تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815213847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درشانزدهمين نشست اتاق ايران نهاونديان:‌توسعه اقتصاد ، همراه با عدالت هدف اصلي نقدها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درشانزدهمين نشست اتاق ايران نهاونديان:‌توسعه اقتصاد ، همراه با عدالت هدف اصلي نقدها است
تهران - رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت :‌ اگر فعالان اتاق نقد و نصيحتي را مطرح مي كنند ،‌رويكرد آنها دلسوزي با هدف توسعه اقتصاد كشور و همراه با عدالت است.


" محمد نهاونديان "،‌در شانزدهمين نشست هيات نمايندگان اتاق ايران همچنين به شرايط بين المللي در زمان حاضر اشاره كرد و گفت: بر اساس رويكرد تعامل مثبت، دولت نمي تواند دلسوزتر از اتاق و اعضاي هيات نمايندگان اتاق، همراهي را پيدا كند كه در مواقع ضروري هشدارهاي لازم را به دولت داده و راه كار مناسب ارايه كند.
** شرايط بين الملل
وي در ادامه به وضعيت كنوني جهان اشاره كرد وگفت :‌شرايط بين المللي ايجاب مي كند در جهت رفع محدوديت ها گام برداشته شود .
به گزارش ايرنا به نقل از سايت اتاق ايران ،‌وي افزود:براي رفع محدوديت ها بايد در تعريف جديد از "تغيير" موثر بود و نبايد منفعل عمل كنيم تا ديگران "تغيير " را تعريف كنند.
وي تاكيد كرد: بايد اقداماتي انجام داد كه سبب ايجاد و تقويت روابط سازنده و روبه جلو در ايران باشد و با غفلت ها مانع از شديد تر شدن تحريم ها نشد .
**اصل 44
نهاونديان لازمه اثرگذاري بخش خصوصي در اجراي اصل 44 را ترويج درست انديشي در فرهنگ جامعه بر شمرد .
وي گفت :‌ با وجود محدوديت ها، اتاق هاي بازرگاني در حفظ و تقويت روابط خارجي فعال تر از گذشته عمل كرده است.
** همكاري اتاق و مجلس
نهاونديان همكاري هاي رو به رشد بين كميسيون هاي مجلس شوراي اسلامي و اتاق ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: در ماه گذشته فعالان سه كميسيون مجلس در اتاق حضور داشتند و مقرر شد در تمام جلسات مجلس از نظرات بخش خصوصي و اتاق استفاده شود.
وي همچنين به اعضاي كميسيون هاي اتاق ايران توصيه كرد كه همكاري و رابطه دو سويه با كميسيون هاي مجلس را جدي بگيرند.
**شوراي عالي اصل 44
نهاونديان در ادامه از تشكيل شوراي عالي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 خبر داد و افزود: اجراي اصل 44 بزرگترين پروژه كشور است و دستور كار اين شورا بسيج همه دستگاه ها براي تحقق اين قانون خواهد بود.
وي يادآور شد: در قانون اصل 44 حضور اتاق در همه مراجع تصميم گيري دولت مورد توجه و تاكيد قرار گرفته و در اين راستا از همه مراجع تصميم گيري دولت خواسته شده تا بخش خصوصي در روند تصميم گيري ها حضور داشته باشد.
رييس اتاق ايران افزود: با توجه به مسايل جدي كه در حوزه سياست هاي پولي و بانكي كشور مطرح است و مصوبه اخير مجلس، شوراي پول و اعتبار تشكيل مي شود تا با هم افزايي و نظارت بتوانيم مشكلاتي را كه در اين راستا وجود دارد به سامان برسانيم.
*بحران مالي جهان
نهاونديان با اشاره به بحران مالي جهاني خاطرنشان كرد: براساس نتايج بدست آمده در نشست هاي متعدد بخش خصوصي اگر اقدام موثري صورت نگيرد، واحدهاي توليدي با مشكل مواجه مي شوند و به دنبال آن بيكاري و بحران اجتماعي آحاد جامعه را در بر خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه "لازمه توفيق در اجراي اصل 44، مساعد شدن فضاي كسب و كار است"، تصريح كرد: با توجه به شاخص هاي فضاي مساعد كسب و كار پيش نويس مورد نياز تهيه شده است .
**قطعي برق كارگاه ها
نهاونديان همچنين به مصوبه اتاق در مورد قطعي برق كارگاه ها و واحدهاي توليدي اشاره كرد كه با انعكاس آن به دولت و وزارت صنايع، دولت اعلام كرده كه قطعي برق واحدهاي توليدي در آخرين اولويت قرار خواهد گرفت.
**طرح حمايت از كارآفريني
اين فعال بخش خصوصي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث بررسي و تصويب پيشنهاد طرح حمايت از توليد و كارآفريني براي ارايه به دولت و مجلس پرداخت و گفت: با توجه به بحران مالي اخير جهاني و شرايط واحدهاي توليدي درباره برخي رشته هاي صنعتي نگراني هايي وجود دارد و شرايط برخي صنايع نيز در حال سخت تر شدن است.
وي تاكيد كرد: به طور حتم بايد در اقتصاد ايران نيز يك طرح جامع حمايتي تدوين شود، بنابراين با همكاري چند كميسيون متني تهيه شد.
رييس اتاق ايران يادآور شد: شرايط بخش توليدي كشور بسيار حساس است و با توجه به بحران بين المللي و شرايط حساس داخلي به اين طرح نياز داريم و اتاق از دولت و مجلس درخواست مي كند، براي تهيه اين طرح هر چه سريع تر اقدام كند.
ياد آور مي شود:‌كليات طرح حمايتي توليد و كار آفريني و درخواست از دولت براي اقدام فوري در اين خصوص به تصويب هيات نمايندگان اتاق ايران رسيده است .
همچنين قرار شد تا در اتاق كميته اي از كميسيون هاي مربوط تشكيل شود و پيشنهادهاي اعضاي هيات نمايندگان تا پايان روز شنبه به دبيرخانه كميسيون ها برسد و كميته مذكور تا روز يكشنبه پيشنهاد را تكميل و اعلام كند.
اقتصام 1601
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن