تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رحم نكند به او رحم نشود، هر كس نبخشد بخشيده نشود و هر كس پوزش را نپذيرد، خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821145917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر ولايتي: طب سنتي و نوين دو بخش به هم پيوسته علوم پزشكي هستند


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: دكتر ولايتي: طب سنتي و نوين دو بخش به هم پيوسته علوم پزشكي هستند
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل گفت: طب سنتي و نوين دو بخش به هم پيوسته علوم پزشكي هستند كه بايد ارزش‌گذاري و توجه ويژه نسبت به اين دو مقوله صورت گيرد.


به گزارش خبرنگار «شبكه خبرد انشجو» از شيراز، دكتر علي اكبر ولايتي پنجشنبه در مراسم افتتاحيه اولين دوره دكتري طب سنتي ايران در تالار سينا و صدراي دانشگاه شيراز ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به استقبال مردم از طب سنتي و گياهي نياز است كه امروزه طب سنتي را با زبان عامي مطرح كنيم.

وي با اشاره به اينكه طب سنتي توسط ابن سينا و رازي جمع آوري و كامل شد، اضافه كرد: امروزه ممكن است مبناي برداشت ها از بخش هاي مختلف طب سنتي متفاوت شده باشد، اما در اساس طب سنتي تغييري حاصل نشده است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با مقايسه تعداد گياهان دارويي در كشور ايران نسبت به ساير كشورها تصريح كرد: تعداد گياهان دارويي در ايران بيشتر از ساير كشورهاي اروپايي است و علت آن تفاوت شرايط اقليمي اين مناطق است.

دكتر محمدهادي ايمانيه، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه بحث طب سنتي در چند سال گذشته قوت چشمگيري گرفته است، گفت: طب سنتي ما را از حالت افراط و تفريطي خارج مي كند و به يك حوزه تعادل مي رساند تا مطمئن شويم از داشته هاي ديرينه بهتر استفاده را كرده ايم.

در ادامه اين مراسم، دكتر نيك نهاد، رئيس دانشكده داروسازي كشور نيز با بيان اين نكته كه مي توان در اين رشته در ارتباط با علم نوين تحولي ايجاد كرد، اظهار داشت: طب سنتي صدها سال جوابگوي نيازهاي مردم بود و عملكردهاي زيادي داشت كه ما طي 30 سال آن را به فراموشي سپرده ايم.

وي ادامه داد: با توجه به برگزاري اولين دوره طب سنتي، اين دوره از طرف دانشجويان و مسئولان با استقبال بي نظيري روبرو شد./انتهاي پيام/
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن