي افزود: شهرهايي همچون انديمشك و دزفول به دليل پايداري مثال زدني خود در دوران دفاع مقدس و حمايت گسترده از جبهه ها و حضور پرشور جوانانشان در جنگ در رديف اول بغض و كينه سردار نگون بخت قادسيه قرار داشت.
وي با اشاره به دستاوردهاي دفاع مقدس درابعاد داخلي و خارجي گفت: در بعد داخلي تولد تفكر بسيجي سرآمد اين دستاوردها قرار دارد.
وي تفكر بسيجي را ايدئولوژي ناب و كارآمد دفاع مقدس برشمرد كه در مدرسه عشق امام راحل عينيت و تحقق يافت.
فرمانده قرارگاه حفظ ابنيه و آثار سرزميني دفاع مقدس خوزستان اضافه كرد: تربيت يافتگان اين مدرسه زيباترين حماسه ها را در تاريخ دفاع مقدس رقم زدند كه يكي از نمونه هاي آن مردم مقاوم انديمشك و جوانان برومند اين شهرستان هستند.
وي تصريح كرد: امروز قداست و طهارت بسيج مرهون ايثار و شهادت طلبي هاي بسيجيان دوران دفاع مقدس است.
سرهنگ عشقي حضور بسيج مردمي در جبهه ها را باعث تقويت روحي و نظامي سپاهيان اسلام برشمرد و تاكيد كرد: جامعه كنوني ما نياز مبرم به فرهنگ دفاع مقدس دارد و دفاع مقدس را دژ مستحكمي برشمرد كه در هيچ شرايطي دشمن قادر به نفوذ به آن نخواهد بود
وي در پايان گفت: گسترش فرهنگ دفاع مقدس باعث فهم مشترك بين نسل هاي ديروز، امروز و فرداي ما خواهد شد و ترويج آن از انقطاع نسل ها جلوگيري مي كند.
در اين مراسم همچنين فريدون حسنوند، نماينده انديمشك در مجلس شوراي اسلامي به عنوان شاهد روز حادثه بمباران سنگين اين شهر به بيان خاطرات پرداخت و در پايان مانور پدافند غيرعامل برگزار شد.
روز چهارم آذرماه 1365 بيش از پنجاه فروند هواپيماي دشمن بعثي نزديك به دو ساعت به شهرستان انديمشك و پادگان هاي اطراف آن كه از مراكز مهم تغذيه تداركاتي، پشتيباني و بيمارستاني جبهه ها محسوب مي شد، حمله كردند و در اين جنايت كه با هواپيماها و بمب هاي اهدايي مدعيان حقوق بشر به صدام معدوم انجام گرفت، بيش از 700 نفر از مردم غيور انديمشك شهيد و مجروح شدند.
امروز همچنين مزار شهيدان اين فاجعه عطرافشاني و گلباران شد و ياد و خاطره آنان گرامي داشته شد.
پايان پيام
 سه شنبه 5 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 577]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن