تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816872880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دانشگاه شريف-1: ايران از نظر سياسي كاملاً مستقل است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در دانشگاه شريف-1: ايران از نظر سياسي كاملاً مستقل است
خبرگزاري فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه استقلال سياسي ايران كامل است، اظهار داشت: هيچ كشوري در دنيا وجود ندارد كه بتواند به ايران فرمان دهد و ايران نيز به فرمان هيچ كشوري گوش نمي‌كند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر امروز در همايش ملي 30 سال انقلاب اسلامي، دستاوردها،‌ آسيب‌ها و فرصت‌ها كه در دانشگاه صنعتي شريف و در سالن تربيت بدني اين دانشگاه برگزار شد با بيان اينكه دانشگاه شريف را بسيار با اهميت مي‌دانم تصريح كرد:‌روزي كه ما در دانشگاه تهران براي رفع موانع از آمدن امام تحصن كرده بوديم كاري كه در دانشگاه شريف انجام شد، روحيه انقلابيون و اعتصابيون را بالا برد و اين گام بلندي بود كه در موقعي كه خطر همه‌جا را تهديد مي‌كرد و صداي گلوله در اطراف دانشگاه بلند بود. از بچه‌هاي دانشگاه شريف عكس امام را بجاي عكس شاه بلند كردند.
وي با بيان اينكه شعارهاي اصيل انقلاب از دل مردم جوشيد و كسي ‌آنها را جعل نكرد گفت: ماها كه تا حدودي تظاهرات و اجتماعات را مديريت مي‌كرديم حقيقتا بي‌خبر بوديم از كسي كه اين شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را مطرح كرده است و اين شعار چيزي بود كه از دل مردم جوشيده است و شايد هم خداوند به آنها اعلام كرد و البته ممكن است افراد متفكري حساب شده از مجموع خواسته‌هاي ملت اين شعار را انتخاب كردند.
وي دستاوردهاي انقلاب اسلامي را خوب توصيف كرد و افزود: در ميان انقلاب‌هايي كه در تاريخ سراغ داريم انقلاب اسلامي ايران در جهت دستيابي به اهداف خود پيشتاز است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دستاورد استقلال براي نظام جمهوري اسلامي اظهار داشت استقلال مهمترين ارزشي است كه يك كشور در جهان امروز كه بسياري از كشورهاي دنيا وابسته هستند، مي‌تواند داشته باشد البته استقلال عرض عريضي دارد كه هر چه جلوتر مي‌رويم باز هم جاي پيشرفت وجود دارد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني آزادي در زمان رژيم پهلوي را به كبريت احمر تشبيه كرد و گفت: در ايران هيچگونه نشانه‌اي براي آزادي ديده نمي‌شد و رژيم پهلوي همه را از اين جهت به ستوه آورده بود.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي آرزويي بود كه مسلمانان و دلدادگان اسلام در آن موقع تلاش مي‌كردند كه به آن دست پيدا كنند خاطرنشان كرد: البته كسي فكر نمي‌كرد كه اين جمهوري اسلامي به اين زوديها قابل تحقق باشد. لذا جهادشان را با نيت امر به معروف و نهي از منكر انجام مي‌دادند و جمهوري اسلامي آرزويي بود كه در افق ديد نزديك پيدا نبود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه بطور نسبي به هر سه بخش شعار اصلي انقلاب يعني استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي دست پيدا كرده‌ايم گفت: اما بطور كامل به اين اهداف نرسيده‌ايم و هنوز در راه هستيم.
آيت‌الله‌ هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه آسيب‌هاي اين انقلاب نيز آنجاهايي است كه اهدافي را كه در طول زمان بدست آورده‌ايم در جريان تاريخ از دست بدهيم و يا تضعيف كنيم خاطرنشان كرد: اولين دستاورد انقلاب كه كار بزرگي بود بيرون كردن رژيم ديكتاتوري بسيار مستبد و خشن از ايران بود.
وي با اشاره به اينكه رژيم پهلوي مجلس كاملا فرمايشي تشكيل داده بود و دربار نيز كاملا به آمريكا و انگليس وابسته بود تصريح كرد: اين وابستگي به آمريكا و انگليس تا حدي بود كه فرماندهان واقعي ايران سفراي اين دو كشور بودند و در اسناد نيز آمده كه دربار شاهنشاهي روزانه از آنها دستور مي‌گرفت.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اولين حركت انقلاب اين بود كه رژيم شاهنشاهي را شكست و دست استعمارگران را از ايران كوتاه كرده و آمريكاييها را تا فرودگاه بدرقه كرد و بدين ترتيب مردم كشورمان كارهاي كشورشان را خودشان بدست گرفتند و اين در حالي بود كه شاهنشاهي در ايران تبديل به يك طلسم شده بود و هيچكس فكر نمي‌كرد كه اين نظام دو هزار و پانصد ساله از ايران برچيده شود.
وي در خصوص ديگر دستاوردهاي انقلاب اسلامي نيز گفت: از همان روز اول بندهاي ارتباطاتي كه ما را وابسته مي‌كرد به تدريج از هم گسسته شد و كم‌كم با امكانات خودمان زندگيمان را اداره كرديم و مهم‌تر از همه اينكه چيزي به نام جمهوري اسلامي حكومت اسلام و قرآن را به صورت ساختاري مدون در كشورمان ايجاد كرد در حاليكه قبل از شكل‌گيري انقلاب فكر مي‌كردند كه اين كار اصلا مقدور نيست.
وي ادامه داد: در زندانها و در مباحثي كه با كمونيست‌ها، ليبرالها و التقاطيون داشتيم هيچكس باور نمي‌كرد كه روزي در ايران جمهوري اسلامي و حكومت اسلامي تحقق پيدا كند و حتي آنان اين امر را محال مي‌دانستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه اين افراد احكام، فقه و فرهنگ و تفكر اسلامي را مربوط به دوره‌هاي گذشته مي‌دانستند و فكر مي‌كردند كه ما از اين چيزها عبور كرده‌ايم و اسلام نمي‌تواند جواب زندگي سياسي امروز را بدهد افزود: يكي ديگر از كارهاي بسيار سختي كه انقلابهاي ديگر نتوانستند مانند ما انجام دهند اين بود كه يك انتقال صورت گرفت يعني آن تصفيه‌هاي خونيني كه ماركسيست‌ها در انقلابهايشان بوجود مي‌آورند در انقلاب اسلامي ايران اتفاق نيفتاد بطوريكه افراد محاسب برخي‌شان تصفيه شده و عده‌اي هم خودشان رفتند اما بدنه مسئولان ماندند و دل به انقلاب دادند و در كنار اينها نهادهاي موازي مانند سپاه و كميته انقلاب اسلامي و بسيج تاسيس شد كه اينها آشوبها را مهار كردند چرا كه نمي‌شد به بدنه ‌مسئولان تكيه كرد.
وي با بيان اينكه برخي جمهوري و اسلامي را دو امر متضاد مي‌خواندند كه با يكديگر جمع نمي‌شود خاطرنشان كرد: ما توانستيم اين دو را با هم تركيب كنيم و هر چند كار مشكلي است و هنوز هم اشكالاتي دارد ولي اثبات كرديم قابل حل است و مي‌توانيم هم جمهوري و هم اسلامي داشته باشيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اينكه اسلامي از لحاظ تكيه بر مردم مافوق جمهوري است اظهار داشت: ماهيت اسلامي اين است كه بايد حكومت با خواست مردم همراه باشد و مردم بايد آن را بپذيرند تا حكومتي برپا شود.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه در دوران تاريخ صدر اسلام اين خواست مردم با بيعت سران قبايل و مردمشان انجام مي‌شد اظهار داشت: اما امروز تبلور خواست مردم شركت در انتخابات است و ما نيز اولين كاري كه كرديم اين بود كه نظام را به رفراندوم گذاشتيم و نزديك به 99 درصد مردم نظام اسلامي را انتخاب كردند و راي‌گيري از آن سالم‌تر و جدي‌تر و وسيع تر پيدا نمي‌شود.
وي در ادامه گفت: مي شد قانون اساسي را يك گروه بنويسند و با تاييد امام اجرا شود اما امام حاضر نبود و ما نيز حاضر نبوديم كه چنين شود لذا قانون اساسي تهيه شد و پس از رويت آن از سوي امام، شوراي انقلاب، علما و متخصصين مردم خبرگان قانون اساسي را انتخاب كردند و آنها پس از اصلاح برخي موارد اين قانون را با راي بالا تاييد كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه در قانون اساسي اول ولايت فقيه ذكر نشده بود افزود: اين بدان دليل بود كه مي‌گفتيم وقتي جمهوري اسلامي تشكيل شده است طبيعتا اين نظام ولي فقيه دارد چون مبناي حكومت شيعي آن بود كه در غيبت امام زمان نوابي دارند كه بايد از بين فقها انتخاب شود لذا بعدا كه در مجلس علما جمع شدند، آنها ولايت فقيه را ضمن بحث‌هايشان به قانون اساسي اضافه كردند و اين قانون پس از نوشته شدن بار ديگر به رفراندوم گذاشته شد و با وجود تحريم منافقان و ملي‌گراها مردم با راي 97 يا 98 درصدي آن را تاييد كردند.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به آزاد بودن انتخابات در كشور تصريح كرد: آنقدر مسائل روشن بود كه مردم بدون دغدغه در انتخابات‌ها شركت مي‌كردند و اولين بار نيز بني‌صدر راي آورد چرا كه او مسئوليتي نداشت و با فراغ بال در دانشگاه‌ها بين مردم سخنراني كرده و شعار مي‌داد و دولت موقت هم همانند شوراي انقلاب گرفتار بود لذا بني‌صدر با شعارهايي مردم را اميدوار كرد و راي بالايي آورد و ما هم بلافاصله از امام خواستيم كه فرماندهي كل قوا را هم به او بدهد ضمن اينكه خواستيم وي رئيس شوراي انقلاب باشد.
وي با بيان اينكه آزادي در جمهوري اسلامي در اوج بود افزود: مردم خودشان همه تصميمات را در انتخابات‌ها مي‌گرفتند و شورش‌هايي هم كه صورت مي‌گرفت عمدتا با كمك مردم و سپاه و بسيج تصفيه شد و كشور آرام گرفت و جنگ تحميلي نيز كه سه اردوگاه شرق و غرب و ارتجاع با پيشتازي صدام عليه ما وارد مي‌شدند با كمك ارتش، سپاه و عمدتا بسيجي‌ها و مردم پشت سر گذاشته شد و اين مردم با ميل و عشق آن دفاع جانانه را انجام داده و انقلاب را حفظ كردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: پس از انقلاب آزادي حد و حصري نداشت و بسيار وسيع بود و اكثريت مردم نيز در ميدان بودند.
هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به دوران سازندگي خاطرنشان كرد: در اين مرحله استقلال در ابعاد ديگر آن پيگيري شد چرا كه استقلال سياسي به تنهايي كافي نيست.
انتهاي پيام/ز
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن