تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815606844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزييات ثبت.نام دانش آموزان در تمام مقاطع تحصيلي


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبرگزاري فارس: رئيس اداره ارزيابي عملكرد و دبير ستاد نظارت بر امر ثبت نام مدارس اداره كل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ستاد نظارت بر امر ثبت نام مدارس اين اداره به دقت روند اجرايي ثبت نام در مدارس استان را مورد پيگيري قرار خواهد داد.




به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، رمضان درويشي ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان افزود: با عنايت به نزديك شدن زمان ثبت نام دانش آموزان و دغدغه.هاي اوليا، ضرورت اجراي ضوابط و مقررات ثبت نام به تمام دست اندركاران اعلام شده است.
وي تصريح كرد: تمام عوامل ستاد شايسته است با تدبير، حسن خلق، پاسخگويي قانع كننده و اهتمام كافي و به كارگيري همه امكانات و ساز و كارهاي لازم، با تكيه بر تجارب موفق سال.هاي گذشته، اقدامات لازم را به مرحله اجرا بگذارند.
اين مسئول با تاكيد بر اينكه ستاد نظارت بر امر ثبت نام دانش آموزان در سطوح استان، منطقه و ناحيه تشكيل و با بررسي مشكلات عمومي و مشترك، شيوه.هاي مناسب براي سهولت انجام كار را به كار گيرد، بيان كرد: در اين راستا وضعيت واحدهاي آموزشي از نظر جنسيت، نوع مدرسه، دوره تحصيلي و يك يا دو نوبته بودن، قبل از آغاز ثبت نام مشخص و ساماندهي شود.
دبير ستاد نظارت بر امر ثبت نام مدارس اداره كل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اعلام اينكه ثبت نام تمام دانش آموزان مدارس دولتي و غيردولتي صرفا از طريق سامانه اينترنتي انجام و زمينه.هاي لازم براي تحقق اين موضوع مهيا شده، يادآور شد: ثبت نام تمام دانش آموزان به استثناي پايه اول ابتدايي، از اول تيرماه آغاز و تمامي مديران موظف.اند در روزهاي دوشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 7:30 تا 12 در مدارس حضور داشته و پاسخگوي مراجعان باشند.
وي ادامه داد: ثبت نام دانش آموزان تمام پايه.هاي تحصيلي در مدارس دولتي عادي بدون برگزاري آزمون ورودي، مصاحبه، شرط معدل، نمره و صرفا براساس محدوده جغرافيايي مدارس صورت مي.گيرد.
اين مقام مسئول خاطر نشان كرد: پذيرش دانش آموزان در مدارس غير دولتي، شاهد، ايثارگران، نمونه دولتي، استعدادهاي درخشان و مدارس استثنايي براساس دستورالعمل مربوطه انجام خواهد شد.
درويشي همچنين با اشاره به اينكه مديران مدارس موظفند بخشي از ظرفيت مدرسه را به ثبت نام دانش آموزان در شهريورماه اختصاص دهند، بيان داشت: مديران از تكميل كردن ظرفيت كامل ثبت نام قبل از موعد مذكور پرهيز كنند.
وي همچنين يادآور شد: ثبت نام از دانش آموزان و سوادآموزان تبعه كشورهاي افغانستان و عراق مقيم ايران براساس ماده واحده مصوبه جلسه 678 مورخ 30 آذر سال گذشته شوراي عالي انقلاب فرهنگي و ساير قوانين مربوط انجام خواهد شد.
درويشي تاكيد كرد: دريافت شهريه و هر گونه كمك هزينه تحصيلي رسمي و نيز اخذ تعهد به استثناي وجوه مربوط به بيمه و كتب درسي هنگام ثبت نام در مدارس دولتي و همچنين الزام به پرداخت وجه براي اعطاي كارنامه ممنوع است.
وي اضافه كرد: دريافت هرگونه وجه براي كلاس.هاي فوق برنامه، مجلات رشد، يا امتحانات احتمالي نيز تا پايان شهريور ماه ممنوع است.
اين مسئول گفت: همچنين دريافت شهريه و اخذ تعهد هنگام ثبت نام در مدارس هيئت امنايي كه با رعايت آيين نامه مصوب شوراي عالي آموزش و پرورش فعاليت مي.كنند نيز ممنوع است.
اين مقام مسئول در همين راستا يادآور شد: دريافت هر گونه وجه براي ثبت نام در طول سال تحصيلي از فرزندان همكاران فرهنگي در مدارس شاهد، نمونه دولتي، هيئت امنايي و استعدادهاي درخشان نيز ممنوع است.
دبير ستاد نظارت بر امر ثبت نام مدارس اداره كل آموزش و پرورش استان همچنين با اشاره به ضرورت تكريم شايسته ارباب رجوع افزود: در راستاي طرح تكريم ارباب رجوع و لزوم اطلاع اولياي محترم از وضعيت آموزشي و پرورشي مدارس ضرورت دارد ستاد مركزي نظارت بر ثبت نام ادارات، در ايام هفته براي معرفي مدارس و پاسخگويي به سئوالات دانش آموزان و والدين تا پايان ثبت.نام فعاليت كند.
درويشي گفت: مديران واحدهاي آموزشي موظفند دستورالعمل مربوط به ثبت نام را همراه شماره تلفن.هاي پاسخگويي به شكايات (ستاد نظارت بر ثبت نام وزارتخانه، استان و منطقه)، در تابلوي اعلانات و در معرض ديد مراجعه كنندگان نصب كنند.
وي در ادامه بيان داشت: به منظور حسن اجراي اين دستورالعمل علاوه بر ناظران استان و مناطق، بازرسان و ناظراني از سوي اداره كل ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات به صورت محسوس و غيرمحسوس از واحدهاي آموزشي و ستادهاي ثبت نام سراسر استان بازديد خواهند كرد و چنانچه امري برخلاف آيين نامه ثبت نام مشاهده شود برخورد خواهد شد.
رئيس اداره ارزيابي عملكرد و دبير ستاد نظارت بر امر ثبت نام مدارس اداره كل آموزش و پرورش استان در پايان با بيان اينكه تمهيداتي انديشيده شده كه تمامي شرايط ثبت نام در پايه.هاي مختلف تحصيلي به همراه تلفن.هاي رسيدگي به شكايات در سر درب تمامي مدارس براي اطلاع عموم نصب شود، ابراز داشت: تلفن 3339009 به عنوان شماره ستاد نظارت بر امر ثبت نام اداره كل پاسخگويي مواد احتمالي است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن