تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816709842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كرم‌ زاده: با چنگ و دندان تيم‌ها را حفظ مي‌كنيم بسكتبال بانوان، حرف براي گفتن دارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: كرم‌ زاده: با چنگ و دندان تيم‌ها را حفظ مي‌كنيم بسكتبال بانوان، حرف براي گفتن دارد
جام جم آنلاين: سالن پر از هياهوست. صداي بازيكنان با سوت داور در هم آميخته شده است. صداي مكرر زمين خوردن توپ و يك پرتاب جانانه 3 امتيازي، گل... سالن منفجر مي‌شود. نيمكت‌نشينان از جا كنده مي‌شوند. مربي با تمام وجود بازيكنش را در آغوش مي‌كشد. اين بازيكنان واقعا حرفه‌اي كار مي‌كنند.


اگر حرفه‌اي‌‌تر از پسران نباشند، كمتر نيستند ولي از آنجا كه ورزش بانوان هميشه مظلوم واقع شده، اين موارد هيچ جا منعكس نمي‌شود. انگار بانوان ما علي‌رغم اين همه تلاش و علاقه هيچ سهمي از دنياي ورزش ندارند، بسكتبال هم مانند ورزش‌‌هاي ديگر.

بسكتبال بانوان با اين كه نوپاست ولي خوب شروع كرده و پيش‌بيني مي‌شود آينده درخشاني در انتظارش باشد.

فاطمه كرم‌زاده،‌ نايب‌ رئيس فدراسيون بسكتبال به سوالات ما در خصوص كم و كيف بسكتبال بانوان كشورمان پاسخ داده است كه از نظرتان مي‌گذرد.

با توجه به نتايج قابل‌توجهي كه فدراسيون بسكتبال در رده مردان كسب كرده است به نظر نمي‌رسد كه اين فدراسيون در حيطه مديريت با مشكلي مواجه باشد، اما متاسفانه تاكنون بانوان بسكتباليست‌ ما عنوان قابل‌توجهي نداشتند، علت آن چيست؟

از سال 82 كه انجمن بسكتبال بانوان و فدراسيون با هم ادغام شد، ما به صورت منسجم كار خود را آغاز كرديم و از همان سال تيم ملي ما در مسابقه‌هاي زنان كشورهاي اسلامي كه در ايران برگزار مي‌شد شركت كرد كه طي 4 دوره ما صاحب 3 مدال طلا و يك عنوان سومي شديم. ولي متاسفانه هنوز بسكتباليست‌هاي ما نتوانستند به مسابقه‌هاي رسمي برون مرزي راه پيدا كنند چرا كه فدراسيون جهاني با پوشش زنان‌‌ ما موافقت نمي‌كند و اجازه شركت در مسابقه‌هاي رسمي را به ما نمي‌دهد.

با تمام اين محدوديت ‌ها سال گذشته ما دو اعزام به كشورهاي مالزي و سوريه داشتيم كه مسابقه‌هاي سوريه در اصل مسابقه ‌هاي باشگاه‌هاي غرب آسيا بود كه بچه‌ ها با اين كه تجربه اولشان بود، ولي خيلي خوب ظاهر شدند.

اگر فدراسيون جهاني با لباس ما موافقت كند،بانوان بسكتباليست مي‌توانند با حضور در ميادين رسمي بين‌المللي ضمن كسب تجربه، نتايج بهتري به دست آورند. البته ما با اردوهاي تداركاتي و مسابقه‌هاي دوستانه سعي داريم آمادگي خود را حفظ كنيم. در اين زمينه هم با چند كشور وارد مذاكره شديم كه هم‌اكنون منتظر جواب آنها هستيم.

خانم كرم‌زاده، ما در ليگ بانوان نسبت به ليگ آقايان ثبات بيشتري را احساس كرديم و كمتر شاهد انحلال تيم‌ها بوديم، شما فكر مي‌كنيد علت آن چيست، آيا هزينه‌هاي اندك و قراردادهاي پايين باعث اين مساله شده است يا علت ديگري دارد؟

من فكر مي‌كنم تعهد بانوان باعث آن شده است. آنها سال‌هاي زيادي براي بسكتبال زحمت كشيده‌اند. با اين كه ما در ليگ برتر شديدا با كمبود اسپانسر مواجه هستيم، ولي در بيشتر موارد شاهد اين بوديم كه يك استان با هزينه‌هاي شخصي بازيكنان و عوامل تيم در ليگ برتر شركت كرده است. بانوان ما با چنگ و دندان تيم‌هاي خود را نگه مي‌دارند و اين قابل ستايش است.

نظرتان راجع به حضور بازيكنان خارجي در ليگ برتر بسكتبال چيست، فكر نمي‌كنيد حضور بازيكنان خارجي باعث رشد بازيكنان ما مي‌شود؟

كاملا موافق اين مساله هستم. حضور بازيكنان خارجي در ليگ برتر انگيزه بسكتباليست‌هاي ما را دوچندان مي‌كند. البته چند تيم حاضر در ليگ برتر از وجود بازيكنان خارجي بهره‌ مي‌برند، ولي سعي ما بر آن است كه اين موضوع براي باشگاه‌ها نهادينه شود.

چرا از مربيان خارجي در كنار مربيان ايراني تيم ملي استفاده نمي‌كنيد، آيا اعتقادي به دانش و تجربه مربيان خارجي نداريد؟

سال گذشته طي نامه‌اي به مشحون، رئيس فدراسيون خواستار مربي خارجي براي تيم ملي بانوان شدم تا مربيان ما بتوانند در كنار مربي خارجي ضمن كسب تجربه، از علم روز بسكتبال دنيا هم بهره‌مند شوند، ولي تاكنون فدراسيون مربي مورد نظر را پيدا نكرده است.

البته من با سرمربيگري مربيان خارجي مخالف هستم، چرا كه معتقدم مربي‌هاي خارجي مانند مربيان ايراني روي تيم ملي كشورمان تعصب ندارند ولي مي‌توان به عنوان كمك مربي در كنار سرمربي ايراني از وجودشان استفاده كرد.

بسكتبال بانوان ما در عرصه داوري رشد خوبي داشته است. براي نمونه فاطمه خدايي در مسابقه‌هاي سوريه بازي فينال را سوت زد. آيا برنامه خاصي براي پيشرفت ساير داوران داريد؟

ما در حال حاضر 8 داور بين‌المللي داريم كه اولين بار در سال 84، 4 نفر از آنها در بازي‌هاي بانوان مسلمان قضاوت كردند. پس از آن با دعوت از لوبو، رئيس كميته داوران فدراسيون جهاني در كلاس داوري بين‌المللي 2 داور ديگر ما هم بين‌المللي شدند و هفته گذشته هم طي كلاس داوري كه در لبنان برگزار شد 2 تن ديگر از بانوان داور ما مدرك بين‌المللي خود را دريافت كردند.

براي كشف استعداد‌هاي جوان چه برنامه‌هايي داريد با توجه به اين‌كه ثابت شده در هر تيم بسكتبال حضور بازيكنان بلند قد تاثير مستقيم روي كيفيت تيم دارد؟

ما امسال براي اولين بار طرح استعداد‌يابي بانوان بلند قد را اجرا كرديم و طي آن فراخواني به سراسر كشور داشتيم مبني بر ثبت‌نام بلند قامتاني با قد 175 به بالا و حداكثر متولد سال 1368 كه خوشبختانه 180 نفر از سراسر كشور در آن شركت داشتند كه پس از تست مرحله اول 120 نفر انتخاب شدند و پس از 3 روز اردو 40 نفر با ميانگين قدي 185 غربال شدند و در حال حاضر هم مشغول تمرين هستند.

حرف آخر؟

امروز خوشحاليم كه بسكتبال حرفي براي گفتن دارد، اميدوارم در آينده‌اي نه چندان دور شاهد رشد بيشتر بسكتبال و بويژه ورزش بانوان باشيم.

منيره جامي
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن