تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):تلاوت کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها و زمین اهل بهشت خوانده می شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816844976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشنامه پيامبران در قرآن روي پايگاه حوزه قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: دانشنامه "پيامبران در قرآن" روي پايگاه حوزه قرار گرفت
دانشنامه "پيامبران در قرآن" در قالب 42 نمايه به همت مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي روي پايگاه اينترنتي حوزه قرار گرفت.


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا، در اين دانشنامه زندگينامه برخي از پيامبران از جمله حضرت آدم (ع)، حضرت ابراهيم (ع)، ادريس، لوط، يعقوب، يوسف، موسي، عاد، ثمود و شعيب ارايه شده است.
"دانستني‏هايي از قرآن (راز بعثت پيامبران)" عنوان يكي از مطالب اين نمايه است كه در آن به آياتي از قرآن كريم در خصوص فرستادگان و پيامبران الهي اشاره شده است.
"قداست مقام انبيا از ديدگاه قرآن" عنوان ديگر موضوع پرداخته شده در اين دانشنامه نوشته "محمدهادي معرفت" است كه در بخشي از آن مي خوانيم: قرآن، انبياي عظام الهي را در والاترين مقام قداست قرار داده، سرآمد بندگان ‏خالص حق تعالي شمرده است. اينان نخبگان و برگزيدگان خلايق به شمار مي‏روند.
در سوره انعام (آيه‏هاي 87-84) پس از آن كه از پيامبراني مانند اسحاق و يعقوب، نوح، داود و سليمان و ايوب، يوسف و موسي و هارون و زكريا و يحيي وعيسي و الياس و اسماعيل و يونس و لوط و پدران و فرزندان و برادران آنان ‏ياد مي‏كند، آنان را به "محسنين‏"و"صالحين‏" وصف مي‏كند، كه آنان را بر جهانيان ‏برتري داده و به راه راست هدايت كرده است.
در آيات و سوره‏هاي ديگر با بهترين وصفي آنان را ستوده است كه با مختصرمراجعه به قرآن كريم اين ستايش والا به خوبي آشكار مي‏شود.
در بخش ديگر از نمايه هاي اين دانشنامه با عنوان "پرسش و پاسخ" فلسفه عدم ذكر اسامي همه پيامبران در قرآن تشريح شده است.
در اولين پرسش آمده است: "آيا در قرآن آيه اي كه دال بر وجود يكصد و بيست چهار هزار پيامبر باشد موجود هست؟ چرا قرآن نامشان را ذكر نفرمودند ؟"
در پاسخ به اين سوال اينگونه اشاره شده است: "منابع معارف ديني، قرآن كريم به تنهايي نيست بلكه بيانات پيامبر اكرم(ص) و ائمه اهل بيت (ع)هم يك منبع ديگر تحصيل معارف ديني است كه به سنت معروف است.
اين حديث را جناب ابوذر از پيامبر اكرم(ص) نقل كرده است كه 124 هزار پيامبر آمده است. ناگفته نماند كه ممكن است در يك عصر صدها پيامبر وجود داشته كه هر پيامبري اختصاص به يك روستا داشته است و همه آنها پيامبران بزرگ صاحب كتاب نبوده‌اند و اگر قرآن كريم يكايك اين پيامبران را ذكر مي‌كرد دائره المعارف بزرگي را نياز داشت، در ضمن بسياري از اين پيامبران دستيار پيامبران بزرگ تر بوده‌اند و سرنوشتهاي مشابهي داشته‌اند."
در بخش ديگر اين دانشنامه همچنين داستان حضرت آدم (ع) در دو قسمت ذكر شده است.
ابراهيم و نمرود، ابراهيم(ع) در قرآن، داستان ادريس پيغمبر(ع)، داستان حضرت ابراهيم (ع)، داستان حضرت شعيب(ع)، داستان حضرت لوط(ع)، داستان حضرت موسي(ع)، داستان حضرت نوح(ع)، داستان حضرت هود(ع)، داستان حضرت يونس(ع)، داستان داود و سليمان(ع)، داستان شعيب و قوم او، داستان قوم ثمود، داستان قوم عاد و داستان يوسف در قرآن عنوان مقاله هاي درج شده در بخش نمايه اين دانشنامه است.
در بخش هاي ديگر از دانشنامه پيامبران در قرآن همچنين مطالبي چون مقايسه قصه ابراهيم (ع)عليه‏السلام در قرآن و تورات، بررسي و مقايسه قصه اسماعيل (ع) در قرآن و تورات، پيراهن يوسف، يوسف و مريم دو مظهر عفت، داستان حضرت موسي (ع) و قوم يهود در قرآن، داستان حضرت موسي (ع) و قوم يهود در قرآن در پنج قسمت و ... ارايه شده است.
علاقه مندان براي مشاهده كامل دانشنامه "پيامبران در قرآن" مي توانند به پايگاه اينترنتي حوزه به نشاني www.hawzah.net مراجعه كنند.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن