تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166477




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري زابلي‌زاده /پوشش 140 كشور / شبكه خبر تا يكماه آينده شبانه‌روزي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبري زابلي‌زاده /پوشش 140 كشور / شبكه خبر تا يكماه آينده شبانه‌روزي مي‌شود
مدير شبكه خبر از روند رو به رشد ديجيتالي شدن شبكه، راه‌اندازي سايت انگليسي‌زبان و 24 ساعته شدن شبكه تا يكماه آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اردشير زابلي‌زاده صبح امروز در نشستي به مناسبت دهمين سالگرد تاسيس شبكه خبر در ساختمان پخش صدا و سيما گفت: شبكه خبر بيست ساعت و نيم برنامه پخش مي‌كند كه پنج ساعت به برنامه‌هاي توليدي اختصاص دارد و يكساعت و نيم برنامه تاميني است. تكرار برنامه‌هاي شبكه نسبت به ديگر شبكه‌هاي دنيا كم است و اين را ضعف مي‌دانم.

وي ادامه داد: چهار سال و نيم پيش كه بنده مديريت اين شبكه را به عهده گرفتم، پوشش داخلي 50 درصد بود، ولي در حال حاضر پوشش داخلي شبكه به 80 درصد رسيده، ولي پوشش خارج از كشورمان بيشتر از داخل است و بيش از 140 كشور از شبكه خبر استفاده مي‌كنند. همچنين تغييرات اساسي در تكنولوژي شبكه پيش آمده و فرمت پخش آن تغيير كرده است.

مدير شبكه خبر گفت: تا يكماه آينده از شكل اتاق خبر استفاده مي‌كنيم. در مجموع روند ديجيتالي شدن شبكه خبر رو به رشد است. شبكه خبر پويا است و هر 10 دقيقه آيتم جديد پخش مي‌كنيم. 60 تا 61 بخش خبري در 9 ساختار مختلف داريم و سعي كرده‌ايم گويندگان در هر بخش تخصصي باشند. مثلا گوينده بخش پزشكي را پزشك انتخاب كرديم تا با زبان ساده‌تر اخبار را ارائه كنيم.

زابلي‌زاده در ادامه افزود: در گذشته مدير شبكه و مدير كل خبر اجازه خبرهاي فوري را داشتند، اما زماني كه من مسئوليت اين شبكه را به عهده گرفتم اين اختيار را ميان سردبيران خبر توزيع كردم تا آنها هم بتوانند درباره اخبار فوري تصميم بگيرند. مبحث آموزش به صورت جدي در اين شبكه دنبال مي‌كنيم تا نيروها آموزش جديد ببينند.

وي استقبال ايرانيان مقيم آمريكا و اروپا را از شبكه خبر زياد دانست و گفت: ما با مجوز مسئولان صدا و سيما در يكماه آينده شبكه را 24 ساعته مي‌كنيم. تقويت خبرنگاران خارج كشور ديگر برنامه ماست. البته دفاتر خارج ما محدود است. برنامه‌هاي مستند از دو سال و نيم پيش تهيه كرده‌ايم و بسته‌هاي خبري را با ساختار جديدتر مي‌بنديم و عميق‌تر به رويدادها مي‌پردازيم.

مدير شبكه خبر خاطرنشان ساخت: در كمتر از سه سال حدود چهار هزار مستند ساخته شده است. يكي از مشكلات ما پوشش داخلي است كه اميدواريم افزايش يابد. همچنين قصد داريم از خبرنگاران مسلط به زبان‌هاي انگليسي و عربي بهره ببريم. مستند "ناتوي فرهنگي" در 26 قسمت در گروه سياسي در حال تهيه است. همچنين مخاطبان عكس‌هاي زيادي براي ما ارسال مي‌كنند.

زابلي‌زاده اشاره كرد: عكس چهارمين آيتمي است كه مردم به آن توجه مي‌كنند. روزانه 150 پيامك به شبكه ارسال مي‌شود و در جلسات سياستگذاري كه هر روز برگزار مي‌شود يك سوم زمان جلسه به خواندن پيام‌هايي اختصاص دارد كه مردم مي‌فرستند و روزانه 800 تماس تلفني داريم.

وي درباره تخصصي نبودن خبرنگاران شبكه گفت: اين ايراد به جامعه خبرنگاران در رسانه‌ها وارد است و نمي‌توان گفت فقط شبكه خبر اين مشكل را دارد، ولي ما تلاش كرده‌ايم خبرنگاران در حوزه‌هاي تخصصي تقسيم‌بندي شوند. به عنوان نمونه سه خبرنگار بخش پزشكي در رشته مرتبط با پزشكي تحصيل كرده‌اند. البته نمي‌توان از آموزش اعلام بي‌نيازي كرد.

مدير شبكه خبر درباره اينكه آيا اين شبكه اخبار را مي‌خرد گفت: بله، ما با برخي رسانه‌ها قرارداد داريم و خبرها و تصاويرشان را مي‌خريم. همچنين از رسانه‌هاي مكتوب هم خبرهايي را مي‌خريم. به نظرم اين كار ايراد ندارد، چرا كه ما نمي‌توانيم در همه جاي دنيا خبرنگار داشته باشيم و اين مسئله در ديگر رسانه‌ها نيز صدق مي‌كند. البته شبكه خبر كانال فروش خبر ندارد.

زابلي‌زاده درباره اينكه از بين‌المللي بودن اين شبكه چه بهره‌اي مي‌بريد گفت: رسانه‌هاي غربي همگرايي زيادي براي تخريب ايران دارند و ما سعي مي‌كنيم سناريويي بنويسيم تا كارهاي آنها را خنثي كنيم. البته همگرايي رسانه‌هاي غربي زياد است، اما اين همگرايي ميان كشورهاي جهان اسلام و خاورميانه نيست و شبكه خبر فرصتي است تا تمدن و فرهنگ ايران را ارائه دهيم.

وي در پايان گفت: در حال حاضر برخي شبكه‌هاي دنيا به عنوان منبع حرفه‌اي به شبكه خبر مراجعه مي‌كنند، اما در حال حاضر راههاي زيادي براي مقام‌هاي اول و دوم در دنيا داريم. شبكه خبر در كنار پيشرفت تكنولوژي دنبال جايگاه مناسب هم هست و سايت انگليسي‌زبان شبكه هم به زودي راه‌اندازي مي‌شود.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن