تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815363234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حج تجلي گاه اسرار الهي


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: حج تجلي گاه اسرار الهي
حج، عرفه
حج، همانند ديگر عبادات، آداب، سنن و فرايضي دارد كه بعضي از آن ها ارشادي است، برخي مستحبي و دسته اي نيز واجب.حج داراي اسراري است و اگر كسي به اسرار حج آشنا نباشد و به حج برود، حج كامل انجام نداده است و آن حجي كه ضيافت ا... است، نصيب او نشده است، ممكن است صحيح باشد ولي مقبول حق نباشد زيرا روح شخص حج گزار به خاطر عدم آگاهي، تعالي پيدا نكرده است.

ميقات
حال كه به ميقات عاشقانت رسيده اي با آب توبه خالصانه گناهانت را بشوي و قصد كن خود را از لغزش و گناه تطهير كني.امام صادق (ع) فرمودند: آن گاه كه به ميقات فرود آمدي و جامه هايت را درآوردي غسل احرام كردي و خواستي لباس احرام بپوشي آيا چنين نيت كرديد كه لباس گناه را از خويشتن دور كني و جامه طاعت خداوند را بر تن كني؟غسل در ميقات نشانه اي از تطهير دل و غسل و توبه است و پوشيدن لباس احرام پوشيدن لباس تقواست.

احرام در ميقات
لبيك اللهم لبيك.لبيك لا شريك لك لبيك.لبيك: تطهير زبان است، خدايا هر چه حق است به آن گويايم و هر چه باطل است زبانم را از آن مي بندم، خدايا من تعهد مي كنم كه هر چه طاعت توست بر زبانم جاري كنم و هر چه معصيت توست زبانم را بر آن ببندم.خدايا من تعهد مي كنم همه محرمات را بر خود تحريم كرده و براي هميشه آن ها را ترك كنم.

عرفات
عرفات سرزمين عشق است و سوز.نور است و سرور.توبه است و تقوي.ارتباط است و اتصال، درد است و درمان.خداي است و خدا رحمت اوست كه در انتظار رهپويان راه رسول ا... است.عرفات عاشق دلسوخته مي خواهد، سالك بيدار دل مي طلبد، عرفات، عارف فرزانه مي جويد عرفات خارج از حرم است كسي كه مهمان خداست بايد بيرون دروازه رود آن قدر دعا و ناله كند تا لايق ورود حرم شود چه قدر بنالد نمي دانم؟ چه جور بنالد نمي دانم؟ ولي تا ننالد به حرم راهش ندهند.بدين گونه خداوند مهمان خود را پاك و تطهير مي كند.حج گزار چون به عرفات حاضر شود قيامت را ياد آورد و احوال آن روز پر هول و وحشت را با نيت خالص به درگاه خدا بنالد و چنان كه نوميد نخواهد شد از اين جهت است كه بدين گناهان آن است كه آدمي به عرفات حاضر شود و چنان گمان كند كه خدا او را نيامرزيده است.روز نهم ذي الحجه سرزمين عرفات بهترين فرصت و موقعيت براي رهايي از خودبيني و هجرت از بيت نفس است.وز دعا براي ديگران: كسي كه به دور از چشم برادر ايماني اش در حق وي دعا كند از جانب عرش خدا ندا داده مي شود كه صد هزار برابر آن چه براي او خواستي نصيب تو خواهد شد.عصر روز عرفه و ظهر روز دهم خداي سبحان بر ملائكه افتخار مي كند و به ملائكه حق اجازه داده مي شود در دل ها و اسرار نهان آن ها آگاه شود.

وقوف در مشعر
مشعر الحرام محدوده حرم است اگر كسي روز نهم با معرفت آشنا شد لايق است داخل حرم شود كه همان مشعرالحرام است و در اين شب بيداردلان عاشق سر بر خاك مي سايند و اظهار بندگي و فروتني مي كنند و از اين كه خداوندگار آن ها را قبول كرده و اجازه شرفيابي به بارگاه عزتش داده شكر و سپاس گويند.

منا: تجلي گاه تولي و تبري، سرزمين وصول به تمنيات الهي
انسان تا فرشته نشود، شيطان از حريم او بيرون نمي رود و از گزند شيطان مصون نيست.اگر شيطان همراه انسان باشد، انسان نمي تواند همراه خود را رمي كند.هنگام سنگ زدن بايد خساست، دنائت و زشتي را رمي كني.اكنون در منا بايد قرباني و قصد تو از اين عمل كشتن ديو طمع و آز است و هر آن چه غير خداست در راه خدا ذبح كني پس امر خدا را امتثال كن و به وعده خدا اميدوار باش كه در ازاء هر جزء قرباني جزئي از وجودت از آتش جهنم رهايي يابد و هر چه بيشتر قرباني كني رهايي ات از عذاب آسان تر خواهد بود.سرتراشيدن در منا نشانه اي از پاك شدن از آلودگي هاي اخلاقي و زدودن زنگارهاي روح و برون آمدن از سنگيني و تاريكي گناهان است.تو ديگر آن شخص پيشين نيستي، بلكه شخصيت و هويت تازه اي يافته اي كه نشات گرفته از اقيانوس بي كران لطف و عنايت حق باري تعالي است.

معصومه اميني فرد
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن