تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821222421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارگاه تخصصي مديريت يكپارچه منابع آب در تبريز آغار به كار كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: كارگاه تخصصي مديريت يكپارچه منابع آب در تبريز آغار به كار كرد
تبريز - خبرگزاري مهر: كارگاه دو روزه مديريت يكپارچه منابع آب با محوريت حفاظت از منابع آب درياچه اروميه و با حضور مشاوران بين المللي طرح حفاظت از تالاب هاي ايران، در محل سالن اجتماعات اداره كل حفاظت محيط زيست آذربايان شرقي آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در تبريز بيوك رئيسي مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي پيش از ظهر امروز در آيين افتتاحيه اين كارگاه به امضاي تفاهم نامه مشترك حفاظت و مديريت پايدار حوضه آبريز درياچه اروميه اشاره كرد و گفت: در اين تفاهم نامه علاوه بر لحاظ مقدمات و شرايط لازم براي بهبود وضعيت درياچه اروميه سازوكارها و فرايندهاي مديريتي نيز تدوين شده است.

وي با تاكيد بر اينكه تنها امضاي تفاهم نامه ياد شده دليلي بر حل بحران درياچه اروميه نيست، تصريح كرد: اگر سند مذكور مانند گذشته به دليل طولاني بودن و بروكراسي اداري و يا فراموشي و بخشي نگري و برخورد سليقه اي مورد توجه دستگاه هاي مسئول قرار نگيرد نتيجه اي حاصل نخواهد شد.

مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي اضافه كرد: عدم حصول نتايج قابل قبول به دلايل فوق مشكلات زندگي ساكنان منطقه را با شدت و وسعت بيشتر تحت تاثير قرار داده و جبران آن به مراتب سخت تر و چه بسا غيرممكن خواهد بود.

رئيسي تاكيد كرد: يادآوري مجدد اهميت موضوع تفاهم نامه حفاظت و مديريت پايدار حوضه آبريز درياچه اروميه و اجراي دقيق مفاد آن ضروري بوده و بايد همه ذي نفعان با اهتمام ويژه پيگير موضوع باشند.

وي مديريت اصولي در كاربري اراضي و مديريت بهينه اراضي كشاورزي در حوضه آبريز درياچه اروميه را يكي از مهم ترين راهكارهاي كنترل بحران درياچه اروميه در كوتاه مدت و دراز مدت برشمرد و گفت: تامين آب مورد نياز در درياچه اروميه با افزايش راندمان كشت در اراضي زراعي و حفظ كاربري اراضي در سطح حوضه، ميسر است.

مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي اضافه كرد: اصلاح الگوي كشت و هدايت آن به سوي كشت گونه هاي زراعي كه نياز آبي كمي داشته و اصلاح سيستم آبياري جزو مهمترين گزينه هاي مديريتي محسوب مي شود.

رئيسي اظهار داشت: براي حل معضل موجود در درياچه اروميه بايد برنامه هاي مديريتي را از بالادست با مديريت عرصه و تعريف كاربري هاي سازگار و رعايت توان اكولوژيكي و تعديل تخريب هاي گذشته شروع نمود.

در اين كارگاه كه كارشناساني از ادارات كل حفاظت محيط زيست، جهاد كشاورزي و منابع طبيعي استان هاي آذربايجان غربي، كردستان و آذربايجان شرقي حضور دارند، مباحثي نظير مديريت جامع منابع آب و اولويت هاي حوضه آبريز درياچه اروميه مطرح و كارگروه هاي كاري مختلفي تشكيل خواهد شد.
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن