تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807284446




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ‌چهاردهمين‌گزارش‌ به شوراي حكام البرادعي:فعاليت‌ هسته‌اي ايران صلح‌آميز است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در ‌چهاردهمين‌گزارش‌ به شوراي حكام البرادعي:فعاليت‌ هسته‌اي ايران صلح‌آميز است
جام جم آنلاين: گزارش جديد محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران با تاكيدي دوباره بر صلح آميز بودن اين فعاليت ها و نظارت كامل آژانس بر روند آن و نيز سير فرآوري مواد و تاسيسات غني سازي ايران منتشر شد .


به گزارش مهر،‌ در گزارش جديد محمد البرادعي مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه دقايقي پيش در اختيار نمايندگان كشورهاي عضو شوراي حكام آژانس قرار گرفت ،‌ براي چهاردهمين بار متوالي در سالهاي اخير تصريح شده است كه هيچ انحرافي در مسير فعاليت هاي هسته اي ايران مشاهده نمي شود و مدركي كه مبتني بر صحت ادعاها در خصوص فعاليت نظامي ايران باشد بدست نيامده است .

اين گزارش همچنين تاكيد دارد كه تمام مواد هسته اي در تاسيسات هسته اي ايران از جمله نطنز و اصفهان و بوشهر به صورت مستمر تحت بازرسي و نظارت با دوربين و مهر و موم آژانس باقي مانده اند و حسابرسي ها در مورد مواد هسته اي هيچ گونه انحرافي را نشان نمي دهند .

البرادعي در گزارش خود همچنين از آن خبر داده است كه آژانس علي رغم ادعاي مطرح شده در قالب مطالعات ادعايي ،‌ هيچگونه اطلاعاتي دال بر ساخت يا تلاش در جهت ساخت سلاح هسته اي و قطعات آن در ايران بدست نياورده است . به عبارتي آژانس رسما اعلام مي كند ايران از سال 2003 تا 2008 هيچگونه فعاليت اطلاعاتي درباره مطالعه يا تامين ملزومات ساخت سلاح نداشته و آژانس اطلاعاتي در اين زمينه به دست نياورده است.

گزارش امروز بيانگر ادامه روند مستمر حضور بازرسان آژانس در ايران و افزايش تعداد بازرسي هاي سرزده از تاسيسات هسته اي ايران است .

اين گزارش همچنين از عدم هر گونه نشانه فعاليت بازفراوري اورانيوم غير مجاز در ايران خبر مي دهد و اين در حالي است كه اتهام بازفراوري اورانيوم يكي از بهانه هاي صادركنندگان قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران بوده است و در اين قطعنامه ها حتي درخواست پايان دادن به فعاليت بازفراوري اورانيوم در ايران مطرح و گزارش آژانس در اين زمينه در خواست شده است!

البرادعي در گزارش خود همچنين پيشرفت ايران در راه اندازي دستگاه هاي سانتريفيوژ را اعلام كرده و از افزايش دستگاه هاي نصب شده در نطنز و نظارت آژانس خبر داده است . سايت هسته اي نطنز براي تامين نياز سالانه يك نيروگاه هسته اي 1000 مگاواتي طراحي شده و طبق برنامه اعلام شده و مورد توافق با آژانس بين اللملي انرژي اتمي قرار است با نصب 54 هزار دستگاه سانتريفيوژ در اين تاسيسات ، تحت نظارت كامل آژانس سالانه حدود 28 تن سوخت هسته اي با غناي پايين به عنوان نياز سالانه نيروگاهي مشابه نيروگاه بوشهر ، توليد كند . ايران توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي را در برنامه بلند مدت خود دارد .

بخشي از گزارش اخير محمد البرادعي نيز به طرح مجدد موضوع مطالعات ادعايي اختصاص يافته است ،‌ ادعاهايي كه به گفته آژانس اساس آن، بر اطلاعات دريافتي از يك لپ تاپ فردي است كه آمريكاييها بدون اعلام نام وي و يا محل دقيق كشف آن ،‌ آن را در اختيار اين نهاد بين المللي قرار داده اند .

مدير كل آژانس علي رغم پاسخ 117 صفحه اي ايران به اين اتهامات در گزارش اخير خود بار ديگر از ناتواني خود در اثبات غير جعلي و مستند بودن آنها سخن گفته و در عين حال باز هم خواستار پاسخگويي ايران به ابهامات در اين باره شده است .

البرادعي كه در گزارشات خود با اشاره تلويحي به عدم مسئوليت آژانس در بررسي اين اتهامات ؛‌ تاكيد دارد كه صرفا براساس درخواست قطعنامه هاي شوراي امنيت به اين موضوعات پرداخته است ‌،‌ همچنان هيچ نشانه اي از صحت ادعاها مطرح نكرده است .

ادعاها مربوط به تصاويري از برگه هايي پراكنده ، غير معتبر و بدون مهر محرمانه از پروژه هايي مربوط به نمك سبز، موشك با قابليت برگشت و آزمايشات انفجاري با قدرت بالا است كه آژانس صريحاً و كتباً در سندي كه تاريخ 13 مه 2008 صادر شده اعلام كرده است كه "هيچ سندي دال بر ارتباط اداري داخلي ميان «نمك سبز» و دو موضوع ديگر مطالعات ادعايي به نام «آزمايش انفجارات قوي» و «موشك بازگردنده»، به ايران نشان داده نشده يا تحويل نشده است" . اين ‌بدان معنا است كه اساسا ارتباطي بين اين مقولات وجود ندارد . هر چند اين سند رسمي آژانس در گزارش دوره گذشته و اخير مدير كل منعكس نشده است، اما بيانگر آن است كه بر خلاف آنچه در گزارش ادعا مي شود اسناد مربوط به مطالعات ادعايي فاقد انسجام داخلي فيمابين اسناد است.

مدير كل در گزارش خود بار ديگر ذكر تاييد مي كند كه آژانس نتوانسته تعهدات خود را كه تحويل اسناد به ايران مي باشد انجام دهد. و اين درحالي است كه ساده ترين و ابتدايي ترين درخواست ايران طبق حقوق خود براي دفاع در برابر اتهامات دريافت اسناد مورد ادعا است .

البرادعي در گزارش خود همچنين از عدم اجراي مفاد مورد درخواست قطعنامه ها مبني بر توقف غني سازي اورانيوم در نطنز عدم پذيرش پروتكل الحاقي و عدم اجراي كد 3.1 خبر داده است كه درخواستهايي فراقانوني بوده و ايران علي رغم عمل به آنها به صورت داوطلبانه و اعتماد ساز و موقت در سالهاي اخير ، در پي برخوردهاي خصمانه ، غير حقوقي و مداخله جويانه طرفهاي هسته اي و فشار غير قانوني آژانس از ادامه روند خودداري كرده است .
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن