تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815755037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم بيستمين سالگرد تاسيس دانشگاه پيام نور برگزار شد رييس جمهور: دانشگاه‌ها به كارخانه‌هاي صدور مدرك و كانال واردات ترجمه و نشر آن تبديل نشوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مراسم بيستمين سالگرد تاسيس دانشگاه پيام نور برگزار شد رييس جمهور: دانشگاه‌ها به كارخانه‌هاي صدور مدرك و كانال واردات ترجمه و نشر آن تبديل نشوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

همايش بيستمين سالگرد دانشگاه پيام نور صبح امروز با حضور رييس جمهور، وزيرعلوم و جمعي از روسا و مديران مراكز و معاونان دانشگاه پيام نور در ساختمان مجلس قديم شوراي اسلامي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور در همايش بيستمين سال تاسيس دانشگاه پيام نور، گفت: مراقبت كنيم دانشگاه‌ها به كارخانه‌هاي دادن مدرك و ترجمه تبديل نشوند. بايد مراقب باشيم دانشگاه‌هاي ما به كانال واردات ترجمه و نشر آن تبديل نشوند.

وي افزود: بحث علم و دانش براي ملت ما بحث روشني است؛ چرا كه به‌ويژه پس از اسلام ملت ايران گام‌هاي بزرگي در جهت توسعه علم و دانش برداشته است.

به گفته وي، بالاترين گرايش به علم در ايران وجود داشته و دارد و عطش علم‌آموزي در طول تاريخ در كشور ما خدمات فراواني به بشريت كرده است، علت آن نيز به واسطه‌ فرهنگ اسلامي است كه قدر و قيمت علم را مي‌داند و مي‌شناسد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با بيان اين كه هيچ ملتي بدون علم قادر به فتح هيچ قله‌اي از قله‌هاي كمال نيست، ادامه داد: اسم علم از اسماء الهي است كه راه را براي تجلي ساير اسماء خداوند باز مي‌كند و منظور از علم علمي است كه از جنس نور است.

وي افزود: ملت ايران قدر و قيمت علم را مي‌شناسد و هم اين كه ميليون‌ها نفر در فعاليت‌هاي علمي مشغول هستند، از شناخت اين قدر و قيمت نشان دارد.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه ‌وظيفه ما اين است كه بسترهاي لازم را براي بهره‌برداري درست از اين سرمايه‌گذاري فراهم كنيم، اظهار كرد: دانشگاه پيام نور يك نهاد مبارك است و طي سال‌ها با مجاهدت‌هاي شما عزيزان حركت گسترده‌اي را در جهت بسط و توسعه‌ كمي دانشگاه انجام داده است.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين كه علاوه بر بسط كمي بايد مجاهدت گسترده‌اي براي گسترش كيفي و توجه به مباني علم و جهت گيري‌هاي آن، هم‌چنين مفيدبودن علم داشته باشيم، اظهاركرد: بايد مراقبت كنيم دانشگاه‌هاي ما به كارخانجات مدرك تبديل نشوند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه وضع كشورهاي استكباري را مي‌بينيد، گفت: ‌آنچه آنها منتشر كرده‌اند به عنوان نمونه در علم اقتصاد، حاصلش همين است كه اين روزها شاهديد، كه نه تنها خود آنها را به سقوط كشانده، بلكه حواشي آنها را هم دارد غرق مي‌كند.

وي با بيان اين كه بايد به سراغ مباني درست رفت و آنها را شناخت و بسط داد، افزود: دانشگاه پيام نور در حال شكل‌گيري و شكوفايي است، بايد دعوت كنيد و بخواهيد و مراقبت كنيد كه دانشگاه پيام نور به جايگاه توليد مدرك تبديل نشود.

رييس‌جمهور ادامه داد: به سمت علم حقيقي برويد و مباني فلسفي و نظري علم را تبيين كنيد، هم‌چنين به گونه‌اي حركت كنيد كه تا 20 سال ديگر حسرت اين جايگاه را نخوريم.

وي در ادامه با بيان اين كه رقم 90 درصدي كه درباره بومي‌كردن دانشگاه اشاره شد، رقم خوبي است ولي بايد به سمت صد در صد براي بومي‌كردن دانشگاه پيام نور برويد، اظهار كرد: هم‌چنين نيازهاي واقعي را زماني كه به سمت بومي كردن مي‌رويد مد نظر قرار دهيد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت كه درصد بالايي از اطلاعاتي كه در دانشگاه‌ها به دانشجو منتقل مي‌شود، در حوزه‌ عملي و كاري‌ دخالتي ندارد.

وي در ادامه كار دانشگاه را انتقال علم و آموزش و توانمندكردن انسان دانست.

رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم‌چنين به تشريح وضعيت اجتماعي زنان و مردان در ديگر كشورها پرداخت و افزود: بايد به گونه‌اي حركت كرد كه كرامت انساني زن و مرد برابر قرار گيرد؛ اما در تقسيم كارهاي اجتماعي نبايد توازن جوامع را بر هم زد.

وي افزود: اگر در جامعه‌اي زني خشن شود، جامعه نيز خشن مي‌شود. هم‌چنين اگر زن از ماهيت مهر و محبت خارج شود، جامعه متلاشي مي‌شود و بي‌جهت نيست كه خداوند زن را كانون مهر و محبت قرار داده است و همه‌ اين‌ها از دانشگاه منبعث مي‌شود.

رييس‌جمهور با بيان اين كه تربيت يك انسان كار كوچكي نيست، افزود: دانشگاه پيام ‌نور ظرفيت بسيار خوبي دارد، ولي مراقبت كنيد. مي‌توانيد هزينه‌ها را براي جوان‌ها پايين نگه داريد تا بازدهي‌ها بالا برود و دولت نيز تا آنجا كه بتواند كمك خواهد كرد و چندين برابر آن چه گفتيد اين امر در سفرهاي مختلف استاني مد نظر بوده است.

وي با توصيه به روساي دانشگاه‌ها و مراكز پيام نور مبني بر اين كه همراه جريان علمي حركت كنيد و توليدات خوبي داشته باشيد، اظهاركرد: توليدات علمي ما الان روزافزون است و سرعت آن تصاعد هندسي دارد. نرخ رشد علمي ايران در دنيا اول است؛ گرچه حجم توليدات به دنيا نرسيده است و علت آن نيز روشن است؛ زيرا پيش از انقلاب اجازه داده نمي‌شد يك محقق يا استاد به افق‌هاي دور دست يابد؛ اما شما همت كنيد كه كيفيت‌ها عميق‌تر شود.

وزيرعلوم: 30 درصد جوانان 18 تا 24سال كشور وارد دانشگاه‌ها شده‌اند

دكتر محمد مهدي زاهدي وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري نيز در اين مراسم با اشاره به تحقق برخي از اهداف برنامه چهارم توسعه كشور در حوزه آموزش عالي، از تحقق دستيابي 30 درصد جوانان 18 تا 24 ساله كشور به آموزش عالي خبر داد و گفت: براساس برنامه چهارم 30 درصد جمعيت دانشجويي دانشگاههاي دولتي را بايد دانشجويان تحصيلات تكميلي تشكيل دهند كه اين برنامه تا سال آينده محقق مي‌شود.

وي با اشاره به مراكز موجود در آموزش‌عالي، گفت: در اين زمينه ماموريت دانشگاه‌هاي دولتي به غير از دانشگاه پيام نور و جامع علمي كاربردي دستيابي به چشم‌اندازهاي توليد علم و فناوري است تا در كنار بحث آموزش به بحث پژوهش و فناوري بپردازند.

وي همچنين با اشاره به مراكز آموزش عالي علمي كاربردي عنوان كرد: وظيفه اين مراكز رفع نيازهاي جدي و فوري كشور بر اساس پتانسيل‌هاي منطقه‌اي است، همچنين توسعه آموزش عالي در كشور مبني بر امكان دسترسي آموزش عالي در همه جا و همه وقت از ديگر ماموريت‌هاي آموزش عالي است كه توسط دانشگاه پيام نور اجرايي شده است.

وي با اشاره به تحقق بخشي از برنامه‌هاي چهارم توسعه در حوزه آموزش عالي، گفت: در اين زمينه قرار بود كه 30 درصد جوانان 18 تا 24 ساله به آموزش عالي كشور دسترسي داشته باشند كه ما به اين هدف دست يافتيم و همچنين در برنامه چهارم بايد به گونه اي عمل مي‌كرديم كه 30 درصد جمعيت دانشجويي دانشگاههاي دولتي مربوط به دانشجويان تحصيلات تكميلي باشد، كه امسال به رقم 29 درصد رسيده‌ايم و يقينا تا سال آينده اين رقم افزايش مي‌يابد.

وي با بيان اينكه در برنامه چهارم توسعه سهميه اعضاي هيات علمي 2500 نفر بود، گفت: در اين زمينه با مساعدت رييس جمهور 3 هزار عضو هيات علمي مازاد بر 2 هزار و 500 نفر به آموزش عالي اختصاص يافت كه در اين راستا بخشي از اين سهميه به دانشگاه پيام نور تخصيص يافت.

وزير علوم با اشاره به بحث مستندات علمي و رشد صورت گرفته طي اين چند سال، گفت: تعداد مستندات علمي ما در ISI سه هزار و 800 عنوان بود كه بايد اعلام كنم كه اين رقم تا يك ماه آينده از 13 هزار عبور خواهد كرد. همچنين در بحث ISC نيز حداقل 13 هزار مقاله خواهيم داشت و اين براي اولين بار است كه نرخ توليدات علمي و مستندات علمي در كشور به اين اندازه رشد يافته است.

وي خاطر نشان كرد: همچنين مجموعه اختراعات ما بعد از انقلاب اسلامي تا سال 83 حدود 4 هزار و 800 اختراع بوده است كه اين مسئله تا اوايل امسال به بيش از 14 هزار رسيده است.

وزير علوم با اشاره به حادثه كلمبيا مبني بر اينكه رييس دانشگاه كلمبيا موضع غير مودبانه‌اي نسبت به رييس جمهور نشان دادند، گفت: در اين زمينه هفته گذشته 6 تن از روساي دانشگاه‌هاي آمريكا به ايران آمدند و در جلسه‌اي كه با بنده داشتند و پس از بازديد از برخي پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران، گفتند كه براي ما افتخار است كه با كشور ايران ارتباطات علمي داشته باشيم.

وزير علوم در خاتمه خاطرنشان كرد: زمانيكه از بحث آپارتايد علمي با آنها صحبت كردم آنها ابراز تاسف كرده و گفتند ما زماني كه به كشور خود برگرديم از فرهنگ و تمدن پيشرفته علمي شما تعريف خواهيم كرد.

رييس دانشگاه پيام نور:

70 ساختمان دولتي دراختيار دانشگاه قرارگرفت

دانشگاه1450 جلد كتاب منتشركرده است

دكترمحمد حسيني رييس دانشگاه پيام نور در اين مراسم با بيان اينكه حركت دانشگاه پيام نور اگرچه از سال 67 آغاز شده است، اما دانشگاه پيام نور در اين سالها بيشتر در حاشيه قرار داشته است و كمتر نسل جوان و پرشور در اين دانشگاه بودند، گفت: در دولت نهم با توجه به سياست‌هاي كلان و همچنين تاكيدات مقام معظم رهبري و برنامه چهارم توسعه دانشگاه پيام نور توانست در جذب دانشجويان به خوبي عمل كند و گوي سبقت را از ساير مراكز آموزش عالي بربايد.

به گفته وي، جمعيت دانشجويي دانشگاه پيام‌نور در دولت نهم از 350 هزار نفر به 850 هزار نفر و تعداد مراكز و واحدها نيز از 250 مركز و واحد به 488 مركز واحد افزايش يافته است.

وي افزود: دانشگاه پيام‌نور در حال حاضر از 55 نقطه دنيا دانشجو مي‌پذيرد و در 17 كشور داراي نمايندگي است.

دكتر حسيني با بيان اينكه بيش از90 درصد دانشجويان دانشگاه پيام نور بومي هستند، گفت: اين امر موجب مي‌شود تا براي هر منطقه نيروي مناسبي را تربيت كنيم، چه بسا كه اگر اين امكانات وجود نداشت اين افراد فراموش مي‌شدند.

رييس دانشگاه پيام نور، با اشاره به ويژگي‌ مديران و روساي دانشگاه پيام نور، گفت: اين مسولان داراي روحيه جهادي هستند.

وي با بيان اينكه دانشگاه پيام نور با حمايت شخص رييس جمهور و دولتمردان توانسته توسعه كمي و همچنين ارتقاي كيفي داشته باشد، گفت: به عنوان نمونه در بحث استفاده از ساختمان‌هاي بلا استفاده در حال حاضر 70 ساختمان دولتي در اختيار دانشگاه پيام نور قرار گرفته و استفاده از 200 ساختمان ديگر نيز در دست بررسي است.

دكتر حسيني با اشاره به شهريه دانشگاه پيام نور و با بيان اينكه شهريه دانشگاه يك سوم ديگر موسسات است، گفت: در اين زمينه كساني كه بضاعت مالي نداشته باشند، دانشگاه به آنها وام اعطا مي‌كند به گونه‌اي كه در نيمسال اول تحصيلي تا سقف 8 ميليارد تومان به دانشجويان وام اعطا شده است.

وي با اشاره به وجود متقاضي زياد براي ايجاد مراكز دانشگاه پيام نور، گفت: در اين زمينه برخي در مقابل توسعه دانشگاه پيام نور موضع مي‌گيرند اما اين در حاليست كه تعداد زيادي خواستار ايجاد مركز در دانشگاه پيام نور هستند و در اين زمينه حدود 40 نماينده مجلس خواستار تاسيس واحد دانشگاه پيام نور هستند.

وي با اشاره به 200 پروژه در حال ساخت دانشگاه پيام نور، گفت:‌ در اين ميان 50 پروژه تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي كل بودجه عمراني دانشگاه پيام نور را 9/8 ميليارد تومان عنوان كرد .

وي با اشاره به سرانه‌اي‌ محاسبه شدن بودجه دانشگاه‌ها و با بيان اينكه اين مسئله براي دانشگاه پيام نور اجرايي نمي‌شود، اظهار كرد: اگر امكان داشته باشد كه امسال در بودجه 88 براي هر دانشجوي دانشگاه پيام نور 100 هزار تومان در نظر گرفته شود بسيار مناسب است.

قائم مقام وزير علوم همچنين با اشاره به رشد دو برابري اعتبارات صندوق رفاه دانشجويان در سال 85 گفت: اين در حالي است كه از سال 85 به بعد اعتبارات صندوق ثابت مانده است و همان 120 ميليارد تومان است. اميد است كه در بودجه سال 88 اين وام افزايش يابد.

وي با اشاره به حضور 400 پژوهشگاه فعال در استان قم، گفت: در اين زمينه مقرر شد تا مراجع قم با دانشگاه پيام‌نور در زمينه كتب درسي به ويژه در حوزه علوم انساني همكاري كنند.

دكترحسيني خاطرنشان كرد: تاكنون دانشگاه پيام نور هزار و 450 كتاب از طريق انتشارات خود منتشر كرده است كه البته برخي از اين كتابها نيازمند بازنگري هستند.

وي در ادامه با اشاره به روند فعاليت دانشگاه پيام نور در مقاطع تحصيلات تكميلي، اظهار كرد: در اين زمينه مذاكراتي با وزير علوم صورت گرفته تا در صورت تصويب بتوانيم از اساتيد بازنشسته به مدت حدود 5 سال در مقاطع تحصيلات تكميلي استفاده كنيم كه اين امر قطعا مي تواند در بحث تحصيلات تكميلي مشكلات موجود را رفع كند.

دكتر حسيني در خاتمه همچنين از ميزباني دانشگاه پيام نور براي كنفرانس AAOU كه مربوط به انجمن‌هاي آسيايي دانشگاه‌هاي باز است طي سال آينده خبر داد و گفت: اين همايش امسال در چين برگزارشد و سال آينده نيز دانشگاه پيام نور ميزبان تمام دانشگاه‌هاي باز دنيا خواهد بود.

همچنين رييس دانشگاه پيام نور به همراه جمعي از روساي مراكز و استان‌هاي دانشگاه پيام نور در بيستمين سالگرد تاسيس اين دانشگاه با حضور در مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي با آرمانها و اهداف والاي امام خميني (ره) تجديد ميثاق كردند.

انتهاي پيام
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن