تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
ضوابط پذيرش دانشجوي دكتري تخصصي پزشكي در شعب بين الملل اعلام شد

گروه آزمون وسنجش : ضوابط پذيرش دانشجوي دكتري تخصصي گروه پزشكي شركت كننده در آزمون دكتري تخصصي (D.Ph) رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت در شعب بين الملل دانشگاههاي علوم پزشكي كرمان و تبريز اعلام شد.
به گزارش مهر، بر اساس اعلام مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از ميان مردودين نهايي آزمون دكتري تخصصي (D.Ph) رشته هاي علوم پايه پزشكي و بهداشت اسامي چند برابر ظرفيت به ترتيب نمره به شعب بين الملل دانشگاههاي علوم پزشكي كرمان و تبريز ارسال مي شود و اين شعب با توجه به ضوابط و پس از انجام مصاحبه اقدام به اعلام اسامي پذيرفته شدگان مي كنند.
شعبه بين المللي دانشگاه علوم پزشكي تبريز در شهرستان جلفا قرار دارد و پذيرفته شدگان در اين شهر به تحصيل ادامه مي دهند. 70 درصد آزمون كتبي و30 درصد آزمون شفاهي در پذيرش دانشجوي دوره دكتري تخصصي در اين دانشگاه مدنظر قرار مي گيرد.
هزينه ساليانه تربيت دانشجوي دكتري تخصصي (D.Ph) در اين دانشگاه در رشته علوم تغذيه 110 ميليون ريال، در رشته فارماكولوژي 100 ميليون ريال و در رشته پرستاري 90 ميليون ريال است. مدت تحصيل دوره براساس آيين نامه آموزشي دوره دكتري تخصصي (D.Ph) خواهد بود.
مصاحبه يا آزمون شفاهي بر اساس قدرت بيان و توانايي انتقال مطالب، تسلط به زبان انگليسي، سابقه فعاليتهاي آموزشي با ارائه مستندات لازم، سابقه فعاليتهاي پژوهشي با ارائه مستندات لازم، ويژگيهاي فردي داوطلب و نگرش به رشته و ارتباط كاري و آشنايي با كامپيوتر ارزيابي مي شود.
به گزارش مهر، بر اساس اعلام مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت محل تحصيل دانشجويان دكتري تخصصي (D.Ph) در شعبه بين الملل دانشگاه علوم پزشكي كرمان منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد در شهرستان بم است.
هزينه ثابت ثبت نام تحصيلي در هر سال تحصيلي در اين واحد دانشگاهي 50 ميليون ريال و هزينه متغير واحد هاي تحصيلي سالانه توسط هيئت امنا واحد بين الملل دانشگاه علوم پزشكي كرمان تعيين خواهد شد و هزينه هاي رفاهي دانشجويي در صورت استفاده دانشجو به اين مبالغ اضافه خواهد شد. مدت تحصيل طبق ضوابط دوره دكتري تخصصي (D.Ph) است و پايان تحصيل دانشجو، تاريخ دفاع از پايان نامه خواهد بود.
به گزارش مهر، مرحله كتبي آزمون دكتري تخصصي رشته هاي علوم پايه پزشكي روز جمعه 17 آبان با رقابت 3 هزار و 685 داوطلب برگزار شده است و با توجه به اعلام اسامي واجدين شرايط از سوي مركز سنجش آموزش پزشكي، افراد واجد شرايط بايد مدارك لازم را تا پايان وقت اداري پنجشنبه 7 آذر ماه با پست پيشتاز به مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت ارسال كنند.

مدير كل دفتر گسترش آموزش عالي :
ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد با تصويب طرح جديد 2 برابر مي شود

گروه آزمون وسنجش : مدير كل گسترش آموزش عالي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري درباره ظرفيت كنكور و آزمون كارشناسي ارشد سال 1388، گفت: با توجه به برنامه توسعه چهارم قطعا افزايش ظرفيت 15 درصدي در مقاطع تحصيلات تكميلي خواهيم داشت. اما در مقطع كارشناسي دانشگاه هاي دولتي افزايش ظرفيت ها به صورت محدودي صورت مي گيرد و حداكثر 5 درصد افزايش ظرفيت خواهيم داشت.
دكتر برزويي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه در مقطع كارشناسي دانشگاه هاي دولتي افزايش ظرفيت محدود است، اظهار كرد: البته ظرفيت دوره هاي كارشناسي و كارشناسي ناپيوسته دانشگا ه هاي غيرانتفاعي، پيام نور، آزاد و علمي كاربردي افزايش خواهد داشت.
وي درباره افزايش ظرفيت ها در مقطع كارشناسي ارشد، اظهار كرد: در صورتي كه امسال بتوان طرح پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد با سه روش را عملياتي كرد، ظرفيت هاي پذيرش كارشناسي ارشد 1/5 تا 2 برابر افزايش خواهد داشت.
وي افزود: بر اساس اين طرح دانشجويان كارشناسي ارشد به سه شيوه آموزشي، پژوهشي و آموزشي پژوهشي پذيرش مي شوند كه اين طرح در حال آماده سازي است و اگر ضوابط و آيين نامه هاي مربوط به آن آماده و اجرايي شود افزايش ظرفيت بسيار زيادي در مقاطع كارشناسي ارشد خواهيم داشت.
وي با بيان اينكه در سال گذشته 35 هزار نفر در آزمون كارشناسي ارشد و 5 هزار نفر نيز به عنوان استعداد درخشان در مقاطع كارشناسي ارشد پذيرفته شده اند، گفت: در واقع در سال گذشته 40 هزار نفر پذيرش در دوره هاي كارشناسي ارشد داشته ايم كه امسال اين ميزان حداقل 15 درصد افزايش مي يابد.
مدير كل دفتر گسترش آموزش عالي در خاتمه درباره اصلاح روشهاي پذيرش در دوره كارشناسي ارشد، عنوان كرد: در صورت اجرايي شدن طرح جديد، ظرفيت هاي مختلفي براي پذيرش داوطلبان ايجاد مي شود كه هيچ كدام نسبت به ديگري برتري ندارند و هم ارزش خواهند بود و در ادامه تحصيل نيز همانند هم خواهند بود و تنها توسط سليقه افراد تفكيك مي شوند.

مدير گروه فارماكولوژي دانشگاه علوم پزشكي تهران:
برنامه آموزشي گروه و نحوه ارايه درس فارماكولوژي تغيير كرد

گروه آزمون وسنجش : مدير گروه فارماكولوژي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: بودجه فعلي دانشگاه، تامين كننده تجهيزات مورد نياز گروه نيست.
دكتر اجتماعي مهر در گفت وگو با ايسنا منطقه علوم پزشكي تهران، با بيان اينكه گروه فارماكولوژي مانند ساير گروههاي علوم پايه با فقر تجهيزات مواجه است، گفت: تجهيزات گروه، مطابق و همزمان با توسعه علم پزشكي نبوده و بودجه تخصيص داده شده به دانشگاه پاسخگو و تامين كننده نيازهاي گروه نيست به طوريكه اين مسئله در كيفيت ارائه خدمات آموزش و پژوهش گروه ها تاثير گذاشته است.
وي ارائه دروس مورد نياز به دانشكده پزشكي و ساير دانشكده هاي دانشگاه را اصلي ترين كار گروه در زمينه آموزش دانست و گفت: گروه فارماكولوژي طبق برنامه تعريف شده در حيطه آموزش و پژوهش فعاليت كرده و ارتقاي سطح آموزش و پژوهش دانشكده و دانشگاه را در برنامه كاري خود دارد كه در اين راستا فعاليتهاي مثبتي انجام داده است به طوريكه تغيير در برنامه آموزشي از آن جمله است. مدير گروه فارماكولوژي دانشكده پزشكي در تشريح اين فعاليتها گفت: تغيير در برنامه آموزشي و ارائه درس فارماكولوژي با همكاري دفتر توسعه آموزش دانشكده پزشكي صورت گرفت و طبق اين تغيير درس فارماكولوژي مانند ساير دروس داخلي به صورت دوره اي و همزمان با درس مربوطه ارائه مي شود. لازم به ذكر است كه اين تغيير از نيمسال دوم 86-87 انجام شده و رضايت نسبي دانشجويان را به همراه داشته است. وي در ادامه اظهار داشت: گروه فارماكولوژي دانشكده پزشكي با ارائه بيش از 600 مقاله بين المللي در طي 40 سال گذشته در مجلات معتبر از گروههاي موفق دانشكده و دانشگاه است كه اين امر مرهون وجود اساتيد عالم و دلسوز گروه است.
دكتر اجتماعي مهر با اشاره به فعاليتهاي پژوهشي گروه، اظهار كرد: گروه در انجام پژوهش با مشكلات مالي و كمبود تجهيزات روبرو است. در اين راستا بودجه بندي پژوهش نياز به يك كار كارشناسي و مطالعه شده دارد تا درست و طبق اولويت و هدفمند در اختيار گروههاي پژوهشگر قرار بگيرد. به عبارت ديگر تقسيم بندي بودجه پژوهش نياز به سياستگذاري در سطح كلان دارد. وي با بيان اينكه پژوهشهايي كه انجام مي گيرند بايد در سطح جامعه كاربردي شوند به طوري كه عرصه براي عملي شدن آنها در جامعه باز شود، اظهار كرد: در همين راستا گروه با هدف انجام پژوهش با نگرش باليني تصميم به راه اندازي مركز تحقيقات طب تجربي و فارماكولوژي دارد. دكتر اجتماعي مهر در پايان تصريح كرد: با توجه به تغيير در سيستم و برنامه هاي آموزشي دانشگاه، گروه به نيروي انساني بيشتري نياز خواهد داشت كه اين مهم همكاري مسوولان را مي طلبد.

تمديد ثبت نام دوره مجازي نهج البلاغه
دانشكده علوم حديث

گروه آزمون وسنجش : ثبت نام دوره مجازي آشنايي با نهج البلاغه دانشكده علوم حديث تا 14 آذر ماه تمديد شد. به گزارش مهر، داوطلبان دوره مجازي آشنايي با نهج البلاغه مي توانند براي ثبت نام در اين دوره تا 14 آذر ماه به نشاني الكترونيكي ir.ac.habith.vu مراجعه كنند.
حجت الاسلام حميد حسيني رئيس دانشكده مجازي علوم حديث در توضيح دوره مجازي نهج البلاغه گفت: دوره آشنايي با نهج البلاغه به صورت دوره آزاد برگزار مي شود. داوطلبان زيادي هستند كه خيلي مشتاقند در دوره آشنايي با نهج البلاغه بدون قيد و بندهاي دوره هاي رسمي شركت كنند.وي افزود: يكي از شرايط شركت در رشته هاي مقطع كارشناسي دوره هاي مجازي داشتن مدرك پيش دانشگاهي است اما تعداد زيادي از علاقمندان آشنايي با نهج البلاغه هستند كه مدرك پيش دانشگاهي ندارند. بنابراين دوره دو ساله آشنايي با نهج البلاغه به صورت يك دوره مجازي توسط دانشكده مجازي علوم حديث طراحي شد.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن