تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813203166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت دوربینی که با تکان دادن دست،. از راه دور کنترل می.شود.


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: یک دانشمند دانشگاه تسوکوبای ژاپن موفق به ساخت دوربینی دیجیتالی شده. است که می.توان آن را تنها با تکان دادن دست از راه دور کنترل کرد.
به گزارش ایسنا، عکاسی با استفاده از زمان.سنج دوربین مشکلات خاص خود را دارد که ممکن است تصویر دلخواه را ارائه ندهد. الگوریتم.های شناسایی چهره این مشکل را با نوعی نرم.افزار حل کرده که به کاربر اجازه می.دهد دوربین خود را از راه دور تنها با حرکت دستش کنترل کند.
شاووه چو با ساخت این نرم.افزار به عکاس اجازه می.دهد که قبل از ثبت تصویر، حرکت افقی و عمودی (پن و تیلت) فریم را تنظیم کند.
این سیستم در حال حاضر تنها با دوربین.های مجهز به منظره.یابی کار می.کند که می.توان صفحه نمایشگر آن را به سمت جلو چرخانده یا آن دسته دوربین.هایی که در قسمت جلو یا عقب، به این فناوری مجهز هستند. این کاربری به عکاس اجازه می.دهد که قاب.بندی تصویر را دیده و دکمه.های مجازی موجود بر روی تصویر را با حرکت دست خود در جایی که در تصویر حضور دارند،. کنترل کند.
یکی از این دکمه.ها که به تعبیر چو «دکمه شناور» نام دارد، کار دیافراگم را انجام می.دهد. هنگامی که یک دست در قاب منظره.یاب به این دکمه دیافراگم شناور اشاره کرده و برای مدت یک ثانیه بر روی آن باقی می.ماند، دوربین پیش از ثبت تصویر، یک شمارش معکوس کوتاه.مدت را آغاز می.کند.
حرکات افقی و عمودی قاب با حرکت بالا و پایین، چپ و راست بر روی یک دکمه تارموی وسط دوربین در نمایشگر به دست می.آید.
این سیستم که قرار است در ماه ژوئیه در کنفرانس اثر متقابل انسان و رایانه در فلوریدا به نمایش درآید، هنوز در مرحله پیش.ساخت قرار داشته و از یک دوربین دیجیتال موتوردار برای حرکت افقی و عمودی قاب استفاده می.کند.
این دوربین با استفاده از یک الگوریتم که درجه پوست را شناسایی می.کند به جهت.یابی دست.ها پرداخته و هر انگشت را با الگوریتم خاصی که به تحلیل اندازه آن می.پردازد، شناسایی می.کند.
البته از معایب این دوربین می.توان به این مساله اشاره کرد که نور بر کاربری آن تاثیر گذاشته و برای نتیجه.گیری بهتر باید در فضاهای بسته از آن استفاده کرد. مشکل دیگر این ابزار این است که «چو» از آن تنها در فاصله دومتری استفاده کرده و در فواصل دورتر این نرم.افزار کاربری خود را از دست می.دهد.
چو برای مقابله با این مشکل در حال کار بر جنبه دیگری است که در آن با اشاره سر از هر فاصله.ای بتوان دیافراگم را فعال کرده و با این کاربری بتوان عکس.های گروهی گرفت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن