تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815213008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درشانزدهمين نشست اتاق ايران نهاونديان: توسعه اقتصاد ، همراه با عدالت هدف اصلي نقدها است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: درشانزدهمين نشست اتاق ايران نهاونديان: توسعه اقتصاد ، همراه با عدالت هدف اصلي نقدها است
اقتصاد. بازرگاني. اتاق. نهاونديان
تهران - رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران گفت : اگر فعالان اتاق نقد و نصيحتي را مطرح مي‌كنند ، رويكرد آنها دلسوزي با هدف توسعه اقتصاد كشور و همراه با عدالت است.

محمد نهاونديان ، در شانزدهمين نشست هيات نمايندگان اتاق ايران همچنين به شرايط بين‌المللي در زمان حاضر اشاره كرد و گفت: بر اساس رويكرد تعامل مثبت، دولت نمي‌تواند دلسوزتر از اتاق و اعضاي هيات نمايندگان اتاق ، همراهي را پيدا كند كه در مواقع ضروري هشدارهاي لازم را به دولت داده و راه كار مناسب ارايه كند.

** شرايط بين‌الملل
وي در ادامه به وضعيت كنوني جهان اشاره كرد وگفت : شرايط بين‌المللي ايجاب مي‌كند در جهت رفع محدوديت‌ها گام برداشته شود .

به گزارش ايرنا به نقل از سايت اتاق ايران ، وي افزود:براي رفع محدوديت ها بايد در تعريف جديد از تغيير موثر بود و نبايد منفعل عمل كنيم تا ديگران تغيير را تعريف كنند.

وي تاكيد كرد: بايد اقداماتي انجام داد كه سبب ايجاد و تقويت روابط سازنده و روبه جلو در ايران باشد و با غفلت‌ها مانع از شديد تر شدن تحريم ها نشد .

**اصل ‪۴۴‬
نهاونديان لازمه اثرگذاري بخش خصوصي در اجراي اصل ‪ ۴۴‬را ترويج درست انديشي در فرهنگ جامعه بر شمرد .

وي گفت : با وجود محدوديت ها، اتاق‌هاي بازرگاني در حفظ و تقويت روابط خارجي فعال تر از گذشته عمل كرده است.

** همكاري اتاق و مجلس
نهاونديان همكاري‌هاي رو به رشد بين كميسيون‌هاي مجلس شوراي اسلامي و اتاق ايران را مورد توجه قرار داد و گفت: در ماه گذشته فعالان سه كميسيون مجلس در اتاق حضور داشتند و مقرر شد در تمام جلسات مجلس از نظرات بخش خصوصي و اتاق استفاده شود.

وي همچنين به اعضاي كميسيون‌هاي اتاق ايران توصيه كرد كه همكاري و رابطه دو سويه با كميسيون‌هاي مجلس را جدي بگيرند.

**شوراي عالي اصل ‪۴۴‬
نهاونديان در ادامه از تشكيل شوراي عالي اجراي سياست‌هاي كلي اصل ‪ ۴۴‬خبر داد و افزود: اجراي اصل ‪ ۴۴‬بزرگترين پروژه كشور است و دستور كار اين شورا بسيج همه دستگاه‌ها براي تحقق اين قانون خواهد بود.

وي يادآور شد: در قانون اصل ‪ ۴۴‬حضور اتاق در همه مراجع تصميم‌گيري دولت مورد توجه و تاكيد قرار گرفته و در اين راستا از همه مراجع تصميم‌گيري دولت خواسته شده تا بخش خصوصي در روند تصميم‌گيري ها حضور داشته باشد.

رييس اتاق ايران افزود: با توجه به مسايل جدي كه در حوزه سياست‌هاي پولي و بانكي كشور مطرح است و مصوبه اخير مجلس، شوراي پول و اعتبار تشكيل مي شود تا با هم افزايي و نظارت بتوانيم مشكلاتي را كه در اين راستا وجود دارد به سامان برسانيم.

*بحران مالي جهان
نهاونديان با اشاره به بحران مالي جهاني خاطرنشان كرد: براساس نتايج بدست آمده در نشست‌هاي متعدد بخش خصوصي اگر اقدام موثري صورت نگيرد، واحدهاي توليدي با مشكل مواجه مي‌شوند و به دنبال آن بيكاري و بحران اجتماعي آحاد جامعه را در بر خواهد گرفت.

وي با بيان اينكه لازمه توفيق در اجراي اصل ‪ ،۴۴‬مساعد شدن فضاي كسب و كار است، تصريح كرد: با توجه به شاخص‌هاي فضاي مساعد كسب و كار پيش نويس مورد نياز تهيه شده است .

**قطعي برق كارگاه ها
نهاونديان همچنين به مصوبه اتاق در مورد قطعي برق كارگاه‌ها و واحدهاي توليدي اشاره كرد كه با انعكاس آن به دولت و وزارت صنايع، دولت اعلام كرده كه قطعي برق واحدهاي توليدي در آخرين اولويت قرار خواهد گرفت.

**طرح حمايت از كارآفريني
اين فعال بخش خصوصي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث بررسي و تصويب پيشنهاد طرح حمايت از توليد و كارآفريني براي ارايه به دولت و مجلس پرداخت و گفت: با توجه به بحران مالي اخير جهاني و شرايط واحدهاي توليدي درباره برخي رشته‌هاي صنعتي نگراني‌هايي وجود دارد و شرايط برخي صنايع نيز در حال سخت تر شدن است.

وي تاكيد كرد: به طور حتم بايد در اقتصاد ايران نيز يك طرح جامع حمايتي تدوين شود، بنابراين با همكاري چند كميسيون متني تهيه شد.

رييس اتاق ايران يادآور شد: شرايط بخش توليدي كشور بسيار حساس است و با توجه به بحران بين‌المللي و شرايط حساس داخلي به اين طرح نياز داريم و اتاق از دولت و مجلس درخواست مي‌كند، براي تهيه اين طرح هر چه سريع تر اقدام كند.

ياد آور مي‌شود: كليات طرح حمايتي توليد و كار آفريني و درخواست از دولت براي اقدام فوري در اين خصوص به تصويب هيات نمايندگان اتاق ايران رسيده است .

همچنين قرار شد تا در اتاق كميته‌اي از كميسيون‌هاي مربوط تشكيل شود و پيشنهادهاي اعضاي هيات نمايندگان تا پايان روز شنبه به دبيرخانه كميسيون ها برسد و كميته مذكور تا روز يكشنبه پيشنهاد را تكميل و اعلام كند.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن