تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815490527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرهنگ پاسدار ميرجليلي : بسيج سازندگي هرمزگان نمادي از حضور بسيجيان در عرصه هاي سازندگي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: سرهنگ پاسدار ميرجليلي : بسيج سازندگي هرمزگان نمادي از حضور بسيجيان در عرصه هاي سازندگي
بندرعباس ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : همزمان با هفته بسيج فعاليتهاي سازمان بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع ) هرمزگان تشريح شد.
سرهنگ پاسدار علي ميرجليلي رئيس سازمان بسيج سازندگي هرمزگان در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ما گفت : بمناسبت فرا رسيدن هفته بسيج و نامگذاري روز سوم آذر بنام « بسيج سازندگي و محروميت زدايي » اين سازمان برخي از طرح هاي دردست اقدام خود را افتتاح و يا مراسم اختتاميه آنها را در سطح استان برگزار خواهد كرد.
سرهنگ پاسدار علي ميرجليلي رئيس سازمان بسيج سازندگي هرمزگان به رسالت اين سازمان اشاره كرد و اظهار داشت : تحقق فرمان مقام معظم رهبري مبني بر غني سازي اوقات فراغت جوانان در سازندگي ايجاد عرصه هاي متنوع براي جذب جوانان در بسيج و كمك به حفظ انسجام آنها كمك به عمران و آباداني شهرها و روستاها و مناطق محروم و مرزي اشاعه فرهنگ كار و تلاش و كمك به كاهش بيكاري جوانان افزايش توان فني و تجربي جوانان و بسيجيان و بهره برداري از توان متخصصان بسيجي كاهش هزينه هاي آشكار و پنهان دولت جلب و افزايش اعتماد عمومي نسبت به دولت و ارتقاي كارآمدي نظام جانمائي نقش بسيج در ابعاد سازندگي و افتخارات ملي از رسالت اين سازمان است كه جهت تحقق اهداف و توسعه فعاليتهاي خود نسبت به گسترش تعامل و افزايش سطح همكاريها با دستگاه هاي اجرايي اقدام نموده است .
وي مهمترين اقدام انجام شده را پيگيريهاي لازم جهت عملياتي نمودن مواد قانوني مصوبه مجلس شوراي اسلامي مربوط به قانون اختيارات سازمان بسيج سازندگي عنوان نمود و افزود : در اين راستا جلسات متعددي از طريق استانداري و معاونت امور عمراني با سازمانها و دستگاههاي اجرايي برگزار شده است .
وي در ادامه گفت : از آنجائيكه ويژگي هاي طرح هاي بسيج سازندگي و محروميت زدايي با توجه به مخاطبين طرح كه عمدتا دانش آموزان دانشجويان متخصصين جوان و در قالب پروژه هاي كوتاه مدت وزودبازده فراگير و گسترده و عمومي و عام المنفعه و بصورت كم هزينه مي باشد جهت گيري سازمان بيشتر در جهت شناسايي و اخذ عرصه هاي و پروژه هايي است كه ويژگيهاي ياد شده را دارا باشند.
وي اضافه كرد : در اين راستا با توجه به نامگذاري سال 1387 بنام سال نوآوري و شكوفائي اين سازمان فعاليت هاي خود را حول سه محور برنامه ريزي و اجرا نموده است .
1 ـ اجراي برنامه هاي ملي كه عمدتا مشاركت در پروژه هاي سازمان جهاد كشاورزي در بخش اجرايي زراعت و باغباني آبخيزداري و منابع طبيعي آب و خاك امور دام و دامپزشكي و آبزيان مي باشد كه تعهدات سازمان در اين برنامه به تعداد 28 هزار و 169 نفر روز بوده كه تاكنون تعداد 6 هزار و 250 نفر روز نيرو بكارگيري شده اند .
2 ـ اجراي طرح اردوهاي هجرت 3 كه منحصر به فصل تابستان بوده و هدف از انجام آن پر كردن اوقات فراغت جوانان بويژه دانش آموزان دانشجويان و مشاركت دادن آنان در عرصه هاي مختلف از جمله بهسازي و مرمت مدارس منابع طبيعي آبخيزداري كشاورزي خدمات بهداشتي و درماني خدمات علمي و آموزشي و پژوهشي خدمات حمايتي فني و حرفه اي و مهارتي عمران و محروميت زدايي مي باشد.
به گفته ميرجليلي تعهدات سازمان در اين طرح نيز تعداد 37 هزار و 560 نفر روز مي باشد كه سهميه بكارگيري اقشار در طرح شامل تعداد 11 هزار و 544 نفر روز دانشجو 21 هزار و 548 نفر روز دانش آموز 770 نفر روز طلاب 620 نفر روز بسيج جامعه پزشكي و 3 هزار و 78 نفر روز بسيج فرهنگيان و متخصصان مي باشد .
رئيس بسيج سازندگي سپاه امام سجاد(ع ) هرمزگان ادامه داد : با توجه به استقبال گسترده و شايسته جوانان از طرح هجرت 3 در سال جاري بويژه در عرصه بهسازي و مرمت مدارس عملكرد سازمان در پايان طرح 189 درصد يعني تعداد 71 هزار نفر روز مي باشد.
وي ادامه داد : در عرصه بهسازي و مرمت مدارس نيز تعداد 100 آموزشگاه و مدرسه با بكارگيري تعداد 29 هزار و 412 نفر روز دانش آموز و مربي مرمت و بازسازي شد كه فعاليت هاي صورت گرفته شامل رنگ آميزي و نقاشي كلاس ها و درب و پنجره تعميرات ميز و نيمكت ديوارنويسي خط كشي زمين هاي ورزشي تعميرات برق و لوله كشي و... بوده است .
وي بيان داشت : در عرصه بهداشت و درمان تعداد 16 تيم پزشكي در قالب طرح هجرت 3 به مناطق محروم و روستايي در سطح استان از جمله بشاگرد قشم فين رودان و حاجي آباد با همكاري بسيج جامعه پزشكي و بهداري اعزام شد كه قريب 4 هزار نفر از مراجعين ويزيت و درمان رايگان شدند .
وي در ادامه به سومين محور فعاليت هاي اين سازمان اجرايي در طرح هاي استاني اشاره كرد و گفت : با توجه به ماده 3 قانون اختيارات سازمان بسيج سازندگي مبني بر اجراي طرح هاي زودبازده عام المنفعه و كم هزينه سازمان بسيج سازندگي به عنوان دستگاه اجرايي و مجري برخي از طرحهاي دولتي شناخته شده و مجاز به موافقت نامه و يا انعقاد قرارداد با آنها مي باشد كه اين سازمان توانسته است باحمايت و پشتياني هاي شايسته استاندار آقاي مهندس صاحب محمدي و معاون امور عمراني آقاي مهندس صادقي نسبت به انعقاد قرارداد پروژه هاي قابل احراز از سوي دستگاه هاي اجرايي و معاونت برنامه ريزي استانداري اقدام نمايد.

وي گفت : از جمله اين پروژه ها در سال 87 پروژه آبخيزداري احداث سد ملاتي بوئيني بخش بشاگرد با حجم 4 هزار و 550 متر مكعب پروژه توليد و كاشت نهال حرا در خورها و سواحل جاسك از جمله گابريك و كوه مبارك با حجم 300 هزار اصله نهال حرا پروژه دريايي و مونتيرينگ بيماري جاروك ليموترش كه در سطح باغات رودان حاجي آباد ميناب و بندرعباس با حجم 17 هزار و 194 هكتار اجرا گرديده است .
وي افزود : همچنين پروژه آبخيزداري و احداث سد ملاتي تخت گري بستك با حجم عمليات يك هزار و 100 متر مكعب پروژه آبخيزداري احداث سد ملاتي رودبار بستك با حجم عمليات 730 متر مكعب طرح كارگاه آموزشي محيط زيست در محلات آسيب پذير بندرعباس مي باشد كه در 7 محله اين شهرستان برگزار گرديد .
وي پيرامون طرح برگزاري كلاس هاي نهضت سوادآموزي گفت : اين طرح با حجم 5000 نفر و طرح فني و حرفه اي كه دردست اقدام است .
سرهنگ پاسدار علي ميرجليلي خاطرنشان كرد : با توجه به شعار هفته بسيج با عنوان (بسيج بدنه فعال جامعه است ) و نامگذاري روز سوم آذرماه بنام بسيج سازندگي و محروميت زدايي اين سازمان نيز باهماهنگي رده هاي اجرايي خود در سطح استان نسبت به برگزاري مراسم افتتاحيه و اختتاميه طرح ها در اين روز اقدام نمود كه از جمله اين پروژه ها طرح آبخيزداري نارمند حاجي آباد با حجم عمليات 4 هزار و 900 متر مكعب بهره برداري 2 باب پروژه خانه بهداشت در روستاهاي كمشيگي و كوه حيدر بشاگرد با زيربناي هر يك 112 مترمربع بهره برداري طرح نهال كاري جاسك با حجم 30 هزار اصله نهال بهره برداري از سد ملاتي حوزه تخت گري بستك و افتتاح طرح كمربند سبز بندرعباس با حجم 150 هكتار كه در اين طرح تعداد 60 هزار اصله نهال از گونه هاي درختي و درختچه اي از جمله ثمر و مغير و تج غرس خواهند شد .
وي در پايان از همكاري و حمايتهاي مسئولين استان و دستگاه هاي اجرايي از اين سازمان بويژه مهندس پرورش مدير كل منابع طبيعي مهندس نصوري رئيس سابق سازمان جهاد كشاورزي رئيس سازمان آموزش و پرورش و معاون پرورشي و تندرستي ساير مسوولان و نيروهاي مخلص و متعهد جوان و بسيجي تقدير نمود.
همچنين فرمانده سپاه امام سجاد(ع ) هرمزگان پيرامون بسيج و هفته بسيج گفت : انتقال الگوهاي بسيج براي نسل سوم انقلاب كه در كوران پيروزي انقلاب و دفاع مقدس نبوده ضرورت دارد.
سردار خليل رستگار افزود : نسل سوم انقلاب همانند نسل هاي قبلي براي حفظ و تداوم انقلاب روز به روز قوي تر و داناتر مي شود و آينده نظام به دست اين نسل سپرده مي شود.
وي ادامه داد : با توجه به تهديدات دشمن و لزوم تجهيز و آمادگي هر چه بيشتر در برابر آن تقويت هر چه بيشتر بسيج در دستور كار نظام قرار گرفته و تقويت بسيج با تقويت امنيت ملي گره خورده است .
وي اضافه كرد : بسيج ساختاري منحصر بفرد و بهترين الگو براي نسل جوان است و فداكاري و ايثارگري بسيجيان در دفاع از ايران اسلامي اين نهاد را نيرويي قدرتمند كرده است .
وي با اشاره به ويژه برنامه هاي هفته بسيج گفت : در هفته بسيج بيش از 4 هزار برنامه متنوع در راستاي ارتقاي آمادگي و معنويات بسيجيان در هرمزگان اجرا مي شود.
به گفته وي برگزاري حماسه فرزندان ولايت افتتاح و اختتاميه طرح هاي محروميت زدايي اعزام تيم پزشكي به مناطق محروم و حماسه عزت و پايداري از جمله برنامه هاي هفته بسيج در هرمزگان است .
فرمانده سپاه امام سجاد(ع ) هرمزگان با بيان اينكه با تقويت بسيج نظام اسلامي نيز تقويت و تثبيت مي شود اظهار داشت : ارتقا بخشيدن توان رزمي علمي و بينش بسيجيان را از مهمترين اهداف برنامه هاي هفته بسيج اعلام كرد.
رستگار خاطرنشان كرد : بيش از 306 هزار نفر از جمعيت هرمزگان عضو بسيج هستند كه از اين تعداد 7 هزار نفر دانشجو و 136 هزار نفر دانش آموز هستند.

وي افزود : در هرمزگان يك هزار 35 واحد بسيج دانش آموزي 797 پايگاه مقاومت بسيج محلات و ادارات 38 كانون 84 حوزه 41 گردان عاشورا 10 گردان الزهرا(س ) و 4 گردان امام حسين (ع ) در آمادگي كامل به سر مي برند .
مسوول بسيج دانشجويي استان هرمزگان نيز گفت : امروز انقلاب اسلامي به تفكر بسيجي بيش از گذشته نيازمند است .
حسن فهيمي زاده افزود : بسيج داراي يك استراتژي بسيار مهم بوده كه حركت هاي اسلام خواهانه زيادي را در دنيا رقم زده و امروز آنچه ما در حركت هاي اسلام خواهانه مبارزات مردم فلسطين در سرزمين هاي اشغالي و نوار غزه و خواستگاه مردمي لبنان و عراق شاهد هستيم نشات گرفته از تفكر بسيجي نقش هدايتگري امام راحل و ياران واقعي ايشان در به ثمر رساندن انقلاب اسلامي است .
وي اضافه كرد : رفتار و منش بسيجيان به ويژه بسيج دانشجويي به عنوان پيشقراول ساير قشرها در ابعاد مختلف چه داده هاي فكري و چه كاركرد عملي و شكوفايي نوآوري است رسالتي سنگين برعهده دارد.
مسوول بسيج فرهنگيان سپاه امام سجاد هرمزگان نيز گفت : يك معلم با تفكر بسيجي مي تواند در راستاي تغيير و تحول استان هرمزگان نقش مهمي را ايفا كند.
يوسف صادقي با بيان اينكه نحوه مبارزه با تهاجم فرهنگي در سطح آموزش و پرورش از ماموريت هاي بسيج است اظهار داشت : ارتقاي سطح فرهنگ در جامعه و شناخت روش هاي استعماري مبارزه با دشمنان اسلام را آسان و مقاومت مردم را افزايش مي دهد.
وي ارتقاي سطح آگاهي و مقاومت فرهنگيان شناسايي تهديدات داخلي و خارجي شفاف سازي و معرفي عملكرد دولت به مردم استان به ويژه فرهنگيان را از ديگر وظايف مهم بسيج فرهنگيان هرمزگان عنوان نمود.
وي تعداد بسيجيان فرهنگي را 800 بسيجي اعلام كرد .
مسوول بسيج فرهنگيان هرمزگان يكي از طرح هاي موفق اجرا شده در نيمه نخست سال جاري را آموزش ولايت عنوان نمود و گفت : در اين طرح 310 نفر از خواهران و برادران بسيجي در كلاسهاي آموزشي شركت كردند .
وي از برگزاري همايش نخبگان فرهنگي بسيج با هدف ارتقاي سطح آگاهي و بينش علمي فرهنگيان در دي ماه سال جاري در بندرعباس خبر داد.
حجت الاسلام غلامرضا شفيعي زاده نماينده ولي فقيه در سپاه امام سجاد هرمزگان نيز با اشاره به تغيير و تحولات صورت گرفته در هيات حاكمه استكبار جهاني افزود : هفته گرامي داشت بسيج فرصت مناسبي براي شناساندن هر چه بهتر فعاليت ها و ماموريت هاي گسترده اين نهاد مقتدر مردمي توسط رسانه ها است .
وي اطلاع رساني از اقتدار بسيج در استان هرمزگان به سبب موقعيت ويژه اي كه در منطقه خليج فارس با توجه به حضور نيروهاي بيگانه در اين منطقه دارد در اين روزها ضروري دانست .
مسوول بسيج مهندسي استان هرمزگان اظهار داشت : در هفته بسيج تيم ها و گروه هاي تخصصي مهندسين بسيجي در راستاي مطالعه و ارزيابي نيازمندي هاي استان تشكيل مي شود.
حسين اقتداري افزود : گروه هاي عمران كشاورزي و منابع طبيعي صنعت و معدن انرژي و ارتباطات و فن آوري از جمله گروه هاي تخصصي سازمان بسيج مهندسي استان محسوب مي شوند و اين گروه ها در قالب يك كانون تخصصي تا پايان سال جاري در بندرعباس راه اندازي مي شود.
سرهنگ پاسدار علي ميرجليلي مسئول سازمان بسيج سازندگي هرمزگان : در عرصه بهسازي و مرمت مدارس تعداد 100 آموزشگاه و مدرسه با بكارگيري تعداد 29 هزار و 412 نفر روز دانش آموز و مربي مرمت و بازسازي شده است
سردار خليل رستگار فرمانده سپاه امام سجاد(ع ) : با توجه به تمديدات دشمن و لزوم تجهيز و آمادگي هرچه بيشتر در برابر آنان تقويت هر بيشتر بسيج در دستور كار نظام قرار گرفته است و تقويت بسيج با تقويت امنيت ملي گره خورده است
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن