تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821222232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن و حديث ويژه جوانان در قطر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: آغاز رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن و حديث ويژه جوانان در قطر
گروه بين‌الملل: بيست‌ويكمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن و حديث، ويژه جوانان كشورهاي عضو «شوراي همكاري خليج فارس»، از ديروز 30 آبان‌ به همت اداره كل امور جوانان وزارت فرهنگ قطر در «دوحه» پايتخت اين كشور آغاز به‌كار كرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به‌نقل از روزنامه قطري«الراية»، «خالد يوسف الملا» مدير اداره كل امور جوانان قطر و رييس كميته برگزاركننده مسابقات با ارايه سخناني در مراسم افتتاحيه اين رقابت‌ها كه در هتل «شرق» دوحه برگزارشد، گفت: اين مسابقات فضايي براي رقابت جوانان كشورهاي حاشيه خليج فارس در حفظ، تلاوت و تفسير قرآن كريم و حفظ سنت رسول الله‌(ص) است.

وي افزود: اين رقابت‌ها همه ساله با استقبال گسترده‌ جوانان مواجه مي‌شود و باعث بالا رفتن آگاهي و شناخت آن‌ها نسبت به كلام وحي و سنت پيامبر گرامي اسلام مي‌شود.

خالد يوسف الملا در پايان سخنان خود تأكيدكرد: جوانان حافظ و قاري قرآن بايد تلاش‌كنند، دستورات و احكام اين كتاب مقدس را سرلوحه برنامه‌‌هاي خود در زندگي و فعاليت‌هاي روزمره قراردهند.

«خالد اليعيش» نماينده شوراي همكاري خليج فارس نيز با ارايه سخناني در اين مراسم، از تلاش مسئولان وزارت فرهنگ قطر در برپايي اين مسابقات تقديركرده و گفت: برگزاري رقابت‌هاي بين‌المللي حفظ قرآن و حديث ويژه جوانان، باعث گسترش همكاري مشترك كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس مي‌شود.

وي افزود: اين رقابت‌ها، نتايج و دستاوردهاي مثبتي در تحكيم روابط قرآني و تبادل تجربيات در زمينه حفظ و تلاوت قرآن كريم دارد.

بيست‌ويكمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي قرآن و حديث، ويژه جوانان كشورهاي عضو «شوراي همكاري خليج فارس»، در دو سطح حفظ، تلاوت و تجويد قرآن كريم و حفظ احاديث نبوي(ص) برگزار مي‌شود.

در بخش قرآني اين رقابت‌ها، شركت‌كنندگان در گروه سني 15 تا 25 سال در حفظ و تجويد سوره‌هاي «يونس» و «هود» و تلاوت سوره «مريم»، «طه»، «انبياء»، «حج» و «مؤمنون» و در گروه سني 10 تا 14 سال شركت‌كنندگان در حفظ و تجويد سوره‌هاي «عنكبوت» و «روم» به رقابت مي‌پردازند؛ همچنين، در بخش حديث نيز جوانان شركت‌كننده در حفظ 37حديث از كتاب «رياض الصالحين» نوشته «محدث نووي» رقابت مي‌كنند.

متسابقين، امروز اول آذر در رشته حفظ، روزهاي دوم و سوم آذرماه در رشته تلاوت و تجويد سوره‌هاي مشخص‌شده و در روز چهارم آذرماه در رشته حفظ احاديث به رقابت خواهندپرداخت.

مراسم اختتاميه و اهداي لوح تقدير و جوايز به نفرات برگزيده اين رقابت‌ها، پنجم آذرماه سال‌جاري در هتل «ريجنسي» دوحه برگزار مي‌شود.

مسابقات بين‌المللي قرآن و حديث ويژه جوانان كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس به صورت سالانه در يكي از كشورهاي عضو اين شورا برگزار مي‌شود كه نخستين دوره اين مسابقات در سال 1406 هجري قمري و دوره قبلي آن در بحرين برگزارشد.
 جمعه 1 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن