تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813237149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگوتشريح اقدامات عمراني در منطقه 7تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گفت‌وگوتشريح اقدامات عمراني در منطقه 7تهران
«منطقه 7 تهران يكي از مناطق مركزي پايتخت است كه بيش از 1500 هكتار وسعت دارد و جمعيت ثابت آن بيش از سيصد هزار نفر است كه در روز به 3 برابر افزايش مي‌يابد.


اتوبان‌ها و مسيرهاي اصلي مثل اتوبان‌ امام علي‌(ع)، اتوبان‌ شهيد صياد شيرازي، خيابان دماوند و خيابان شهيد آيت‌ا... مطهري در محدوده اين منطقه وجود دارند يا از آن عبور مي‌كند. اين وضعيت موجب شد تا ساماندهي، تعريض و امتداد مسير همه اين شريان‌هاي مهم و اصلي مذكور در دستور كار منطقه قرارگيرد.
مجتبي عبداللهي، شهردار منطقه 7 در اين خصوص مي‌‌‌‌گويد: تعريض خيابان دماوند از جمله پروژه‌هايي است كه از بدو ورود به شهرداري منطقه به آن پرداخته‌ و موفق شديم در اين مدت اقدامات خوبي را هم به انجام برسانيم. با توجه به اينكه خيابان دماوند خياباني قديمي‌‌‌‌‌‌است و تعريض آن هم سال‌ها در دستور كار بوده و البته زمان زيادي هم براي آن صرف شده است، ولي شاهديم كه به دليل عقب‌نشيني‌هاي دندانه‌اي اين خيابان از شكل و شمايلي نامناسب برخوردار شده است و ما مصمميم كه امسال بتوانيم بخش عمده‌اي از اين تعريض را در خيابان دماوند انجام دهيم با تلاش‌هايي كه كرديم موفق شديم با همكاري خوب مردم و ارتباطات چهره به چهره كه با مالكين برقرار كرديم بسياري از مغازه‌ها را تا مدخل ورود به ميدان امام حسين (ع) خريداري كنيم و تخريب و تعريض را در اين قسمت به انجام برسانيم با توجه به طرح تفضيلي جديد كه مصوب شده است و روي آن هم كار مي‌شود، مي‌خواهيم كار عمده‌اي بر روي بافت‌هاي فرسوده خيابان دماوند انجام دهيم و در حد امكان اين بافت قديمي‌‌‌‌‌‌و فرسوده را نوسازي كنيم در حال حاضر مصمم هستيم كه ملك‌هاي باقيمانده را نيز كه حدود 500 يا 600 متر از طول خيابان دماوند را شامل مي‌شود، تملك كنيم و به اين ترتيب ضلع شمالي خيابان دماوند را به طور كلي تعريض و بازگشايي كنيم.
ادامه صحبت‌‌‌هاي شهردارمنطقه7 تهران را در ادامه بخوانيد:
بحث امتداد اتوبان صياد شيرازي درچه مرحله‌‌‌اي است؟
اين اتوبان از شهيد بابايي در شمال آغاز شده و پس از طي مسير قرار است كه به ميدان سپاه برسد و پس از پايان كارهاي مطالعاتي توسط شركت مشاور در دستور كار قرار خواهد گرفت. طي يكي دو ماهه گذشته املاك تا ميدان سپاه نيز خريداري و مسير بازگشايي شده در كوتاه‌ترين فرصت باز خواهد شد. در حال حاضر تا خيابان شيخ صفي مسير بسته و تملك‌ها صورت پذيرفته است برخي از ملك‌ها تخريب وبرخي در حال تخريب است و همچنين بايد معارضين تاسيساتي نيز جمع‌آوري شود.
سازمان‌هايي كه در مسير كارهاي تاسيساتي انجام داده‌اند و البته به نوعي نياز شهر را هم تامين كرده‌اند به قسمت‌هاي ديگر انتقال داده مي‌‌‌‌شوند.
در خصوص اين تاسيسات بيشتر توضيح دهيد؟
فيبر نوري شركت مخابرات در خيابان سرباز بزرگترين مشكل است كه بايد جابه‌جا شود. همچنين شركت‌هاي گاز و برق هم بايد به مكاني مناسب منتقل تا امكان ادامه مسير حاصل شود.
اتوبان شهيد صياد شيرازي، هم بايد در ارتفاع 3 الي 4 متر زيرسازي و خاكبرداري شود و اميد داريم اگر مشكلي نباشد با تامين نقدينگي‌ها، الباقي ملك‌هاي تجاري و مسكوني كه در مسير داريم و حدودا‌200 الي 220 متر از طول بزرگراه راشامل مي‌شود خريداري كنيم. در واقع هم از جبهه شمال و هم اخيرا‌ كار را از جنوب ميدان سپاه آغاز شده است.
ضمن آنكه در قسمت جنوب بيمارستان خانواده است و در امتداد ديوار نيروي هوايي سپاه پاسداران امتداد ديوار را ادامه مي‌دهيم و از پايين نيز مسير را بازگشايي خواهيم كرد. به اين ترتيب هم از سمت پايين و هم از قسمت بالا فعاليت در مسير را آغاز كرده‌ايم تا اين فاز را كه از سال 72 آغاز شده است و 15 سال است بر روي آن كار انجام مي‌شود را به سرانجام نهايي برسانيم و بسياري از مشكلات و نگراني‌هاي شهروندان را چه به لحاظ فكري و چه از نظر ترافيكي حل كنيم.
مسير خيابان سرباز يكي از مشكل‌ترين قسمت‌ها است، زيرا بافت فرسوده و قديمي‌‌‌‌‌‌است و افرادي كه در اين محل زندگي مي‌كنند افراد قديمي‌‌‌‌‌‌هستند و طبيعي است كه فردي كه سال‌هاي طولاني در يك منزل زندگي كرده است، احساس خاصي به آن مكان پيدا مي‌كند و از لحاظ روحي و رواني به سختي مي‌تواند تصور كند كه به اجبار بايد از آن جا نقل مكان كند و خاطرات سال‌هاي طولاني را فراموش كند به همين دليل ما سعي مي‌كنيم خودمان به محل برويم و از نزديك با شهروندان صحبت كنيم. البته ناراحتي آنان را درك مي‌كنيم، ولي چاره‌اي هم نداريم. شهروندان هم بايد براي بهتر شدن و تسهيل ترافيك و شرايط شهر با ما همراه شوند و ما هم كمك مي‌كنيم تا اين جابه‌جايي‌ها و نقل مكان‌ها با كمترين اضطراب فكري و نگراني روحي و جسمي‌‌‌‌‌‌همراه باشد و اين نقل مكان‌ها صورت بپذيرد.
آيا پروژه ديگري براي اجرا داريد؟
يكي ديگر از مباحث بسيار مهمي‌‌‌‌‌‌كه امسال در دستور كار داريم ادامه مسير اتوبان شهيد مطهري است كه بناست به هر ترتيبي شده است، تعريض شود و ادامه پيدا كند. اين مسير غرب را به شرق منطقه امتداد مي‌دهد و در كاهش بار ترافيكي مي‌تواند نقش به‌سزايي ايجاد كند بار ترافيكي خيابان مطهري، خيابان شريعتي و خيابان سهروردي را كاهش مي‌دهد و مي‌تواند مسير عبور افرادي را كه قصد طي مسير به سمت شمال شهر را دارند تسهيل كند با بازگشايي مسير خيابان شهيد مطهري با يك لومپ به بزرگراه شهيد صياد شيرازي همت يا شهيد بابايي بروند بر ايشان مهيا است و نقش بسيار مهمي‌‌‌‌‌‌را نه تنها در كاهش بار ترافيك منطقه‌ها بلكه در ساير مناطق همجوار ايفا خواهد كرد. اين مسير تا منطقه؟ ادامه پيدا مي‌كند ادامه مسير شهيد مطهري يكي از مسيرهايي است كه تاكنون زياد در مورد آن اطلاع‌رساني نشده است و بسياري از شهروندان از آن اطلاع ندارند و بدين ترتيب با باز شدن اين مسير تغيير جالب توجهي ايجاد خواهد شد و مناطق مركزي تغيير محسوس را به لحاظ ترافيكي شاهد خواهند بود.
يكي از برنامه‌ريزي‌هايي كه تدارك ديده‌ايم تا در سال آينده با سرعت عملياتي كنيم ادامه اتوبان امام علي (ع) و تعريض خيابان شهيد مدني يا همان نظام آباد سابق است اين پروژه هم سال‌ها به طول انجاميده است و شايد 30 سال است كه اين خيابان خريداري شده است و تكه‌تكه عقب‌نشيني داشته است، ولي به طور كل انجام نپذيرفته است.
بنابراين در سال آينده تعريض خيابان شهيد مدني را به صورت 45 متري خواهيم داشت و هم ادامه مسير اتوبان امام علي (ع) كه پايتخت مربوط به منطقه 7 است، محقق خواهد شد. اميدواريم با برنامه‌‌ريزي و سرعت در كار بتوانيم به نگراني‌‌‌هاي شهروندان پايان دهيم.
كار بسياري مشكلي پيش روداريد؟
طبيعي است كه عمليات گودبرداري، جابجايي خاك، مسدود شدن برخي كوچه‌‌ها آلودگي‌‌‌هاي زيست محيطي براي شهروندان ايجاد مي‌‌‌‌‌‌كند و از طرفي شهروندان دائما در اين انديشه‌اند كه بالاخره مسير چگونه خواهد بود و كار چقدر طول مي‌‌‌‌‌‌كشد. اينها نگراني‌‌‌هاي طبيعي است كه ما با سرعت دادن به كار سعي در رفع آنها داريم. در حال حاضر نيازسنجي مي‌‌‌‌‌‌كنيم و اعتبارات سال آتي را پيش‌بيني مي‌‌‌‌‌‌كنيم تا بتوانيم پروژه‌‌ها را طبق برنامه پيش ببريم و كار را به سرانجام برسانيم. يكي از فعاليت‌‌‌هاي موثري كه در مدت چهار ماه اخير به انجام رسانده‌ايم، امكان استفاده مناسب و بهسازي و زيباسازي قسمت شمالي منطقه يا همان پل سيدخندان بوده است كه محل تلاقي 3 منطقه 3، 4 و 7 است كه البته اين پل به طور كامل تحويل منطقه 7 است و با توجه به تردد سنگيني كه روزها از مسير اين پل صورت مي‌‌‌‌‌‌گيرد، از شرايط نامطلوب و نابساماني برخوردار بود به طوري كه علاوه بر ايجاد مشكلات ترافيكي خطرات جاني براي مسافراني كه در خيابان و در انتظار تاكسي تا نيمه عرض خيابان جلو آمده بودند، وجود داشت. در حال حاضر با اقدامات و فضاسازي‌‌‌هايي كه در زير پل سيدخندان براي استقرار اتوبوس‌ها، ميني‌بوس‌‌ها و خودروهاي تاكسيراني صورت پذيرفته است، ساماندهي قابل توجهي صورت پذيرفته است كه علاوه بر كاهش بار ترافيكي و ايجاد نظم موجب زيباسازي محل شده است. اميدواريم با نصب پل‌‌‌هاي عابر پياده كه درصدد تهيه و نصب آنها هستيم، مديريت تردد شهروندان و حفاظت از سلامت جان آنان را نيز به بهترين شكل ممكن به اجرا درآوريم.
البته در حال حاضر علاوه بر ايجاد سكوها و تابلوهاي مشخص‌كننده مسيرها و تامين كف‌پوش مناسب با ايجاد 4 حوض آبنما در اين مكان سعي در تلطيف فضا كرده‌‌‌ايم و با نقاشي و رنگ آميزي كه در حال حاضر در حال انجام است، اطمينان دارم فضايي فرحبخش شهري را به شهروندان در اين مكان پرتردد اهدا خواهيم كرد.
آيا بودجه‌‌‌اي كه به شما تعلق گرفته، براي انجام تملك‌‌ها و تعريض خيابان‌‌‌هايي كه اشاره كرديد كفايت مي‌‌‌‌‌‌كند؟
قطعا پاسخ شما منفي است..... ما رقمي ‌‌‌‌‌‌دو برابر آنچه كه پيش‌بيني شده براي به انجام رسيدن فعاليت‌‌ها نياز داريم و البته خوشبختانه با ارتباطات خوب و موثري كه با سرمايه‌‌‌گذاران براي جلب سرمايه‌گذاري و تخريب و نوسازي برقرار كرده‌‌‌ايم، توانسته‌‌‌ايم افزايش درآمد در منطقه ايجاد كنيم و نقدينگي مورد نياز براي تحقق طرح‌‌ها را تامين كنيم.
با توجه به برنامه‌‌ها و پروژه‌‌‌هاي در دست اقدام و به منظور همراه كردن شهروندان در اين اقدامات عمراني چقدر از شوراياري‌‌ها و فعاليت‌‌‌هاي فرهنگي بهره گرفته‌ايد؟
خوشبختانه شهروندان فهيم منطقه به خوبي از برنامه‌‌‌هاي فرهنگي استقبال مي‌‌‌‌‌‌كنند و با نشست‌‌‌هاي مختلفي كه با شوراياري‌‌‌هايي داشته‌‌‌ايم، ارتباط خوبي برقرار كرديم كه اين ارتباط خوب از طريق شوراياري‌‌ها و ارائه خدمات به شهروندان تسري يافته و امروز شاهد افزايش ميزان رضايتمندي مردم از شهرداري هستيم. امسال در مبحث سواد و معلوماتشان بالاتر بود، همچنين راي‌‌‌دهندگان نيز افزايش چشمگيري از لحاظ ميزان سواد و تعداد داشتند و همه اينها نشان‌دهنده مقبوليت و اعتمادي است كه در شهروندان ايجاد شده است.امسال آمادگي براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر به طور جهادي صورت پذيرفت و اقدامات بسيار خوبي در خصوص زيباسازي، آماده‌سازي، نظافت دروني و بيروني، رنگ‌آميزي جداول داخل، نرده‌ها، حفاظ‌ها و... صورت پذيرفت تا جلوه‌ خاصي به آن ببخشد و به همين دليل و با توجه به اين كه امسال سومين سالي بود كه مسووليت آماده‌سازي مصلي و برگزاري مراسم نماز عيدسعيد فطر بر عهده شهرداري بود و با رضايت و خشنودي شهروندان محترم صورت پذيرفت. البته ضلع غربي خيابان پاكستان كه همان اتوبان شهيد مدرس است، با توجه به مصوبه كميسيون ماده 5 به طور صد درصد جزو محدوده مصلي قرار خواهد گرفت كه بايد طي يك مدت زمان كوتاه تملك‌هاي مربوطه صورت پذيرد و جزو محدوده‌هاي مصلاي تهران مورد بهره‌برداري قرار بگيرد.
هدف نهايي ما اين است كه اين ناحيه كه به جرات مي‌توان گفت در مناسبت‌ها و برنامه‌هاي مختلف ميزبان همه شهروندان تهراني بوده و هست، به گونه‌اي آماده‌سازي شود كه همواره رضايت و خشنودي همه مردم شهر را جلب كند.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن