تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812662746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جادوگري كه همچنان. خبرساز است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: حضور دوباره در پرسپوليس .شايد آخرين انتقال علي كريمي. در دنياي حرفه.اي فوتبالش باشد

جام جم آنلاين: 7 سال از آن روزي كه علي كريمي با كت و شلوار مشكي و كراوات راه راه، در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا، جايزه مربوط به بهترين بازيكن سال قاره كهن را به دست آورد مي.گذرد اما هنوز هم اخبار مربوط به او در صدر اخبار فوتبال ايران قرار دارد.
اين.كه در فصل نقل و انتقالات كدام تيم را انتخاب مي.كند يا در فهرست جديد تيم ملي، نامش به چشم مي.خورد يا نه، هنوز هم در صف مهم.ترين اخبار رسانه.اي ورزش قرار دارد و اين اهميت آنقدر زياد است كه لقب شماره 8 جادويي را برازنده بازيكني چون او مي.كند.
كريمي فوتبالش را از نوجوانان نفت تهران شروع كرد. سپس به نوجوانان سايپا رفت و در رده سني جوانان هم پيراهن اين تيم باشگاهي را پوشيد. فتح تهران سومين تيمي بود كه علي كريمي در آن بازي كرد؛ ابتدا براي جوانان فتح و بعد براي بزرگسالان اين باشگاه.
بازي با تيم بزرگسالان فتح در سال 1375 اولين حضور حرفه.اي علي كريمي در فوتبال ايران بود. با اين حال اولين خاطراتي كه در ذهن هواداران فوتبال نقش بسته، دريبل.هاي ويرانگر او در سالن 12 هزار نفري آزادي است. 14 سال پيش و در جريان مسابقات جام رمضان، فتح با ستاره سالني بازي چون علي كريمي، بزرگان تهران را يكي پس از ديگري شكست داد. اوج هنرنمايي كريمي در بازي فينال بود كه او يك تنه استقلال و 12 هزار تماشاگر آبي.پوش حاضر در سالن را مات و مبهوت هنرنمايي خود كرد. همان بازي.ها باعث شد تا علي پروين براي او پيغام بفرستد كه سال بعد بيا پرسپوليس.
همان سال كريمي در تيم دسته دومي فتح روزهاي خوبي را سپري كرد و در دومين سال حضورش در اين تيم تا يك قدمي صعود به ليگ آزادگان پيش رفت، اما در نهايت محقق نشد.
كريمي تابستان سال 1377 به پرسپوليس پيوست و اولين بازي.اش را با پيراهن اين تيم 22 شهريور همان سال مقابل پلي اكريل اصفهان انجام داد. كمتر از يك ماه از حضور كريمي در پرسپوليس گذشته بود كه منصور پورحيدري اين جوان 20 ساله را به اردوي تيم ملي دعوت كرد. كريمي 21 مهر همان سال در بازي دوستانه با كويت براي اولين بار با پيراهن تيم ملي بازي كرد و 2 ماه بعد در فينال بازي.هاي آسيايي بانكوك، مقابل همان تيم كويت اولين گل ملي.اش را به ثمر رساند، گلي كه باعث قهرماني ايران در تايلند شد.
سال 1377 با تمام فرازهايي كه در زندگي فوتبالي علي كريمي داشت، يك فرود سهمگين هم داشت؛ 2 سال محروميت از سوي AFC كه بعدها به يك سال كاهش يافت.
بهمن ماه آن سال تيم اميد در سومين بازي.اش در تورنمنت دوستانه دانهيل، با 2 گل از تيم ويتنام، ميزبان تورنمنت عقب بود كه .كوردس، سرمربي آلماني تيم، علي كريمي را به زمين فرستاد. حضور كريمي همزمان شد با اخراج علي انصاريان و اعتراض بازيكنان ما به داور ژاپني. مطمئنا كريمي نام . تورو كاميكاوا. را هنوز از ياد نبرده است، داوري كه با ضربه دست او نقش بر زمين شد تا كريمي محروم شود.
كريمي پس از پايان آن محروميت، در بازگشت دوباره.اش به ميادين، باز هم خوش درخشيد و 2 سال پياپي با پرسپوليس قهرمان ليگ آزادگان شد و يك جام حذفي را هم بالاي سر برد. او طي 3 سال حضور در پرسپوليس، 42 بازي در ليگ، 2 بازي در جام حذفي و 13 بازي در جام باشگاه.هاي آسيا انجام داد و در 57 بازي 16 گل زد.
اين عملكرد در كنار بازي.هاي چشم نواز كريمي و آن دريبل.هاي منحصر به فرد. باعث شد پيشنهادهاي خارجي از راه برسند. باشگاه پروجاي ايتاليا اولين تيمي بود كه خواهان كريمي شد، اما رقم پيشنهادي.شان پايين بود. كريمي همچنين از اسپانيا هم پيشنهادهايي داشت كه يكي از آنها پيشنهاد اتلتيكو مادريد بود، اما كريمي آن را نيز نپذيرفت تا به اين خاطر كه دوست داشت نزديك به خانواده.اش باشد به الاهلي امارات برود.
كريمي 4 سال را با پيراهن قرمز الاهلي سپري كرد و در همان اولين سال حضورش آنچنان تاثيرگذار ظاهر شد كه اين تيم با ستاره ايراني.اش قهرمان جام رياست جمهوري يا همان جام حذفي امارات شد. كريمي در فينال جام حذفي يكي از 3 گل الاهلي را وارد دروازه الشارجه كرد.
كريمي سال بعد بهترين بازيكن خارجي ليگ امارات شد، اما اوج هنرنمايي.اش در فصل 4 بر صفر 2003 بود كه طي يك فصل 14 بار براي الاهلي گلزني كرد و آقاي گل ليگ امارات شد. در همان فصل الاهلي براي دومين بار طي 3 سال قهرمان جام حذفي امارات شد تا به لطف همين موفقيت.ها كريمي به عنوان مرد سال فوتبال امارات معرفي شود.
او چهارمين سال حضورش در الاهلي را با بازوبند كاپيتاني اين تيم سپري كرد و سرانجام در سال 2005 ميلادي راهي تيم مطرح بايرن مونيخ شد. جادوگر طي 4 فصل حضور در امارات، 69 بار با پيراهن الاهلي به ميدان رفت و 53 بار نيز در ليگ، جام حذفي و جام باشگاه.هاي آسيا براي اين تيم گلزني كرد.
علاوه بر اين عملكرد، نمايش درخشان مرد شماره 8 فوتبال ايران در جام ملت.هاي آسيا به حضور او در بايرن مونيخ كمك كرد. كريمي با پيراهن تيم ملي در جام ملت.هاي ۲۰۰۴ با زدن ۵ گل آقاي گل مشترك رقابت.ها شد. تيم ملي در آن مسابقات پس از ژاپن و چين سوم شد كه هت.تريك علي كريمي در بازي با كره جنوبي در يك.چهارم.نهايي نقش مهمي در اين موفقيت داشت. او در همان سال به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال آسيا شناخته شد و قهرماني بازي.هاي غرب آسيا را نيز به همراه تيم ملي كسب كرد.
كريمي ارديبهشت ماه 1384 رسما به بايرن مونيخ پيوست و برخلاف انتظار خيلي.ها كه فكر مي.كردند در اروپا و با پيراهن شماره 8 تيم مطرحي چون بايرن مونيخ ديگر آن درخشش سابق را نخواهد داشت، آنقدر خوش درخشيد كه جايي ثابت در تركيب تيم فيليكس ماگات براي خود دست و پا كرد.
مرد سال فوتبال آسيا در آن فصل همپاي بازيكنان سرشناسي چون ميشاييل بالاك، سباستين دايسلر، مارتين دميكليس، مهمت شول و زي روبرتو براي بايرن به ميدان رفت و طي 25 بار حضور در بوندس.ليگا و جام حذفي آلمان در فصل .6-2005، 3 بار نيز با پيراهن بايرن گلزني كرد.
طبق يكي از بندهاي قرارداد كريمي و بايرن مونيخ، قرارداد كريمي پس از ۲۵ بازي به طور خودكار تمديد مي.شد كه اين اتفاق در بازي با هامبورگ افتاد، اما در همان بازي او مصدوم شد تا هم در جام جهاني 2006 پايين.تر از حد انتظار ظاهر شود و هم در دومين سال حضورش در بوندس ليگا.
كريمي در دومين فصل حضورش در مونيخ 15 بار براي بايرن به ميدان رفت و تنها يك گل زد تا بار ديگر براي ادامه فوتبالش به آسيا برگردد. آن زمان اين هافبك ايراني از تيم.هاي اماراتي زيادي مثل الوحده، النصر، الاهلي، العين و الوصل پيشنهاد داشت؛ اما اين تيم القطر قطر بود كه بالاترين پيشنهاد را مطرح كرد؛ 5./.4 ميليون يورو براي دو سال.
او يك فصل نسبتا خوب را در القطر سپري كرد و طي 29 بازي با پيراهن اين تيم، 5 بار هم در ليگ قطر گلزني كرد، اما به دليل درگيري با مديريت باشگاه، با تصميم كميته ملي المپيك قطر به تيم فوتبال السيليه پيوست. كريمي كه با اين انتقال مخالف بود حتي يك بار هم با پيراهن السيليه به ميدان نرفت. تنها بازي.هاي كريمي براي السيليه در اردوي تداركاتي آلمان بود كه مقابل نورنبرگ و شوينفورت به ميدان رفت؛ كريمي در بازي با تيم دسته دومي شوينفورت تنها گلش را براي السيليه به ثمر رساند.
بازگشت به پرسپوليس
او پس از چند ماه حضور در تمرينات السيليه به دليل اختلاف با سرمربي تيم، قراردادش را با اين تيم فسخ كرد تا بار ديگر پيراهن پرسپوليس را بر تن كند. كريمي در شهريورماه 87، پس از 7 سال به پرسپوليس بازگشت و اين درحالي بود كه باشگاه براي گرفتن رضايت.نامه او از تيم قطري مبلغ 310 هزار دلار پرداخت كرده بود.
هرچند آن فصل به دليل وجود پاره.اي اختلافات ميان علي كريمي و عباس انصاري.فرد، مديرعامل باشگاه. با فراز و نشيب.هاي فراواني براي مرد شماره 8 همراه بود، اما كريمي در 28 بازي با پيراهن پرسپوليس در ليگ برتر، جام.حذفي و ليگ قهرمانان آسيا به ميدان رفت و 7 بار هم براي اين تيم گلزني كرد كه يكي از مهم.ترين آنها گل دقيقه 88 او به استقلال در شهرآورد پايتخت بود.
همين اختلافات موجود ميان دايي و انصاري فرد باعث شد كريمي برخلاف ميل باطني.اش در پايان هشتمين دوره ليگ برتر راهي استيل.آذين شود. او در اولين سال حضورش در تيم حسين هدايتي ستاره تيمش بود و در 31 بازي 15 بار با پيراهن استيل.آذين گل زد.
از استيل آذين به شالكه
با اين حال در فصل دوم حضور كريمي در استيل.آذين اوضاع جور ديگري شد و او پس از انتقاد از آجرلو، مديرعامل باشگاه، به جرم روزه.خواري اخراج شد. پس از آن آجرلو از باشگاه جدا شد و كريمي دوباره به تيم بازگشت و اين درحالي بود كه او از روزهاي اوجش فاصله زيادي داشت. چند ماه بعد، پس از حضور در بازي دوستانه الاهلي و ميلان، كريمي اين بار از سوي علي پروين با حكم اخراج روبه.رو شد تا بعد از بخشيدن باقيمانده مبلغ قرارداد خود، رضايتنامه.اش را از استيل.آذين بگيرد و راهي شالكه شود.
انتقال او به شالكه، يكي از عجيب.ترين انتقال.هاي فوتبال ايران در چند سال اخير بود. اين موضوع براي هواداران شالكه هم عجيب بود و در نهايت. يكي از دلايل اخراج فيليكس ماگات از اين تيم برشمرده شد. كريمي در شالكه فقط 2 بازي كرد، يكي در بوندس ليگا و ديگري در دقايق پاياني بازي با اينتر ميلان در ليگ قهرمانان اروپا.
او حالا براي سومين و شايد آخرين بار به پرسپوليس باز.گشته است تا شايد اين بار بتواند خاطرات همان روزهاي خوش 12 – 11 سال پيش را در اين تيم تكرار كند. خودش مي.گويد: «اميدوارم سال.هاي آخر فوتبالم را بخوبي دراين تيم سپري كنم. »
اين جمله يعني حضور او در پرسپوليس مي.تواند آخرين نقل و انتقال فوتبالي علي كريمي در دوران حرفه.اي فوتبالش باشد. حضور در نفت، سايپا، فتح، پرسپوليس، الاهلي امارات، بايرن مونيخ آلمان، القطر قطر، السيليه قطر، پرسپوليس، استيل.آذين، شالكه آلمان و بالاخره پرسپوليس تمام آن مسيري بودند كه ستاره فوتبال ايران طي 20 سال پا به توپ شدن در مستطيل سبز طي كرد و حالا شايد فقط يكي. دو سال ديگر به انتهاي آن باقيمانده باشد. البته اين هم مثل ديگر فراز و نشسب.هاي زندگي ورزشي علي كريمي قابل پيش.بيني نيست، چون او فعلا 32 سال .دارد.
افتخارات باشگاهي علي كريمي
* نايب .قهرماني نوجوانان تهران با تيم نفت در سال 1370
* قهرماني اميدهاي تهران با تيم فتح در سال 1376
* قهرماني جام آزادگان در فصل 78ـ1377 با تيم پرسپوليس
* قهرماني جام آزادگان در فصل 79ـ 1378 با تيم پرسپوليس
* قهرماني جام حذفي در فصل 79ـ 1378 با تيم پرسپوليس
* نايب. قهرماني جام آزادگان در فصل 80 ـ 1379ـ با تيم پرسپوليس
* قــــهرماني جام حذفي امارات در فصل 02-2001 با تیم الاهلي
* قهرماني جام حذفي امارات در فصل 04ـ 2003 با تيم الاهلي
* نايب .قهرماني ليگ امارات در فصل 04ـ2003 با تيم الاهلي
* قهرماني جام حذفي آلمان در فصل 06ـ 2005 با تيم بايرن مونيخ
* قهرماني بوندس.ليگاي آلمان در فصل 06-2005 با تيم بايرن مونيخ
* قهرماني جام حذفي آلمان در فصل 11-2010 با تيم شالكه






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن