تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812645355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با 138 راي مثبت، 112منفي و 20ممتنعوزارت كشور به محصولي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: با 138 راي مثبت، 112منفي و 20ممتنعوزارت كشور به محصولي رسيد
عكس: خبرگزاري فارس، علي رفيعيگزارش احمدي‌نژاد از اوضاع كشور در جلسه راي اعتماد به محصولي.


محصولي مجري انتخابات
دنياي اقتصاد – مرجان توحيدي: راي اعتماد به وزارت محصولي آن هم با اختلاف نصف راي و در ميان تكبيرها و الله اكبرهاي حاميان دولت در مجلس، شايد بهترين نتيجه‌اي بود كه در ماراتن چند ماهه انتخاب وزير كشور حاصل شد، نتيجه‌اي كه از يك سو رضايت نسبي رييس‌جمهور را به دنبال داشت؛چرا كه بالاخره توانست در آخرين ماه‌هاي رياست جمهوريش يكي از نزديكترين فعالان سياسي خود يعني صادق محصولي را در آستانه انتخابات رياست‌جمهوري بعدي راهي وزارت كشور كند تا مايه دلگرمي بيشترش باشد و بهترين دوست احمدي‌نژاد در قامت وزير كشور احمدي‌نژاد مجري انتخابات شود.
اما از سوي ديگر مجلسيان هم چندان ناراضي نشان نمي‌دادند، چرا كه از مجموع 275 نماينده حاضر 273 نفر راي داده‌اند و از اين آراء ماخوذه تنها 138 راي موافق يعني نصف راي بيشتر از حد نصاب لازم به نفع محصولي بود تا وي علاوه بر وزير احمدي‌نژاد، لقب شكننده‌‌ترين وزير نظام جمهوري اسلامي را هم با خود به وزارت كشور ببرد.در اين ميان 112 راي مخالف و 20 راي ممتنع هم به گلدان‌ها ريخته شد.
اين راي چنان شكننده بود كه حتي اعتراض فوري طيف گسترده مخالفان محصولي در مجلس را به دنبال داشت و هيات‌رييسه ناچار شد بلافاصله بعد از جلسه راي اعتماد، جلسه اضطراري ديگري را در اتاق رييس مجلس برگزار كند تا علي لاريجاني خود شخصا مسووليت شمارش دوباره آرا را بر عهده بگيرد. اما نتيجه شمارش مجدد هماني بود كه در جلسه علني اعلام شد. علي لاريجاني به ميان خبرنگاران آمد و گفت: راي‌ها را چند بار شمرديم كه نتيجه آن 138 راي موافق از 275 راي ماخوذه بود و اين يعني راي اعتماد مجلس به وزارت آقاي محصولي، بنابراين ايشان قانونا وزير كشور هستند. به هر حال اگر چه محصولي قانونا وزير كشور شد، اما به لحاظ عرفي يكي از ضعيف‌ترين راي اعتمادها را در نظام جمهوري اسلامي به دست آورده است. به اين ترتيب اگر چه اين راي منجر به رضايت توامان احمدي‌نژاد و مخالفان وزارت محصولي شده است، اما با اين وجود آغاز راه سخت انتخابات رياست‌جمهوري قلمداد مي‌شود، رايي كه از دل جنجال چندساعته جلسه علني ديروز مجلس به دست آمد. در جلسه روز گذشته جنجال از آنجا آغاز شد كه حميد رسايي، نماينده حامي دولت در مجلس و موافق با وزارت صادق محصولي در نطق پيش از دستور خود كه با ورود احمدي‌نژاد البته بدون همراهي محصولي همراه شده بود، بيانات اخير مقام معظم رهبري را به ويژه در ديدار ايشان با كارگزاران حج مورد اشاره قرار داد و با طرح اين سوال كه مخاطب سخنان مقام معظم رهبري كيست، گفت: اكنون با توجه به بياناتي كه رهبر معظم انقلاب خطاب به ما نمايندگان مجلس هشتم و دولت نهم داشته‌اند، در اولين ديدار كه نمايندگان با ايشان داشتند، آنجا كه ايشان فرمود اكنون به
حمد الله دولت و مجلس را مردمي، مومن و انقلابي و وفادار به ارزش‌ها و اصول اسلامي انباشته‌اند، بايد اين تعامل برادران با رعايت حقوق قانوني از هر دو سو بيش از هميشه ديده شود.
وي با اشاره به ديگر سخنان مقام معظم رهبري گفت: آيا امروز روز تعامل با دولت نيست؟
صحبت‌هاي رسايي كه به پايان رسيد و نمايندگان با تذكر رييس مجلس از حلقه‌اي كه به دور رييس جمهور بسته بودند و مشغول روبوسي با وي بوده و نامه‌‌هاي خود را به او تحويل مي‌دادند، به صندلي‌هاي خود بازگشتند و همزمان قدرت‌ا... عليخاني، نماينده قزوين و عضو فراكسيون اقليت مجلس به سخنان رسايي معترض شد و طي تذكري آيين‌نامه‌اي خطاب به لاريجاني گفت: برخي فرمايشات مقام معظم رهبري را به نحوي مطرح مي‌كنند كه گويا اين فرمايشات شامل حال امروز مجلس است. وي افزود: با توجه به اينكه از خيلي از مسائل آگاهي داريد و مي‌توانيد مطلع شويد، ما را راهنمايي كنيد تا به تكليف عمل كنيم. لاريجاني نيز در رابطه با اين تذكر خاطرنشان كرد: مساله روشن است و معرفي وزير روال قانوني خود را دارد و ربطي به ساير مسائل ندارد، فرمايشات مقام معظم رهبري نيز مطالب كلي در رابطه با هم‌گرايي و تعامل دولت و مجلس بود و ارتباطي با راي اعتماد امروز مجلس ندارد.
اما پس از اظهارات لاريجاني، احمدي‌نژاد براي دفاع از محصولي پشت تريبون رفت و سخنان خود را در سه بخش به نمايندگان ارائه كرد. بخش اول ترسيم اوضاع كنوني كشور به لحاظ اقتصادي و علمي و تاكيد بر اين بود كه امروز در بهترين شرايط بعد از انقلاب قرارداريم و دولت به شعارهاي خود مبني بر عدالت وخدمت و مهرورزي تاكيد دارد و همه چيز براي تحقق شعار پيشرفت و عدالت آماده است. وي سپس بحث تعامل دولت و مجلس را كه اين روزها بحث آن نيز در بين نمايندگان است، مطرح كرد، مساله‌اي كه بعضاً مورد انتقاد نمايندگان نيز قرار گرفته است. به گفته‌ احمدي‌نژاد هر روز طرحي جديد از فرامرزها مطرح مي‌شود تا صفوف به‌هم فشرده نيروهاي انقلاب را بشكند. احمدي‌نژاد بخش ديگر سخنانش را به دفاع از محصولي اختصاص داد و مسائلي را كه درباره ثروت وي مطرح است، در حالي درست دانست كه وي زماني كه در كار اجرايي نبوده است، اين مال را به دست آورده است. وي مباحث مربوط به اظهارات همسر شهيد باكري را هم درباره صادق محصولي، اظهاراتي دانست كه از اساس ريشه ندارد و اين حرف‌ها به محصولي نمي‌چسپد. وي در عين حال تاكيد كرد كه بايد فوري بيايد كه كار را جمع و جور كند و پس از آنكه وزارت كشور 5، 6 ماه دچار تزلزل بود، بتواند محكم بايستدو كار را جمع كند. سخنان احمدي‌نژاد با احسنت نمايندگان پايان گرفت و الياس نادران در تذكري آيين‌نامه‌اي نسبت به سخنان رييس‌جمهور به لاريجاني تذكر داد.
وي در ادامه با اشاره به بند 11 ماده 23 آيين‌نامه گفت كه فرمايشات رييس‌جمهوري طوري بود كه اگر مجلس به محصولي راي ندهد، متاثر از نيروهاي خارج از مجلس است و اگر راي بدهد، نشانه استقلال. لاريجاني هم در پاسخ به نادران گفت كه برداشت من از سخن رييس‌جمهور چنين چيزي نبود، ايشان مي‌خواستند فضا را تشريح كنند. پس از آن كه تذكر قنبري براي اداره‌جلسه به صورت غيرعلني به جهت وجود ابهامات در مورد محصولي از نظر لاريجاني وارد دانسته نشد و كواكبيان هم از اينكه چرا عده‌اي كه به عنوان مخالف محصولي ثبت‌نام كرده‌اند، موافق صحبت مي‌كنند، به لاريجاني تذكر داد، بالاخره نوبت به اظهارات موافقان و مخالفان رسيد. مخالفت‌هايي كه از قاطعيت خاصي برخوردار نبود و گاه در آن بوي موافقت مي‌آمد و همين مساله البته اعتراض احمد توكلي را در پي داشت. احمد توكلي كه اين بار ترجيح داده بود تا به جاي آن كه مثل جلسات بررسي صلاحيت كردان و استيضاح وي در كنار صحن راه برود، در صندلي خود بنشيند و در كنار مطهري نظاره‌گر سخنان و اظهاراتي باشدكه نمي‌توانست شدت آنها نمايندگان را به صندلي‌هاي خود چون استيضاح كردان ميخ‌كوب كند. حسن وفايي، حشمت‌الله فلاحت‌پيشه و فاطمه آجرلو از جمله نمايندگي بودند كه در مخالفت با صادق محصولي صحبت كردند. حسن وفايي، نماينده ملاير در صحبت‌هاي خود بحث‌ مالي محصولي را مورد اشاره قرار داد و گفت كه بهتر است محصولي با صداقت به مردم بگويد كه دارايي‌هاي منتسب به وي صحت دارد يا خير؟
وي گفت كه آيا درست است با قطع درختان وارد ساخت‌و‌ساز شد يا امتياز ترانزيت سوآپ نفتي به استانداري اردبيل درست است يا خير؟ فلاحت‌پيشه هم به عنوان مخالف دوم خطرناك بودن پيوند بين ثروت و قدرت را مورد اشاره قرار داد و گفت: رجايي هم مي‌خواست يكي از بازاريان را براي وزارت بازرگاني در كابينه خود معرفي كند و عده‌اي به او گفته بودند پول خود را به دولت تحويل بده، گفته بود به دولت نمي‌دهم به امام مي‌دهم. وي ادامه داد كه امام گفت لازم نيست. با پول خود كار كن، ولي وزير نشو. وي با بيان اينكه ثروت در جامعه بد نيست، اما براي وزارت خوب نيست افزود كه در بحث نفت، يك مورد غير از خودتان از اشخاص حقيقي مثال بزنيد كه توانسته باشند امتياز سوآپ نفت را بگيرند. اين ممنوع است، فقط وزارت نفت مي‌تواند به شركت نفت تفويض كند، اگر اين رانت نيست، ‌پس اسم آن چيست؟
نماينده اسلام‌آباد غرب خطاب به محصولي گفت: سال 1368 شما بعد از كسب آن همه افتخار از سپاه بيرون آمديد و كار اقتصادي را آغاز كرديد و در سال 1372 از پانصد ميليون تومان پول در همين قضيه حرف مي‌زنيد؛ مي‌گوييد همان زمان 365ميليون تومان اين پول را به من ندادند و بردند در سرعين سرمايه‌گذاري كردند، اما من مي‌گويم قيمت آن 365ميليون تومان آن روز، امسال 17ميليارد تومان است و در اين ميان با چقدر پول در آن زمان شما كار مي‌كرديد. وي با اشاره به مسائل مطرح‌شده در جلسه فراكسيون اصولگرايان گفت: در اين جلسه مطرح شد كه به هر حال به يك سري از فرماندهان لشگر سابق آقاي شمخاني زمين داده است و اين زمين فروخته شده است و در جاهاي ديگر زمين‌ها و خانه‌‌هاي بزرگ گرفته شده است كه مواردي از اين دست خودتان را توضيح دهيد، اما در آنجا شما اصولگرايان را قانع نكرديد تا مجمع اصولگرايان به شما راي دهد.
فلاحت‌پيشه خطاب به محصولي گفت: سه سال پيش، مجلس هفتم به خاطر دغدغه‌هايش اجازه نداد شما وزير شويد؛ اين مجلس هم اصولگرا است؛ مي‌فرماييد سه سال است من سكوت كردم، هيچ چيز نگفتم، اما من مي‌گويم شما به دولت ظلم كرديد، هر جا كه مي‌رفتيد همراه خود اين ابهامات را مي‌برديد، اما امروز مي‌خواهيد در دو روز مجلس را قانع كنيد؟ اين مسائل هنوز مطرح است.
نماينده اسلام‌آباد غرب گفت: جواب مردم را چه بدهيم؛ فردا مثلا جناب آقاي احمدي‌نژاد راي سالم و پاك را آ‌وردند؛ نمي‌گويند آقاي محصولي ايشان را رييس‌جمهور كرد؛ من به صداقت و پاكي شما ايمان دارم ولي ما با افكار عمومي هم مواجه هستيم. مخالف بعدي اما فاطمه آجرلو بود كه البته در سخنانش برنامه ارائه شده از محصولي را مورد اشاره قرار داد و مشغول به طرح سوالاتي از محصولي شد.
اين طرز بيان آجرلو كه به جاي مخالفت فقط سوالاتي را از محصولي مي‌پرسيد با تذكر احمد توكلي روبه‌رو شد و البته اين تذكر تنها حركت توكلي در روز گذشته بود. وي گفت كه خانم آجرلو وقت مخالفان را هدر مي‌دهد. ايشان به جاي مخالفت مردد است و دارد سوال مي‌كند. وي افزود: با توجه به مصاحبه وي قبل از اين جلسه، اين يك سوءاستفاده سياسي است. لاريجاني هم اين تذكر را وارد دانست و گفت كه صحبت‌هاي آجرلو از جنس مخالفت نيست و اگر مي‌خواهد اين گونه ادامه دهد بهتر است وقت خود را به كس ديگري بدهد. آجرلو اما اين روند را ادامه داد و در نهايت در حالي كه سه دقيقه از وقت خود باقي مانده بود، تريبون را ترك كرد. اسماعيل كوثري، محمد ابراهيم نكونام و شهاب‌الدين صدر اما از جمله موافقان محصولي بودند كه سابقه حضور محصولي در سپاه و فعاليت‌‌هاي وي در زمان جنگ تحميلي را مورد اشاره قرار دادند و در صحبت‌هاي خود به ساده‌زيستي محصولي و البته سادگي زندگي شخصي وي، فرزند و دامادش اشاره و تاكيد كردند كه ثروت‌هايش را همه از راه مشروع به دست آورده است و اين گناه نيست. اشاره به توانمندي محصولي در مباحث امنيتي، سياسي، عمراني و انتظامي و نيز سابقه حضورش در وزارت كشور از ديگر مواردي بود كه موافقان به آن اشاره داشتند و باز هم تاكيد داشتند كه اگر مخالفان نظري دارند، ارائه دهند.
محصولي: رييس ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد نيستم
صادق محصولي اما در مهم‌ترين بخش‌هاي سخنانش مباحث مربوط به حضورش در ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد و البته ثروت و دارايي خود را مورد اشاره قرار داد. محصولي گفت: شايعاتي مبني بر اين‌كه بنده رييس ستاد انتخاباتي دكتر احمدي‌نژاد بودم، در جلساتي كه با نمايندگان داشتيم مطرح شد كه بنده عرض كردم و مجددا عرض مي‌كنم كه بيني و بين‌‌‌ا... بنده خبر ندارم كه تا به حال آقاي احمدي‌نژاد نه به من حتي به كس ديگري حكم رياست ستاد انتخاباتي داده باشد؛ لذا اين شبهه‌اي بيش نيست. هم‌چنين بنده انتظار داشتم دوستاني كه در مخالفت صحبت كردند، با دقت روي تاريخ‌ها مطالب را به صورت صحيح ارائه مي‌كردند. محصولي افزود: مطالبي هم شايعه كرده بودند، مبني بر اين‌كه اينجانب رانتي يا وامي گرفته‌ام. عرض كردم اينجانب تا به حال يك نوع رانت يا يك ريال وامي چه به صورت بانك خصوصي يا دولتي دريافت نكرده‌ام. همچنين عزيزمان به عنوان مخالف گفت شما در رابطه با مسائل امنيتي چه تجاربي داريد؟ فكر مي‌كنم شايد ايشان رزومه من را مطالعه نكرده‌اند. وي يادآور شد: خدمت عزيزان مي‌گويم كه بنده حاضرم سري مطالبي كه هست را بياوريد و سند بياوريد تا بنده پاسخگو باشم، اما وقتي شايعاتي تحت عنوان مي‌گويند هست، همه اينها به كميسيون اصل نود رفته و آنها بررسي كرده و اعلام شده است كه بنده هيچ مشكلي براي وزارت كشور ندارم.
محصولي تصريح كرد: اگر بنا باشد كه فقط به شايعات توجه كرد، آن وقت كه لازم مي‌شود، ديگران براي ترس از شايعات حتي واقعيت‌ها را پنهان كنند، در صورتي كه بنده صادقانه همچنان كه دور قبل هم اعلام كردم، اين دفعه نيز گفتم و هر چه بود را پاسخ دادم و دوستان را اقناع كردم.

گزارش احمدي‌نژاد از اوضاع كشور
متن زير گزارش محمود احمدي‌نژاد از اوضاع كشور است كه ديروز در مجلس هنگام دفاع از صادق محصولي وزير كشور از تريبون مجلس قرائت كرد:
امروز به لطف خدا و عنايت رهبري، وحدت و همدلي بين آحاد ملت وجود دارد و در بهترين شرايط بعد از انقلاب هستيم. عموم مردم هوشمندانه در صحنه‌هاي گوناگون حضوري تعيين‌كننده دارند و با همراهي دولت و مجلس، كشور به كارگاه بزرگ سازندگي تبديل شده است و همدلي دولت و مجلس هر روز در چهره‌ يك طرح يا خدمت جديد بروز مي‌كند. به وجود آمدن برخي اختلاف‌نظر‌ها و دلخوري‌ها در موقع انجام كار، طبيعي است و قطعا اين چيز‌ها در كار انقلاب و قواي نظام اثري ندارد؛ آنهايي كه در بيرون نشسته‌اند و ستاد تشكيل داده و به خيال خامشان مي‌خواهند با حرف‌هاي دم‌دستي دلخوري ايجاد كنند، قطعا به جايي نمي‌رسند و قطعا امور به دست كساني كه روزي مي‌خواستند همه مملكت را يك جا و به رايگان بفروشند، نخواهد افتاد. 5 يا 6 ماه است كه در وزارت كشور دچار تزلزل هستيم و به همين دليل امروز ما در وزارت كشور نيازمند فردي هستيم كه كار را جمع و جور كند و سرعت‌ كارها افزايش يابد. بايد امروز با استقرار وزير كشور، همدلي دولت و مجلس، امنيت و نشاط در فضاي سياسي كشور و كار مستمر شكل بگيرد و آقاي محصولي توانمندي اين كار را دارد. محصولي كيست؟ محصولي از بهترين‌هاي نسل دوم انقلاب است. آقاي محصولي اين آمادگي را دارد كه هر روزي كه تكليف شود به حوزه ماموريتي كه برايش مشخص مي‌شود، برود و از وابستگي به دنيا قطع ارتباط كند. مصلحت نيست كه بيش از اين وزارت كشور بدون مسوول ثابت باقي بماند. بنده بارها از اين تريبون و تريبون‌هاي گوناگون نظر دولت را نسبت به همكاران عزيز در مجلس اعلام كردم. در يك سفر استاني هزاران موضوع و مساله پيش مي‌آيد، بنده اهل گله كردن نيستم، ما يا علي گفتيم و براي ساختن كشور به ميدان آمديم، حالا در گوشه و كنار مسائلي پيش مي‌آيد، ولي اين مسائل نبايد تبديل به پايه روابط شود؛ نبايد به بعضي اختلاف‌نظرها تكيه كرد. در همين تربيون مجلس بعضي‌ها آمدند از بالا تا پايين دولت را زير سوال بردند، اما ما هيچ وقت نيامديم بگوييم كه مجلس چنين و چنان كرد؛ چرا كه اظهار نظر و نقد و نظارت را حق مجلس مي‌دانيم؛ حالا در دولت هم فردي نظري را عنوان كرد و ما هم گفتيم اين نظر شخصي خودش است و البته با وي برخورد هم شده است؛ نظر دولت را سخنگوي دولت و خود رييس‌جمهور اعلام مي‌كنند. ‌كساني كه براي ايجاد اختلاف بين دولت و مجلس خيالاتي شده‌اند بايد بدانند با حرف‌هاي حاشيه‌اي، روابط دولت و مجلس چركين نمي‌شود، جايگاه اين دو قوه بالاتر از اينها است. درباره ارتباط ثروت و قدرت كه توسط يكي از عزيزان بيان شد هم مي‌گويم اينكه ما در مقابل كساني كه در هنگام حضور در راس قدرت جيب‌هاي خودشان را انباشته كردند بايستيم، ‌درست است، اما كسي كه در هنگام كنار رفتن از مسووليت به دنبال كار اقتصادي رفته، چه اشكالي دارد؟
البته نظر خود من اين است كه با آوردن لايحه يا طرح در مجلس، ثروت تمامي مديران كشور از فرماندار به بالا، پس از انقلاب كه ثروتشان در دوران مديريت افزايش يافته، يكجا بررسي شود و تمام شود و بنده به عنوان اولين نفر در اين زمينه در خدمت شما هستم. آقاي لاريجاني به من پيغام داده بود كه در بعضي از جلسات دولت، افرادي عليه مجلس حرف مي‌زنند، اين خبرها كذب است و كساني هم كه چنين خبرهايي را مي‌آورند، خيرخواه نيستند چرا كه نظر دولت، ‌احترام به جايگاه رفيع مجلس و همكاري با نمايندگان است و مشكلي با مجلس هشتم نمي‌بينيم.
عكس:حميدجاني‌پور
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن