تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821045015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم جشن كتاب در شهرستان ورامين برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم جشن كتاب در شهرستان ورامين برگزار شد
فرهنگي. كتاب. كتابخواني
ورامين - به مناسبت هفته كتاب مراسم جشن كتاب با حضور مسوولان شهرستان ورامين در محل فرمانداري ورامين برگزار شد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ورامين در اين مراسم گفت: با توجه به استانداردهاي موجود‪ ۲۷‬كتابخانه درشهرستان ورامين وجود داردكه از اين تعداد هشت كتابخانه عمومي، يك كتابخانه شخصي و بقيه كتابخانه‌هاي كانون‌هاي فرهنگي مساجد و آموزش و پرورش هستند.

محمدحسين اسماعيلي افزود: اين درحالي است كه با توجه به وسعت و جمعيت منطقه، شهرستان ورامين به ‪ ۴۵‬باب كتابخانه نياز دارد تا به ازاي هر‪۱۲‬هزار نفر يك كتابخانه، با استاندارد مطابقت كند.

به گفته وي، بر همين اساس بايد ‪۸۶‬هزارو ‪۱۴۰‬مترمربع فضاي كتابخانه‌اي در شهرستان ورامين وجود داشته باشد، اما هم اكنون هفت هزار و ‪۱۹۵‬مترمربع كمبود فضاي كتابخانه‌اي در منطقه داريم.

اسماعيلي با بيان اينكه هم اكنون ‪ ۳۰‬هزارو ‪ ۵۰۰‬جلد كتاب دركتابخانه‌هاي شهرستان ورامين وجود دارد، گفت: به بيش از ‪ ۵۰۰‬هزارجلد كتاب نياز داريم.

وي مشكل عمده كتابخانه‌ها را عدم همكاري شهرداري‌ها در واريز نيم درصد از درآمد به حساب انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ذكر كرد.

اسماعيلي گفت: از سال ‪ ۸۴‬تاكنون كتابخانه‌هاي عمومي ازنظرمالي ازطريق انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان به رياست فرماندار اداره مي‌شوند و حساب مالي انجمن از طريق حق عضويت اعضا و نيم درصد از درآمد شهرداري ها تامين مي‌شود.

وي تاكيد كرد: تاكنون حتي يك ريال از طريق شهرداري‌هاي ورامين، قرچك، پيشوا و جوادآباد به حساب انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ورامين واريز نشده است. وي گفت: به سبب عدم همكاري شهرداري ها، كتابخانه‌هاي شهرستان با مشكلات زيادي مواجه شده اند.

اسماعيلي افزود: تا كنون شهرداري ورامين يك ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال ، شهرداري قرچك يك ميليارد و ‪ ۳۳۰‬ميليون ريال ، شهرداري پيشوا ‪ ۴۵۰‬ميليون ريال و شهرداري جواد آباد ‪ ۹۰‬ميليون ريال به كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان ورامين بدهكار مي‌باشند .ك ‪۳‬
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن