تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812764452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاكيد ائمه جمعه بر گسترش تفكر بسيجي و افزايش توانمندي بسيج در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: تاكيد ائمه جمعه بر گسترش تفكر بسيجي و افزايش توانمندي بسيج در جامعه
بخش خبر شهرستان : نماز عبادي و سياسي جمعه با حضور گسترده امت حزب الله در سراسر كشور اقامه شد.
ائمه جمعه در آستانه فرارسيدن پنجم آذر سالروز تشكيل بسيج مستضعفان به فرمان امام راحل (ره ) مهمترين فراز خطبه هاي نماز را به اين موضوع اختصاص دادند و ضمن تقدير از زحمات اين قشر ايثارگر خواستار گسترش فرهنگ بسيجي و افزايش توانمندي اين نيروي انقلابي و مردمي در سطح جامعه شدند.
قسمت اول اخبار نماز جمعه كشور در شماره ديروز به چاپ رسيد ذيلا قسمت دوم آن از نظرتان مي گذرد :
گرمسار : نمازجمعه اين هفته در گرمسار همزمان با شروع هفته بسيج به امامت حجت الاسلام مهدي نژاد برگزار شد. امام جمعه گرمسار در خطبه اول ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا با تكيه بر آيات الهي پيرامون اين مطلب كه در خصوص تثبيت نعمت چه بايد كرد گفت : يكي از عوامل تثبيت نعمت قناعت است قناعت در زندگي خود به خود باعث تثبيت نعمت مي شود و از آثار قناعت سبك شدن حساب انسان در پيشگاه خداست لذا مقابل قناعت حرص و طمع و بخل است و وقتي كه انسان به حرص و طمع و بخل افتاد حساب او سنگين مي شود و لذا امام كاظم (ع ) مي فرمايد : هر كسي كه عقل دارد آدم قانعي است خداوند انشاالله ما را از قناعت كنندگان قرار بدهد. امام جمعه گرمسار ضمن تبريك هفته بسيج گفت : بسيج يعني آمادگي تلاش و مهيا بودن براي حضور در عرصه هاي مختلف و بسيجي به كسي اطلاق مي شود كه مقتضيات و ضروريات زمان را بشناسد و كسي كه زمان را بشناسد اشتباه نمي كند ويژگي دوم بسيج مخلص بودن اوست كاري ندارد به اينكه از او تشكر بشود يا نه به تكليف خود عمل مي كند معرفت آگاهي و محور قرار دادن قرآن و ولايت از ويژگيهاي بعدي بسيج است و بسيج آگاهي و شناخت دارد به كاري كه انجام مي دهد لذا همه ما بدهكار و مديون بسيج و بسيجي هستيم . حجت الاسلام مهدوي نژاد در پايان پيرامون مراسم حج گفت : حج يكي از برنامه هايي است كه دوست را از دشمن جدا مي كند متاسفانه امروز سرزمين وحي در اختيار كسي است كه منافع غير مسلمانان را بر مسلمانان ترجيح مي دهد. امروز با توجه به ظلمي كه در حق ملت مظلوم فلسطين مي شود مي بينيم كه رئيس رژيم صهيونيستي را در گردهمايي اديان دعوت مي كند امروز سازمانهاي بين المللي براي مردم غزه صدايشان بلند است لكن از كشورهاي عربي حتي صدايي بلند نمي شود لذا از خداوند متعال بجا آوردن حج ابراهيمي را آرزومنديم .
فراشبند : اوضاع غزه اسفناك و فاجعه آميز است مردم مظلوم و ستمديده غزه از كمترين امكانات زندگي بي بهره اند. محاصره ظالمانه و بي رحمانه غزه و قطع كمك به مردم فاجعه انساني به بار آورده است . عدم دسترسي مردم به آذوقه و نرسيدن دارو و قطع برق زندگي مردم را فلج كرده است . مدعيان دروغين حقوق بشر و سازمان ملل و كشورهايي كه دم از دمكراسي و آزادي انسانها مي زنند همه در خواب خرگوشي فرو رفته اند و لكه ننگي بر دامن همه آنها است . جنايات و عمل غير انساني اسراييل در مورد مردم غزه در طول تاريخ بي سابقه است . خطيب جمعه در رابطه با كاروانهاي حج ابراهيمي گفت : درس بت شكني درون و برون را بايد از حج بياموزيم . كاروانهاي زائران خانه خدا رسولان و مبلغان نظام جمهوري اسلامي هستند. رعايت اخلاق اسلامي و ترويج فرهنگ نبوي و علوي در مراسم حج از وظايف سفيران جمهوري اسلامي است . مجموعه سازمان حج و زيارت يك مجموعه افتخارآميز است و خدمت به زائران خانه خدا كار ابراهيمي و اسماعيلي است . خطيب جمعه در خاتمه 5 آذر سالروز تشكيل بسيج به فرمان حضرت امام (ره ) را گرامي داشت و گفت : امروز در دنيا مجموعه اي مثل بسيج وجود ندارد. بسيج ميوه پاك و خوشبوي شجره طيبه انقلاب است . فرهنگ بسيجي فرهنگ جهاد و شهادت و دفاع از مظلومان و ستمديدگان است . جايگاه بسيج جايگاه با عظمت است . امام راحل در حالي كه عارف و فيلسوف و مرجع تقليد و استاد حوزه هاي علميه نجف و قم بود افتخار نكرد اما به بسيجي بودن خود افتخار كرد و بوسه زدن بر بازوي بسيجي را افتخاري بزرگ براي خود مي دانست .
نيكشهر : نمازجمعه اين هفته به امامت حجت الاسلام لطفيان سرگزي امام جمعه شهرستان نيكشهر اقامه شد. وي ضمن سفارش به تقوا با اشاره به نمايشگاه كتاب و مطبوعات در كشور گفت درج مطالبي در مطبوعات و كتب كه مضر به انقلاب و موجب تفرقه است . توطئه محسوب مي شود انتقاد صحيح ; آري انتقام خير مطبوعات (بايد) بدانند كه ما امروز احتياج به اين داريم كه اختلاف كم بشود ما بايد اختلافات را كم بكنيم بايد چيزهايي كه موجب اختلاف مي شود اين ها را كم بكنيم معذلك دشمنها را بشناسيم هم دشمن را بشناسيم و هم درصدد اين باشيم كه كارهايش را فلج بكنيم و هم آرامش را حفظ بكنيم طوري نباشد كه ما فرصت به دست دشمن براي تبليغات يا براي كارهاي ديگر بدهيم . وي با اشاره به هفته بسيج گفت : بسيج خالص ترين و شرافتمندترين انسانها بسيج معنايش اين است كه دستگاههاي مسئول كشور براي بازكردن گرههاي بزرگ برادي برداشتن قدمهاي بلند براي دفاع از كشور فقط به سازمانهاي رسمي و دولتي تكيه نكنند. بسيج يعني حضور بهترين و با نشاطترين و با ايمان ترين نيروهاي عظيم ملت در ميدانهايي كه براي منافع ملي براي اهداف بالا كشورشان به آنها نياز دارد. وي با اشاره به هفدهمين اجلاس سراسري نماز گفت : مهار انسان با ذكر خداست ; با ياد خداست ; با پناه بردن به خداست ; با احساس نياز به پروردگار است ; يا احساس حقارت خود در مقابل عظمت الهي است ; با احساس زشتي هاي خود در مقابل جمال مطلق حق متعالي است . اينها همه اش ناشي از ذكر است . انساني كه باتقواست يعني مراقب خودش هست و متذكر هست منشا شر و ظلم و فساد و طغيان و بدي به اين و آن نمي شود. آن ذكر الهي مرتب دارد او را نهي مي كند; مرتب دارد او را باز مي دارد : « الصلواه تنهي » يعني نهي مي كند نه اينكه دست و پاي انسان را مي بندد غرايز را از كار مي اندازد. بعضي خيال مي كند « الصلواه تنهي عن الفحشا و المنكر » معنايش اين است كه اگر نماز خواندي ديگر فحشا و منكر از بين خواهد رفت نه معنايش اين است كه وقتي نماز مي خواني آن واعظ دروني تو كه با نماز جان گرفته او مرتب به تو از بدي فحشا و منكر مي گويد و گفتن و تكرار كردن و بر دل فرو خواندن طبعا اثر دارد و دل را خاضع و خاشع مي كند. لذاست مي بينيد نماز تكرار بايد شود. روزه سالي يك بار حج عمري يك بار نماز هر روزه چند بار بايد تكرار شود اهميت نماز اينجاست .
لاهيجان ـ امام جمعه لاهيجان ضمن توصيه به تقوا در سيره فردي و اجتماعي براساس تبعيت از امام المتقين با توجه به مناسبت اجلاسيه نماز و هفته بسيج بحث مشتركي را از آيات 38 سوره حج به بعد مطرح كرد كه خداوند در اين آيات خود را مدافع مومنين معرفي فرموده و به مومنين اجازه داد كه با دشمنان در اين دفاع شركت كنند تا زمينه احياي دين بوسيله مومنين فراهم گردد كه اگر جهاد مسلمانان نباشد حتي صومعه ها و عبادتگاهها و نيز مساجد برقرار نمي ماند. در ادامه افزود : پس از دفاع و ازدياد قدرت و مكنت همه جانبه مساله اقامه نماز مطرح مي گردد فلذا بحث امربه معروف و نهي ازمكر بستگي تام به ميزان قدرت و قوت دارد. ايشان به مناسبت اجلاسيه نماز گفت : اولا بايد به مساله نماز و حضور قلب در آن بويژه در نمازهاي جماعت بيشتر توجه گردد ثانيا نماز جماعت در ادارات كه حاكميت اسلامي به علت استقرار سنت اسلامي در جامعه به آن حكم مي كند بايد بطور جدي پيگيري شود. خطيب جمعه ضمن تبريك به همه بسيجيان بمناسبت هفته بسيج اظهار داشت : به فرمايش امام راحل (ره ) اين ارتش بيست ميليوني كه بخواست خداوند ارتش امام عصر(عج ) است بايد ادامه يابد و با توجه به جمعيت حاضر بايد بتوانيم ارتشي پنجاه ميليوني از بسيجيان آماده داشته باشيم .
نائين ـ نمازجمعه اين هفته نائين به امامت حجه الاسلام والمسلمين حاج آقاي ميرزابيگي ـ امام جمعه شهر نائين ـ در مسجد جامع برگزار شد. خطيب جمعه در خطبه اول ضمن دعوت همه نمازگزاران برادران و خواهران و خود به رعايت تقوا و پرهيزكاري و اجتناب از گناه و دوري از محرمات و انجام واجبات گفت : در هفته پيش بررسي كرديم كه بايد قرآن را فهميد و با قرآن آشنا شد تا اعتقاد ما اعتقاد اصولي و مبنايي و براساس بينش و فكر و درايت باشد. در خطبه گذشته چند چيز را عوض كردم كه اينها براي فهم قرآن بسيار موثرند : اول پاك بودن و سالم بودن عقيده دوم طهارت نفس و پاك بودن روح از كليه گناهان و رذايل اخلاقي كه دليل اين دو مطلب خود قرآن است كه رسما مي فرمايد اگر اهل هر قريه و شهر و كشوري ايمان بياورند و تقواي الهي را پيشه كنند درهاي بركت آسمان ها و زمين به روي آنها بازخواهد شد كه يكي از بهترين بركات آسماني قرآن است كه در اختيار ما قرار گرفته است . اما اينكه چه موقع در قرآن به روي ما باز مي شود آن وقتي است كه اين دو خصوصيت در ما تحقق پيدا كند. اگر ايمان و تقوا در زندگي ما به وجود آمد و واقعا به مرحله ايمان و تقوا نائل گرديديم اين درب به روي ما باز مي شود. سومين چيزي كه در فهم قرآن موثر است آن است كه انسان به كل قرآن آگاهي داشته باشد. تا زماني كه ما به كل قرآن آگاهي نداشته باشيم نمي توانيم آنگونه كه بايد به فهم قرآن راه پيدا كنيم و به آن مشرف شويم . اگر كل قرآن را دانستيم و فهميديم آنوقت مي توانيم آيه ها را با استفاده از ديگر آيات تبيين و روشن كنيم . بعضي آيات در قرآن هست كه بعد از خواندن چيزي از آنها نمي فهميم اما بعد از فهميدن ديگر آيات قرآن آن آيه تفسير مي گردد. مرحوم علامه طباطبايي از اين مسئله در تفسير الميزان استفاده كرده است و از تفسير آيه به آيه براي تفسير اكثر آيات سود جسته به عنوان مثال خداوند در آيه اي از قرآن مي فرمايد : « زينت هاي خود را براي ورود به مساجد همراه داشته باشيد » علامه طباطبايي مي نويسد اگر معلوم گردد زينت چيست آنوقت اين آيه معني مي شود. پنجم آذر سالروز صدور فرمان امام امت است مبني بر تشكيل روز بسيج مستضعفين انشاالله ما بتوانيم آنگونه كه شايسته اين گروه است آنها را تجليل كنيم . امام امت فرمود بسيج از آيات الهي است . همانطور كه انقلاب ما بي سابقه بود بسيج ما نيز بي سابقه بود. يعني همانگونه كه انقلاب ما به صورت مردمي و خودجوش شكل گرفت بسيج نيز به صورت خودجوش شكل گرفت .
فردوس : حجت الاسلام حسيني مقدم امام جمعه فردوس پس از توصيه به تقوي با برشمردن ويژگي هاي ارزشمند بسيج گفت : عشق و دلدادگي بسيج به خاطر نزاهت و طهارت و پاكي است . وي فرهنگ بسيج را فرهنگ معنويت شجاعت غيرت استقلال و آزادي دانست و گفت : بسيجي ولايتمدار است و روي سخن رهبرش چون و چرا نمي كند و اگر رهبر و مولايش حمايت از دولت را ضروري دانست او ديگر نيش نمي زند و تخريب و تضعيف نمي كند. امام جمعه فردوس از ميهمان ويژه حاضر در نماز جمعه فردوس (حجه الاسلام والمسلمين دري نجف آبادي دادستان كل كشور و حضرت آيت الله شاهرودي كه در مركز استان بودند) خواست تا سلام مردم خونگرم فردوس را به مقام معظم رهبري ابلاغ كنند و از ايشان بخواهند كه به فردوس شرف ياب شوند چرا كه مردم محروم فردوس بي صبرانه منتظر قدوم مبارك ايشان هستند. خطيب جمعه فردوس در ادامه افزود : آيت الله دري نجف آبادي يك بسيجي به تمام معنا است كه ابوذروار و خاكي زندگي كرده است . وي خواستار عبور خط ريلي از فردوس براساس دوبار تاكيد رئيس جمهور كه در سفر به فردوس و مركز استان بر آن تاكيد داشته اند شد و گفت : اين حق مسلم مردم فردوس است و نبايد با جوسازي هاي سياسي و نفوذ افرادي خداي ناكرده با تغيير اين خط از روي فردوس ميلياردها تومان به بيت المال تحميل شود وي همچنين انتقال زندان از منطقه گردشگري باغستان به منطقه ي مناسب ديگر را خواستار شد و بر تفقد و دلجويي از خسارت ديدگان خشكسالي و سرمازدگي تاكيد كرد.
قشم : خطبه هاي نماز جمعه قشم به امامت حجه الاسلام رمضاني پور در مصلاي امام علي عليه السلام برگزار شد. خطيب جمعه در خطبه اول ضمن سفارش و دعوت به تقواي الهي و ترك محرمات در ادامه سلسله مباحث اخلاق زندگي به نقش كار و تلاش در زندگي و ايجاد اخلاق در محيط خانواده اشاره نمود و در اين باره گفت : مومنان شاغل محبوب خداوندند. وي در ادامه به فرمايش پيامبر گرامي اسلام (ص ) گفت آن حضرت به ابوذر فرمود : اي ابوذر بدرستي كه انسان گاهي بدليل انجام گناه از روزي خود محروم ميشود و گنج هاي رزق در اخلاق خوب نهفته است و اخلاق نيكو موجب زيادت روزي ميشود لذا قرآن كريم تقوا را سبب گشايش و وسعت رزق مي داند. خطيب جمعه در خطبه دوم ضمن سفارش و دعوت به تقواي الهي و ترك محرمات با اشاره به مناسبتهاي هفته بسيج و 5 آذر يادآور فرمان امام راحل در سال 58 بر تشكيل بسيج مستضعفين و روز بسيج شد . حجه الاسلام رمضاني پور گفت : بسيج پشتوانه اصلي انقلاب است و امروز كشور ما داراي قدرتي الهي است و در همه عرصه هاي فرهنگي و آموزشي بسيج حضور دارد از جمله بسيج دانش آموزي ـ بسيج دانشجويي ـ بسيج طلاب ـ بسيج اداري ـ كارگري و... وي در ادامه به شاخصهاي بسيجي اشاره نمود و گفت : پيوند و بيعت با ولايت ايمان و اخلاص و اطاعت آگاهانه و عدالت خواهي ـ ظلم ستيزي و شهادت طلبي عاشقانه و ايثارگري كريمانه ـ زهد و قناعت ـ تواضع و صميميت شجاعت و دلاوري ـ صلابت و كوبندگي ابتكار و خلاقيت و... خطيب جمعه در ادامه به روز نيروي دريايي و تجليل از دريا دلان به حماسه حماس در نوار مقاومت در فلسطين و پايداري در خاموشي فرمود از سران كشورهاي عربي اسلامي كه در خصوص فلسطين خاموش نشسته اند و در همسايگي آنان بسر مي برند ابراز تاسف نمود.
خضري ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : نماز جمعه اين هفته با حضور مردم با ايمان اين منطقه خصوصا جوانان به امامت حجت الاسلام محمد سالاري امام جمعه خضري دشت بياض (بخش نيم بلوك ) برگزار شد. امام جمعه شهر خضري در خطبه اول پس از توصيه به تقواي الهي به موضوع « تعبير قرآن درباره ي ظلم به نفس » پرداخت و گفت : خداوند در سوره قلم آيه 70 در مورد ظلم به نفس فرموده است : آيا اخبار پيشينيان مانند قوم نوح و عاد و ثمود و قوم ابراهيم و اهل مدين و موتفكات (شهرهاي زير و رو شده ) به آن ها نرسيده است رسولان الهي شان آيات و معجزات آشكار براي آنها آوردند. اما آنها نپذيرفتند و هلاك شدند. آري خدا هيچ ستمي بر آن ها نكرد. بلكه آن ها خود در حق خويش ستم كردند. حجت الاسلام سالاري درباره ي اين تعبير گفت : اين سئوال پيش مي آيد كه چگونه ممكن است آدمي به خودش ظلم كند جواب اين است كه علت ظلم به نفس دو چيز است : 1 ـ غفلت و جهالت 2 ـ عمدا و با آگاهي كه انسان با هر دو روش به خويشتن ظلم مي كند. وي همچنين گفت : وقتي يك نفر دروغ مي گويد در عين حالي كه در امور دنيوي به اصطلاح خودش سود مي برد اما وجدانش را لطمه مي زند. يا كسي كه ظلم مي كند درحالي كه به ديگري ستم مي كند اما در قلب خود نيز تيرگي و قساوت ايجاد مي نمايد. امام جمعه شهر خضري در خطبه دوم پس از توصيه به تقوا به مناسبت هاي جاري پرداخت و به مناسبت روز تشكيل بسيج مستضعفين به فرمان حضرت امام خميني گفت : بسيجي از ديدگاه مقام معظم رهبري داراي فرهنگي است كه پيشرو بودن در همه عرصه هاي اساسي زندگي محور آن مي باشد. وي بسيجيان را پشتيبان مقاوم و مستحكم انقلاب اسلامي دانست كه در همه صحنه ها هوشيارانه آماده اند. امام جمعه حضري به مسئولان و مديران و نمايندگان مردم توصيه كرد تا قدردان خدمات بسيجيان باشند و خدمت به بسيجيان را افتخار خود بدانند . وي به مناسبت روز نيروي دريايي از دلاوري و شجاعت نيروي دريايي در دوران 8 سال دفاع مقدس و در سالهاي بعد از جنگ تاكنون كه پاسدار مرزهاي آبي كشور جمهوري اسلامي ايران بوده اند تقدير و تشكر كرد.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 249]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن