تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821183555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شش راهکار موثر برای کاهش پوسیدگی دندان در کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: تمام کودکان عاشق شکلات و بستنی هستند اما از سوی دیگر هرچه بیشتر از میان وعده های آماده و غنی از کربوهیدرات مثل چیپس، کیک، شکلات و حتی فست فودها استفاده کنند، احتمال پوسیدگی در دندانهای آنها افزایش پیدا می کند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این نوع از گروه های غذایی در واقع باکتریهای پوسیده کننده دندان را در دهان تشکیل می دهند. کولاها و نوشیدنی های گازدار این مشکل را تشدید می کنند.
دکتر بلا اس. جین، کارشناس دندانپزشکی در آمریکا در مقاله جدیدی که در سایت اینترنتی مدگورو به چاپ رسیده به چند راه کار موثر برای کاهش پوسیدگی دندان ها و مراقبت از بهداشت دهان و دندان در کودکان بویژه برای فصل تابستان که کودکان وقت آزاد بیشتری دارند، اشاره کرده است. این راه کارها عبارتند از:
۱ مقدار قابل توجهی از میوه های تازه و سالم را همیشه در یخچال منزل نگهداری کنید. اگر همیشه میوه های سالم و تمیز در یخچال وجود داشته باشند کودکان هر زمان که به سراغ یخچال می روند ظرف خود را از این خوردنی های سالم پر کنند و کمتر به سراغ خوراکی های دیگر بروند.
۲ یک راه کار دیگر این است که به جای آب میوه های پاکتی و مصنوعی همواره آب میوه تازه و طبیعی دسترس کودکان قرار دهید. از آنجا که در فصل تابستان هوا گرم و داغ است گرایش کودکان نیز به مصرف مایعات افزایش می یابد لذا توصیه می شود که با قرار دادن آب میوه طبیعی در دسترس آنها مانع شوید که کودکانتان سراغ نوشابه های گازدار و مصنوعی بروند.
۳ مقداری آدامس جویدنی در منزل داشته باشید. آدامس برای سلامتی مفید است چون اولا شیرینی آن به سرعت تمام می شود لذا به دندان ها آسیب نمی رساند و دوم اینکه وقتی آدامس می جویم تمام ذرات غذا که به دندانها چسبیده ای از سطح آنها جدا می شوند. بنابراین آدامس مثل مسواک دندانها عمل می کند. نکته سوم در مزیت آدامس این است که موجب ترشح و جریان داومی بزاق می شود و در نتیجه داخل دهان را می شوید.
۴ از خوراکی های پاک کننده دندان در اختیار کودکان خود قرار دهید. این خوردنی ها که شامل سیب، هویج یا گلابی هستند مثل مسواک عمل می کنند و توصیه می شود که پس از خوردن شکلات حتما از این خوردنی ها استفاده کنید.
۵ طبق دستور دندانپزشک با محلول دهان شویه که حاوی فلوراید است دهان کودک خود را شستشو دهید.
۶ کودک خود را به مسواک زدن عادت بدهید و از ابتدا روش صحیح این کار را به او بیاموزید. پس از تمام این اقدامات مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن