تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802208967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي
خبرگزاري فارس: برگزاري بزرگداشت حكيم سنايي غزنوي در تاجيكستان، انتشار كتاب «وحي و نبوت» در لاهور، افتتاح سي و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب كويت و افتتاح دومين جشنواره سينماي ايران در بيروت، از اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي است.


* برگزاري همايش «گفت‌وگوي ايران و روسيه درباره نقش خانواده در جامعه امروزي» در مسكو

همايش "گفتگوي ايران و روسيه درباره نقش خانواده در جامعه امروزي" با توجه به ناميده شدن سال 2008 از سوي دولت فدراسيون روسيه به عنوان سال خانواده، به منظور بررسي راهكارهاي تحكيم نهاد خانواده در دو كشور انجام مي‌گيرد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،اين همايش در محل دوماي دولتي روسيه، در روز دوشنبه چهارم آذرماه توسط رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران درمسكو و با همكاري اداره كل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، انجمن دوستي و روابط فرهنگي زنان ايران و روسيه و دوماي دولتي روسيه برگزار مي شود.
در اين همايش كه با حضور هيئتي از جمهوري اسلامي ايران متشكل از "حجازي" مشاور رئيس و مديركل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، "كربلايي" رئيس انجمن دوستي زنان ايران و روسيه، "علم الهدي"استاد دانشگاه شهيد بهشتي و "حكمت نيا" معاون پژوهشي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي برگزار مي شود.
ژرينوفسكي معاون دوماي دولتي روسيه، آفاناسييووا نماينده دوما و عضو كميته امور زنان، خانواده و كودك دوماي دولتي روسيه، سيد محمود رضا سجادي سفير و ابوذر ابراهيمي رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه به ايراد سخن خواهند پرداخت.
مجموعه مقالات فارسي و روسي سخنرانان ايراني و روسي پس از ترجمه به زبان هاي يكديگر از سوي رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه منتشر خواهد شد.

* رونمايي كتاب‌هاي"قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب" و "سپيدي صداي سياه" در آلباني

كتاب‌هاي"قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب" اثر مهدي آذر يزدي و ديوان شعر "سپيدي صداي سياه" اثر مرحومه دكتر طاهره صفازاده در حاشيه يازدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تيرانا در آلباني رونمايي شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،نمايندگي فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در آلباني كه با عنوان بنياد فرهنگي سعدي شيرازي در تيرانا فعاليت مي نمايد با برگزاري دومين نشست فرهنگي خود در حاشيه يازدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تيرانا دو اثر جديد انتشاراتي اين نمايندگي با عناوين گزيده " قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب " اثر مهدي آذر يزدي و ديوان شعر "سپيدي صداي سياه" اثر مرحومه دكتر طاهره صفازاده را در جمع علاقمندان فرهنگ و ادب و خبرنگاران مطبوعاتي و تلويزيوني 28 آبان ماه رونمايي كرد.

* راه اندازي اتاق "ايران شناسي" و "كرسي ايرانشناسي" در دانشگاه UP فيليپين

رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در مانيل از راه اندازي اتاق"ايران شناسي" و"كرسي ايرانشناسي" در دانشگاه UP فيليپين خبرداد. به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،شهاب الدين دارايي رايزن فرهنگي ايران در مانيل با دكتر "هنليتو سويلا" استاد ياردانشگاه دربخش مطالعات آسيائي دانشگاه UP روز 27 آبان در محل رايزني فرهنگي كشورمان ديدار و در خصوص بررسي راهكارهاي عملي تاسيس " كرسي ايران شناسي " و اتاق " ايران شناسي " گفت‌وگو كرد.
اين ديدار در راستاي عملي سازي مفاد تفاهم نامه همكاري بين دو دانشگاه UP و دانشگاه تهران است كه شهريور ماه گذشته ميان روساي دو دانشگاه در تهران به امضا رسيد .

* دومين جشنواره سينماي ايران در بيروت افتتاح شد

جشنواره سينماي ايران جهت معرفي هنر و سينماي كشورمان پس از پيروزي انقلاب اسلامي از سوي رايزني فرهنگي ايران و با همكاري مركز توليد بين المللي فيلم بيروت در سالن آمفي تآتر مركز فرهنگي تربيتي شهرداري بيروت درمنطقه غبيري 30 آبان ماه افتتاح شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، در افتتاحيه اين جشنواره، هيئتي از سينماگران ايراني شامل نادر طالب‌زاده، عزب‌الله انتظامي، رسول صدرعاملي، افسانه منادي و احمد سليمان‌نيا حضور داشتند.
در مراسم افتتاحيه اين جشنواره،سيد محمد حسين رئيس‌زاده رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بيروت گفت: امسال جشنواره فيلم ايراني در فضائي برگزار مي‌‌شود كه جو دوستي و محبت و سازش در لبنان طنين انداز است و جمهوري اسلامي ايران خواستار استمرار چنين جوي در بين گروه‌هاي لبناني است.
وي با اشاره به نقش بي بديل هنر در همه انواع و اقسامش در شكل‌دهي جامعه بشري گفت: هنر مي‌تواند ابزاري در مسير پيشرفت و ترقي جامعه قرار گيرد در صورتي‌كه در بردارنده مفاهيم ارزشي بوده باشد و روح تعهد و مسئوليت را در كالبد انسان‌ها بدمد.
نماينده فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در لبنان با اشاره به ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در رابطه با هنر عموماً و فيلم و تلويزيون خصوصاً گفت: هيچ انقلاب و مكتب فكري نمي‌تواند بدون استفاده از هنر به نشر و گسترش ايده‌ها و ارزش‌هاي خود در جهان امروزي بپردازد.
رئيس‌زاده توجه مسئولين جمهوري اسلامي ايران به مقوله هنر و سينما را پس از پيروزي انقلاب اسلامي يادآور شد و گفت: هنر فيلم‌سازي ايران جايگاه خوبي در سطح ايران و جهان پيدا كرده و در جشنواره‌هاي بين‌المللي توانسته است رتبه‌هاي نخست را كسب و جوائزي را دريافت كرد.

* افتتاح سي و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب كويت

سي وسومين نمايشگاه بين المللي كتاب كويت با 12 هزار و 231 عنوان كتاب و با مشاركت 547 انتشاراتي از 42 كشور و با حضور ايران در محل دايم نمايشگاههاي اين كشور 29 آبان ماه افتتاح شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،اين نمايشگاه با حضور شيخ صباح الخالد وزير اطلاع رساني كويت به نمايندگي از نخست وزير اين كشور ، بدر الرفاعي دبيركل شوراي ملي فرهنگ و ادب و هنر كويت ،جنتي سفير و رضوي اردكاني رايزن فرهنگي ايران و تعداد بسياري از سفرا و نمايندگان فرهنگي مقيم وفرهيختگان و شخصيت‌هاي برجسته اين كشور افتتاح شد.
شيخ صباح الخالد دراين مراسم ضمن تشكر و قدرداني ازشركت كنندگان و ناشران،اظهار كرد: كويت تاكنون گامهاي بلندي را در جهت نوسازي طرحهاي فرهنگي عربي برداشته است.و در سال 1982 با دعوت از برادران عرب انجمني را به رياست عبدالعزيز حسين وبامشاركت 600 فرهيخته عرب تشكيل داد . اما در دو دهه گذشته باتوجه به تغييرات و پيشرفت‌ها وسيعي كه در دنياي تكنولوژي واطلاعات اتفاق افتاده ، اين طرحها و برنامه ها نياز به تجديد نظر و نوسازي دارد.و كشور كويت با دعوت دوباره از برادران عرب در جهت پيشبرد برنامه هاي جديد فرهنگي در كمترين فرصت زماني گام برداشته است.

*انتشار كتاب"وحي و نبوت"در لاهور

كتاب"وحي و نبوت" تاليف استاد شهيد مرتضي مطهري به زبان اردو در لاهور پاكستان چاپ و منتشر شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،كتاب " وحي و نبوت " تاليف استاد شهيد مرتضي مطهري توسط خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در لاهور و با همكاري انتشارات بين المللي الهدي وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي چاپ و منتشر كرد.
كتاب"وحي و نبوت" با آرم انتشارات بين المللي الهدي در 1000 نسخه چاپ و منتشر شده است.

* همايش بزرگداشت حكيم سنايي غزنوي در تاجيكستان برگزارشد

مراسم هشتصد و پنجاهمين سالگرد عارف نامي سنايي غزنوي از سوي رايزني فرهنگي كشورمان وبا مشاركت پژوهشگاه فلسفه فرهنگستان علوم تاجيكستان به منظور تقويت فرهنگ كشورهاي فارسي‌زبان اول آذرماه در شهردوشنبه برگزار شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،در اين مراسم كه در تالار اصلي پژوهشگاه فلسفه فرهنگستان علوم تاجيكستان و با حضور ميهماناني از ايران و افغانستان برگزارشد،دكتر"كرامت‌الله عالم‌اف" رئيس پژوهشگاه فلسفه بر نقش مشاهير فرهنگي در تجديد بناي هويت ملي تأكيد كرد و توصيه يونسكو داير بر برگزاري همايشي به منظور تجليل از حكيم سنايي غزنوي را به معناي نقش مهم او در بناي فرهنگ مشترك دانست و اهميت آثار سنايي را در تقويت فرهنگ كشورهاي فارسي‌زبان برشمرد.
سپس،"موسي دينارشايف"معاون آكادمي علوم تاجيكستان، با يادآوري مناسبتهايي كه در اين سال از جانب يونسكو تعيين شده، برگزاري جشن 1150 سالگي رودكي و 950 سالگي غزالي و 850 سالگي سنايي را در تاجيكستان، نشان‌دهندة نقش سترگ اين چهره‌ها در پي‌ريزي بناي فرهنگي ملتهاي فارسي‌زبان دانست.
وي با برشمردن جريان سنايي‌شناسي در تاجيكستان، گفت: "بهائ‌الدين‌اف" نخستين شخص در تاجيكستان بود كه به آثار سنايي توجه نشان داد و پس از او نادر عادل‌اف، كرامت‌الله عالم‌اف و محمد خواجه‌اف اين جريان را پي گرفتند كه هنوز هم ادامه دارد.
"قهرمان سليماني" رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به "نمادهاي محمود و اياز و تحليل عنصر متني عشقنامه سنايي"،رجوع به آثار هم عصران اياز و مورخان تاريخ غزنويان، نقش اياز را در حيات معنوي محمود كم‌رنگ دانست وافزود: رابطة اين دو در عصر حياتشان، به هيچ وجه جنبة روحاني نداشته است.

* آغاز دوره آموزش خط فارسي درتاجيكستان

دوره جديد آموزش خط فارسي با حضور 50 نفر از علاقه‌مندان از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران روز چهارشنبه 30 آبان ماه در شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان آغاز شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،در مراسم افتتاحيه اين دوره، سليماني رايزن فرهنگي ايران در تاجيكستان طي سخناني، خط فارسي راعنصر هويت بخش تاجيكان قلمداد كرد و افزود: يادگيري خط فارسي تنها يادگيري يك خط نيست بلكه هم ركن اساسي دست‌يابي مستقيم به آثار گرانقدر بجا مانده از نياكاني همچون رودكي،فردوسي و.. است و هم پيوند دهنده معنوي تمام كساني است كه در محدودة جغرافياي فرهنگي ايران مي‌زيند.

* افتتاح اتاق ايران شناسي در دانشگاه اروپايي ارمنستان

اتاق "ايران شناسي" در دانشگاه اروپايي با حضور دبير شوراي امنيت ملي ارمنستان به منظور تعميق روابط دوكشور اول آذرماه در ايروان با اهداي 50 جلد كتاب فارسي به اين دانشگاه افتتاح شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني سقائيان سفير ايران و رايزن فرهنگي كشورمان در ايروان از دانشگاه اروپايي بازديد بعمل آوردندو با رييس آن دانشگاه و برخي از اساتيد ايران شناسي ديدار و در جمع دانشجويان به سخنراني پرداختند.
در اين ديدار،" رتور باغداساريان"دبير شوراي امنيت ملي كشور ارمنستان علاقمندي خود را به گسترش علم و دانش بين دو كشور ابراز داشت.
سپس رييس دانشگاه از سقائيان براي افتتاح اتاق ايرانشناسي دعوت كرد و طي مراسم رسمي آن بخش افتتاح شد.
سفير ايران در مراسم افتتاحيه گفت:گسترش علم و دانش همواره مورد توجه و تاكيد دولتمردان جمهوري اسلامي ايران بوده و اينگونه همكاري ها موجب استحكام پيوندها شده و تاثيرات مثبت دربر دارد.
سقائيان گفت: در هزاره سوم علم و دانش جايگاه بس مهم تري يافته و در روابط بين دولت ها امور فرهنگي جايگاه مهمي دارد.
وي افزود: كار علمي و فرهنگي هم بستر سازي مي كند و هم به تعميق روابط مي انجامد و از اينرو براي مسئولين دو كشور مهم و ارزشمند است.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن