تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806701367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

7 راه‌حل ساده براى انتخاب يك وب‌هاست مناسب


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: 7 راه‌حل ساده براى انتخاب يك وب‌هاست مناسب
سميه صفار - امروزه در اطراف ما هزاران وب‌هاست وجود دارد با هزاران طرح و برنامه كه از مراحل ساده انتخاب مى‌شوند كه مانند يك كار دلهره‌آور براى آماتوران و حرفه‌اى‌ها به نظر مى‌رسد. به منظور جست‌وجوى اولين وب‌هاست و يا انتخاب يك نوع بهتر آن 7 راه ساده براى دارا بودن يك هاست خوب وجود دارد كه بهتر است به آن عمل كنيد:

سيستم‌عامل

اولين و ضرورى‌ترين عامل در انتخاب يك وب هاست مشخص كردن برنامه‌اى است كه روى سرور پياده مى‌شود كه معمولا لينوكس (يونيكس) و ويندوز مى‌باشد. انتخاب شما عمدتا به وب‌سايت شما و فناورى موجود در آن بستگى دارد. به طور كلى يك وب‌سايت طرح شده با تكنولوژى‌هاى مايكروسافت (ASP وVB) روى سرورهاى ويندوز عمل مى‌كنند در حالى كه بيشتر سايت‌هاى ديگر كه از فناورى منابع ديگر (Python، Perl، PHP و ...) استفاده مى‌كنند روى سيستم‌هاى بر اساس لينوكس عمل مى‌كنند.

مشخصه‌ها

بعد از انتخاب برنامه و خط‌مشى براى وب‌سايت خود، عامل بعدى تعيين ويژگى‌هايى است كه براى وب‌هاست خود نياز داريد. ليست مشخصه‌هاى وب‌هاست كه هر روز به آن اضافه مى‌شود، فقط باعث اتلاف وقت شما مى‌شود در حالى كه اگر به دقت به بعضى از طرح‌هايى كه سطحى به نظر مى‌رسند بنگريد، قضيه به خوبى براى ما روشن مى‌شود. اين خود شما هستيد كه مى‌تواند نياز به اين ويژگى‌ها را تعيين كند. اما تعدادى از واژه‌هاى كليدى كه از اهميت برخوردار است عبارت است از: فضاى ديسك، پهناى باند، پشتيباني، نهايت زمان، گارانتي، ميزان دسترسى داده‌ها بر اساس تعداد و نوع، CGI، PHP، Perl، Python، SSI،Cron ، ايميل و غيره ... . فقط به ياد داشته باشيد كه وقت خود را تلف نكنيد و اطمينان حاصل كنيد كه وب‌هاست جديد شما هر آنچه را كه احتياج داريد فراهم مى‌كند.

هزينه

اغلب اين تنها عاملى است كه افراد حين انتخاب اولين وب‌هاست خود درنظر مى‌گيرند، بودجه ناچيز و اندك است و ظاهرا بيشتر وب‌هاست‌ها شبيه يكديگرند. گاهى از روى خوش‌شانسى يك و‌هاست خوب انتخاب مى‌كنيد اما بيشتر اوقات اين شانس را نداريد و اين تبديل به يك تراژدى مى‌شود. تاكيد من بر اين است كه انتخاب يك وب‌هاست فقط بر پايه قيمت ايجاد مشكل مى‌كند. به خاطر بسپاريد كه هزينه وب‌هاست شما با توجه به هزينه كلى آن، كمى بيشتر از حق‌الزحمه ماهانه است.TCO شامل كسر فروش ناشى از زمان خاموشى و سرعت پايين، استرداد خاموشي، شارژهاى اضافي، هزينه‌هاى نصب، هزينه عوامل جزيى و بودجه ماهانه شما مى‌باشد. اكثريت وب هاست‌ها شما را ملزم به پرداخت سالانه و تعدادى نيز به پرداخت ماهانه مى‌كنند كه در هر دو صورت قيمت مناسب مى‌باشد، اين يك انتخاب كاملا شخصى است و پرداخت قسطى آن چه بسا بهتر باشد.

سرويس مشترى (خريدار)

مشترى عاملى است كه بيشتر اوقات فراموش مى‌شود تا اينكه زمان آن مى‌گذرد، چيزى خراب مى‌شود و لازم به تعمير آن است و مشتريان به طور اعجاب‌انگيزى پول شما را بر مى‌گردانند تمام آنچه كه روى فروش هر دقيقه از دست داده‌ايد، شما نبايد سرويسى كمتر از 365/7/24 را قبول كنيد وب‌سايت شما لازم است كه تمام مدت كار كند بنابراين مناسب به نظر نمى‌رسد اگر سيستم هاستينگ شما در طول تعطيلات كار نكند به خاطر آن با شركت‌هاى وب‌هاستينگ وارد مذاكره نشويد آنها تنها ادعاى چنين سرويسى را دارند در حالى كه تعدادى از آنها كم‌كارى مى‌كنند، ولى اگر چنين پيشنهادى داشتيد، شبانه‌روز آن را توسط تلفن، ايميل و چت چك كنيد.

پشتيباني

يك مطالعه اصولى و گسترده مى‌تواند همزمان يك ذخيره‌كننده و نشانه‌اى از ميزان پشتيبانى و مهارت مورد انتظار در سرويس مشترى باشد، آيا به تمامى سئوالات اين بررسى به طور كامل جواب داده مى‌شود؟ آيا راه‌حل‌هاى سطحى مى‌باشد يا جواب‌هاى كارساز؟

ماندگاري

در رابطه با نام و نشان قلمرو وب‌هاست تحقيقى انجام دهيد و تاريخ تاسيس آن را شناسايى كنيد، تمامى موارد را از يك سال پيش و آنچه كه در طى يك سال احتمال بروز داشته است را بررسى كنيد، وب‌هاست چشمگيرى خواهد بود البته با درنظر گرفتن اينكه بيش از 95 درصد از وب‌هاست‌ها در طول يك سال از رده خارج شده‌اند كه البته ميزان زيادى نيست، شما بايد شانس خود را روى آن امتحان كنيد.

زمان نهايي

واقعيت اين است كه وب‌هاست نمى‌تواند به طور كلى 100 درصد از زمان را آنلاين باشد، سرورها براى امنيت به reboot و update شدن نياز دارند و هر وب‌هاستى كه update نشود با افزايش خطر هك شدن روبه‌روست. 9/99 درصد از زمان گارانتى اين فناورى كاملا استاندارد مى‌باشد در حالى كه يك گارانتى خوب به شركت حمايت‌كننده و كار آن بستگى دارد، با استفاده رايگان يك ماهه از هاستينگ، گارانتى مدنظر قرار نمى‌گيرد، ميزان وجه براساس ميزان زمان خاموشى عملا بى‌ارزش است. به شما گفته مى‌شود كه براى هر ماه 10 دلار بدهيد و سايت شما براى 24 ساعت غيرفعال مى‌باشد آنها از يك روز خاموشى شما بهره مى‌برند كه تقريبا با 33 سنت تمام مى‌شود. اينجا 7 عامل ساده براى انتخاب يك وب‌هاست مناسب را ديديد. اين فقط يك تحقيق و بررسى كوتاه است كه مى‌تواند مشكلات زيادى را در آينده حل كند.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن