تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813422667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار کمیته انظباطی (فقط در این تاپیک)


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نشست خبري سرپرست كميته انضباطي - كامل


سرپرست کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: درآمدهاي باشگاه.هاي استقلال و پرسپوليس ضمانت اجرايي پرداخت بدهي.هاي آنهاست.




به گزارش خبرگزاري فارس، اسماعيل حسن.زاده امروز (يکشنبه) در نشست خبري خود با رسانه.هاي گروهي پاسخگوي سوالات و ابهامات بود.
متن کامل صحبت.هاي او را در زير مي.خوانيد:
* عباسي نامه.اي براي بخشش تراکتورسازي ننوشته بود
وي در پاسخ به اين سؤال که عباسي وزير ورزش و جوانان نامه.اي براي بخشيدن محروميت تراکتورسازي به کميته انضباطي ارسال کرده و ظاهرا کميته انضباطي تحت نفوذ است، گفت: درخواست تخفيف براي باشگاه.ها منعي ندارد و باشگاه.ها مي.توانند در اين زمينه تلاش خود را انجام دهند.
عباسي که اکنون سرپرست وزارت ورزش است و اگر خدا بخواهد وزير و پدر ورزش مي.شود نامه.اي در اين زمينه ننوشته بلکه نامه.اي خطاب به ايشان نوشته شده و ايشان طبق معمول که بزرگان نامه را پاراف مي.کنند اين کار را انجام داده و زير آن نوشته شده بررسي شود و اگر مطلبي غيرعادي نيست و مطابق قانون است، انجام شود.
تراکتورسازي در بازي اول خود بدون تماشاگر است و کميته استيناف يک جلسه از محروميت اين باشگاه را کم کرده است. ما همه نامه.هاي ارسال شده را به کميته استيناف مي.فرستيم و حتي تماشاگران مي.توانند براي درخواست تخفيف باشگاهي، نامه بنويسند يا مطبوعاتي.هاي يک استان مي.توانند چنين کاري بکنند. اما نامه.اي که گفتيم نامه مردم به نماينده مجلس بود و حتي خود نماينده مجلس خودش آن را ننوشته بود.
* عباسي هم سرپرست وزارت ورزش است نه رئيس آن
حسن.زاده در پاسخ به اين سؤال که گفته مي.شود علت ابلاغ نشدن حکم رياست در کميته انضباطي، به دليل فعاليت.هاي سياسي است که او داشته، و اعضاي هيئت رئيسه با رياست او مخالف هستند، گفت.: اين مطلب به هيچ عنوان صحت ندارد.
بله من يک دوره کانديداي مجلس شوراي اسلامي شده بودم. البته با روحياتي که دارم در بخش تحقيق و ورزش فعاليت داشتم اما آنچه که گفته مي.شود، درست نيست. هم اکنون نيز در فدراسيون بسياري از افراد سرپرست هستند.
خود شريفي 5-6 ماه سرپرست کميته انضباطي بود. دکتر عباسي نيز اکنون سرپرست وزارت ورزش است. من اکنون در فوتبال خدمت مي.کنم و هر زمان که بگويند مي.روم. دوست ندارم به اين شيطنت.ها زياد پاسخ دهم. آنچه در گذشته در باره من نوشته شده، به عقيده من از سوي يک وجدان غيربيدار بوده است.
آن کسي که من غيرتهراني را سرپرست کميته انضباطي کرد، بالاخره حکم رياستم را ابلاغ مي.کند. ضمن اينکه ممکن است رئيس و نائب رئيس فدراسيون از من خوششان بيايد اما مجمع فدراسيون بگويد شما توانايي اين کار را نداريد زيرا مجمع فدراسيون بايد حکم رياست را ابلاغ کند.
من 20 سال بدون ابلاغ در فوتبال کار کردم اين مدت هم روي آن.
از بين اعضاي هيئت رئيسه نيز آنها که مرا مي.شناسند به من لطف کنند. رد صلاحيت من به عنوان کميته انضباطي صحت ندارد.
* اهل دورنگي نيستم
حسن.زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينکه استقلال و پرسپوليس بدهکارند و 48 ساعت ديگر ليگ شروع مي.شود، آيا کميته انضباطي مقابل اين باشگاه.ها کوتاه خواهد آمد يا آنها بدهي خود را پرداخت مي.کنند، گفت: به دليل دولتي بودن اين 2 باشگاه، آنها را جدا از ديگر باشگاه.ها نمي.دانيم.
برخي مي.گويند نمي.توانند جلوي قرمز و آبي بايستند. شايد اين 2 باشگاه به دليل مشکلاتي که هست، براي تامين پول زمان بيشتري بايد داشته باشند اما امروز نيز باشگاه پرسپوليس نامه آورد و در مورد بدهي تعيين تکليف کرد. ما هم گفتيم باشگاه.ها بايد در مورد بدهي.شان تعيين تکليف کنند.
تصور مي.کنيم باشگاهي مثل راه.آهن که از آنها تشکر هم کرديم ديگر بدهي ندارد. بلکه براي بدهي.هاي خود تعيين تکليف کردند.
همانطور که باشگاه صبا چنين کاري کرد. در مورد پرسپوليس و استقلال نيز با قاطعيت برخورد مي.کنيم. راه.آهن 8 رضايت.نامه رسمي آورد و در مورد بقيه بدهي نيز قول داد تسويه کند.
انصافا برخورد ما وراي رنگ.هاست و حتي پرسپوليس و استقلال نيز دوست ندارند ما رنگي باشيم. به قول شاعر دو رنگي آئين ما نيست. اما باشگاه.هايي که دولتي هستند براي تهيه پول مکانيزمي دارند که با مکانيزم آنها کنار مي.آييم.
* راي باشگاه پيام اسفند سال گذشته صادر شد
وي در مورد اينکه باشگاه پيام به دليل بدهي کسب امتياز شد و به دسته پايين سقوط کرد، گفت:. اين پرونده مربوط به زمان من نبود. اسفند پارسال پيام محکوم شد و راي آن صادر و ابلاغ گرديد. بهتر بود که مسئولان باشگاه پيام به جاي اينکه در ارديبهشت ماه در راهروهاي فدراسيون به دنبال رايزني باشند، همان اسفند ماه مي.آمدند و درخواست فرصت مي.کردند، قطعا به آنها کمک مي.شد. اما آنها چنين کاري نکردند و شايد تصورشان اين بود که در بازي.هاي ديگر برنده مي.شوند.
اکنون نيز راي اجرا شده است. قانون بد نيز بهتر از بي.قانوني است. وگرنه سنگ روي سنگ بند نمي.شود.
باشگاه پيام با بدهي.هايي که داشت ليگ را فلج کرد و حتي نظم آن را به هم زد شايد به اين دليل که آن زمان در مورد اين تيم سخت.گيري شد.
* راي گسترش فولاد صادر و ابلاغ شده است
وي در مورد گسترش فولاد تبريز گفت: راي گسترش فولاد صادر و ابلاغ شده است و حتي کميته استيناف نيز آن را تائيد کرده و اعاده دادرسي آنها رد شده است. اما اينکه اکنون برخي صحبت از مدارک مي.کنند که آنها را رو مي.کنند يا حرف.هاي ديگري مي.زنند به ما مربوط نمي.شود.
اين راي تائيد شده است.
* طلب کاظمي از سپاهان پرداخت مي.شود
حسن.زاده در مورد شکايت فرهاد کاظمي از باشگاه سپاهان اظهار داشت: راي فرهاد کاظمي قطعي شده است. سپاهان بدهکار است. اما در شيوه اجرايي راي با خود کاظمي تعامل شده و ايشان قبول کردند که طلبش از باشگاه سپاهان از محل درآمدهاي اين باشگاه پرداخت شود.
وي در مورد اينکه برخي آرا توسط کميته استيناف شکسته مي.شود و اين ممکن است باعث بي.قانوني شود گفت:. در مراجع قانوني نيز مراحل مختلف قضايي وجود دارد مانند ديوان عالي کشور.
* فيفا و AFC حرمت کميته انضباطي فدراسيون را نگه مي.دارند
سرپرست کميته انضباطي در مورد اينکه مسئولان گسترش فولاد تبريز تهديد به شکايت به مراجع بالاتر مانند فيفا و مراجع قضايي را کرده.اند،. گفت:. من از طرح دادرسي در مراجع قضايي خارج از فوتبال بي.اطلاعم اما آنچه مي.دانم اين است که کميته انضباطي چه در فيفا و چه در AFC و چه حتي در استان يا شهرستان خودمان مبنايشان قانون است.
فيفا و AFC نيز از حيثيت ارکان قضايي فدراسيون.ها دفاع مي.کنند. البته آنها مراجع بالاتر هستند و اگر راي را صادر کنند، مي.پذيريم. فارغ از اينکه اين راي چه عواقبي براي فوتبال ما دارد. آن سالي که فيفا 6 امتياز از پرسپوليس کم کرد، اين راي فيفا بود.
* درآمد استقلال و پرسپوليس ضمانت اجرايي پرداخت بدهي.هاي آنهاست
حسن.زاده در مورد اينکه چه ضمانت اجرايي براي پرداخت بدهي.هاي باشگاه.هاي استقلال و پرسپوليس وجود دارد، گفت: .ميزان بدهي اين دو باشگاه که قطعي شده به مراتب کمتر از درآمد ساليانه آنها در سازمان ليگ است. آنها دو سه برابر اين مبلغ بدهي، درآمد خواهند داشت و درآمد آنها را بلوکه مي.کنيم و اين بهترين تضمين براي مطالبات اين دو باشگاه است.
باشگاه پرسپوليس امروز نامه زد و نوشت که اگر نتوانستيم طلب.ها را خودمان پرداخت کنيم اين طلب.ها از محل درآمد باشگاه تامين شود که در واقع درآمد باشگاه از هزار تضمين بهتر است زيرا حق پخش و تبليغات محيطي و ... وجود دارد.
* شناسنامه کيفري محاسن زيادي دارد
وي در مورد اينکه شناسنامه کيفري چه محاسني دارد، گفت: شناسنامه کيفري محاسن زيادي دارد اينکه بخواهيم بازيکني را تشويق يا تنبيه کنيم با فشار يک دکمه سوابق انضباطي او را تشخيص مي.دهيم و اينگونه نيست يک بازيکن در يک استان محروم شود و به استان ديگر برود و قرارداد .ببندد. ما نمي.خواهيم اينگونه باشد، مي.خواهيم سوابق انضباطي بازيکنان به طور مشخص باشد.
همين چند روز پيش نمايندگاني از فيفا آمدند و از من پرسيدند که آيا مي.دانيد چند بازيکن شما محروم شده.اند؟ به آنها گفتم بله البته واقعيت آن است که اين مسئله را بايد به طور سنتي و ورق زدن پرونده.ها پيدا کنيم اما اگر اين نرم.افزار را داشته باشيم همه چيز مشخص مي.شود.
وي در مورد پرونده.هاي گذشته فدراسيون گفت: در گذشته مبالغ بازيکنان 350 ميليون تومان نبوده برخي بازيکنان 100 هزار تومان هم دستمزد نگرفتند اما امروز هزينه شکايت 100 هزار تومان است و به همين دليل مجازات.هاي مالي را افزايش داده.ايم.
نمي.خواهيم مبلغ جريمه.ها را آنقدر بالا ببريم که بگوييم که ديگر تخلفي رخ نمي.دهد اما جريمه.هاي نقدي را افزايش داديم.
* شخصا به 4 باشگاه اولتيماتوم دادم
وي در مورد اينکه حبيب کاشاني اعلام کرده حاضر نيست نامه.اي به فدراسيون فوتبال بدهد و بگويد بدهي.ها را پرداخت مي.کنيم، زيرا اين مطلب نوعي دروغ.پردازي است گفت:. من خودم بعد از آنکه مسئله راه.آهن حل شد به 4 باشگاه اولتيماتوم دادم يکي از آنها باشگاه صبا بود.
با فتح.الله زاده تماس گرفتم او با روي گشاده اين مسئله را پذيرفت و گفت اين کار حتي حسن هم براي ما دارد و حالا به مسئولان بالاتر از خودمان مي.گوييم يقه ما را گرفته.اند و بايد به ما پول بدهيد.
با کاشاني دو مرتبه تلفني حرف زدم آنهم در حالي که مي.گفتند من و کاشاني زياد همديگر را ديده.آيم. يک بار کاشاني زنگ زد و يک بار هم من با او تماس گرفتم و گفتم تلاش کنيد خودتان بدهي را بدهيد اما اگر نشد اجازه برداشت از حسابتان را به ما بدهيد که امروز نيز چنين کاري کرده.اند و اجازه برداشت داده شده است.
* هيئت رسيدگي به تخلفات قانوني است
حسن.زاده در مورد هيئت رسيدگي به تخلفات اظهار داشت: اين هيئت، هيئت رسيدگي به اخلاق حرفه.اي فوتبال است و کاملا قانوني است و شالوده کارش نيز از فيفا است. اين هيئت 5 عضو دارد و مهدي تاج رئيس آن است. عزيز محمدي رئيس سازمان ليگ، بهروان رئيس سازمان ليگ آزادگان، من به عنوان رئيس کميته انضباطي و مسئول حراست کميته فوتبال اعضاي اين هيئت هستند.
وظيفه اين هيئت رسيدگي به مسائل اخلاقي در فوتبال است زيرا کميته انضباطي فقط به مسائل داخل زمين رسيدگي مي.کند.
اين مسائل اخلاقي هماني است که ليدرها، تماشاگران، ايجنت.ها،. خبرنگاران و همه از آن مطلعند و اين هيئت به اين مسائل رسيدگي مي.کند. حتي ديگر به دليل اينکه يک برخورد غيرفوتبالي داشت نهادهاي قضايي کشور انگليس به آن رسيدگي کردند.
هيئت رسيدگي به تخلفات نمي.خواهد آبروي کسي را ببرد و اصل بر اداره مسائل اخلاقي است و نمي.خواهيم اين مسائل رسانه.اي شوند. البته بيشتر رسيدگي.ها به مسائلي مانند دلالي و پول.هاي زير ميزي است که آئين.نامه به طور گذرا به آن پرداخته بود اما اينکه برخي عليپور را به دليل نام بردن اسامي اين هيئت زير سؤال مي.برند، درست نيست زيرا اين هيئت ابزار و جايگاه قانوني دارد.
البته عليپور آنها را رسانه.اي نمي.کند بلکه اين مسائل از نواحي ديگر رسانه.اي مي.شود و از عليپور سؤال پرسيده مي.شود.
من همچنين به دوستاني که در فوتبال پايه کار مي.کنند توصيه مي.کنم پاکي را سرلوحه کار خود قرار دهند و اينگونه نباشد بازيکني از نوجوانان و جوانان را با جعل سن بازيکن به رده ديگر ببرند.
* 15 سال رئيس کميته انضباطي گيلان بودم
از 21 ارديبهشت 90 به عنوان سرپرست کميته انضباطي فعاليتم را آغاز کردم و اين اولين حضور رسمي و جدي من در رسانه.هاست. پيش از اين 15 سال رئيس کميته انضباطي گيلان بودم و در جلسات انضباطي کشوري نيز شرکت مي.کردم. براي خود برنامه.ها و ايده.هايي داشتم. اکنون نيز در آيين.نامه انضباطي تغييراتي ايجاد شده که مسائل عمده آن را بيان مي.کنم.
* 8 تيتر کلي را در نظر داريم
8 تيتر کلي و 40 آيتم فرعي مدنظر ماست که تلاش مي.کنيم آنها را عملياتي کنيم. هر 8 فصل مهم عبارتند از:
1- ارتقاء ساختار کميته انضباطي که هدف آن شناسايي کميته انضباطي تمام استانها و شهرستانهاست و اينکه افراد با سه سابقه ورزشي در اين کميته.ها حضور دارند تا بتوانيم از آنها استفاده کنيم.
2- ساماندهي اطلاع رساني: قرار ما بر اين است که ارتباط مان با رسانه.ها کاملا ساماندهي.شده باشد. اينکه يا سخنگويي تعيين کنيم يا فقط از سايت فدراسيون با رسانه.ها ارتباط داشته باشيم.
3- ايجاد بانک اطلاعاتي: به دنبال ايجاد بانک اطلاعاتي هستيم تا آنهايي که حتي يک بار راهشان به کميته انضباطي افتاده است را در اين بانک اطلاعتش را داشته باشيم. به اين شکل با فشار يک دکمه سوابق انضباطي يک بازيکن در ليگ 2 و يک هم پيدا مي.شود.
4- تهيه شناسنامه انضباطي: مي.خواهيم براي هر بازيکن شناسنامه.اي تعيين کنيم که حتي در لايه تشديد و تهديد احکام نيز با توجه به آن شناسنامه انضباطي منظور شود.
5- همکاري کميته انضباطي باشگاه.ها با کميته انضباطي فدراسيون فوتبال: باشگاه.ها حق دارند که کميته انضباطي داشته باشند اما اين کميته انضباطي و آيين.نامه داخلي آنها بايد با آيين.نامه انضباطي يکسان باشد تا يک باشگاه اعلام نکند به دليل آنکه سقوط کرده.ايم، بازيکنان را صد در صد جريمه کرده و پول آنها را نمي.دهيم. در برخي از استانها نيز که شهرآورد داريم مانند آذربايجان غربي، گيلان، اصفهان، کرمان خود ما حاضر خواهيم شد تا مسائل را به دقت پيگيري کنيم.
6- اصلاح آ.يين.نامه انضباطي: که بخشي از آن شروع شده است و ما پس از تکميل، آن را بر روي سايت فدراسيون قرار خواهيم داد و دفترچه.هاي آن را توزيع مي کنيم البته تغيير قوانين به معناي نهايي شدن آنها نيست و باز هم مي.توانيم قانون بهتري پيش بيني کنيم. اما اکنون مجمع فدراسيون اين آيين نامه را تصويب کرده و ما اجازه دست زدن به آن را نداريم و فقط ادبيات آن را تغيير داديم.
7- ارتباط کميته انضباطي با کميته.هاي ديگر فدراسيون: اينکه کميته انضباطي با کميته.هاي ديگر فدراسيون چه اصلي و چه فرعي ارتباط تنگاتنگ و تعامل داشته باشد.
8- تغييرات اساسي در آيين.نامه انضباطي: تغييرات اساسي در يک تا سي مورد شاخص انجام داديم که به عنوان مثال جريمه.ها بالا رفته و جريمه نقدي يک ميليون توماني به 3 ميليون تومان افزايش پيدا کرده است.
* افزايش آراي غيرقطعي
در آيين نامه جديد اختيارات جديد کميته انضباطي افزايش يافته و اينکه قبول يا رد اعاده دادرسي و پذيرش تخفيف در تنبيه يک باشگاه در اختيارات رئيس کميته انضباطي باشد.
در آيين.نامه جديد همچنين براي آنکه قدمي در جهت صفا و صميميت برداريم داوران را از بحث انضباطي خارج کرديم البته مي.توانيم آنها را براي ارائه توضيحاتي به کميته انضباطي دعوت کنيم. همچنين حق الوکاله نيز از بازيکن يا طرف پرونده يا مربي گرفته مي.شود. در آيين.نامه جديد رئيس کميته انضباطي فقط مي.تواند دستور فوري براي محروميت بازيکن و مربي صادر کند در گذشته اعضاي کميته انضباطي نيز مي.توانند چنين دستوري بدهند.
همچنين آراي غيرقطعي افزايش يافته و جرايم نقدي 5 ميليون به بالا جز آمار غيرقطعي است و به جاي 8 مورد 11-10 مورد نيز به آراي غيرقطعي اضافه شده است.
*. حذف ورشکستگي باشگاه
در آيين.نامه جديد اينکه باشگاهي اعلام ورشکستگي کند و پاسخگوي طلبکارانش نباشد حذف شده است. اين مسئله فقط در قانون تجارت و ساختار حقوقي به قوت خود باقي است اما در آيين.نامه انضباطي فوتبال حذف شده است.
همچنين مجازات سقوط به دسته پايين.تر نيز اعمال مي.شود و اگر يک تيم يا باشگاهي تمام آيتم.هاي انضباطي در موردش اجرا شد اما کارگشا نبود آن تيم به دسته پايين.تر سقوط مي.کند. جريمه نقدي تأخير ورود تيمها به زمين مسابقه نيز براي تيم.هاي ليگ برتري از 100 هزار به 300 هزار تومان افزايش پيدا کرده است.
* سوابق کيفري در صدور رأي تأثيرگذار است
سابقه داشتن تخلف يا عدم تخلف در صدور رأي تأثيرگذار است. اينکه برخي مي.گويند چرا ملوان فقط يک جلسه محروم شد اما تراکتورسازي سه جلسه؟ ..بايد بگويم ملوان در زمان رياست شريفي به خاطر استقبال از مهدوي.کيا تشويق هم شده بود اما باشگاه تراکتورسازي در سه بازي مرتکب تخلف شده بود. يک مورد جديد ديگر هم در مورد بازيکن غيرمجاز بايد بگويم اينکه به غير از آنکه بازيکني ممکن است سن استخواني.اش با سن شناسنامه.اش يکسان نباشد غيرمجاز است. بازيکني که در رده ديگري بازي کند بازيکن غيرمجاز محسوب مي.شود.
* اجازه خريد و فروش باشگاه.ها به کميته انضباطي داده شد
در آيين.نامه انضباطي جديد اجازه فروش باشگاه به کميته انضباطي داده شده است. اينکه باشگاهي سيصدهزار تومان ارزش داشته باشد و پانصدهزار تومان بدهي، کميته انضباطي مي.تواند آن باشگاه را واگذار کند البته با مکانيزم بسيار سختي. ضمن اينکه مهلت براي پرداختها نيز از يک ماه به 15 روز کاهش پيدا کرده است.
* حذف واژه سحر و جادو از آيين.نامه انضباطي
واژه سحر و جادو را از آيين نامه انضباطي حذف کرديم زيرا معتقديم اگر اين واژه.ها در آيين نامه انضباطي باشد مي.گويند اينها در فوتبالشان سحر و جادو دارند. البته استفاده از وسايل ناهنجار را در آيين.نامه آورديم.
* حذف ممنوعيت مصاحبه و محروميت خبرنگار و رسانه
5 آيتم مهم اضافه شده است، اول آنکه عامل رسانه يعني خبرنگار از شمول آيين.نامه انضباطي خارج شده است و ديگر خبرنگار و رسانه مشمول جرايم انضباطي نمي.شوند. دوم اينکه حضور خبرنگاران و رسانه.ها به جلسات انضباطي ممنوع بود مگر در موارد خاص که اين مسئله نيز ممنوعيتش برداشته شده است. سوم اجازه انتشار حکم است و ما مي.توانيم حکم بازيکن را قبل از قطعي شدن بر روي سايت فدراسيون بگذاريم البته بازيکن نيز مي.تواند به کميته استيناف اعتراض کند و مراحل آن نيز طي خواهد شد. چهارم لغو ممنوعيت مصاحبه بازيکن و مربي است که ديگر بازيکن و مربي ممنوع المصاحبه نخواهند شد. پنجم اينکه اگر خبرنگاري با تماشاگر يا بازيکني درگير مي.شد ممکن بود از حضور در ورزشگاه محروم شود اما اين محروميت نيز برداشته شده است. ضمن اينکه من از شما رسانه.ها مي.خواهم همواره امانت.دار باشيد و شفاف عمل کنيد شما وجدان بيدار جامعه هستيد البته من در اين مدتي که به فدراسيون آمدم برخي اظهارنظرها از قولم منتشر شد که هرگز چنين حرف.هايي را نزده بودم تعداد اين موارد به انگشتان دو دست مي.رسد.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن