تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کسی نمی.تواند زمان ظهور را تعیین کند


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این­که تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و عدم تحقق آن، موجب تضعیف عقاید اشخاص می­شود، گفتند: زمان ظهور امام عصر.(عج) از اسرار الهی است و کسی نمی­تواند برای آن وقت تعیین کند.





به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت­ الله صافی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای همایش دکترین مهدویت، با اشاره به این­که باید مردم با فرهنگ مهدویت آشنا شوند، اظهار داشتند: کارشناسان و محققانی که در امر مهدویت تلاش می کنند و در این زمینه کارهایی را انجام داده­اند، باید مردم را با فرهنگ مهدویت آشنا کنند؛ چون برای پیشرفت و تکامل شعور دینی و مذهبی جامعه و مردم به این کار نیازمندیم.

ایشان، اشتغال به پژوهش در زمینه مهدویت را توفیقی برای محققان دانستند و خاطرنشان ساختند: این کار هم برای خود انسان توفیق است و هم برای جامعه، نظام و مردم، مفید و مهم است.

* مهدویت در متن قرار دارد

این مرجع تقلید با بیان این­که مسئله مهدویت در متن قرار دارد، اذعان داشتند: مهدویت در متن مطالب قرار دارد و باید هم این گونه داشته باشد؛ چون در این زمینه روایات، احادیث و مطالب بسیاری وارد شده که باید بررسی و استفاده از آنها لازم است.

*بقاء عالم به وجود امام زمان.(عج) است

معظم­ له با اشاره به این­که ما منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، تصریح کردند: ما منتظر ظهور حضرت هستیم؛ اما مسئله مهم­تر آن است که بعضی وارد شده ­اند و در این زمینه اظهارنظر کرده­ اند؛ چون این مسئله از اسرار و آیات الهی است و بقاء عالم به وجود امام عصر(عج) بستگی دارد.

حضرت آیت­ الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: ما با مسئله ظهور باید به نحوی برخورد کنیم که اگر همین الان امام زمان(ع) ظهور کردند، آماده استقبال از ایشان را داشته باشیم و اگر تا صدمیلیون سال دیگر ظهور نکردند، منتظر آن حضرت بمانیم.

ایشان با بیان این­که تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(عج) و عدم تحقق آن، موجب تضعیف عقیده اشخاص می­شود، گفتند: زمان ظهور امام عصر.(عج) از اسرار الهی است و کسی نمی­تواند برای آن وقت تعیین کند.

این مرجع تقلید در پایان با اشاره به این­که باید روحیه استغاثه در مردم تقویت شود، اظهار داشتند: امام زمان(عج) حاجات زیادی را برآورده کرده ­اند و مردم باید با استغاثه از آن حضرت به دنبال گرفتن حاجات خود باشند و این أمر باید در مردم تقویت شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن